Vytauto Švedo „Polo GTI R5“ – brangiausias Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis

Vytauto Švedo „Polo GTI R5“ – brangiausias Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis

Keturi varomi ratai, keturių cilindrų 1,6 litro variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu, leidžiantis 1320 kg sveriančiam automobiliui išvystyti 200 kW (272 AG) galią ir 400 Nm sukimo momentą, o 100 km/val. greitį pasiekti vos per 4,1 sekundės. Tai – tik dalis įspūdingų parametrų, apibūdinančių lenktyninį ralio automobilį „Polo GTI R5“, kurį pirmasis Baltijos šalyse įsigijo komandos „Juta Racing“ lenktynininkas Vytautas Švedas. Naujų pergalių su šiuo galingu, manevringu ir patikimu automobiliu daugkartinis Lietuvos čempionas sieks jau šią vasarą.

„Naujasis „Polo GTI R5“ yra išskirtinis ralio automobilis, kuriame įdiegtos naujausios technologijos ir pažangiausi sprendimai, užtikrinantys jo patikimumą, stabilumą ir greitį lenktynių trasoje. Vien bazinė šio automobilio kaina siekia 190 tūkstančių eurų, taigi tai yra brangiausias kada nors Baltijos šalyse parduotas „Volkswagen“ automobilis. Lenktynininko Vytauto Švedo pasirinkimą vertiname kaip įpareigojimą ir pasitikėjimo ženklą. Tikime, kad su „Polo GTI R5“ jam pavyks pasiekti ne vieną naują pergalę“, – sako „Volkswagen“ prekės ženklo vadovas Baltijos šalims Justas Nekrošius.

Domėtis vos pernai lenktynių trasoje debiutavusiu „Polo GTI R5“, sukurtu pagal griežtus Pasaulio ralio čempionato (World Rally Championship, WRC) standartus ir reikalavimus, lietuvis pradėjo prieš daugiau nei metus, kuomet „Volkswagen“ paskelbė apie naują sportinių automobilių liniją. Jau tada garsus lenktynininkas užsigeidė pirmasis Lietuvoje į lenktynių trasą išvažiuoti su šiuo riboto leidimo automobiliu, kurių per metus pagaminama vos 40 vienetų.

„Volkswagen“ kaip gamintojas jau seniai diktuoja madas automobilių sporte. Šio gamintojo automobiliais galima pasitikėti, ir tai patvirtina jais pasiekti rezultatai Dakaro lenktynėse, tame pačiame WRC ir kituose čempionatuose. Be to, „Polo GTI R5“ yra pats naujausias, pažangiausias, naujausiomis technologijomis aprūpintas automobilis. Trumpai sakant, pasitikime gamintoju, tikime šiuo modeliu, be to, mūsų komandos pagrindinis partneris UAB „Autojuta“ yra „Volkswagen“ atstovai Kauno mieste – visa tai ir lėmė šį pasirinkimą“, – sako V. Švedas. 

Beje, pats pirmas automobilis, su kuriuo V. Švedas pradėjo lenktynininko karjerą 2002 metais, taip pat buvo „Volkswagen Polo“, taigi dabar, kaip pats sako, jaučiasi tarsi grįždamas prie šaknų. „Savotiškai sentimentalu grįžti prie gamintojo, kuriuo visada žavėjausi, su kuriuo gyvenau, augau ir užaugau iki tokio lenktynių lygio, kokį dabar esu pasiekęs“, – šypteli lenktynininkas. 

Lenktyniniai ralio automobiliai įprastai siūlomi dviejų paruošimo lygių: skirti lenktynėms ant asfalto arba ant žvyro. Kadangi Lietuvoje, kaip ir kitose Baltijos bei Šiaurės Europos šalyse, ralio lenktynės vyksta žvyrkeliuose, V. Švedo pasirinkimas buvo aiškus – lenktynininkas užsisakė „Polo GTI R5“ su žvyrkeliui skirta pakaba. Taip pat jame bus įmontuoti papildomi priedai, pavyzdžiui, naktinėms lenktynėms skirti žibintai ir išplėstinė duomenų registravimo (angl. data logging) sistema, kurią naudoja visi profesionalūs lenktynininkai. Ji fiksuoja automobilio techninius parametrus ir analizuoja vairuotojo veiksmus – kuriose trasos vietose buvo spaudžiamas akseleratorius, kada stabdyta ir panašiai. Visa tai leidžia tobulinti vairavimo įgūdžius ir geriau pasiruošti būsimoms lenktynėms. 

