VPT: Palangos savivaldybė keleivių vežimo paslaugas siekė įsigyti pažeisdama įstatymą, pirkimo procedūras ji turi nutraukti

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi dalinį Palangos miesto savivaldybės vykdyto keleivių vežimo paslaugų pirkimo vertinimą konstatuoja, kad nustatydama kvalifikacinius reikalavimus ir reikalavimus paslaugoms, perkančioji organizacija dirbtinai ribojo konkurenciją, o vertindama pasiūlymus – pažeidė lygiateisiškumo ir skaidrumo principus. Tarnyba įpareigoja perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras. Pirkimo vertė – 4 mln. 284,8 tūkst. Eur su PVM.

            Viešųjų pirkimų tarnyba atliko dalinį Palangos miesto savivaldybės administracijos 2017-11-24 skelbto pirkimo „Vežėjo parinkimo keleivių vežimui vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Palangos miesto savivaldybėje paslaugų pirkimas“ vertinimą.

            Pirkimo dokumentuose perkančioji organizacija nurodė, kad pradėti teikti vežimo paslaugas reikalaujama kitą dieną po sutarties įsigaliojimo, o paslaugos teikėjas privalo turėti ne mažiau kaip 8 transporto priemones, kurių pirmosios registracijos data yra ne senesnė kaip 2013 metai. Perkančioji organizacija nurodė, kad papildomus balus skirs tiems tiekėjams, kurie paslaugas teiks naujais ar net elektriniais autobusais. Taip pat nurodė, kad kitą dieną po sutarties įsigaliojimo paslaugos teikėjas privalo turėti vietą savo naudojamiems autobusams laikyti, taip pat turi būti pats paruošęs elektrinių autobusų eksploatavimo infrastruktūrą (jei tokius autobusus naudos), pats būtų atsakingas už bilietų gamybą ir platinimą, turėtų visus veiklai reikalingus leidimus ir licencijas. Visus išvardintus reikalavimus per tokį trumpą laiką realiai atitikti gali tik ta įmonė, kuri iki šiol teikė keleivių vežimo paslaugas.  Keleivių vežimo paslaugas perkančiajai organizacijai nuo 2006 m. teikia UAB „Vlasava“, ji ir pripažinta laimėtoja.

            Perkančioji organizacija, nustačiusi neproporcingus pirkimo objektui reikalavimus, nesuteikusi pakankamai laiko naujam vežėjui pasiruošti paslaugų teikimui, autobusų įsigijimui ir taip dirbtinai apribojusi konkurenciją, pažeidė Viešųjų pirkimų įstatymą.

            Tarnyba taip pat nustatė, kad pateiktus pasiūlymus perkančioji organizacija vertino nelygiavertiškai. Pirkimo komisija atmetė UAB „Kautra“ pasiūlymą, nes tiekėjas esą neturi techninių galimybių teikti paslaugas konkursinėmis transporto priemonėmis iš karto po sutarties įsigaliojimo., tačiau netikrino ar tokias galimybes turi pirkimo laimėtoja paskelbta UAB „Vlasava“.

Atlikdama vertinimą Tarnyba nustatė, kad UAB „Vlasava“ su pasiūlymu pateikė pirkimo pardavimo sutarties kopiją, iš kurios matyti, kad bendrovė ketina įsigyti vieną elektra varomą autobusą, kuris bus perduotas pirkėjui per 9 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo dienos. Duomenų, kad minėta sutartis įsigaliojo tiekėjas perkančiajai organizacijai nepateikė. Pagal viešai prieinamą informaciją matoma, kad siektas įsigyti autobusas yra tik pirmas šio gamintojo kurtas elektrinis autobusas, skirtas komerciniams tikslams ir su juo atliekami bandymai, kurie UAB „Vlasava“ pripažinus laimėtoja, dar nebuvo baigti.

Atlikdama pasiūlymų vertinimą perkančioji organizacija pažeidė Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintus lygiateisiškumo ir skaidrumo principus.

Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose taip pat nurodė kvalifikacinį reikalavimą, kad vežėjas per pastaruosius 7 metus turi būti įvykdęs arba vykdyti ne mažiau kaip vieną keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslaugos teikimo sutartį, kurios užsakovas – valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga.  Buvo pažeistas Viešųjų pirkimų įstatymas, nes šis reikalavimas dirbtinai riboja konkurenciją – aplinkybė kas buvo užsakovas (jo teisinė forma, steigėjas) nėra susijusi su vežėjo teiktomis paslaugomis.

