„Vilniaus viešojo transporto“ vairuotojų atlyginimai didžiausi sektoriuje

„Vilniaus viešojo transporto“ vairuotojų atlyginimai didžiausi sektoriuje

Praėjusių metų gale įvesti „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) atlygio sistemos pokyčiai duoda rezultatus – per kelis mėnesius įdarbinta kelios dešimtys darbuotojų, vidutinis vairuotojo atlyginimas vienas didžiausių viešojo transporto sektoriuje. Su papildom naudom jis siekia 2212 eurų prieš mokesčius. Lyginant VVT vairuotojų atlyginimus prieš mokesčius su kitų vežėjų mokamais atlyginimais, šis skirtumas siekia nuo 150 iki 600 eurų. Bendrovės vadovybė, pernai didinusi atlyginimus, planuoja priimti dar daugiau vairuotojų.

Nuo lapkričio mėn. bendrovėje jau įdarbinti 67 nauji vairuotojai, ženkliai sumažėjo iš darbo išeinančių darbuotojų. Palyginimui, per visus 2022 metus prie bendrovės prisijungė 100 vairuotojų – tai rodo, kad aktyvi paieška ir atlygio sistemos pokyčiai duoda pozityvių rezultatų, komentuoja VVT vadovas Darius Aleknavičius.

„Tokį darbuotojų augimą vertiname labai teigiamai – tai parodo, kad vis daugiau asmenų, ieškančių naujo darbo, renkasi mus kaip savo naują darbdavį. Toliau dėsime pastangas išlaikyti esamus darbuotojus ir pritraukti naujus kolegas. Matome poreikį įdarbinti ne mažiau kaip 150 vairuotojų per 2023 metus. Sieksime užpildyti laisvas darbo vietas, kad suteiktume dar patogesnį susiekimą VVT keleiviams ir užtikrintume miesto poreikius“, – pasakoja vadovas.

Mokami didžiausi atlyginimai sektoriuje

Sausio mėnesio duomenimis, vidutinis VVT vairuotojo atlygis yra didžiausias sektoriuje – 2212 eurų prieš mokesčius su papildom naudom, kurios sudaro apie 100 eurų kas mėnesį. Per metus bendrovėje vairuotojų darbo užmokestis vidutiniškai didėjo 28 proc.

Visų sausio mėnesį VVT darbuotojų darbo užmokesčio vidurkis siekė 2151 eurų prieš mokesčius. VVT darbuotojų atlyginimas atitinka vidutinį sostinės gyventojo atlyginimą (2141 eurų, 2022 m. vidurkis „Sodra“ duomenimis) ir Lietuvos vidutinį darbo užmokestį (1844 eurų, 2022 m. ketvirto ketvirčio „Sodra“ duomenimis).

Palyginus kitų viešojo transporto sektoriaus įmonių darbo užmokesčius, galima aiškiai matyti, kad pakeitus apmokėjimo sistemą, VVT ne tik kėlė darbuotojų atlyginimus, bet ir tapo didžiausią darbo užmokestį siūlančia viešojo transporto įmone Lietuvoje. Atlyginimas VVT darbuotojams pakeltas pernai Vilniaus miesto savivaldybės tarybai padidinus finansavimą ir siekiant į sektorių pritraukti daugiau darbuotojų.

Taikomos papildomos motyvacinės naudos

Bendrovės vadovo teigimu, net trečdalis atlyginimo, kurį savo vairuotojams išmoka kai kurios kitos įmonės, sudaro kompensacijos už kilnojamąjį darbą. VVT ši dalis sudaro vos 4 proc. ir šiemet situacija dar pagerės vairuotojų naudai. Praėjusiais metais padidinusi vairuotojams darbo užmokestį, bendrovė iki šių metų birželio 1 d. planuoja permainas, kurios turėtų dar labiau pagerinti vairuotojų gaunamo darbo užmokesčio sistemą.

„Nuo birželio 1 d. planuojame perkelti dabar mokamą kilnojamo darbo kompensacijų sumą į pastovų atlyginimą. Mums labai svarbu, kad visos vairuotojų gaunamos pajamos būtų laikomos darbo užmokesčiu, nes tai sudaro garantiją darbuotojams gauti visas socialines išmokas, kaupti būsimą pensiją nuo viso gaunamo darbo užmokesčio“, – sako D. Aleknavičius.