Vasario mėnesio pradžioje V. Švedas kartu su komandos inžinieriumi ketina vykti į „Volkswagen Motorsport“ gamyklą Vokietijoje, Hanoveryje, kur bus sudėti galutiniai taškai dėl būsimo automobilio komplektacijos. Patį V. Švedo „Polo GTI R5“ numatoma pagaminti birželio mėnesį, tada lenktynininkas tikisi jį išbandyti ir lenktynių trasoje. 

„Kol kas anksti planuoti, kur pirmiausia su juo dalyvausiu. Jei turėsime automobilį ir galėsiu skirti pakankamai laiko susipažinimui, išbandymui, tuomet galvočiau apie birželio 15 dieną vyksiantį ralį Žemaitijoje, Kelmės mieste. Tai bus antrasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Jei ne, tuomet birželio pabaigoje vyks Europos ralio čempionato etapas „Ride Polsky“ Lenkijoje“, – užsimena V. Švedas. 

Lenktynininko išsirinktas „Polo GTI R5“ yra sukurtas laikantis WRC reikalavimų, kuriuos nustato Tarptautinė automobilistų federacija FIA. Kadangi WRC automobilių galia yra griežtai ribojama, gamintojai daugiausia dėmesio skiria aerodinaminėms, valdymo savybėms, taip pat važiuoklei, pakabai ir kitiems nustatymams. 

Kaip ir gamykliniame „Polo GTI“, lenktyniniame „Polo GTI R5“ įmontuotas keturių cilindrų variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu įpurškimu. Kaip ir

reikalauja WRC taisyklės, variklio darbinis tūris yra 1600 cm3, jis generuoja 200 kW galią, kuri į keturis varomus ratus perduodama per 5 laipsnių sekvencinę pavarų dėžę. 

Automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,1 sekundės, o jo maksimalus greitis siekia maždaug 200 km/val. Keturių durų automobilio plieninis korpusas, remiantis FIA taisyklėmis, yra papildomai sutvirtintas, taip pat jame įdiegti papildomi saugumo komponentai. „Polo GTI R5“ ilgis siekia 4067 mm, plotis – 1942 mm, aukštis – 1372 mm, o ratų bazės ilgis yra 2540 mm.

Pranešimą paskelbė: Sonata Židlinskaitė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Seimo nario D. Kreivio pranešimas: „Kyla grėsmė Lietuvos pašto ateičiai“

2019 m. lapkričio 13 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Dainius Kreivys kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, prašydamas skubiai pateikti paaiškinimus dėl Susisiekimo ministerijos ir asmeniškai ministro diskredituojamo vienos didžiausių valstybės valdomų bendrovių, AB Lietuvos paštas, valdymo. „Ministras privalo 5000 Lietuvos pašto darbuotojų, institucijoms ir visai visuomenei labai aiškiai, ir, […]

  Straipsniai »

Seimui pristatytas transporto priemonės pirmos registracijos mokesčio projektas

  Seimui pristatytas Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas Nr. XIIIP-4132, kuriuo siūloma nuo kitų metų sausio 1 d. reglamentuoti motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių pirmos registracijos mokesčiu tvarką. Mokestį mokėtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre valdytojas. Numatoma, kad […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: sklandi Lietuvos pašto veikla bus užtikrinta

Susisiekimo ministerija apgailestauja, kad nepavyko surasti sutarimo su AB Lietuvos paštas valdybos nariais ir dėkoja už jų indėlį į bendrovės veiklą. Atsisakius valdybai tęsti darbą iki šių metų pabaigos, Susisiekimo ministerija skubiai suformuos naują valdybą. Jau inicijuotos procedūros naujų nepriklausomų narių atrankai, siekiant suformuoti nuolatinę bendrovės valdybą, kuri atitiktų EBPO reikalavimus. „Naujoji bendrovės valdyba turės […]

  Straipsniai »

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »