Vilniaus oro uoste didinamas keleivių pralaidumas

1

Vilniaus oro uoste didinamas keleivių pralaidumas

Dar niekada Lietuvoje oro transportas nebuvo toks populiarus kaip šiemet – oro uostų apkrovoms pasiekus dar nematytą lygmenį, Lietuvos oro uostai ėmėsi papildomų priemonių, spartinančių keleivių registraciją bei patikrą. Vien iki kitų metų pabaigos Vilniaus oro uosto keleivių pralaidumas bus padidintas 60 proc.
Keleivių srautas išaugo 14 proc.
Vilniaus oro uosto vadovo Olafo Martenso teigimu, Lietuvos oro uostuose keleivių srautas per šiuos metus išaugo 14 proc. – tai daugiau nei prognozuota. Ir nors šiemet Vilniaus oro uoste veikiantys šeši bagažo patikros aparatai per valandą vidutiniškai leidžia patikrinti 810 keleivių, to ne visuomet užtekdavo.
„Vien gegužę aptarnavome apie 400 tūkst. žmonių, todėl daliai keleivių eilėse, deja, teko laukti ilgiau nei įprasta. Norėtume atsiprašyti visų keleivių, kurie dėl to patyrė nepatogumų. Mes labai rimtai žiūrime į šią problemą ir dedame visas pastangas, kad ji būtų kuo greičiau bei efektyviau sprendžiama. Dabar pralaidumas po truputį didinamas, o ryškiau permainas keleiviai pajus po kilimo ir tūpimo tako bei terminalo rekonstrukcijų“, – sako O. Martensas.
Laukimo laikas prie patikros sumažės
Vilniaus oro uosto aviacijos saugumo patikros zonoje neseniai instaliuotas dar vienas, jau septintasis, patikros aparatas – jis keleivių patikrą pagreitins 14 proc. Šiuo metu sparčiau žmonės pradėti aptarnauti dėl pertvarkytos laukimo eilės. Pasienio kontrolės procedūras pagreitino padidintas piko metu dirbančių Valstybės sienos apsaugos tarnybos pareigūnų skaičius.
O. Martenso teigimu, keleiviams dar trumpiau teks laukti po Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos (07.14–08.18), mat jos metu bus pertvarkomos ir keleivių aptarnavimo linijos, įrenginėjami nauji stalai. Šie pokyčiai iki metų pabaigos keleivių pralaidumą padidins dar 20 proc.
Papildomai, 25 proc. pralaidumas padidės ir po kitąmet įvyksiančios aviacijos saugumo patikros zonos išplėtimo bei papildymo dviem naujais rentgeno aparatais. Tačiau ir čia sustoti neketinama – aptarnavimą greitinsiantys pertvarkymai suplanuoti ir 2019 m., ir 2020 m.
Atkreiptinas dėmesys, kad ilgesnės eilės Vilniaus oro uoste susidaro per tris vadinamuosius piko laikus: 4-6 val. ryte, per patį vidudienį ir 15-16 val. Minėtu metu oro uoste dirba visi patikros punktai, tuo tarpu ramesniu laiku apsiribojama mažesniu jų kiekiu.
 
Apie Lietuvos oro uostus
Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2016 m. jie aptarnavo 4,8 mln. keleivių ir 52 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 16 aviakompanijų skraidina 84 maršrutais į 59 miestus 26 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Transporto sektoriuje – didžiulis inžinierių poreikis: siūloma dešimtys darbo vietų ir imamasi priemonių sudominti vangiai inžineriją besirenkančius studentus

Transporto sektoriuje – didžiulis inžinierių poreikis: siūloma dešimtys darbo vietų ir imamasi priemonių sudominti vangiai inžineriją besirenkančius studentus

Transporto sektoriaus ekspertai kelerius pastaruosius metus pastebi augantį kvalifikuotų inžinerinių krypčių specialistų trūkumą. Palyginimui, 2017 m. iš 24 tūkst. bakalauro, kolegijų ir vientisųjų studijų pirmakursių transporto inžinerines kryptis rinkosi 1522 (6,3 proc.), o  2023 m. rudenį tokių studentų buvo likę perpus mažiau – 762 (3,2 proc.) iš daugiau nei 23 tūkst. pirmakursių. Modeliuojama, kad per […]


„Avion Express“ sėkmingai baigia restruktūrizacijos procesą

„Avion Express“ sėkmingai baigia restruktūrizacijos procesą

Lėktuvų nuomos su įgula, technine priežiūra ir draudimu (ACMI) aviakompanija UAB „Avion Express“ sėkmingai baigė 2021 metais dėl pandemijos poveikio pradėtą įmonės restruktūrizavimo procesą. UAB „Avion Express“ įsipareigojimus kreditoriams įvykdė beveik dvejais metais anksčiau nei planuota ir tapo pirmąja aviakompanija Lietuvoje sėkmingai pabaigusia restruktūrizacijos procesą. Jo metu įmonė ne tik užtikrino savo veiklos tęstinumą, bet […]


Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]