„Volkswagen“ pristatė naują „Golf“ – siūlys ir 100 km vien elektros režimu įveikiantį hibridą

„Volkswagen“ pristatė naują „Golf“ – siūlys ir 100 km vien elektros režimu įveikiantį hibridą

„Volkswagen“ švenčia „Golf“ 50-metį ir turi kuo didžiuotis – nuo 1974 metų buvo pagaminta daugiau nei 37 mln. šio modelio automobilių. Tai reiškia, kad jau pusę amžiaus 2000 žmonių visame pasaulyje kasdien įsigyja po naują „Golf“. Tai yra pats populiariausias visų laikų europietiškas automobilis ir perkamiausias „Volkswagen“ modelis. Pirmą kartą „Golf“ bus komplektuojamas su tolimo atstumo įkraunama hibridine pavara, leidžiančia vien elektros režimu nuvažiuoti maždaug 100 km atstumą, o bendras nuvažiuojamas atstumas sieks iki 1000 km. Atnaujintas modelis išsiskirs unikalius vairavimo potyrius užtikrinančiomis pažangiomis funkcijomis, tarp kurių bus su „ChatGPT“ technologija susietas IDA valdymo balsu asistentas. Be to, „Golf“ priekį pirmą kartą papuošė šviečiantis „Volkswagen“ logotipas. Išankstiniai geresnio nei bet kada anksčiau „Golf“ užsakymai bus priimami nuo vasario pradžioje, o Lietuvos rinkoje atnaujintas modelis debiutuos vasarą.

Nauja jėgainių gama

Naujasis „Golf“ bus komplektuojamas su devyniomis skirtingomis jėgainėmis, tarp kurių bus švelniojo hibrido sistemos (eTSI), įkraunamos hibridinės pavaros („eHybrid“ ir GTE), benzininiai (TSI) ir dyzeliniai (TDI) varikliai. Švelniojo hibrido sistemoje ir įkraunamose hibridinėse pavarose vidaus degimo varikliai montuojami drauge su elektros motorais. Švelnieji hibridai daugiau padeda vidaus degimo varikliui ir nereikalauja papildomo įkrovimo, kadangi šias sistemas maitina baterijos. Tuo metu įkraunamų hibridų energijos atsargas galima papildyti ir išnaudoti jas važiuojant vien tik elektros režimu. Tuo jie labiausiai skiriasi nuo švelniųjų hibridų, kuriuose vidaus degimo variklis ir elektros motoras visuomet veikia kartu. Naujoje įkraunamoje hibridinėje sistemoje įdiegta sparčiojo įkrovimo funkcija, o baterijoje sukauptos energijos užteks įveikti 100 km atstumui. „Golf GTI“ nuo šiol tapo dar sportiškesnis – variklio su turbokompresoriumi galia padidėjo 15 kW ir siekia 195 kW (265 AG). Bazinio 2,0 litrų TSI variklio galia padidėjo 10 kW ir dabar siekia 150 kW (204 AG).        

Naujos multimedijos sistemos

„Golf“ viduje nuo šiol montuojama naujai sukurta intuityvesnė multimedijos sistema (MIB4) su nuo centrinės konsolės atskirtu jutikliniu ekranu. Dėl visiškai naujos grafikos ir meniu struktūros įrangos valdymas tapo gerokai paprastesnis ir patogesnis. Automobilyje gali būti diegiamos dvi skirtingos šios itin intuityvios multimedijos sistemos versijos su 16:9 vaizdo kraštinių santykio ekranais – bazinė „Ready 2 Discover“ versija su 26,4 cm įstrižainės ekranu ir aukštesnio lygio „Discover“ įranga su 32,8 cm įstrižainės ekranu. „Golf“ ir „Golf Variant“ papildomai bus galima užsakyti projekcinį ekraną.