Bendrovės vadovas pabrėžia, kad atlyginimas yra tikrai konkurencingas rinkoje, o papildomos naudos ir išmokos vidutiniškai sudaro apie 100 eurų per mėnesį. Darbuotojams yra skiriama sveikatingumo priemoka, padedama ligos ar netekties atveju, numatytos vienkartinės išmokos gimus vaikui. Ilgamečiai darbuotojai motyvuojami priedu prie darbo užmokesčio, taip pat papildomomis kasmetinėmis atostogomis, o darbo stažas lemia į senatvės pensiją išeinančių darbuotojų išeitinės išmokos dydį.

„Bendrovei svarbu ir pritraukti, ir išlaikyti esamus darbuotojus. Atlyginimai nuo šiol bus peržiūrimi kasmet, o stažo priemoka mokama jau nuo trečių darbo metų. Stebime darbo rinkos tendencijas ir atsižvelgiame į darbuotojų lūkesčius, tobulinsime darbo apmokėjimo sistemą ir toliau, nes norime būti konkurencingu ir patraukliu darbdaviu“, – naudas darbuotojams vardina VVT vadovas.

Iš viso VVT dirba 1878 darbuotojų, didžioji dalis jų, per 1228 – vairuotojai.

Pranešimą paskelbė: Vygandas Kieras, UAB „Vilniaus viešasis transportas”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

Parduodant automobilį svarbu turėti visus su jo eksploatavimu susijusius dokumentus. Tai sumažins abejones dėl pardavėjo sąžiningumo bei transporto priemonės būklės. Tačiau didelė dalis vairuotojų linkę nekaupti remonto sąskaitų, pamesti registracijos liudijimą ar praleisti draudimo poliso galiojimo pabaigą. „Tvarkingai kaupiami automobilio dokumentai padės greičiau ir lengviau jį parduoti. Šių dienų pirkėjai vertina skaidrumą bei yra atsargūs, […]


Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Elektromobilių ir alternatyvių degalų paklausa Lietuvoje pastaraisiais metais auga. Ekspertai teigia, kad Lietuva neatsilieka nuo pasaulinių transporto tendencijų, tačiau priemonių skatinti naudoti švaresnes ir mažiau anglies dvideginiu (CO2) aplinką teršiančias alternatyvas vis dar yra. Skaičiuojama, kad kelių transporto priemonės išskiria apie penktadalį Europos Sąjungoje išmetamo CO2. Už daugiau nei pusę šių teršalų yra atsakingi lengvieji […]


„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio proga įgyvendinęs vieną smagiausių savo pastarųjų metų kelionių. Automobilių entuziastas, įveikęs daugiau nei 3000 km maršrutą iki Eseno (Vokietija) ir atgal 1989 metais pagamintu „Golf“, sako, kad […]


„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

Didžiausias Lietuvoje „Moterų ralis“ jau trejus metus iš eilės siūlo dalyvėms važiuoti ir elektromobiliais. „Elektromobilių įskaitoje“ besiregistruojančios moterys drąsiai priima ralio mestą iššūkį ir lygiomis sąlygomis varžosi su bendros įskaitos dalyvėmis. „Nesame vienintelis ralis, kuriame dalyvauja elektromobiliai. Tiesiog mes visus automobilius traktuojame kaip lygius. Tarkime, sudarydami kelio knygą, nerenkame specialaus kelio, kuriame būtų įkrovimo stotelių, […]


Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Pavasarį vairuotojai ypatingą dėmesį turėtų skirti automobilių stiklų būklei ir jų švarai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šviečiant skaisčiai pavasario saulei geras matomumas kelyje yra itin svarbus. Vairavimo sąlygos, kai spigina saulė, kelyje yra kur kas pavojingesnės nei akinančios kitų transporto priemonių šviesos ar šlapia kelio danga. Dar viena sezoninė problema – stiklo įdaužos, kurios, pasak […]


Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Ryte ramiai išgėrę kavos sėdate į savo automobilį, saugiai prisegate vaikus, puikiai žinote, kiek laiko truks kelionė iki darželio ar mokyklos, kada atsidursite darbe. Deja, kasdienė šeimos kelione retai atrodo taip idiliškai: ramiai pradėti dieną neleidžia nuolat tarp eismo juostų nardantys, greitį viršijantys, agresyviai kelyje besielgiantys vairuotojai. Specialistai sako, kad vis dar sergame savotiška greičio […]