Vytauto Švedo „Polo GTI R5“ – brangiausias Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis

Vytauto Švedo „Polo GTI R5“ – brangiausias Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis

Keturi varomi ratai, keturių cilindrų 1,6 litro variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu, leidžiantis 1320 kg sveriančiam automobiliui išvystyti 200 kW (272 AG) galią ir 400 Nm sukimo momentą, o 100 km/val. greitį pasiekti vos per 4,1 sekundės. Tai – tik dalis įspūdingų parametrų, apibūdinančių lenktyninį ralio automobilį „Polo GTI R5“, kurį pirmasis Baltijos šalyse įsigijo komandos „Juta Racing“ lenktynininkas Vytautas Švedas. Naujų pergalių su šiuo galingu, manevringu ir patikimu automobiliu daugkartinis Lietuvos čempionas sieks jau šią vasarą.

„Naujasis „Polo GTI R5“ yra išskirtinis ralio automobilis, kuriame įdiegtos naujausios technologijos ir pažangiausi sprendimai, užtikrinantys jo patikimumą, stabilumą ir greitį lenktynių trasoje. Vien bazinė šio automobilio kaina siekia 190 tūkstančių eurų, taigi tai yra brangiausias kada nors Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis. Lenktynininko Vytauto Švedo pasirinkimą vertiname kaip įpareigojimą ir pasitikėjimo ženklą. Tikime, kad su „Polo GTI R5“ jam pavyks pasiekti ne vieną naują pergalę“, – sako „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims Justas Nekrošius.

Domėtis vos pernai lenktynių trasoje debiutavusiu „Polo GTI R5“, sukurtu pagal griežtus Pasaulio ralio čempionato (World Rally Championship, WRC) standartus ir reikalavimus, lietuvis pradėjo prieš daugiau nei metus, kuomet „Volkswagen“ paskelbė apie naują sportinių automobilių liniją. Jau tada garsus lenktynininkas užsigeidė pirmasis Lietuvoje į lenktynių trasą išvažiuoti su šiuo riboto leidimo automobiliu, kurių per metus pagaminama vos 40 vienetų.

„Volkswagen“ kaip gamintojas jau seniai diktuoja madas automobilių sporte. Šio gamintojo automobiliais galima pasitikėti, ir tai patvirtina jais pasiekti rezultatai Dakaro lenktynėse, tame pačiame WRC ir kituose čempionatuose. Be to, „Polo GTI R5“ yra pats naujausias, pažangiausias, naujausiomis technologijomis aprūpintas automobilis. Trumpai sakant, pasitikime gamintoju, tikime šiuo modeliu, be to, mūsų komandos pagrindinis partneris UAB „Autojuta“ yra „Volkswagen“ atstovai Kauno mieste – visa tai ir lėmė šį pasirinkimą“, – sako V. Švedas. 

Beje, pats pirmas automobilis, su kuriuo V. Švedas pradėjo lenktynininko karjerą 2002 metais, taip pat buvo „Volkswagen Polo“, taigi dabar, kaip pats sako, jaučiasi tarsi grįždamas prie šaknų. „Savotiškai sentimentalu grįžti prie gamintojo, kuriuo visada žavėjausi, su kuriuo gyvenau, augau ir užaugau iki tokio lenktynių lygio, kokį dabar esu pasiekęs“, – šypteli lenktynininkas. 

Lenktyniniai ralio automobiliai įprastai siūlomi dviejų paruošimo lygių: skirti lenktynėms ant asfalto arba ant žvyro. Kadangi Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos bei Šiaurės Europos šalyse, ralio lenktynės vyksta žvyrkeliuose, V. Švedo pasirinkimas buvo aiškus – lenktynininkas užsisakė „Polo GTI R5“ su žvyrkeliui skirta pakaba. Taip pat jame bus įmontuoti papildomi priedai, pavyzdžiui, naktinėms lenktynėms skirti žibintai ir išplėstinė duomenų registravimo (angl. data logging) sistema, kurią naudoja visi profesionalūs lenktynininkai. Ji fiksuoja automobilio techninius parametrus ir analizuoja vairuotojo veiksmus – kuriose trasos vietose buvo spaudžiamas akseleratorius, kada stabdyta ir panašiai. Visa tai leidžia tobulinti vairavimo įgūdžius ir geriau pasiruošti būsimoms lenktynėms. 

Vasario mėnesio pradžioje V. Švedas kartu su komandos inžinieriumi ketina vykti į „Volkswagen Motorsport“ gamyklą Vokietijoje, Hanoveryje, kur bus sudėti galutiniai taškai dėl būsimo automobilio komplektacijos. Patį V. Švedo „Polo GTI R5“ numatoma pagaminti birželio mėnesį, tada lenktynininkas tikisi jį išbandyti ir lenktynių trasoje. 

„Kol kas anksti planuoti, kur pirmiausia su juo dalyvausiu. Jei turėsime automobilį ir galėsiu skirti pakankamai laiko susipažinimui, išbandymui, tuomet galvočiau apie birželio 15 dieną vyksiantį ralį Žemaitijoje, Kelmės mieste. Tai bus antrasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Jei ne, tuomet birželio pabaigoje vyks Europos ralio čempionato etapas „Ride Polsky“ Lenkijoje“, – užsimena V. Švedas. 