Valdymą balsu palengvins dirbtinis intelektas

Naujajame „Golf“ diegiamas naujasis valdymo balsu asistentas IDA, kuriame integruotas dirbtiniu intelektu pagrįstas pokalbių robotas „ChatGPT“. „Cerence Chat Pro“ įgalinta „ChatGPT“ integracija į vidinį „Volkswagen“ valdymo balsu asistento programavimą suteikia daugybę naujų galimybių, kuriomis nauja sistema gerokai pranoksta ankstesnę versiją. Pavyzdžiui, IDA valdymo balsu asistentas ne tik atsakinėja į bendrąsias užklausas, tačiau ir be vargo randa informaciją internete, pradedant realiu laiku kintančiomis orų prognozėmis, baigiant intriguojančiais vartotojų žinių patikrinimais. Tiesa, naujos kartos valdymo balsu asistentas veiks ne su visomis kalbomis. 

Ateityje dirbtinio intelekto taikymo galimybės „Volkswagen“ automobiliuose bus plečiamos ir užklausą gavusi sistema pateiks ne tik atsakymą į klausimą, bet ir su tuo susijusią informaciją. Keliaujant automobiliu, bus naudinga įvairiais aspektais – išmanioji sistema praturtins keleivių pokalbius, atsakys į kilusius klausimus, natūraliai bendraus suprantama šneka, priims informaciją apie konkretų automobilį, atliks kitas funkcijas, ir visa tai bus pasiekiama balsu.

Gausi standartinė įranga

Bazinės komplektacijos „Golf“ modelis gausiai aprūpintas pažangiausia komforto ir saugumo įranga. Automobilyje diegiama automatinė klimato kontrolė („Climatronic“), patobulintas daugiafunkcis vairas, beraktė atidarymo ir užvedimo sistema, dinaminis kelio ženklų atpažinimas, greičio palaikymas, parkavimo davikliai jutikliai priekyje ir gale, nauja multimedijos sistema (bazinė versija), belaidis programėlių naudojimas prisijungiant per „Apple CarPlay“ arba „Android Auto“ platformas, išmaniojo telefono sąsaja, skaitmeninis prietaisų skydelis „Digital Cockpit Pro“ (ekrano įstrižainė – 26 cm), o taip pat nauji LED priekiniai ir galiniai žibintai.

Naujo dizaino žibintai

Naujieji „Golf“ ir „Golf Variant“ išsiskiria pakeistu priekinės dalies dizainu. Vizualiai labiausiai pastebimas „Volkswagen“ logotipas, kuris pirmą kartą Europos rinkose bus apšviečiamas, ir naujo dizaino LED priekiniai žibintai. Dar efektyvesnių aukščiausios klasės „IQ.Light“ LED matricos priekinių žibintų tolimosios šviesos apšviečia iki 500 m atstumą. 

Pažangios pagalbinės sistemos

Manevravimą su naujaisiais „Golf“ ir „Golf Variant“ palengvina naujos pagalbinės sistemos. Efektyvumu išsiskiria pažangi „Park Assist Plus“ ir pirmą kartą „Golf“ diegiama „Park Assist Pro“ sistemos. Pastaroji įranga leidžia išvairuoti automobilį iš ankštos stovėjimo vietos naudojant išmanųjį telefoną. Parkavimą taip pat supaprastina ir nauja 360 laipsnių erdvinio vaizdo apžvalgos sistema „Area View“.

Nuo pat debiuto – visos svarbiausios versijos

Pirkėjams bus siūlomi bazinio įrangos lygio „Golf“ ir „Golf Variant“ modeliai, o taip pat aukštesnės komplektacijos versijos – „Life“, „Style“ ir „R-Line“. Jos apima platų siūlomos įrangos ir jėgainių spektrą, kurio klientai ir tikisi iš „Golf“. Du itin populiarūs sportiški prekės ženklo modeliai – „Golf GTE“ ir „Golf GTI“ – rinkoje debiutuos atskirai. Po jų antroje metų pusėje seks elitiniai karštieji hečbekai – „Golf GTI Clubsport“ ir „Golf R“ – bei dinamiškiausias universalas „Golf Variant R“. Visi R serijos modeliai komplektuojami su „4Motion“ visų varančiųjų ratų pavara.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, Fabula ir partneriai, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

