Vilniaus oro uoste bus įrengti automatiniai pasienio patikros vartai

Vilniaus oro uoste bus įrengti automatiniai pasienio patikros vartai

Netrukus keleivių judėjimas išvykstant iš Vilniaus oro uosto ir čia atvykstant taps dar patogesnis. Nuo balandžio pradžios pradedami automatinių pasienio patikros vartelių (angl. automated border control) įrengimo darbai. Jau po mėnesio sostinės oro uoste atsiras 10 išmaniųjų vartelių. Nauja patikros sistema yra sostinės oro vartų rekonstrukcijos dalis, kuri leis efektyviau ir greičiau patikrinti keleivių asmens dokumentus bei biometrinius duomenis.

„Esame numatę 6 pasienio patikros vartelius įrengti atvykimo salėje ir 4 – išvykimo. Tad be jau esamų Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) postų atsiras papildomos galimybės keliautojams greičiau atlikti pasienio patikrą, o tai prisidės didinant keleivių patogumą“, – teigia Vilniaus oro uosto vadovas Dainius Čiuplys.

Sostinės oro vartų vadovas tvirtina, kad įdiegta naujoji savitarnos sistema veiks tokiu pačiu principu kaip ir kituose didžiuosiuose oro uostose. Pirmiausia, keleivio bus prašoma nuskenuoti savo asmens dokumentą. Tokiu būdu sistema patikrins dokumento tinkamumą ir keleivio galimybes naudotis savitarnos varteliais. Jei dokumentas tinkamas, keleivis galės atlikti kitą žingsnį – biometrinių duomenų patikrą, kurios metu realūs keleivio biometriniai duomenys yra sulyginami su biometriniais duomenimis, esančiais keleivio asmens dokumente.

„Visi duomenys taip pat bus sutikrinami su VSAT sistemos duomenimis. Sėkmingo proceso atveju varteliai atsidarys automatiškai ir keleivis galės tęsti kelionę be papildomo VSAT pareigūno įsikišimo. Sistemai identifikavus galimo sukčiavimo atvejus arba netinkamus duomenis, varteliai liks uždaryti, o į tolesnį patikros procesą įsitrauks pasienio pareigūnas“, – paaiškina D. Čiuplys.

Planuojama, kad varteliai pradės veikti dar balandžio pabaigoje. Keliautojai jais naudotis galės iš karto po nuodugnaus sistemos testavimo ir ekspertų patvirtinimo, kad sistema veikia tinkamai. Išmaniaisiais pasienio patikros varteliais galės naudotis Europos Sąjungos (ES) piliečiai (taip pat ir Šveicarijos piliečiai), o ne ES piliečiams VSAT patikra bus vykdoma kaip ir iki šiol – gyvai, tam skirtuose postuose.

„Automatinei pasienio patikrai pradėjus veikti, prie jos dirbs apmokyti konsultantai, kurie padės keleiviams naudotis savitarnos sistema. Neabejojame, kad šį užsienio oro uostuose dažnai matomą technologinį sprendimą Vilniaus oro uosto keleiviai sutiks teigiamai ir perpras greitai“, – sako D. Čiuplys.

Automatiniai patikros varteliai bus skirti keleiviams, turintiems asmens dokumentus, kuriuose įrašyti asmens biometriniai duomenys. Lietuvoje tokie dokumentai išduodami nuo 2009 m. birželio 29 d.

Vilniaus oro uosto automatinės pasienio patikros vartelių sprendimą įgyvendina patyrusi Vokietijos kompanija „Secunet Security Networks AG“, kurios įdiegtus vartelius sėkmingai naudoja Frankfurto, Miuncheno, Berlyno, Vaclav Havel, Keflaviko, Vienos ir kitų didžiųjų oro uostų keleiviai.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 14 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 86 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 27 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc.

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Forever Young Dual Action Makeup Remover Dvigubo poveikio makiažo valiklis, 100 ml
 
Divine Curls Conditioner Garbanotų plaukų kondicionierius, 240 ml
 
Green Line Shaving Foam Gaivinančios skutimosi putos, 50ml
 
Eight Hour Miracle Hydrating Mist Drėkinamoji veido dulksna, 100 ml
 
Plaukų dažų skiedimo Emulsija 1000 ml

Rekomenduojame

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas pritarė Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms (projektas Nr. XIIIP-4532(2), reglamentuodamas ne tik neeksploatuojamų, bet ir negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose. Pasak projekto iniciatoriaus Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Mykolo Majausko, šiuo įstatymu būtų priimtas labai svarbus sprendimas, kuris padėtų atlaisvinti kiemus, nes, kaip rodo tyrimai, kiemuose kartais būna net iki 20 […]

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

In order to boost faster transport sector development and apply the best corporate management practices, there is a plan in place to reorganise state-owned transport companies into companies limited by shares. The Government approved the conclusions submitted by the Ministry of Transport and Communications with regard to the draft legislation brought forward, albeit not adopted, […]