Vilniaus oro uostas perka aerodromo rekonstrukcijos darbus, prioritetas – aplinkosaugai

1

Vilniaus oro uostas perka aerodromo rekonstrukcijos darbus, prioritetas – aplinkosaugai

Nuosekliai tęsiant Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programą, paskelbtas aerodromo rekonstrukcijos rangos darbų pirkimas. Aerodromo infrastruktūrą būtina rekonstruoti atsižvelgiant į jos nusidėvėjimą bei siekį mažinti poveikį aplinkai.

Pasak Vilniaus oro uosto vadovo Dainiaus Čiuplio, pagrindinis tikslas yra pagerinti su aplinkosauga susijusius infrastruktūros elementus bei atnaujinti pagrindines aerodromo infrastruktūros dangas, kurios liko neatnaujintos po kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos 2017 metais.

„Dabartinė infrastruktūra reikalauja pokyčių, kurie turi užtikrinti tiek efektyvų esamų srautų valdymą, tiek atitiktų techninius ir kokybinius naudotojų poreikius. Atlikus aerodromo rekonstrukcijos darbus, gerės orlaivių eismo sąlygos, labai svarbu tai, kad mažės ir jų daroma įtaka aplinkai. Šiuos būtinus pokyčius akcentuojame ne tik mes, bet ir oro bendrovės, antžeminio aptarnavimo kompanijos, kai kurie kiti verslai, kurie dirba būtent oro uosto teritorijoje“, – pasakoja D. Čiuplys.

Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programos projektų vadovas Arnas Dūmanas pažymi, jog šis rangos pirkimas apima šiaurinio perono ir susijusios infrastruktūros darbus, riedėjimo takų pertvarką.

„Šiuo metu Vilniaus oro uoste yra vienas orlaivių kilimo ir tūpimo takas bei penki riedėjimo takai. Atsižvelgiant į išsikeltus tikslus, numatomas riedėjimo tako F pratęsimas, kuris dėl trumpesnės orlaivių manevravimo trukmės užtikrins mažesnę taršą. Labai svarbus etapas bus šiaurinio perono rangos projektas, kuris bus įgyvendintas įvertinus per pastaruosius dešimt metų pasikeitusių tradicinių orlaivių parką ir jo poreikius. Kituose etapuose bus atnaujintos likusių riedėjimo takų dangos, kurios privalo būti atnaujinamos kas 10-15 metų, taip pat bus įrengta nauja šiaurinio perono jungtis su kilimo ir tūpimo taku“, – komentuoja A. Dūmanas.

Pasak jo, po rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto aerodromas turės efektyvesnę infrastruktūrą pritaikytą besikeičiančiam orlaivių parkui. Tarp pagrindinių perono ir riedėjimo takų rekonstrukcijos darbų – dangų įrengimas, LED žiburių sistemos įrengimas, efektyvesnio paviršinių nuotekų surinkimo sprendimų įdiegimas.

Pasak Vilniaus oro uosto vadovo, priemonių, mažinančių poveikį aplinkai diegimas siejasi su Lietuvos oro uostų strateginiu tikslu – investuoti į aplinkos apsaugos priemones.

Aerodromo rekonstrukcijos projektų vadovas Kšištof Kmecik teigia, kad darbus tikimasi pradėti 2020 metų pavasarį, o baigti – 2022-ųjų pradžioje. Tikslus investicijų į rangos darbus dydis paaiškės sudarius rangos darbų sutartį. Planuojama, kad investicijos į aerodromo rekonstrukciją atsipirks jau per artimiausius 10 metų. Numatyti darbai planuojami atlikti neuždarant oro uosto.

Visa Vilniaus oro uosto rekonstrukcijos programa apima šiaurinio perono, riedėjimo takų rekonstrukciją, naujo VIP terminalo su konferencijų centru įrengimą, išvykimo terminalo statybą, eismo schemos priešais oro uostą keitimą ir naujų komercinių erdvių įrengimą. Visi minėti rekonstrukcijos projektai bus vykdomi veikiančiame oro uoste, darbai bus atliekami taip, kad keleiviai pajustų kuo mažiau galimų nepatogumų.

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2018 m. jie aptarnavo 6,3 mln. keleivių ir 61 tūkst. skrydžių.

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36

Patariamoji Taryba padės efektyviau spręsti jūrų transporto sektoriaus problemas

Susisiekimo ministerija inicijuoja Patariamosios Tarybos sukūrimą. Toks sprendimas priimtas po susitikimo su jūrinio transporto sektoriaus ir valstybės institucijų atstovais. Tikimasi, kad Patariamoji Taryba palengvins bendradarbiavimą su jūrine bendruomene bei jūrų sektorių kuruojančiomis institucijomis, leis užtikrinti konstruktyvų dialogą, padės spręsti aktualius jūrinės veiklos reglamentavimo klausimus bei socialines problemas. Patariamoji Taryba sudaroma iš Lietuvos laivų savininkų, jūrininkų, […]

  Straipsniai »
Sportiškiausias Q modelis: naujas „Audi RS Q8“

Sportiškiausias Q modelis: naujas „Audi RS Q8“

Naujas „Audi RS Q8“ yra aukščiausiai Q gamoje esantis modelis. Jis apjungia RS modelių galią su „Premium“ kupė elegancija ir SUV praktiškumu. Naują „Audi RS Q8“ Lietuvoje bus galima užsisakyti jau gruodžio mėnesį. „Pirmą kartą per 25-erius „Audi RS“ modelių istorijos metus mes pristatome didelį SUV kupė su tikro sportinio automobilio genais, – sako Oliveris Hoffmannas, „Audi […]

  Straipsniai »

Patvirtintas „Via Baltica“ ruožo iki Lenkijos sienos rekonstrukcijos specialusis planas

Aktyviai ruošiamasi daugiau nei 40 km magistralinio kelio „Via Baltica“ A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstrukcijai. Šio „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos specialiajam planui šiandien pritarė Vyriausybė. Planuojama, kad rekonstrukcijos darbai bus baigti iki 2025 metų pabaigos. A5 kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas nuo 56,83 iki 97,06 km atitiks tarptautinius greičio ir saugumo standartus, kurie […]

  Straipsniai »

„Veho“ parduoda „Citroen“ prekybos verslą Baltijos šalyse

Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo estišką dukterinę įmonę „Veho Eesti AS“ įmonei „Auto-Bon Oy“, užsiimančiai „Citroen“ automobilių importu į Baltijos šalis bei „Citroen“ ir „Honda“ pardavimais Estijoje. Ši įmonė yra „Bassadone Automotive Nordic“ grupės dalis. Sandoris yra logiškas „Veho“ ėjimas įgyvendinant plėtros strategiją Suomijoje, Švedijoje ir Baltijos šalyse, koncentruojantis į „Mercedes-Benz“ produktų vystymą.  „Veho“ pasirašė […]

  Straipsniai »