Lenktynininko išsirinktas „Polo GTI R5“ yra sukurtas laikantis WRC reikalavimų, kuriuos nustato Tarptautinė automobilistų federacija FIA. Kadangi WRC automobilių galia yra griežtai ribojama, gamintojai daugiausia dėmesio skiria aerodinaminėms, valdymo savybėms, taip pat važiuoklei, pakabai ir kitiems nustatymams. 

Kaip ir gamykliniame „Polo GTI“, lenktyniniame „Polo GTI R5“ įmontuotas keturių cilindrų variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu. Kaip ir

reikalauja WRC taisyklės, variklio darbinis tūris yra 1600 cm3, jis generuoja 200 kW galią, kuri į keturis varomus ratus perduodama per 5 laipsnių sekvencinę pavarų dėžę. 

Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,1 sekundės, o jo maksimalus greitis siekia maždaug 200 km/val. Keturių durų automobilio plieninis korpusas, remiantis FIA taisyklėmis, yra papildomai sutvirtintas, taip pat jame įdiegti papildomi saugumo komponentai. „Polo GTI R5“ ilgis siekia 4067 mm, plotis – 1942 mm, aukštis – 1372 mm, o ratų bazės ilgis yra 2540 mm.

Pranešimą paskelbė: Sonata Židlinskaitė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą – turėtų toliau dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams. „Patekimas į Lietuvos […]

Per metus nesulaukė pinigų už atšauktus „Ryanair“ skrydžius – vartotojų gynėjai ragina nenuleisti rankų

Per metus nesulaukė pinigų už atšauktus „Ryanair“ skrydžius – vartotojų gynėjai ragina nenuleisti rankų

Airijoje registruotas oro vežėjas „Ryanair“ iki 2020 metų rugsėjo žadėjo keleiviams grąžinti pinigus už atšauktus skrydžius. Tačiau dar šiandien yra vartotojų, laukiančių, kada paslaugos teikėjas ištesės žodį. Jei bilietus pirkote tiesiogiai iš „Ryanair“ oficialaus internetinio puslapio  Tie vartotojai, kurie bilietus pirko tiesiogiai iš oro vežėjo, atšaukus skrydį, gali susigrąžinti pinigus arba gauti nukreipimą kitu maršrutu […]

Tarnybinius automobilius su vairuotojais Žemės ūkio ministerijoje pakeis pavėžėjai ir paspirtukai

Tarnybinius automobilius su vairuotojais Žemės ūkio ministerijoje pakeis pavėžėjai ir paspirtukai

Žemės ūkio ministerija atsisako tarnybinių automobilių ir vairuotojų. Darbuotojams bus sudarytos sąlygos rinktis alternatyvų transportą – pavėžėjus, automobilių dalinimosi paslaugas, paspirtukus ar automobilių nuomą. Iki šiol Žemės ūkio ministerija turėjo aštuonis automobilius ir keturis vairuotojus. Ministerijoje lieka vienas vairuotojas ir vienas automobilis, skirtas ministrui. Kiti automobiliai bus perduoti kitoms įstaigoms, kurios vykdo žemės ūkio valdymo […]

M. Skuodis: Tarptautinio Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo sovietinis pastatas nesuderinamas su keleivių aptarnavimo ir modernaus oro uosto poreikiais

M. Skuodis: Tarptautinio Vilniaus oro uosto atvykimo terminalo sovietinis pastatas nesuderinamas su keleivių aptarnavimo ir modernaus oro uosto poreikiais

Susisiekimo ministras Marius Skuodis siūlo sparčiau atnaujinti ir plėtoti Vilniaus oro uosto terminalus, apsisprendžiant ir atsisakant beveik 70 metų senumo ir nemažų išlaikymo kaštų reikalaujančio oro uosto atvykimo terminalo senojo pastato. Okupacinę stalinizmo epochą menantį, pagal Rusijos oro uostų pavyzdžius statytą pastatą ministras siūlo keisti nauju, atvykstančius keleivius pasitiksiančiu šiuolaikišku, patogiu ir erdviu terminalu. „Vilniaus […]

Išskirtinė pramoga šeštadienį: mobili paroda traukinyje

Išskirtinė pramoga šeštadienį: mobili paroda traukinyje

Šeštadienį, rugsėjo 18 d., kelionę iš Lietuvos į Estiją pradeda specialusis Europos geležinkelių metus žymintis Baltijos šalių ekspresas. Miestų, kuriuose kelionės metu stos traukinys, gyventojai ir jų svečiai kviečiami nemokamai aplankyti traukinyje įrengtą mobilią parodą, pasakojančią apie geležinkelio naudą bei didžiausius šio sektoriaus projektus.  Traukinyje įrengtą parodą šeštadienį, rugsėjo 18 d., Vilniaus geležinkelio stotyje bus […]

Užtikrinus nacionalinio saugumo interesus Prezidentas pritarė strateginių valstybės įmonių pertvarkai

Užtikrinus nacionalinio saugumo interesus Prezidentas pritarė strateginių valstybės įmonių pertvarkai

Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda penktadienį pasirašė valstybės įmonių pertvarkymo į akcines bendroves įstatymų paketą po to, kai Seimas įtraukė į įstatymus nuostatas, sustiprinančias su viešosios transporto infrastruktūros valdymu ir nacionaliniu saugumu susijusių interesų apsaugą. Įstatymų paketu sudaromos prielaidos valstybės įmones „Lietuvos oro uostai“, „Oro navigacija“, „Vidaus vandens kelių direkcija“ ir „Klaipėdos valstybinio jūrų uosto […]