Vilniaus oro uoste prasidėjo riedėjimo takų ir perono rekonstrukcijos darbai

Vilniaus oro uoste prasidėjo riedėjimo takų ir perono rekonstrukcijos darbai

Vilniaus oro uoste šią savaitę startavo pirmieji nusidėvėjusių riedėjimo takų atnaujinimo ir perono rekonstrukcijos rangos darbai. Pagrindinis rekonstrukcijos projekto tikslas – atnaujinus dangas, jas išplatinti, sudaryti sąlygas riedėti didesnės kategorijos orlaiviams bei diegti aplinkosauginius sprendimus. Didžiąją dalį darbų atliks kelių ir tiltų statybos bendrovė „Kauno tiltai“, projektą numatoma įgyvendinti iki 2021 metų pabaigos, nestabdant įprastos oro uosto veiklos.

Bendra numatomos rangos sutarties vertė yra 34 mln. eurai (su PVM). Didžioji dalis šios rekonstrukcijos projektų yra iš dalies finansuojami iš Europos Sąjungos fondų lėšų. Savo apimtimi projektas viršys 2017 metais vykdytą Vilniaus oro uosto kilimo-tūpimo tako rekonstrukcijos projektą, kuris kainavo 25 mln. eurų.

„Oro uostai nuolat gyvena atsinaujinimu, nes turima infrastruktūra cikliškai turi būti atnaujinama ir modernizuojama, kad atitiktų to laikotarpio aviacijos saugos reikalavimus ir tenkintų aplinkosauginius poreikius. Taip pat visos investicijos yra paremtos skaičiavimais, kad jų tarnavimas ir atsipirkimas turėtų užtrukti apie 10-15 metų“, – teigia Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Pirmųjų etapų metu iki 2020 metų pabaigos Vilniaus oro uosto vakarinėje dalyje bus atnaujinti riedėjimo takai F ir E. Lygiagrečiai per šiuos metus tęsis rangos darbai kitoje oro uosto pusėje, kur vyks šiaurinio perono rekonstrukcija ir papildomo riedėjimo tako įrengimas, taip pat atnaujintos orlaivių stovėjimo vietos.  

Šio projekto viešajame rangos darbų pirkime dalyvavo penkios didelę patirtį turinčios kompanijos, tarp kurių buvo ir užsienio bendrovės.

Šiaurinio perono plėtra

Viena svarbiausių šio rangos projekto dalių –  Vilniaus oro uosto šiaurinio perono rekonstrukcija, kuri apims naujos asfalto dangos įrengimą ir betoninių orlaivių parkavimo aikštelių įrengimą, stovėjimo vietų ženklinimą, efektyvų ir taupų apšvietimą, naujų žiburių įrengimą, efektyvesnį paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimą. Šiame perone ateityje bus naudojamos ir modernios požeminės elektros sistemos (angl. Ground Power Unit), kurios patogiau aptarnaus orlaivius.

„Šiuo metu visi jaučiame, kad skrydžių apimtys yra labai sumažėjusios, tačiau šie strategiškai svarbūs rekonstrukcijos darbai yra nukreipti į ateitį, kuri be jokios abejonės vėl grąžins nemažą lėktuvų ir keleivių srautą į Vilniaus oro uostą. Pagrindinis iššūkis organizuojant šiuos rekonstrukcijos darbus yra viską atlikti nuolat veikiančiame oro uoste, nestabdyti įprastos veiklos, todėl operacijų ir darbų eigos planavimas buvo bei liks šių darbų kontekste itin svarbus“, – tvirtina Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programos projektų vadovas Arnas Dūmanas

Perono rekonstrukcija prisidės prie saugaus orlaivių eismo sąlygų gerinimo, trumpinant orlaivių riedėjimo atstumą – sumažės triukšmo lygis ir lėktuvų CO2 emisija, o tai tiesiogiai siejasi su Lietuvos oro uostų strateginiu tikslu investuoti į aplinkos apsaugos priemones.