 

Išvadą rasite čia: http://vpt.lrv.lt/lt/ukio-subjektu-prieziura/isvados-ataskaitos/viesieji-pirkimai-atliekami-pagal-lr-viesuju-pirkimu-istatyma-1/vertinimo-isvados/2018-m-6

Pranešimą paskelbė: Sigita Arlauskienė, Viešųjų pirkimų tarnyba

Kiti skelbimai:
 
Silk EyeLift Cream Kremas odai aplink akis, 30ml
 
Chateau de Beaute Vino Sheen Fusion Fluidas išlyginantis smulkias ir gilias raukšles, 30ml
 
PE-6011E Vakoss pūkų rinkiklis žalias
 
Nespresso Espresso Livanto kavos kapsulės 10vnt.
 
SteelSeries Wired, Gaming mouse, No, Rival 310, Optical, No, RGB LED light
Lietuvos vairuotojai įpročių nekeičia: 8 iš 10 su savimi vežiojasi nebeprivalomus dokumentus

Lietuvos vairuotojai įpročių nekeičia: 8 iš 10 su savimi vežiojasi nebeprivalomus dokumentus

Jau pusmetį Lietuvos vairuotojai neprivalo su savimi vežiotis krūvos dokumentų, tačiau 8 iš 10 vairuojančių žmonių be jų nesėda į automobilį. Šie vairuotojai, kaip ir buvo įpratę iki liepos 1 dienos, pasiima privalomojo draudimo liudijimą, transporto priemonės techninės apžiūros bei registravimo dokumentus ir vairuotojo pažymėjimą. Tik 9 proc. mūsų šalies vairuotojų šių dokumentų nesivežioja. Tai […]

  Straipsniai »
Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Viešoji geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau

Sklandžiam ir saugiam keleivių bei krovinių judumui užtikrinti būtina efektyvi viešoji geležinkelių infrastruktūra. Tai yra valstybei nuosavybės teise priklausantis turtas, naudojamas keleiviams ir kroviniams geležinkeliais vežti. Už tinkamą šios infrastruktūros valdymą, funkcionavimą, geležinkelių transporto eismo ir rinkos reguliavimą atitinkamai yra atsakingi Susisiekimo ministerija, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Lietuvos transporto saugos administracija ir Ryšių reguliavimo tarnyba. Aukščiausiosios […]

  Straipsniai »
Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Pavojingi žiemos reiškiniai reikalauja kelininkų ir vairuotojų atidumo

Itin pavojingi žiemos reiškiniai – „juodas“ ledas, lijundra ir pūga – budrius išlikti ragina ne tik vairuotojus, bet ir kelininkus. Kaip susidaro šios vairuoti nepalankios sąlygos? Kokių veiksmų, esant minėtiems žiemos reiškiniams, turėtų imtis vairuotojai ir kelių priežiūros specialistai? „Juodas“ ledas – nepastebimas pavojus Vienas iš pavojingiausių žiemos reiškinių, sukeliančių daug eismo įvykių, yra „juodas“ […]

  Straipsniai »
Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą

Emigrantų JAV įkurta „GP Transco“ atidaro naują biurą Lietuvoje: žada tolimesnę plėtrą Sėkmingą šimtamilijoninį verslą JAV įkūrę lietuviai jo plėtrai renkasi tėvynę. Trečiadienį buvo atidarytas vienos sparčiausiai JAV augančių įmonių „GP Transco“ biuras Vilniuje, Žalgirio g. esančiame verslo centre. Sėkmingo verslo plėtrą tėvynėje keturi įmonių grupę valdantys lietuviai pasirinko ne tik dėl daugybės šalyje esančių […]

  Straipsniai »
Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių […]

  Straipsniai »
Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėją beveik pusė pėsčiųjų Lietuvos didmiesčiuose nepaiso saugaus eismo taisyklių. Vakare susitelkimas į eismo saugumą kiek padidėja, tačiau ryškūs skirtumai ir tarp miestų: eidami per pėsčiųjų perėją mažiausią dėmesį kelių eismo taisyklėms ir saugumui demonstruoja pėstieji Kaune, didžiausią – Klaipėdoje. Tokie rezultatai gauti draudimo […]

  Straipsniai »