Kol sostinė ištuštėjusi dėl karantino ir eismas sumažėjęs perpus, Vilniaus savivaldybė, numatydama kelis žingsnius į priekį, jau ėmėsi skatinti rangovus kiek įmanoma daugiau kasinėjimo ir kitokių pėsčiųjų ir automobilių eismą trikdančių statybos darbų atlikti būtent dabar. Vilniaus Taryba šiandien pritarė sprendimui per karantiną ir dar 15 dienų jam pasibaigus teritorijų vystytojus, kelių priežiūros, tinklus tiesiančias įmones atleisti nuo vietinės rinkliavos mokesčio. Rangovai Vilniuje paraginti suskubti ir žymiai anksčiau nei buvo planavę, atlikti tokius darbus, kurie labiausiai trikdo eismą, sukelia nepatogumų ir spūsčių. Sostinės vadovo nuomone, po karantino į įprastą ritmą sugrįžę miestiečiai neturėtų susidurti su didesniais trikdžiais.
„Karantinas sukuria ir galimybes – gerokai sumažėjęs eismas mieste leidžia greičiau atlikti darbu, susijusius su kelių priežiūra, remontu, gatvių tiesimu. Kviečiu visus rangovus – imkite jautį už ragų dabar, nelaukite karantino pabaigos, didinkite darbų tempą, didinkite darbuotojų skaičių. Iš to naudos turės visos pusės – ir jūs, ir miestiečiai. Savo ruožtu motyvuosime rangovus rinkliavos lengvatomis ir paprastesniu leidimų išdavimu“, – sako R. Šimašius.
Nuo vietinės rinkliavos mokesčio bus atleidžiamos tos įmonės, kurių kasinėjimų darbų metu būtų ribojamas eismas, laikinai išardomos gatvės dangos ar susiaurinta gatvės važiuojamoji dalis. Ši rinkliava taikoma bendrovėms už darbus gatvėse, kai būtinas eismo ribojimas ar gatvės uždarymas.
Įmonėms, kurios darbus pradės anksčiau nei planavo bus supaprastintos ne tik aptvėrimo, kasinėjimo sąlygos, leidžiama dirbti be laiko apribojimo 24 val. per parą, bet ir karantino laikotarpiu ir 15 d. po jo bus atleistos nuo rinkliavos. Be to, visi leidimai bus derinami supaprastinta tvarka nuotoliniu būdu.
Nuo metų pradžios iki kovo mėnesio Vilniaus miesto savivaldybė išdavė apie 1000 leidimų, schemų dėl eismo ribojimo atliekant kasimo, remonto, rekonstrukcijos darbus sostinės gatvėse. Beveik per mėnesį, esant karantino laikotarpiui, tokių leidimų buvo išduota beveik 300.
Sostinės savivaldybė prašys Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros, Lietuvos statybininkų ir „Lietuvos kelių“ asociacijų pagalbos siekiant paraginti bendroves kuo skubiau pradėti planuotus darbus mieste.
Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt
Pranešimą paskelbė: Neringa Kolkaitė, Vilniaus miesto savivaldybė
Pernai užklupusi koronaviruso pandemija savo pėdsaką paliko daugelyje sričių, tarp jų – ir eismo įvykių statistikoje. Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pastebi, kad 2020 metai išsiskyrė mažesniu nei įprasta fiksuotų eismo įvykių skaičiumi. Tai liudija ir kelių policijos statistika. Visgi, net ir galiojant karantino suvaržymams, smulkesnių eismo įvykių miestų […]
Besikeičiančios žiemos sąlygos, gausiau iškrentantis sniegas ir žema temperatūra vairuotojus ragina būti atsargesnius kelyje, rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį bei laikytis didesnio nei įprasta saugaus atstumo. Kitas svarbus saugaus dalyvavimo eisme žiemą aspektas – tvarkinga automobilio techninė būklė ir priežiūra. Vienas svarbiausių saugumo reikalavimų – tinkamos naudoti žieminės padangos, kurių protektoriaus gylis turi […]
Pandemija ir karantinas parodė, koks svarbus ekonomikai ir socialiniam gyvenimui yra susisiekimas. Šiai svarbiai Lietuvos žmonių veiklos sričiai privalo vadovauti Susisiekimo ministerija. Kaip šį darbą ji turi atlikti, išdėstyta Transporto veiklos pagrindų įstatyme ir pačios ministerijos sudarytuose jos veiklos nuostatuose. Visuose šiuose dokumentuose rašoma, kad Susisiekimo ministerija formuoja valstybės transporto politiką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja […]
Vyriausybės kanceliarija nutraukia automobilių nuomos sutartį ir atsisako prabangių automobilių naudojimo. „Šiuo metu matome, kad per pandemiją daugiau dirbant nuotoliniu būdu, sumažėjus judėjimui, išvykų ir susitikimų kitose institucijose, galime reikšmingai sutaupyti, taip pat atsisakyti nereikalingos prabangos ir perdėtų, nebūtinų valdžios privilegijų. Todėl nematau poreikio naudotis asmeninio vairuotojo su automobiliu paslaugomis, kas anksčiau buvo įprasta praktika. […]