WIZZ AIR LĖKTUVAS PIRMĄKART SKRIDO VAROMAS TVARIAIS DEGALAIS

WIZZ AIR LĖKTUVAS PIRMĄKART SKRIDO VAROMAS TVARIAIS DEGALAIS

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė Wizz Air pirmą kartą atliko skrydį, naudodama tvarius degalus. Europos Sąjungos darnaus judumo konferencijos „Connecting Europe Days 2022“ proga, bendrovė dalį lėktuvo degalų pakeitė tvariais aviaciniais degalais (angl. sustainable aviation fuel, SAF). Parodomasis skrydis vyko iš Bukarešto Henri Coanda tarptautinio oro uosto į Liono Sent Egziuperi oro uostą.

Tvarus aviacinis kuras (SAF) gaminamas iš įprastų aviacinių degalų ir bioreaktyvinių degalų, – jie išgaunami iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų, kurių antrinis panaudojimas per visa gyvavimo ciklą išmetamo anglies dvideginio kiekį gali sumažinti iki 90%. Galimybė patvarios aviacijos simboliu tapusio „Airbus A321neo“ lėktuvo skrydžio metu dalinai naudoti tvarius aviacinius degalus – itin svarbus pasiekimas Wizz Air ir visos aviacijos industrijos istorijoje.

Demonstracinio skrydžio metu Wizz Air sunaudojo 4,5 tonos SAF degalų mišinio (gaunamo iš panaudoto kepimo aliejaus), kurį sudaro 30% gryno SAF ir 70% Jet A1 kuro. Tai leido Wizz Air užtikrinti mažiausią įmanomą išmetamųjų teršalų kiekį, tenkantį vieno keleiviui nuskristam kilometrui, vertinant visas  Europoje veikiančias oro linijas, kurios dalyvauja šioje tvarumo iniciatyvoje. Šio skrydžio metu Wizz Air naudojo 14,2 % SAF mišinį ir anglies dioksido emisiją sumažino 12,8%.

Aviakompanija jau dabar turi efektyviais pasaulinės klasės varikliais varomų orlaivių parką, kurie padeda užtikrinti kuo mažesnį išmetamų teršalų kiekį. Wizz Air orlaivių parkas yra vienas jauniausių Europoje, jį sudaro 154 „Airbus“ orlaiviai, kurių vidutinis amžius – 4,93 metų. Planuojama, kad iki 2024 m. vidutinis bendrovės orlaivių amžius dar sumažės iki 3,6m., o 2026 m. – iki 3.2 metų.

Skrydis iš Bukarešto į Lioną buvo ekologiškas ne vien dėl jo metu naudotų tvarių degalų, bet ir dėl keleivių aptarnavimo, kuris rodo, kad tvarumo aviacijoje galima siekti visuose įmanomuose lygmenyse, tuo pat metu užtikrinant aukščiausios kokybės paslaugas keleiviams. Johanas Eidhagenas, Wizz Air  Personalo ir ESG (ekologijos, socialinės atsakomybės ir valdymo) tikslų įgyvendinimo vadovas, skrydžio metu žurnalistams, nuomonės formuotojams, įgulos nariams ir visiems keleiviams daugiau papasakojo apie bendrovės tvarumo iniciatyvas ir tikslus, pasidalino patarimais, kaip renkantis skrydį sumažinti neigiamą poveikį aplinkai. Skrydžio pilotas taip pat papasakojo apie aviakompanijos degalų taupymo iniciatyvas, kurios prisideda prie Wizz Air anglies dioksido kiekio mažinimo tikslų. Wizz Air ragino keleivius skraidyti su kuo lengvesniu bagažu, skrydžio metu padėti surinkti perdirbamas atliekas ir išmėginti veganiškus patiekalus.

