Vyriausybė patvirtino europinės vėžės projekto „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros priežiūros depų Kaune ir Panevėžyje specialųjį planą. Trečiadienį vykusiame posėdyje taip pat nutarta pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.
Infrastruktūros priežiūros depai yra neatsiejama tiesiamo europinio geležinkelio dalis ir užtikrins visų „Rail Balticos“ ruožų techninę priežiūrą.
„Naujoji europinio geležinkelio infrastruktūra atneš ekonominę ir socialinę naudą Lietuvai ir mūsų šalies regionams – kurs naujas galimybes verslui ir darbo vietas. Projektas ypatingai svarbus geležinkelių logistikos krypčių pertvarkai ir bendrai šalies ekonomikai“, – sako susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Specialiajame teritorijų planavimo dokumente numatytos depų ir su jais susijusių objektų statybai reikalingos konkrečios teritorijos. Specialusis planas šių metų pradžioje buvo pristatytas visuomenei – visos suinteresuotos šalys turėjo galimybę teikti pastabas bei argumentuotus pasiūlymus dėl parengto infrastruktūros priežiūros depų specialiojo plano.
Panevėžio infrastruktūros priežiūros depas bus statomas netoli Panevėžio rajono savivaldybėje esančio Gustonių kaimo. Jam numatoma skirti 94,2 hektaro (ha) teritorijos. Preliminari alternatyvoje numatytos infrastruktūros depo bei kitų geležinkelio objektų (stočių) įgyvendinimo kaina – 93,56 mln. eurų.
Po konsultacijų su institucijomis Panevėžio depo teritorija buvo išplėsta. Pasak Dovydo Palaimos, „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovo, buvo atsižvelgta į tai, kad su projektu „Rail Baltica“ susijusi infrastruktūra, įskaitant ir Panevėžio geležinkelio stotį, privalo atitikti NATO ir Europos Sąjungos karinės infrastruktūros reikalavimus.
Kauno infrastruktūros priežiūros depas bus statomas netoli Kauno rajone esančio Neveronių kaimo. Kauno depo teritorijos infrastruktūros plėtrai prireiks 25,5 ha teritorijos, didžioji planuojamos teritorijos dalis priklauso valstybei (25,33 ha). Preliminariai skaičiuojama, kad plane numatyti darbai kainuos 31,45 mln. eurų.
Tai jau antrasis Vyriausybės patvirtintas specialusis planas įgyvendinant projektą „Rail Baltica“. Pirmasis patvirtintas planas apėmė darbus ruože Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena.
Šiuo metu intensyviai vyksta teritorijų planavimo veiklos ir kituose ruožuose – Kauno geležinkelių mazge, Kaunas–Vilnius ir Kaunas–Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena – rengiami šių objektų specialieji planai. Numatoma, kad visi naujosios geležinkelio trasos specialieji planai bus patvirtinti iki šių metų pabaigos.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelių linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelių linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Pranešimą paskelbė: Žydrūnė Tursaitė, LR Susisiekimo ministerija
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]
Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos fakulteto (VU MIF) studentai iškovojo pirmąją vietą tarptautiniame kvantinių technologijų hakatone, kuriame pasiūlė vieno iš aktualiausių šių dienų klausimų – kaip tvariai krauti elektromobilius – sprendimą. Balandžio 12–13 d. Poznanėje (Lenkija) vykusiame „Quantum QL Future Hackathon“ VU MIF studentai Liudas Kasperavičius, Rugilė Vasaitytė ir Agnė Petkevičiūtė, vadovaujami doc. Lino Petkevičiaus, […]
Lietuvoje transporto sektoriaus elektrifikacija vyksta gerokai sparčiau nei kitose Baltijos šalyse. Remiantis atsinaujinančios energijos technologijų bendrovės „GridX“ 2025 m. vasario duomenimis grįsta ataskaita, mūsų šalyje tūkstančiui gyventojų tenka 5,8 elektromobilio ir 1,03 viešojo įkrovimo stotelės. Tuo metu Estijoje šie rodikliai siekia atitinkamai 4,4 ir 0,77, o Latvijoje – 3,5 elektromobilio ir 0,62 stotelės tūkstančiui gyventojų. […]
Nors automagistralėje „Via Baltica“ žaliasis tiltas gyvūnams pastatytas tik 2023-ųjų pabaigoje, jis jau prisideda prie biologinės įvairovės išsaugojimo – vos prieš mėnesį sumontuota vaizdo stebėjimo kamera spėjo užfiksuoti, kad tiltu aktyviai naudojasi gyvūnai – lapės, stirnos, pilkieji kiškiai bei kiti žinduoliai. AB „Via Lietuva“ primena, jog laukiniai gyvūnai kelyje gali atsirasti ištisus metus, tačiau vėlyvą […]
Vokietijos svarba Lietuvai tik auga, tačiau dažnas dar nėra gerai pažinęs šios vienos didžiausių Europos šalių. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad daugiausiai tiltų mieste yra visai ne Venecijoje ir ne Londone, o Hamburge? Šis kitoje gatvės – tiksliau, Baltijos jūros – pusėje nuo Lietuvos esantis miestas gali nustebinti ne tik šiuo faktu. Jame įkurtas muziejus išrinktas […]
Po daugiau nei dešimtmečio veiklos viena iš gerai žinomų buhalterinės apskaitos įmonių Lietuvoje – Buhalteria.lt – keičia savo vardą ir vizualinį identitetą. Nuo šiol įmonė veiks nauju pavadinimu – Baulera. Pasak įmonės atstovų, šis pokytis – natūralus žingsnis įmonės augimo kelyje, leidžiantis dar aiškiau iškomunikuoti tai, kas Baulera yra iš tiesų – artimas, profesionalus partneris, […]