50 proc. per metus augantis elektromobilių skaičius diktuoja infrastruktūros pokyčius: nuo kiekybės pereinama prie kokybės

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]


Dažnai tenka naudotis kurjerio paslaugomis? 6 faktai, kurių nežinojote apie šią profesiją

Dažnai tenka naudotis kurjerio paslaugomis? 6 faktai, kurių nežinojote apie šią profesiją

Nors šiandien kurjerio paslaugomis kasdien naudojasi tūkstančiai lietuvių, visgi apie šią profesiją sklando daugybė mitų. Ar kurjeris privalo užnešti sunkią siuntą iki pat mūsų durų? O gali jis turi palaukti, kol grįšime iš parduotuvės ir galėsime priimti savo užsakymą?  „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila atskleidžia, ko dažnas vis dar nežinome apie kurjerio paslaugas ir […]


Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą

Nuo vilkiko kabinos iki VR akinių: „Baltic transline“ testuoja modernų vairuotojų mokymų sprendimą

Technologijų startuolis „RoadMaster VR“ kartu su viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje „Baltic transline“ pradeda bendradarbiavimą, kuriuo siekiama praktiškai įvertinti ir pritaikyti virtualios realybės (VR) sprendimus vairuotojų mokymuose. Pirmasis VR simuliatorius jau veikia „Baltic transline“ mokymų centre – šiuo metu jį testuoja instruktoriai, o artimiausiu metu naują mokymosi būdą išbandys ir įmonės vairuotojai. „Tai ne vien […]


Lietuvoje jau vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Lietuvoje jau vienuoliktą kartą vyksta „Moterų ralis“

Vilniaus Gedimino prospekte susirinkusios „Moterų ralio“ dalyvės ruošiasi startui. Ekipažų automobiliai išsirikiavę laukia savo starto eilės, pirmieji jų – jau pajudėjo. Per keletą valandų iš čia išvyks kone 200 ekipažų, beveik 700 moterų, kurios leisis į jaudinančią kelionę po Lietuvą. „Oras gaivus, diena tik prasideda, o dalyvėms prieš akis – daugybė nuotykių ir išbandymų. Startas […]


Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?

Pašto sektoriaus lūžis: kokia ateitis laukia?

Pašto rinka Lietuvoje išgyvena spartų virsmą. Siuntiniai tampa pagrindiniu srauto šaltiniu, e. prekyba stiprėja, o popieriniai laiškai traukiasi. Valstybė tuo metu už 2021–2022 m. laikotarpį yra skyrusi apie 7 mln. eurų universaliajai pašto paslaugai finansuoti – nors ši 2024 m. sudarė vos 6,3 proc. rinkos. Ar dabartinis modelis išliks tvarus, kai sektorius vis labiau atveriamas […]


Planuojantiems keliones į Neringą – geros žinios: šalia perkėlos įrengta greito elektromobilių įkrovimo stotelė

Planuojantiems keliones į Neringą – geros žinios: šalia perkėlos įrengta greito elektromobilių įkrovimo stotelė

Klaipėdoje – dar viena nauja įkrovimo stotelė. Žaliųjų sprendimų bendrovė „Enefit“ uostamiestyje, šalia Smilytės perkėlos, įrengė itin greito elektromobilių įkrovimo stotelę. Ekspertų teigimu, lokacija pasirinkta neatsitiktinai – tai šiuo metu arčiausiai perkėlos esanti įkrovos vieta, o tai svarbus žingsnis infrastruktūros plėtroje, kuris ženkliai pagerins į Neringą keliaujančių vairuotojų patirtį. Greito įkrovimo stotelėje, kuri įrengta šalia […]