VPT: Palangos savivaldybė keleivių vežimo paslaugas siekė įsigyti pažeisdama įstatymą, pirkimo procedūras ji turi nutraukti

VPT: Palangos savivaldybė keleivių vežimo paslaugas siekė įsigyti pažeisdama įstatymą, pirkimo procedūras ji turi nutraukti

Viešųjų pirkimų tarnyba, atlikusi dalinį Palangos miesto savivaldybės vykdyto keleivių vežimo paslaugų pirkimo vertinimą konstatuoja, kad nustatydama kvalifikacinius reikalavimus ir reikalavimus paslaugoms, perkančioji organizacija dirbtinai ribojo konkurenciją, o vertindama pasiūlymus – pažeidė lygiateisiškumo ir skaidrumo principus. Tarnyba įpareigoja perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras. Pirkimo vertė – 4 mln. 284,8 tūkst. Eur su PVM.

            Viešųjų pirkimų tarnyba atliko dalinį Palangos miesto savivaldybės administracijos 2017-11-24 skelbto pirkimo „Vežėjo parinkimo keleivių vežimui vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Palangos miesto savivaldybėje paslaugų pirkimas“ vertinimą.

            Pirkimo dokumentuose perkančioji organizacija nurodė, kad pradėti teikti vežimo paslaugas reikalaujama kitą dieną po sutarties įsigaliojimo, o paslaugos teikėjas privalo turėti ne mažiau kaip 8 transporto priemones, kurių pirmosios registracijos data yra ne senesnė kaip 2013 metai. Perkančioji organizacija nurodė, kad papildomus balus skirs tiems tiekėjams, kurie paslaugas teiks naujais ar net elektriniais autobusais. Taip pat nurodė, kad kitą dieną po sutarties įsigaliojimo paslaugos teikėjas privalo turėti vietą savo naudojamiems autobusams laikyti, taip pat turi būti pats paruošęs elektrinių autobusų eksploatavimo infrastruktūrą (jei tokius autobusus naudos), pats būtų atsakingas už bilietų gamybą ir platinimą, turėtų visus veiklai reikalingus leidimus ir licencijas. Visus išvardintus reikalavimus per tokį trumpą laiką realiai atitikti gali tik ta įmonė, kuri iki šiol teikė keleivių vežimo paslaugas.  Keleivių vežimo paslaugas perkančiajai organizacijai nuo 2006 m. teikia UAB „Vlasava“, ji ir pripažinta laimėtoja.

            Perkančioji organizacija, nustačiusi neproporcingus pirkimo objektui reikalavimus, nesuteikusi pakankamai laiko naujam vežėjui pasiruošti paslaugų teikimui, autobusų įsigijimui ir taip dirbtinai apribojusi konkurenciją, pažeidė Viešųjų pirkimų įstatymą.

            Tarnyba taip pat nustatė, kad pateiktus pasiūlymus perkančioji organizacija vertino nelygiavertiškai. Pirkimo komisija atmetė UAB „Kautra“ pasiūlymą, nes tiekėjas esą neturi techninių galimybių teikti paslaugas konkursinėmis transporto priemonėmis iš karto po sutarties įsigaliojimo., tačiau netikrino ar tokias galimybes turi pirkimo laimėtoja paskelbta UAB „Vlasava“.

Atlikdama vertinimą Tarnyba nustatė, kad UAB „Vlasava“ su pasiūlymu pateikė pirkimo pardavimo sutarties kopiją, iš kurios matyti, kad bendrovė ketina įsigyti vieną elektra varomą autobusą, kuris bus perduotas pirkėjui per 9 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo dienos. Duomenų, kad minėta sutartis įsigaliojo tiekėjas perkančiajai organizacijai nepateikė. Pagal viešai prieinamą informaciją matoma, kad siektas įsigyti autobusas yra tik pirmas šio gamintojo kurtas elektrinis autobusas, skirtas komerciniams tikslams ir su juo atliekami bandymai, kurie UAB „Vlasava“ pripažinus laimėtoja, dar nebuvo baigti.

Atlikdama pasiūlymų vertinimą perkančioji organizacija pažeidė Viešųjų pirkimų įstatyme įtvirtintus lygiateisiškumo ir skaidrumo principus.

Perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose taip pat nurodė kvalifikacinį reikalavimą, kad vežėjas per pastaruosius 7 metus turi būti įvykdęs arba vykdyti ne mažiau kaip vieną keleivių vežimo vietiniais maršrutais paslaugos teikimo sutartį, kurios užsakovas – valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga.  Buvo pažeistas Viešųjų pirkimų įstatymas, nes šis reikalavimas dirbtinai riboja konkurenciją – aplinkybė kas buvo užsakovas (jo teisinė forma, steigėjas) nėra susijusi su vežėjo teiktomis paslaugomis.

 

Išvadą rasite čia: http://vpt.lrv.lt/lt/ukio-subjektu-prieziura/isvados-ataskaitos/viesieji-pirkimai-atliekami-pagal-lr-viesuju-pirkimu-istatyma-1/vertinimo-isvados/2018-m-6

Pranešimą paskelbė: Sigita Arlauskienė, Viešųjų pirkimų tarnyba

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Seimo nario D. Kreivio pranešimas: „Kyla grėsmė Lietuvos pašto ateičiai“

2019 m. lapkričio 13 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Dainius Kreivys kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, prašydamas skubiai pateikti paaiškinimus dėl Susisiekimo ministerijos ir asmeniškai ministro diskredituojamo vienos didžiausių valstybės valdomų bendrovių, AB Lietuvos paštas, valdymo. „Ministras privalo 5000 Lietuvos pašto darbuotojų, institucijoms ir visai visuomenei labai aiškiai, ir, […]

  Straipsniai »

Seimui pristatytas transporto priemonės pirmos registracijos mokesčio projektas

  Seimui pristatytas Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas Nr. XIIIP-4132, kuriuo siūloma nuo kitų metų sausio 1 d. reglamentuoti motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių pirmos registracijos mokesčiu tvarką. Mokestį mokėtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre valdytojas. Numatoma, kad […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: sklandi Lietuvos pašto veikla bus užtikrinta

Susisiekimo ministerija apgailestauja, kad nepavyko surasti sutarimo su AB Lietuvos paštas valdybos nariais ir dėkoja už jų indėlį į bendrovės veiklą. Atsisakius valdybai tęsti darbą iki šių metų pabaigos, Susisiekimo ministerija skubiai suformuos naują valdybą. Jau inicijuotos procedūros naujų nepriklausomų narių atrankai, siekiant suformuoti nuolatinę bendrovės valdybą, kuri atitiktų EBPO reikalavimus. „Naujoji bendrovės valdyba turės […]

  Straipsniai »

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »