Vilniaus oro uostas tapo Baltijos šalių lyderiu: aplinkosaugos pasiekimai pripažinti tarptautiniu lygiu

1

Vilniaus oro uostas tapo Baltijos šalių lyderiu: aplinkosaugos pasiekimai pripažinti tarptautiniu lygiu

Vilniaus oro uostas skelbia pasiekęs reikšmingą tarptautinės aplinkosaugos programos „Airports Carbon Accreditation“ (ACA) pripažinimą. Didžiausiam Lietuvos oro uostui per kelerius metus pavyko daugiau nei trečdaliu sumažinti vidutines anglies dvideginio emisijas, tenkančias vienam keleiviui. Šis ir kiti įvairių atliktų aplinkosaugos projektų rezultatai oro uostui leido pasiekti trečiąjį tarptautinės programos etapą – tai yra geriausias įvertinimas tarp Baltijos šalių oro uostų.

Į naują programos lygį vienu metu pakyla visi trys oro uostai – nuo 2016 metų ACA programoje dalyvaujantis Vilniaus oro uostas iš antro pereina į trečią, o nuo 2019 metų prie programos prisijungę Kauno ir Palangos oro uostai žengia į antrą etapą.

„Džiaugiamės tuo, kokį progresą šioje aplinkosaugos programoje demonstruoja Lietuvos oro uostai. Vilniaus oro uostas žengia į trečiąjį programos lygį, tai reiškia, kad į anglies dvideginio emisijų mažinimą tiesiogiai įsitrauks ne tik oro uostas, bet ir jame veikiantys partneriai. Tikrai didelę pažangą parodė ir Kauno bei Palangos oro uostai, kuriuose aktyviai mažinamos susidarančios emisijos iš tiesioginės oro uostų veiklos. Džiaugiuosi, kad Lietuvos oro uostai rodo lyderystę Baltijos šalių regione”, – teigia Europos oro uostus vienijančios organizacijos „ACI Europe“ generalinis direktorius Olivier Jankovec.

Laikinasis Lietuvos oro uostų vadovas Aurimas Stikliūnas teigia, kad lyderystę Baltijos šalyse lėmė kruopščiai planuoti ir nuosekliai įgyvendinami plataus spektro veiklų modernizavimo žingsniai.

„Tai, kad visi trys Lietuvos oro uostai sėkmingai kyla aplinkosaugos programoje, kuri vienija net 235 oro uostus iš viso pasaulio, yra svarbus pasiekimas šalies aviacijos istorijoje. Jau ne vienerius metus įgyvendiname kompleksinius veiksmus mažinant anglies dioksido emisijų apimtis savo tiesioginėje veikloje, tai tęsime dar aktyviau, o artimiausiame laikotarpyje įtrauksime ir partnerius, kurie veikia sostinės oro uoste“, – komentuoja A. Stikliūnas.

Jis priduria, kad mažinti anglies dvideginio emisijas yra vienas strateginių Lietuvos oro uostų tikslų, o Vilniaus ambicija – tęsti lyderystę ir tapti pirmuoju oro uostu Baltijos šalyse, kuris pasieks  neutralią anglies dioksido emisiją savo veikloje.

Visi ACA priklausantys oro uostai nulinę taršą iš savo veiklos operacijų įsipareigoja pasiekti iki 2050 metų. 91 oro uostas šį tikslą nori įgyvendinti dar iki 2030 m., o tarp pastarųjų yra ir trys Lietuvos oro uostai.

Iššūkis virtęs naujomis galimybėmis

Lietuvos oro uostų aplinkosaugos projektų vadovės Kristinos Greičiūtės teigimu, planuojama, kad vienam keleiviui tenkantis CO2 kiekis iki 2024 bus sumažintas dar maždaug trečdaliu. Palyginimui – 2015 metais šis skaičius siekė 2,52 kg, 2016 metais 2,39 kg, o 2021 metais šis skaičiaus siekė jau 1,89 kg vienam keleiviui.

„Iš pirmojo ACA programos etapo perėję į antrąjį pasiruošėme anglies dioksido emisijų mažinimo Vilniaus oro uoste planą. Ryžtingai taikėme realius aplinkosauginius žingsnius – nuo apšvietimo sistemų atnaujinimo į taupesnius sprendimus, transporto parko atnaujinimo hibridiniais automobiliais iki saulės elektrinių diegimo ir žaliosios elektros energijos pirkimo savo reikmėms“, – pasakoja K. Greičiūtė.

Ji priduria, kad įgyvendinant antrą bei siekiant trečio ACA etapo, ryškų teigiamą poveikį darė bendro energijos valdymo efektyvumo tobulinimai Vilniaus oro uoste.

Svarbus efektyvumo ir tuo pačiu aplinkosauginis pokytis įvyko 2021 metais, kai baigtas didžiausias šalies aviacijos istorijoje Vilniaus oro uosto aerodromo atnaujinimo projektas: atnaujinti ir įrengti orlaivių riedėjimo takai, o tai leido sutrumpinti orlaivių riedėjimo laiką, taip pat elektrifikuotos orlaivių stovėjimo aikšteles.  

Jau šiek tiek anksčiau ant VIP terminalo ir konferencijų centro pastato įrengta 25 kW galios saulės jėgainė.

Trečiame programos etape partnerių įtraukimas

Pereidamas į ACA programos trečiąjį etapą, Vilniaus oro uostas iki 2024 m. sieks sumažinti CO2 emisiją 30 proc. arba pasiekti maždaug 1 kg CO2 emisijų kiekį, tenkantį vienam keleiviui.  Be to, šis etapas pareikalaus pastangų ne tik diegiant tvaresnius procesus savo veikloje, bet ir įtraukiant oro uoste veikiančius partnerius. Bus atsižvelgiama į trečiųjų šalių oro uoste vykdomą veiklą, nuomininkų elektros ir šildymo sąnaudas, atliekų šalinimą ir kitus aspektus.

