Vilniaus oro uostas perka aerodromo rekonstrukcijos darbus, prioritetas – aplinkosaugai

1

Vilniaus oro uostas perka aerodromo rekonstrukcijos darbus, prioritetas – aplinkosaugai

Nuosekliai tęsiant Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programą, paskelbtas aerodromo rekonstrukcijos rangos darbų pirkimas. Aerodromo infrastruktūrą būtina rekonstruoti atsižvelgiant į jos nusidėvėjimą bei siekį mažinti poveikį aplinkai.

Pasak Vilniaus oro uosto vadovo Dainiaus Čiuplio, pagrindinis tikslas yra pagerinti su aplinkosauga susijusius infrastruktūros elementus bei atnaujinti pagrindines aerodromo infrastruktūros dangas, kurios liko neatnaujintos po kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos 2017 metais.

„Dabartinė infrastruktūra reikalauja pokyčių, kurie turi užtikrinti tiek efektyvų esamų srautų valdymą, tiek atitiktų techninius ir kokybinius naudotojų poreikius. Atlikus aerodromo rekonstrukcijos darbus, gerės orlaivių eismo sąlygos, labai svarbu tai, kad mažės ir jų daroma įtaka aplinkai. Šiuos būtinus pokyčius akcentuojame ne tik mes, bet ir oro bendrovės, antžeminio aptarnavimo kompanijos, kai kurie kiti verslai, kurie dirba būtent oro uosto teritorijoje“, – pasakoja D. Čiuplys.

Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programos projektų vadovas Arnas Dūmanas pažymi, jog šis rangos pirkimas apima šiaurinio perono ir susijusios infrastruktūros darbus, riedėjimo takų pertvarką.

„Šiuo metu Vilniaus oro uoste yra vienas orlaivių kilimo ir tūpimo takas bei penki riedėjimo takai. Atsižvelgiant į išsikeltus tikslus, numatomas riedėjimo tako F pratęsimas, kuris dėl trumpesnės orlaivių manevravimo trukmės užtikrins mažesnę taršą. Labai svarbus etapas bus šiaurinio perono rangos projektas, kuris bus įgyvendintas įvertinus per pastaruosius dešimt metų pasikeitusių tradicinių orlaivių parką ir jo poreikius. Kituose etapuose bus atnaujintos likusių riedėjimo takų dangos, kurios privalo būti atnaujinamos kas 10-15 metų, taip pat bus įrengta nauja šiaurinio perono jungtis su kilimo ir tūpimo taku“, – komentuoja A. Dūmanas.

Pasak jo, po rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto aerodromas turės efektyvesnę infrastruktūrą pritaikytą besikeičiančiam orlaivių parkui. Tarp pagrindinių perono ir riedėjimo takų rekonstrukcijos darbų – dangų įrengimas, LED žiburių sistemos įrengimas, efektyvesnio paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimas.

Pasak Vilniaus oro uosto vadovo, priemonių, mažinančių poveikį aplinkai diegimas siejasi su Lietuvos oro uostų strateginiu tikslu – investuoti į aplinkos apsaugos priemones.

Aerodromo rekonstrukcijos projektų vadovas Kšištof Kmecik teigia, kad darbus tikimasi pradėti 2020 metų pavasarį, o baigti – 2022-ųjų pradžioje. Tikslus investicijų į rangos darbus dydis paaiškės sudarius rangos darbų sutartį. Planuojama, kad investicijos į aerodromo rekonstrukciją atsipirks jau per artimiausius 10 metų. Numatyti darbai planuojami atlikti neuždarant oro uosto.

Visa Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programa apima šiaurinio perono, riedėjimo takų rekonstrukciją, naujo VIP terminalo su konferencijų centru įrengimą, išvykimo terminalo statybą, eismo schemos priešais oro uostą keitimą ir naujų komercinių erdvių įrengimą. Visi minėti rekonstrukcijos projektai bus vykdomi veikiančiame oro uoste, darbai bus atliekami taip, kad keleiviai pajustų kuo mažiau galimų nepatogumų.

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių.

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

J. Narkevič: Dengiamos dėl karantino sunkumus patyrusių leidėjų išlaidos

J. Narkevič: Dengiamos dėl karantino sunkumus patyrusių leidėjų išlaidos

Vyriausybei skyrus 597 tūkst. AB Lietuvos pašto teikiamoms periodinių leidinių pristatymo kaimo vietovėse ir miestuose paslaugoms kompensuoti, leidėjams bus padengtos periodinių leidinių pristatymo išlaidos už 2 mėn.  „Mes žinome ir suprantame, kad periodinių leidinių leidėjai prasidėjus karantinui tapo pažeidžiami, susidūrė su nežinomybe, ar sugebės išlikti šiais sudėtingais laikais. Tikime, jog kompensuodami leidinių pristatymo išlaidas prisidėsime […]

Svarbūs Šiaulių regiono projektai sulaukė didžiosios dalies – net 84 Seimo narių palaikymo!

Svarbūs Šiaulių regiono projektai sulaukė didžiosios dalies – net 84 Seimo narių palaikymo!

Šiaulių miesto vadovai pastaruoju metu itin stengėsi, kad į Vyriausybėje rengiamą ekonomikos skatinimo planą, dar vadinamą Ateities ekonomikos DNR planu, patektų ir keletas ne tik miestui, regionui, bet ir visai šaliai svarbių projektų – Šiaulių oro uosto infrastruktūros išvystymo ir geležinkelio vėžės į Šiaulių LEZ teritoriją atstatymo projektai. Dabar Šiaulių iniciatyva sulaukė itin rimto palaikymo […]

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Palengva grįžtanti keleivinė aviacija skrydžių pasiilgusiems keliautojams kelia vis daugiau džiaugsmo. Vis dėlto daugelyje šalių galiojant įvairiems apribojimams ir saugumo priemonėms, keliautojams būtina atsiminti tam tikrus pokyčius oro uostuose ir orlaiviuose. Siekiant palengvinti skrydžio pasiruošimo procesą, Lietuvos oro uostai primena pagrindines kelionių šiuo metu taisykles, padėsiančias užtikrinti jūsų ir aplinkinių saugumą. Namų darbai – atlikti […]

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketo įsigaliojimui besiruošiantis Lietuvos transporto ir logistikos verslas atkreipia dėmesį, kad be kitų diskriminuojančių nuostatų, lieka neišspręstas klausimas, kaip šio dokumento reikalavimai bus taikomi trečiųjų šalių vežėjams. Baiminamasi, kad dėl tokios situacijos ES vežėjai susidurs su iškreipta konkurencija, o Rusijos, Baltarusijos ir kitų trečiųjų šalių vežėjai perims didelę dalį Lietuvos vežėjų krovinių Bendrijoje. Pasak […]