Wizz Air pripažinta tvariausia žemų kainų oro linijų bendrove

Wizz Air jau ne pirmus metus gerina savo kaip tvarios oro linijų bendrovės reitingą. Dar šių metų pradžioje įmonė pristatė kampaniją „Skrisk su Wizz Air – žaliausiomis oro linijomis“, įsipareigodama daryti kuo įmanoma mažesnį poveikį klimato kaitai. O birželio 27 d. tvarumo apdovanojimuose „World Finance Sustainability Awards“ buvo pripažinta tvariausia žemų kainų oro linijų bendrove. Ketvirtus metus rengiamuose „World Finance Sustainability Awards“ apdovanojimuose įvertinamos daugiausia dėmesio ekologijai ir tvarumui skiriančios bendrovės.

Kasdien augančius klientų srautus  Wizz Air stengiasi aptarnauti atsižvelgdama į šiuos tvarumo principus:

  • Su Wizz Air skrendančio keleivio CO2 pėdsakas vidutiniškai sudaro tik 57,2 gramo vienam keleivio kilometrui (apskaičiuota prieš pandemiją). Jei visos Europos oro linijos veiktų taip efektyviai, žemyne aviacijos sukeliama CO2 emisija iškart sumažėtų 34 procentais.
  • Oro linijų bendrovė neskraido pustuščiais lėktuvais ir neturi verslo klasės kategorijos – taip išvengiama nereikalingos taršos.
  • Avialinijos skraido tik tiesioginiais maršrutais: vienas pakilimas, vienas nusileidimas, jokių jungiamųjų skrydžių, jokio papildomo kuro deginimo.

Anot J. Eidhageno, Wizz Air yra sparčiausiai auganti oro linijų bendrovė Europoje, kurios ambicingi tikslai yra plėsti lėktuvų parką, didinti įgulos narių ir pilotų skaičių.

„Laukdami ES tvaraus judumo konferencijos „Connecting Europe Days“, šiandien įvykdėme pirmąjį tvarų parodomąjį skrydį iš Bukarešto į Lioną. Norėčiau padėkoti visiems savo kolegoms, kurie dirba tam, kad Wizz Air taptų viena tvariausių Europos oro linijų bendrovių, ir visiems keleiviams, kurie kiekvieną dieną renkasi skraidyti mūsų lėktuvais“, ─ sakė J. Eidhagenas.

Tai – dar vienas žingsnis, įgyvendinant Wizz Air išsikeltus tvarumo tikslus, kuris įrodo, kad oro linijų verslas gali būti draugiškas aplinkai ir sėkmingas. Iki dešimtmečio pabaigos Wizz Air planuoja triskart padidinti savo pajėgumus, įdarbinti 20 000 darbuotojų ir savo orlaivių parką išauginti iki 500 lėktuvų. Bendrovės išmetamųjų teršalų kiekis, tenkantis vieno keleiviui nuskristam kilometrui, jau dabar yra vienas mažiausių Europoje. Be to, bendrovė nuolat atnaujina savo orlaivių parką ir per pirmuosius penkis šių metų mėnesius pasamdė daugiau nei 1 000 naujų įgulos narių bei 400 pilotų.

Apie Wizz Air

Wizz Air – sparčiausiai auganti ir tvariausia pigių skrydžių oro linijų bendrovė Europoje, valdanti 154 Airbus A320 ir Airbus A321 orlaivių parką. Įmonės aviacijos profesionalų komanda užtikrina aukščiausios kokybės paslaugas ir itin žemas bilietų kainas. Dėl šių priežasčių F22 finansiniais metais, kurie baigėsi 2022 m. kovo 31 d., Wizz Air rinkosi 27,1 mln. keleivių. Bendrovės akcijos kotiruojamos Londono vertybinių popierių biržoje su WIZZ ženklu. Airlineratings.com, vienintelė pasaulyje saugos ir produktų reitingų agentūra, įmonę neseniai įtraukė į saugiausių oro linijų dešimtuką, o ATW kompaniją paskelbė  2020-ųjų „Metų  aviakompanija“ – tai aukščiausias įvertinimas, kurį gali gauti oro bendrovė ar asmuo už puikius rezultatus, inovacijas ir aukščiausio lygio aptarnavimą.

