Vilnius plečia viešojo transporto paslaugas – planuojami devyni nauji maršrutai ekologiškais autobusais

Vilnius plečia viešojo transporto paslaugas – planuojami devyni nauji maršrutai ekologiškais autobusais

Šiandien Vilniaus miesto Tarybos pradėjo svarstyti pasiūlymą organizuoti viešojo transporto vežėjo parinkimo konkursą keleivių vežimui periferinėse miesto teritorijose ekologiškais mažos talpos autobusais. Tarybai pritarus ir įgyvendinus šį konkursą, numatyti devyni nauji maršrutai ten, kur šiuo metu viešasis transportas nevažiuoja – taip bendras viešojo transporto pasiekiamumo rodiklis Vilniuje sieks 92 proc.

„Ekologiškų transporto priemonių pirkimas, viešojo transporto paslaugų plėtra nutolusiuose rajonuose Vilniuje yra svarbus ir reikalingas žingsnis. Atnaujiname sostinės viešojo transporto parką ir jau galima pasidžiaugti įspūdinga statistika – daugiau nei pusė viso viešojo transporto yra naujas. Tikiu, kad tai dar labiau paskatins vilniečius judėti po miestą ir rinktis viešąjį transportą, o tai tuo pačiu padės sumažinti spūstis gatvėse ir pakelti gyvenimo kokybę“, – kalbėjo Administracijos direktoriaus pavaduotoja Danuta Narbut.

Miesto viešojo transporto sistemoje būtų integruoti devyni nauji autobusų maršrutai, kurie pasiektų šias gyvenamąsias teritorijas – Kriaučiūnus, Platiniškes, Pilaitę, Rokantiškes, Kryžiokų sodus, Visorius, Didžiuosius Gulbinus, Mažuosius Gulbinus, Riovonis, Pavilnio sodus, Gurius, Naująją Vilnią, Ivaniškių sodus ir kitas. Vietovės parinktos, atsižvelgiant į gyventojų skaičių teritorijoje ir siekiant skatinti darnesnį jų judėjimą po miestą.

„Šiuo naujų maršrutų konkursu norime žengti į labiau nuo miesto nutolusius, tačiau aktualius gyvenamuosius rajonus, sodų bendrijas, iš kurių link centro kasdien juda daugybė žmonių. Esame paskaičiavę, kad autobusams pradėjus kursuoti naujuose maršrutams viešasis transportas taps prieinamas maždaug 52 tūkst. gyventojų, kurie šiuo metu važiuoti viešuoju transportu galimybės neturi. Taip pagerinsime jų gyvenimo, judėjimo kokybę, mažinsime žalingą transporto sektoriaus poveikį aplinkai“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Planuojama, kad naujuosius maršrutus aptarnautų M2 arba M3 klasės autobusai, kuriuose būtų po maždaug 22 vietas keleiviams. Jie atitiktų aukščiausius aplinkosauginius reikalavimus, būtų kuo mažiau taršus. Konkretus autobusų skaičius bus patikslintas konkurso eigoje, tačiau preliminariai skaičiuojama, jog viešojo transporto parką papildytų dar bent 22 nauji elektra ar dujomis varomi autobusai.

Be to, minėtose teritorijose pradėjus kursuoti viešajam transportui bus įrengtos ir stotelės saugiam ir patogiam laukimui, prieigos prie jų, pritaikytas eismo organizavimas, apšvietimas ir kita infrastruktūra.

Keleivių vežimo paslaugą naujiems maršrutams teiktų viešojo pirkimo konkurso sąlygomis parinktas vežėjas. Konkurse galėtų dalyvauti bet kuris jo sąlygas ir reikalavimus atitinkantis vežėjas.

Galutinis sprendimas dėl viešojo transporto vežėjo parinkimo konkurso bus priimtas artimiausio Tarybos posėdžio metu.

Vilniuje – naujų autobusų jau virš 70 proc.

Primenama, kad Vilniuje šiuo metu važiuoja virš 300 naujų autobusų ir troleibusų, tarp jų – ir pirmieji elektriniai autobusai, kursuojantys Vilniaus centrinėje dalyje. Šią vasarą pristatyta 50 ekonomiškų, šiuolaikiško dizaino ir komfortiškų naujų autobusų, o iš viso važiuoja  daugiau kaip 70 proc. naujų autobusų, kurių amžius siekia 1 – 3 metus.

Atnaujinus parką, auga ir keleivių pasitenkinimas viešuoju transportu. Dvejų pastarųjų metų apklausos rodo,  kad Vilniaus autobusus ir troleibusus bei visą viešojo transporto darbo organizavimą jie vertina beveik 8 balais iš 10. Tai yra aukščiausi įvertinimai per visą apklausų vykdymo istoriją.

Šiuo metu Vilnius atlieka miesto viešojo transporto atnaujinimo galimybių studiją. Jos tikslas yra išanalizuoti ir pateikti duomenimis pagrįstus sprendimus, įvertinti technologijas  ir gerąsias kitų šalių viešojo transporto parko atnaujinimo ir ekologizavimo praktikas. Taip pat įvertinti esamos infrastruktūros pertvarkymo ar naujos įrengimo poreikius, kad kelionių kokybė sostinėje ir toliau gerėtų, mažėtų transporto  poveikis aplinkai.

Remiantis šia studija, miesto darnaus judumo planu ir nacionaliniais bei ES taršos mažinimo reikalavimais artimiausiu metu bus priimti sprendimai, kaip ir kokiais etapais Vilniuje toliau bus atnaujinamas viešasis transportas.

Pranešimą paskelbė: Dovilė Ibianskaitė, Vilniaus miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Multi – Assorted 40
 
Meu Cacho Meu Crush Conditioner Kondicionierius garbanotiems plaukams, 400ml
 
Camper Courb K100531 Grey 45
 
AUDIMAS Švelnūs modalo šortai 2111-249 High Rise Melange S
 
AUDIMAS Prigludusio sil. tamprūs džinsai 2011-142 Phantom W27/L30

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]