Vytauto Švedo „Polo GTI R5“ – brangiausias Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis

Vytauto Švedo „Polo GTI R5“ – brangiausias Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis

Keturi varomi ratai, keturių cilindrų 1,6 litro variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu, leidžiantis 1320 kg sveriančiam automobiliui išvystyti 200 kW (272 AG) galią ir 400 Nm sukimo momentą, o 100 km/val. greitį pasiekti vos per 4,1 sekundės. Tai – tik dalis įspūdingų parametrų, apibūdinančių lenktyninį ralio automobilį „Polo GTI R5“, kurį pirmasis Baltijos šalyse įsigijo komandos „Juta Racing“ lenktynininkas Vytautas Švedas. Naujų pergalių su šiuo galingu, manevringu ir patikimu automobiliu daugkartinis Lietuvos čempionas sieks jau šią vasarą.

„Naujasis „Polo GTI R5“ yra išskirtinis ralio automobilis, kuriame įdiegtos naujausios technologijos ir pažangiausi sprendimai, užtikrinantys jo patikimumą, stabilumą ir greitį lenktynių trasoje. Vien bazinė šio automobilio kaina siekia 190 tūkstančių eurų, taigi tai yra brangiausias kada nors Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis. Lenktynininko Vytauto Švedo pasirinkimą vertiname kaip įpareigojimą ir pasitikėjimo ženklą. Tikime, kad su „Polo GTI R5“ jam pavyks pasiekti ne vieną naują pergalę“, – sako „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims Justas Nekrošius.

Domėtis vos pernai lenktynių trasoje debiutavusiu „Polo GTI R5“, sukurtu pagal griežtus Pasaulio ralio čempionato (World Rally Championship, WRC) standartus ir reikalavimus, lietuvis pradėjo prieš daugiau nei metus, kuomet „Volkswagen“ paskelbė apie naują sportinių automobilių liniją. Jau tada garsus lenktynininkas užsigeidė pirmasis Lietuvoje į lenktynių trasą išvažiuoti su šiuo riboto leidimo automobiliu, kurių per metus pagaminama vos 40 vienetų.

„Volkswagen“ kaip gamintojas jau seniai diktuoja madas automobilių sporte. Šio gamintojo automobiliais galima pasitikėti, ir tai patvirtina jais pasiekti rezultatai Dakaro lenktynėse, tame pačiame WRC ir kituose čempionatuose. Be to, „Polo GTI R5“ yra pats naujausias, pažangiausias, naujausiomis technologijomis aprūpintas automobilis. Trumpai sakant, pasitikime gamintoju, tikime šiuo modeliu, be to, mūsų komandos pagrindinis partneris UAB „Autojuta“ yra „Volkswagen“ atstovai Kauno mieste – visa tai ir lėmė šį pasirinkimą“, – sako V. Švedas. 

Beje, pats pirmas automobilis, su kuriuo V. Švedas pradėjo lenktynininko karjerą 2002 metais, taip pat buvo „Volkswagen Polo“, taigi dabar, kaip pats sako, jaučiasi tarsi grįždamas prie šaknų. „Savotiškai sentimentalu grįžti prie gamintojo, kuriuo visada žavėjausi, su kuriuo gyvenau, augau ir užaugau iki tokio lenktynių lygio, kokį dabar esu pasiekęs“, – šypteli lenktynininkas. 

Lenktyniniai ralio automobiliai įprastai siūlomi dviejų paruošimo lygių: skirti lenktynėms ant asfalto arba ant žvyro. Kadangi Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos bei Šiaurės Europos šalyse, ralio lenktynės vyksta žvyrkeliuose, V. Švedo pasirinkimas buvo aiškus – lenktynininkas užsisakė „Polo GTI R5“ su žvyrkeliui skirta pakaba. Taip pat jame bus įmontuoti papildomi priedai, pavyzdžiui, naktinėms lenktynėms skirti žibintai ir išplėstinė duomenų registravimo (angl. data logging) sistema, kurią naudoja visi profesionalūs lenktynininkai. Ji fiksuoja automobilio techninius parametrus ir analizuoja vairuotojo veiksmus – kuriose trasos vietose buvo spaudžiamas akseleratorius, kada stabdyta ir panašiai. Visa tai leidžia tobulinti vairavimo įgūdžius ir geriau pasiruošti būsimoms lenktynėms. 

Vasario mėnesio pradžioje V. Švedas kartu su komandos inžinieriumi ketina vykti į „Volkswagen Motorsport“ gamyklą Vokietijoje, Hanoveryje, kur bus sudėti galutiniai taškai dėl būsimo automobilio komplektacijos. Patį V. Švedo „Polo GTI R5“ numatoma pagaminti birželio mėnesį, tada lenktynininkas tikisi jį išbandyti ir lenktynių trasoje. 

