Vytauto Švedo „Polo GTI R5“ – brangiausias Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis

Vytauto Švedo „Polo GTI R5“ – brangiausias Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis

Keturi varomi ratai, keturių cilindrų 1,6 litro variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu, leidžiantis 1320 kg sveriančiam automobiliui išvystyti 200 kW (272 AG) galią ir 400 Nm sukimo momentą, o 100 km/val. greitį pasiekti vos per 4,1 sekundės. Tai – tik dalis įspūdingų parametrų, apibūdinančių lenktyninį ralio automobilį „Polo GTI R5“, kurį pirmasis Baltijos šalyse įsigijo komandos „Juta Racing“ lenktynininkas Vytautas Švedas. Naujų pergalių su šiuo galingu, manevringu ir patikimu automobiliu daugkartinis Lietuvos čempionas sieks jau šią vasarą.

„Naujasis „Polo GTI R5“ yra išskirtinis ralio automobilis, kuriame įdiegtos naujausios technologijos ir pažangiausi sprendimai, užtikrinantys jo patikimumą, stabilumą ir greitį lenktynių trasoje. Vien bazinė šio automobilio kaina siekia 190 tūkstančių eurų, taigi tai yra brangiausias kada nors Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis. Lenktynininko Vytauto Švedo pasirinkimą vertiname kaip įpareigojimą ir pasitikėjimo ženklą. Tikime, kad su „Polo GTI R5“ jam pavyks pasiekti ne vieną naują pergalę“, – sako „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims Justas Nekrošius.

Domėtis vos pernai lenktynių trasoje debiutavusiu „Polo GTI R5“, sukurtu pagal griežtus Pasaulio ralio čempionato (World Rally Championship, WRC) standartus ir reikalavimus, lietuvis pradėjo prieš daugiau nei metus, kuomet „Volkswagen“ paskelbė apie naują sportinių automobilių liniją. Jau tada garsus lenktynininkas užsigeidė pirmasis Lietuvoje į lenktynių trasą išvažiuoti su šiuo riboto leidimo automobiliu, kurių per metus pagaminama vos 40 vienetų.

„Volkswagen“ kaip gamintojas jau seniai diktuoja madas automobilių sporte. Šio gamintojo automobiliais galima pasitikėti, ir tai patvirtina jais pasiekti rezultatai Dakaro lenktynėse, tame pačiame WRC ir kituose čempionatuose. Be to, „Polo GTI R5“ yra pats naujausias, pažangiausias, naujausiomis technologijomis aprūpintas automobilis. Trumpai sakant, pasitikime gamintoju, tikime šiuo modeliu, be to, mūsų komandos pagrindinis partneris UAB „Autojuta“ yra „Volkswagen“ atstovai Kauno mieste – visa tai ir lėmė šį pasirinkimą“, – sako V. Švedas. 

Beje, pats pirmas automobilis, su kuriuo V. Švedas pradėjo lenktynininko karjerą 2002 metais, taip pat buvo „Volkswagen Polo“, taigi dabar, kaip pats sako, jaučiasi tarsi grįždamas prie šaknų. „Savotiškai sentimentalu grįžti prie gamintojo, kuriuo visada žavėjausi, su kuriuo gyvenau, augau ir užaugau iki tokio lenktynių lygio, kokį dabar esu pasiekęs“, – šypteli lenktynininkas. 

Lenktyniniai ralio automobiliai įprastai siūlomi dviejų paruošimo lygių: skirti lenktynėms ant asfalto arba ant žvyro. Kadangi Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos bei Šiaurės Europos šalyse, ralio lenktynės vyksta žvyrkeliuose, V. Švedo pasirinkimas buvo aiškus – lenktynininkas užsisakė „Polo GTI R5“ su žvyrkeliui skirta pakaba. Taip pat jame bus įmontuoti papildomi priedai, pavyzdžiui, naktinėms lenktynėms skirti žibintai ir išplėstinė duomenų registravimo (angl. data logging) sistema, kurią naudoja visi profesionalūs lenktynininkai. Ji fiksuoja automobilio techninius parametrus ir analizuoja vairuotojo veiksmus – kuriose trasos vietose buvo spaudžiamas akseleratorius, kada stabdyta ir panašiai. Visa tai leidžia tobulinti vairavimo įgūdžius ir geriau pasiruošti būsimoms lenktynėms. 

Vasario mėnesio pradžioje V. Švedas kartu su komandos inžinieriumi ketina vykti į „Volkswagen Motorsport“ gamyklą Vokietijoje, Hanoveryje, kur bus sudėti galutiniai taškai dėl būsimo automobilio komplektacijos. Patį V. Švedo „Polo GTI R5“ numatoma pagaminti birželio mėnesį, tada lenktynininkas tikisi jį išbandyti ir lenktynių trasoje. 