K.Greičiūtės teigimu, perėjimas į naujus etapus visuose Lietuvos oro uostuose skatina toliau ieškoti tvaresnių sprendimų.

„Siekiame palaipsniui atnaujinti visas oro uosto valdomas transporto priemones, didinti hibridinių transporto priemonių dalį, labai svarbu ir tai, kad jau dabar ieškome galimybių dar aktyviau diegti saulės elektrines mūsų teritorijose“, – apie konkrečius veiksmus pasakoja K. Greičiūtė.

Teigiama, kad iki 2030 m. visą transporto parką siekiama turėti varomą tik elektra arba biodyzelinu, planuojama  palaipsniui keleiviams pasiūlyti ir išplėstą elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą, didinant įkraunamų automobilių skaičių.

Daugiau apie ACA programą: https://www.airportcarbonaccreditation.org/

Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje

Bendraukime Twitter arba Linkedin

 

Pranešimą paskelbė: Tadas Vasiliauskas, VĮ Lietuvos oro uostai

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Specialiųjų poreikių turinčiais keleiviais besirūpinanti Aušra Burškienė: norėčiau, kad žmonės ne tik klausytųsi, bet ir labiau girdėtų vieni kitus

Specialiųjų poreikių turinčiais keleiviais besirūpinanti Aušra Burškienė: norėčiau, kad žmonės ne tik klausytųsi, bet ir labiau girdėtų vieni kitus

Visiems prieinamos kelionės – tokiais žodžiais būtų galima apibūdinti Lietuvos oro uostų keleivių patirties valdymo koordinatorės Aušros Burškienės siekį dirbant su specialiųjų poreikių turinčiais keleiviais. Minint tarptautinę neįgaliųjų dieną beveik septynerius metus dirbdama savo pozicijoje A. Burškienė džiaugiasi ne tik pasiektais rezultatais ir keleivių suteiktu grįžtamuoju ryšiu, bet ir komanda, su kuria įveikia kasdienius iššūkius. […]

Keliams naudojama druska: kam kenkia labiausiai ir kaip apsisaugoti nuo korozijos

Keliams naudojama druska: kam kenkia labiausiai ir kaip apsisaugoti nuo korozijos

Snygis į Lietuvą atklydo gerokai anksčiau nei kalendorinė žiema. Ir nors kelininkai gatves prevenciškai pradėjo barstyti dar iki pradedant snigti, žiema užsimojo iš peties. Jau ne vienerius metus kovai su sniegu kelininkai pasitelkia kelių tipų druskų mišinius. Tuo tarpu mokslininkai tikina, kad nors naudojama druska ir efektyvi, ji vairuotojams gali pridaryti nuostolių. Jau folkloru tapusi […]

Gera žinia: iš trečiųjų šalių gautas dovanas deklaruoti tapo paprasčiau

Gera žinia: iš trečiųjų šalių gautas dovanas deklaruoti tapo paprasčiau

Nuo gruodžio 1 d. iš ne ES šalių per Lietuvos paštą atkeliavusias dovanas galima deklaruoti  paprasčiau. Siekiant užtikrinti sklandesnį procesą, dovanų gavėjams nebereikės privalomai pateikti iš siuntėjo gauto patvirtinimo apie siunčiamo daikto vertę. Tai reiškia, jog deklaravimo formoje užteks nurodyti, kokia dovana  yra siuntoje ir kokia jos vertė. Šis proceso supaprastinimas įdiegtas konsultuojantis su Lietuvos […]

Lietuvos oro uostams ilgalaikės infrastruktūros plėtros viziją nubrėžti padės Nyderlandų ekspertai: tarp esminių klausimų – senųjų keleivių terminalų perspektyvos ateityje

Lietuvos oro uostams ilgalaikės infrastruktūros plėtros viziją nubrėžti padės Nyderlandų ekspertai: tarp esminių klausimų – senųjų keleivių terminalų perspektyvos ateityje

Lietuvos oro uostai įvykdė tarptautinį viešąjį pirkimą, kurio metu įsigijo ilgalaikių plėtros planų (angl. „master plan”) rengimo ir galimybių analizės paslaugas. Studiją, kurioje bus nubrėžtos artėjančių dešimtmečių plėtros galimybės, rengs Nyderlandų kompanija „Royal HaskoningDHV“. Pirkimo sutarties vertė 824 tūkst. eurų (be PVM). „Be daugelio kitų svarbių visam mūsų oro uostų tinklui įžvalgų, ekspertų studijoje bus […]

Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

2023 m. bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas.  Remonto darbai turės būti atlikti per 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) ir rangovo pasirašytos sutarties vertė – 1,664 mln. eurų su PVM.   Transporto mazge planuojama remontuoti virš magistralinio […]

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Tarptautiniam Šiaulių oro uostui priimant vis daugiau orlaivių, dažniau sulaukiama klausimų, ar galima ir kada turistams laukti užsakomųjų reisų iš Šiaulių populiariomis atostogų kryptimis, pavyzdžiui, į Turkiją ar Egiptą. Oro uosto vadovė sako, kad toks verslo modelis įtikinamiausiai atrodytų nebent „popieriuje“. Sena nauja idėja Aurelijos Kuezados teigimu, svarstymus dėl keleivinių skrydžių galimai skatina tai, kad […]