Riedėjimo takų atnaujinimas

Rangos darbai taip pat apims strategiškai svarbias Vilniaus oro uosto aerodromo dalis – riedėjimo takų atnaujinimą ir papildomų įrengimą. Planuojama rekonstruoti esamus riedėjimo takus F ir B (2021 metais). F tako rekonstrukcijos tikslas atnaujinti dangas, išplatinti taką ir taip padidinti jo galimybes aptarnauti aukštesnės kategorijos orlaivius, jį pratęsti ir sukurti greitesnį nuriedėjimą kilimo ar tūpimo link. B tako rekonstrukcijos tikslas – atnaujinti iš pagrindų pasenusias dangas.

Projekto metu bus įrengtas naujas riedėjimo takas Z, kuris sujungs naują šiaurinį peroną su kilimo ir tūpimo tako slenksčiu. Orlaivių riedėjimas per naujai įrengtą taką leis sutrumpinti orlaivio kilimo ir tūpimo tako užėmimą ar atlaisvinimą. Greitesnis ir tiesesnis riedėjimas link kilimo ir tūpimo tako pagerins skrydžio saugą bei mažins orlaivių manevravimo trukmę.

Apie Vilniaus oro uostą

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
HELLY HANSEN Vidda Parka Women's Black L
 
CAMPER Oxyde Foca Dark Brown 37
 
HELLY HANSEN Rigging Coat Men's Black L
 
Crocs™ Classic Lined Clog Navy/Charcoal 36,5
 
REIMA Stemu Denim Blue 29

Rekomenduojame

Vilnius kviečia Vėlinių dienomis kapines lankyti saugiai: vengti didesnių susibūrimų, dėvėti kaukes

Vilnius kviečia Vėlinių dienomis kapines lankyti saugiai: vengti didesnių susibūrimų, dėvėti kaukes

Įsigaliojus lokalaus karantino apribojimams, savivaldybė kviečia gyventojus atsakingai planuoti artėjantį Vėlinių savaitgalį, įvertinti savo sveikatos būklę ir rizikas, ypač tai svarbu vyresnio amžiaus žmonėms, turintiems įvairių lėtinių susirgimų. Savo ruožtu savivaldybė pasirūpino, kad spalio 31 d. ir lapkričio 1–2 d. dažniau kursuotų viešasis transportas, o Rokantiškių, Saltoniškių, Karveliškių ir Kairėnų kapinių prieigose pakeitė eismo organizavimą. […]

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Kokią ateities susisiekimo sistemą kursime Vilniuje?

Vilniaus valdžia negaili dėmesio ir pinigų dviračių takų statybai. Reikia pagalvoti, kaip efektyviai šią sukurtą susisiekimo infrastruktūrą išnaudoti. Didelių pasiekimų šioje srityje turi Indija ir Vietnamas. Vilniuje automobilių spūsčių mastui artėjant prie Indijos miestų, galima pasinaudoti pastarųjų patirtimi – dviračių taksi kroviniams ir žmonėms pervežti. Indijoje tokiu transportu užsiima žmonės, vadinami „rikšomis“. Žmonių pervežimui jie […]

Tyrimas: po eismo nelaimės skambiname ne skubios pagalbos numeriu, o antrajai pusei

Tyrimas: po eismo nelaimės skambiname ne skubios pagalbos numeriu, o antrajai pusei

Kelyje patyrę eismo nelaimę Lietuvos vairuotojai pirmiausia apie ją praneša ne skubios pagalbos tarnyboms, o sutuoktiniui arba partneriui. Tyrimas parodė, kad beveik trečdalis mūsų šalies vairuotojų po eismo avarijos iškart skambina antrajai pusei ir tik 17 proc. vairuojančių lietuvių iškart renka pagalbos numerį 112. Tokias tendencijas atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu bendrovės „Nielsen“ atlikta reprezentatyvi […]

„BMW Motorrad“ atskleidė penkias 2021 m. motociklų sezono naujienas

„BMW Motorrad“ atskleidė penkias 2021 m. motociklų sezono naujienas

Rudeniui artėjant pabaigos link, Vokietijos gamintoja „BMW Motorrad“ atskleidė būsimojo 2021 m. motociklų sezono naujienas. Kitąmet į gatves išriedės net penki nauji modeliai: šį pavasarį atnaujinto „R 18“ klasikinė versija „BMW R 18 Classic“ ir  atnaujinta „BMW R nineT“ modelių šeima: „R nineT“, „R nineT Pure“, „R nineT Scrambler“ bei „R nineT Urban G/S“.   […]