„Kol kas anksti planuoti, kur pirmiausia su juo dalyvausiu. Jei turėsime automobilį ir galėsiu skirti pakankamai laiko susipažinimui, išbandymui, tuomet galvočiau apie birželio 15 dieną vyksiantį ralį Žemaitijoje, Kelmės mieste. Tai bus antrasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Jei ne, tuomet birželio pabaigoje vyks Europos ralio čempionato etapas „Ride Polsky“ Lenkijoje“, – užsimena V. Švedas. 

Lenktynininko išsirinktas „Polo GTI R5“ yra sukurtas laikantis WRC reikalavimų, kuriuos nustato Tarptautinė automobilistų federacija FIA. Kadangi WRC automobilių galia yra griežtai ribojama, gamintojai daugiausia dėmesio skiria aerodinaminėms, valdymo savybėms, taip pat važiuoklei, pakabai ir kitiems nustatymams. 

Kaip ir gamykliniame „Polo GTI“, lenktyniniame „Polo GTI R5“ įmontuotas keturių cilindrų variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu. Kaip ir

reikalauja WRC taisyklės, variklio darbinis tūris yra 1600 cm3, jis generuoja 200 kW galią, kuri į keturis varomus ratus perduodama per 5 laipsnių sekvencinę pavarų dėžę. 

Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,1 sekundės, o jo maksimalus greitis siekia maždaug 200 km/val. Keturių durų automobilio plieninis korpusas, remiantis FIA taisyklėmis, yra papildomai sutvirtintas, taip pat jame įdiegti papildomi saugumo komponentai. „Polo GTI R5“ ilgis siekia 4067 mm, plotis – 1942 mm, aukštis – 1372 mm, o ratų bazės ilgis yra 2540 mm.

Pranešimą paskelbė: Sonata Židlinskaitė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Kiti skelbimai:
 
Eleyus CCN L 03 110 60 BR gartraukis
 
Team Group DDR3 4GB 1333MHz CL9 1.5V
 
Sony ZX330BT Headband/On-Ear, Microphone, Black
 
Toneris Canon CRG724H | LBP6780x
 
MyPhone Maestro mobilus telefonas Black
Vilniaus oro uoste – nauja oro bendrovė ir skrydžiai į Vieną

Vilniaus oro uoste – nauja oro bendrovė ir skrydžiai į Vieną

Nuo spalio mėnesio reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Austrijos sostinę Vieną pradės vykdyti nauja oro bendrovė „Laudamotion“. Kompanijos atstovų teigimu, skrydžio bilietų prekyba prasidės jau kovo 20 dieną. „Mūsų maršrutai yra itin sėkmingi, nes savo klientams galime pasiūlyti vieną geriausių kainų rinkoje. Esu įsitikinęs, kad šis sprendimas padės dar labiau auginti keleivių srautus […]

  Straipsniai »

Gabenimai iš tekančios saulės šalies

Japonija – viena iš labiausiai ekonomiškai išsivysčiusių pasaulio šalių. Japonijos pramonės pagrindas yra aukštosios technologijos. Japonų pagamintos mikroschemos ir lustai, staklės ir gamybos linijos, kabeliai ir pramoniniai robotai vertinami ir perkami visame pasaulyje. Japonija tiekia techniką dideliems pramonės ir renovacijų projektams. Kaip atgabenti naują brangiai kainuojančią  gamybos liniją iš tekančios saulės šalies į NVS šalis, […]

  Straipsniai »
„Moterų ralis“ keliauja į miesto erdves: Lukiškių aikštėje vyks iškilmingas startas, Goštauto gatvėje – slalomo rungtis

„Moterų ralis“ keliauja į miesto erdves: Lukiškių aikštėje vyks iškilmingas startas, Goštauto gatvėje – slalomo rungtis

Nuotaikingas pavasario renginys moterims „Moterų ralis“ penktojo gimtadienio proga žeria staigmenų. Šiemet visi norintys pamatyti spalvingus moterų ekipažus, jų startą, pirmąsias rungtis ir finišą, kviečiami į Lukiškių aikštę Vilniuje – čia vyks visos dienos renginys šeimai „Active Fest Vilnius“. „Pirmą kartą Vilniuje vyks visos dienos aktyvaus laisvalaikio šventė, skirta ne tik ralio žiūrovams, bet ir […]

  Straipsniai »
Istorinės atminties projekto kelias į Šiaulius

Istorinės atminties projekto kelias į Šiaulius

Šiaulių kultūros centras kviečia prisijungti prie istorinės atminties projekto įgyvendinimo, kurio tikslas aktualizuoti partizanų kovą už laisvę. Kaip žinia, Lietuvos laisvės kovos sąjūdžio deklaracijai, kurią 1949 m. vasario 16 d. pasirašė partizanų vadovybė, šiemet sukanka 70 metų. Šiaulių kultūros centras ieškodamas kelių įprasminti šią datą ir skleisti istorinę žinią užmezgė prasmingą bendradarbiavimą su Vilniaus kultūros […]

  Straipsniai »