Vilniaus oro uostas atnaujina triukšmo monitoringo sistemą

1

Vilniaus oro uostas atnaujina triukšmo monitoringo sistemą

Vienas iš svarbiausių Vilniaus oro uosto aplinkosauginių tikslų – triukšmo zonų mažinimas. Tam pasitelkiamos įvairios priemonės, tokios kaip triukšmo monitoringo sistema, kuri dar šiemet bus atnaujinta ir leis efektyviai valdyti orlaivių sukeliamo triukšmo lygį.

„Siekiame valdyti triukšmą taip, kad kuo mažiau gyvenamųjų teritorijų būtų paveiktos. Pasitelkę naująsias sistemas galėsime įvertinti tikslias kiekvieno maršruto poveikio zonas, į jas atsižvelgdami maršrutus galėsime koreguoti nukreipiant juos nuo tankiai gyvenamų teritorijų ir taip sukelti kuo mažiau nepatogumų gyventojams“, – pasakoja Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Marius Gelžinis.

Jo teigimu, triukšmo lygis įvairiose Vilniaus oro uosto ir jo prieigų vietose fiksuojamas nuolat. Į sistemą patenka ir duomenys iš „Oro navigacijos“ radaro, kuris leidžia kiekvieną triukšmo įvykį susieti su konkrečiu orlaiviu ir jo kilimu ar tūpimu. „Turėdami šią informaciją turime galimybę tiesiogiai kreiptis į partnerius ir tartis su jais dėl konkrečių orlaivių keliamo triukšmo mažinimo“,- sako jis.

Mažinti triukšmą padeda ir kitos priemonės. Pavyzdžiui, oro uoste uždraustas variklių bandymas naktimis, taip pat kylantiems orlaiviams nustatyti maksimalūs kilimo laipsniai, leidžiantys lėktuvui ganėtinai greitai pakilti į didelį aukštį, o kuo staigiau jie kyla, tuo trumpiau girdimas orlaivio keliamas garsas.

„Greitu metu orlaiviams bus uždrausta leistis vizualiu artėjimu nesinaudojant tikslaus artėjimo tūpti sistema (angl. ILS – instrumental landing system). Kuo tiksliau laikomasi nustatytų leidimosi maršrutų, tuo mažiau tankiai apgyvendintų teritorijų yra veikiama orlaivių sukeliamo triukšmo. Pačios aviakompanijos taip pat siekia mažinti triukšmą – kai kurios reikalauja, kad pilotai kilimo ir leidimosi metu taikytų specialias triukšmą mažinančias procedūras, o ir oro linijų bendrovių naudojami naujesni orlaiviai yra techniškai geresni, taip pat ir tylesni“, – teigia M. Gelžinis.

Visos Vilniaus oro uosto naudojamos triukšmo reguliavimo priemonės derinamos su Civilinės aviacijos administracija ir VĮ „Oro navigacija“.

Naująją triukšmo monitoringo sistemą sudarys 2 mobiliosios ir 4 stacionariosios stotys bei speciali programinė įranga. Mobiliosios stotys planuojamos statyti tankiai apgyvendintose teritorijose. Dabar Vilniaus oro uostas naudoja vieną mobiliąją ir 4 stacionariąsias stotis.

Triukšmo monitoringo sistemą Vilniaus oro uostui diegs UAB „Euroelektronika“ ir „Softech S. r. l.“.

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 17 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 79 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 29 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc. 

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Evelatus Apple iPhone 4/4s
 
Rašalas Epson T2633 XL magenta Claria | 9,7 ml | XP-600/700/800
 
Evelatus Samsung A40 Gradient Glass Case 2 Bubble Gum
 
Mocco 3D Silicone Back Case For Mobile Phone Giraffe Samsung A510F Galaxy A5 (2016) Black
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung J530F Galaxy J5 (2017) with Rose gold frame
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu Lietuvos keliuose kasdien keliauja vis daugiau įvairių kategorijų pavojingų krovinių (ADR), kurie, nesilaikant reikalavimų, gali sukelti itin skaudžių pasekmių. Todėl tiek draudikai, tiek teisininkai atkreipia įvairius pavojingus krovinius siunčiančių verslų ir siuntų bendrovių dėmesį į kuo atsakingesnį jų vertinimą ir transportavimą, […]

  Straipsniai »
Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Palei Kareivių gatvę, tarp Kareivių ir Žirmūnų gatvių sankryžos, nusidriekė naujas beveik kilometro ilgio dviračių takas. Šioje tako atkarpoje paklotas raudonas asfaltas, įrengtas naujas dviračių tako apšvietimas, šaligatviai, atliktas ženklinimas. Naujas raudono asfalto takas tapo taip reikalinga jungtis su Eurovelo taku palei Nerį, kurį jau spėjo pamėgti daugelis dviratininkų. Tako įrengimui savivaldybė skyrė apie 250 […]

  Straipsniai »

Baigta rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ dalis – Panevėžio aplinkkelis

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Jis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, dėl reversinio eismo organizavimo sudarytos greitkeliui artimos eismo sąlygos. „Magistralėje „Via Baltica“ atlikti darbai ypač svarbūs eismo saugai ir važiavimo komfortui. Svarbiausioje šalies magistralėje Šiaurės–Pietų kryptimi sudarytos sąlygos važiuoti greičiau, kartu sumažinant eismo […]

  Straipsniai »
Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Nuo „Mission E“ koncepcijos pristatymo 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje iki pirmojo serijinės gamybos elektrinio „Taycan“ modelio praėjo mažiau nei 48 mėnesiai. Šią savaitę daugiau nei trijų šimtų politikos, verslo ir žiniasklaidos atstovų akyse „Porsche“ atvertė dar vieną naują skyrių gamintojo istorijoje – atidarė pirmajam elektromobiliui „Taycan“ skirtą gamybos liniją. „Elektromobilis „Taycan“ yra naujoji „Porsche“ […]

  Straipsniai »