„Kol kas anksti planuoti, kur pirmiausia su juo dalyvausiu. Jei turėsime automobilį ir galėsiu skirti pakankamai laiko susipažinimui, išbandymui, tuomet galvočiau apie birželio 15 dieną vyksiantį ralį Žemaitijoje, Kelmės mieste. Tai bus antrasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Jei ne, tuomet birželio pabaigoje vyks Europos ralio čempionato etapas „Ride Polsky“ Lenkijoje“, – užsimena V. Švedas. 

Lenktynininko išsirinktas „Polo GTI R5“ yra sukurtas laikantis WRC reikalavimų, kuriuos nustato Tarptautinė automobilistų federacija FIA. Kadangi WRC automobilių galia yra griežtai ribojama, gamintojai daugiausia dėmesio skiria aerodinaminėms, valdymo savybėms, taip pat važiuoklei, pakabai ir kitiems nustatymams. 

Kaip ir gamykliniame „Polo GTI“, lenktyniniame „Polo GTI R5“ įmontuotas keturių cilindrų variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu. Kaip ir

reikalauja WRC taisyklės, variklio darbinis tūris yra 1600 cm3, jis generuoja 200 kW galią, kuri į keturis varomus ratus perduodama per 5 laipsnių sekvencinę pavarų dėžę. 

Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,1 sekundės, o jo maksimalus greitis siekia maždaug 200 km/val. Keturių durų automobilio plieninis korpusas, remiantis FIA taisyklėmis, yra papildomai sutvirtintas, taip pat jame įdiegti papildomi saugumo komponentai. „Polo GTI R5“ ilgis siekia 4067 mm, plotis – 1942 mm, aukštis – 1372 mm, o ratų bazės ilgis yra 2540 mm.

Pranešimą paskelbė: Sonata Židlinskaitė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Kiti skelbimai:
 
Withings Steel HR Sport (40mm) OLED, 39 g, Black, Bluetooth, Built-in pedometer, Heart rate monitor, GPS (satellite), Waterproof
 
DAEWOO Washing machine WM-1710ELW Top loading, Washing capacity 6 kg, 700 RPM, A+, Depth 53.5 cm, Width 52.5 cm, White/ black, Semi-automatic, Display,
 
Kaitlentė Bosch PIF651FB1E
 
AOC 24B1H 23.6 “, VA, FHD, 1920 x 1080 pixels, 16:9, 5 ms, 250 cd/m², Black
 
Candy Hob CDH 32/1X Vitroceramic, Number of burners/cooking zones 2, Black,
„airBaltic“ specialia dovana pagerbė Baltijos kelio 30-metį

„airBaltic“ specialia dovana pagerbė Baltijos kelio 30-metį

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ šiandien pasveikino partnerius ir darbuotojus tarptautiniame Rygos oro uoste, kur vyko renginys, skirtas pagerbti rugpjūčio 23 d. minimam Baltijos kelio 30-mečiui. Šia proga kompanija Baltijos šalims padovanojo šių šalių vėliavomis puoštus lėktuvus ir Baltijos keliui skirtą dainą. „Mes didžiuojamės, jog Baltijos kelio – unikalios, taikios demonstracijos, kuri parodė pasauliui, kaip […]

  Straipsniai »

„Bolt“ Taline pradeda pristatinėti maistą, laukiama ir Lietuvoje

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ šiandien Taline pristato naują maisto atvežimo į namus programėlę „Bolt Food“. Estijoje įkurta kompanija paslaugą dar šiemet ketina pristatyti ir kituose Europos bei Afrikos miestuose.   „Mūsų platforma naudojasi daugiau kaip 25 mln. žmonių visame pasaulyje, o maisto pristatymas jau kurį laiką buvo vienas populiariausių jų pageidavimų. Norėdami klientams […]

  Straipsniai »

KROVINIŲ GABENIMAS GELEŽINKELIAIS EUROPOS VIDUJE: YRA VILČIŲ?

Keturi krovinių gabenimo banginiai – automobilių, oro, jūrų ir geležinkelių transportas. Kuris iš jų didesnis ir pastovesnis? Apie tai kalbamės su įvairiais specialistais, pokalbių tema – krovinių gabenimas Europos viduje. Apie krovinių gabenimą geležinkeliais mums papasakojo transporto ir logistikos kompanijos „AsstrA“ Europos regiono Geležinkelių skyriaus vadovė Eva Trochimiuk. – Eva, kaip galėtumėte apibūdinti šios dienos […]

  Straipsniai »
Ketvirtoji RS ikonos karta: naujas„Audi RS 6 Avant“

Ketvirtoji RS ikonos karta: naujas„Audi RS 6 Avant“

Dvidešimt penki RS metai, dvidešimt penki galingų „Audi“ universalų metai: pristačius naują „Audi RS 6“, „Audi Sport“ verčia naują galingų „Avant“ universalų istorijos puslapį. Dar didesnė galia, drauge su didesnį efektyvumą užtikrinančia daline hibridine technologija, užtikrina, kad „RS 6 Avant“ yra puikus palydovas visiems gyvenimo atvejams. Platus ir galingas: išorės dizainas Unikalus klasėje kėbulo stilius […]

  Straipsniai »