Pranešimą paskelbė: Agnė Jašinskienė, UAB ADVERUM

Rekomenduojame

Ekspertai apie vairuotojų atidumą: ketvirtadalis automobilių apgadinimų padaromi judant atbulomis

Ekspertai apie vairuotojų atidumą: ketvirtadalis automobilių apgadinimų padaromi judant atbulomis

Eismo dalyvių tyrimai rodo, kad vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, per metus vidutiniškai nuvažiuoja pusantro kilometro. Tačiau, draudikų duomenimis, ne kiekvienam vairuojančiajam šį atstumą pavyksta įveikti sklandžiai – nepadarius žalos kitiems. „Gjensidige“ statistika rodo, kad vienas iš penkių automobilių, kuriam draudimas atlygina žalą, apgadinamas važiuojant atbuline eiga. Vidutinė išmokos suma pastaraisiais metais tokių susidūrimų atvejais išaugo […]

Dėl paskelbto Kinijos sprendimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuva tarptautinio kelių transporto srityje

Dėl paskelbto Kinijos sprendimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuva tarptautinio kelių transporto srityje

Susisiekimo ministerija reiškia apgailestavimą, kad Kinijos Liaudies Respublika penktadienį paskelbė taikysianti sankcijas su verslo misija Taipėjuje viešėjusiai susisiekimo viceministrei Agnei Vaiciukevičiūtei ir nutrauksianti ryšius su Lietuva tarptautinio kelių transporto srityje. Pekinas renkasi ir toliau  tęsti ir stiprinti dar pernai pradėtų neteisėtų veiksmų prieš Europos Sąjungos narę – Lietuvą – kursą. Tai ne tik neprisideda prie […]

Regarding the announced decision of China to suspend cooperation with Lithuania in the field of international road transport

Regarding the announced decision of China to suspend cooperation with Lithuania in the field of international road transport

The Ministry of Transport and Communications expresses its regret that the People’s Republic of China decided to sanction Agnė Vaiciukevičiūtė, the Deputy Minister of Transport and Communications, who has been visiting Taipei with a business mission, and to suspend relations with Lithuania in the field of international road transport. Beijing further continues and fortifies illegal […]

Su Azija prekiaujantys Lietuvos verslai suka galvas dėl pabrangusio dolerio

Su Azija prekiaujantys Lietuvos verslai suka galvas dėl pabrangusio dolerio

Ženkliai pabrangęs JAV doleris su Azijos šalimis prekiaujančius Lietuvos verslus verčia mažinti pelną bei kelti produktų kainą, mat importo kaštai išaugo net iki 20%, JAV doleriui ir toliau išliekant populiariausia valiuta atsiskaitant su šiuo regionu. Kainų augimui įtaką daro ir logistikos problemos. Tačiau norintys bent kiek sumažinti praradimus verslininkai rado alternatyvą – atsiskaityti vietinėmis valiutomis, […]

Lithuania and Taiwan to develop cooperation in transport

Lithuania and Taiwan to develop cooperation in transport

Agnė Vaiciukevičiūtė, Deputy Minister of Transport and Communications, Algis Latakas, CEO of the Klaipėda State Seaport Authority (KVJUD), together with the delegation of Lithuanian business representatives, completed their official visit in Taipei, the capital of Taiwan, Hsinchu, Taichung, Tainan and Kaohsiung. The beginning of strengthening bilateral business relations was marked by the Memorandum of Understanding […]

Pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai, kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę apžiūrą (TA) vežami po 3 metų nuo pirmosios registracijos, o po to, kas dvejus metus. Tačiau TA stotyse dirbantys specialistai pastebi, kad pirmuoju bandymu teigiamą periodinės techninės apžiūros vertinimą gauna vidutiniškai apie 50-52 proc. transporto priemonių. Galima daryti išvadą, kad pusė Lietuvos automobilių iki […]