Praėjusių metų gale įvesti „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) atlygio sistemos pokyčiai duoda rezultatus – per kelis mėnesius įdarbinta kelios dešimtys darbuotojų, vidutinis vairuotojo atlyginimas vienas didžiausių viešojo transporto sektoriuje. Su papildom naudom jis siekia 2212 eurų prieš mokesčius. Lyginant VVT vairuotojų atlyginimus prieš mokesčius su kitų vežėjų mokamais atlyginimais, šis skirtumas siekia nuo 150 iki 600 eurų. Bendrovės vadovybė, pernai didinusi atlyginimus, planuoja priimti dar daugiau vairuotojų.
Nuo lapkričio mėn. bendrovėje jau įdarbinti 67 nauji vairuotojai, ženkliai sumažėjo iš darbo išeinančių darbuotojų. Palyginimui, per visus 2022 metus prie bendrovės prisijungė 100 vairuotojų – tai rodo, kad aktyvi paieška ir atlygio sistemos pokyčiai duoda pozityvių rezultatų, komentuoja VVT vadovas Darius Aleknavičius.
„Tokį darbuotojų augimą vertiname labai teigiamai – tai parodo, kad vis daugiau asmenų, ieškančių naujo darbo, renkasi mus kaip savo naują darbdavį. Toliau dėsime pastangas išlaikyti esamus darbuotojus ir pritraukti naujus kolegas. Matome poreikį įdarbinti ne mažiau kaip 150 vairuotojų per 2023 metus. Sieksime užpildyti laisvas darbo vietas, kad suteiktume dar patogesnį susiekimą VVT keleiviams ir užtikrintume miesto poreikius“, – pasakoja vadovas.
Mokami didžiausi atlyginimai sektoriuje
Sausio mėnesio duomenimis, vidutinis VVT vairuotojo atlygis yra didžiausias sektoriuje – 2212 eurų prieš mokesčius su papildom naudom, kurios sudaro apie 100 eurų kas mėnesį. Per metus bendrovėje vairuotojų darbo užmokestis vidutiniškai didėjo 28 proc.
Visų sausio mėnesį VVT darbuotojų darbo užmokesčio vidurkis siekė 2151 eurų prieš mokesčius. VVT darbuotojų atlyginimas atitinka vidutinį sostinės gyventojo atlyginimą (2141 eurų, 2022 m. vidurkis „Sodra“ duomenimis) ir Lietuvos vidutinį darbo užmokestį (1844 eurų, 2022 m. ketvirto ketvirčio „Sodra“ duomenimis).
Palyginus kitų viešojo transporto sektoriaus įmonių darbo užmokesčius, galima aiškiai matyti, kad pakeitus apmokėjimo sistemą, VVT ne tik kėlė darbuotojų atlyginimus, bet ir tapo didžiausią darbo užmokestį siūlančia viešojo transporto įmone Lietuvoje. Atlyginimas VVT darbuotojams pakeltas pernai Vilniaus miesto savivaldybės tarybai padidinus finansavimą ir siekiant į sektorių pritraukti daugiau darbuotojų.
Taikomos papildomos motyvacinės naudos
Bendrovės vadovo teigimu, net trečdalis atlyginimo, kurį savo vairuotojams išmoka kai kurios kitos įmonės, sudaro kompensacijos už kilnojamąjį darbą. VVT ši dalis sudaro vos 4 proc. ir šiemet situacija dar pagerės vairuotojų naudai. Praėjusiais metais padidinusi vairuotojams darbo užmokestį, bendrovė iki šių metų birželio 1 d. planuoja permainas, kurios turėtų dar labiau pagerinti vairuotojų gaunamo darbo užmokesčio sistemą.
„Nuo birželio 1 d. planuojame perkelti dabar mokamą kilnojamo darbo kompensacijų sumą į pastovų atlyginimą. Mums labai svarbu, kad visos vairuotojų gaunamos pajamos būtų laikomos darbo užmokesčiu, nes tai sudaro garantiją darbuotojams gauti visas socialines išmokas, kaupti būsimą pensiją nuo viso gaunamo darbo užmokesčio“, – sako D. Aleknavičius.
Bendrovės vadovas pabrėžia, kad atlyginimas yra tikrai konkurencingas rinkoje, o papildomos naudos ir išmokos vidutiniškai sudaro apie 100 eurų per mėnesį. Darbuotojams yra skiriama sveikatingumo priemoka, padedama ligos ar netekties atveju, numatytos vienkartinės išmokos gimus vaikui. Ilgamečiai darbuotojai motyvuojami priedu prie darbo užmokesčio, taip pat papildomomis kasmetinėmis atostogomis, o darbo stažas lemia į senatvės pensiją išeinančių darbuotojų išeitinės išmokos dydį.
„Bendrovei svarbu ir pritraukti, ir išlaikyti esamus darbuotojus. Atlyginimai nuo šiol bus peržiūrimi kasmet, o stažo priemoka mokama jau nuo trečių darbo metų. Stebime darbo rinkos tendencijas ir atsižvelgiame į darbuotojų lūkesčius, tobulinsime darbo apmokėjimo sistemą ir toliau, nes norime būti konkurencingu ir patraukliu darbdaviu“, – naudas darbuotojams vardina VVT vadovas.
Iš viso VVT dirba 1878 darbuotojų, didžioji dalis jų, per 1228 – vairuotojai.
Pranešimą paskelbė: Vygandas Kieras, UAB „Vilniaus viešasis transportas”
Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius. Pasak Vilniaus […]
Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]
Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]
Seimas pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisoms (projektas Nr. XIVP-2305(2), patikslindamas, kuriems miestams reikalinga nustatyti ir įgyvendinti mažos taršos zonas. Įstatyme nustatyta, kad mažos taršos zonų nustatymo rekomendacijas tvirtins Susisiekimo ministerija. Taip pat patikslinta, kokiuose miestuose savivaldybių tarybos nustatys ar atnaujins mažos taršos transporto zonas. Tai bus daroma miestuose, turinčiuose kurorto arba kurortinės teritorijos statusą ar […]
2023 m. kovo 23 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas priėmė Kelių transporto kodekso pakeitimus, kuriais nutarta Lietuvoje nuo liepos 1 d. įtvirtinti liberalų verslo modelį vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais. Kodekso pakeitimais siekiama užtikrinti vežėjų konkurenciją ir galimybę naujoms įmonėms netrukdomai ateiti į šių paslaugų […]
Wizz Air oro transporto industrijos apdovanojimuose „Air Transport Awards“ įvertinta kaip geriausia oro linijų bendrovė. Apdovanojimą per iškilmes, vykusias Monrealyje „Oro transporto simpoziumo 2023” metu, atsiėmė Jozsefas Varadi, Wizz Air grupės vadovas. „Air Transport Awards“ yra tarptautiniai oro transporto pramonės apdovanojimai, kasmet skiriami už išskirtinius pasiekimus aviacijos sektoriaus organizacijoms, bendrovėms ir lyderiams. J. Varadi džiaugėsi […]