Vilniaus oro uostas atnaujina triukšmo monitoringo sistemą

1

Vilniaus oro uostas atnaujina triukšmo monitoringo sistemą

Vienas iš svarbiausių Vilniaus oro uosto aplinkosauginių tikslų – triukšmo zonų mažinimas. Tam pasitelkiamos įvairios priemonės, tokios kaip triukšmo monitoringo sistema, kuri dar šiemet bus atnaujinta ir leis efektyviai valdyti orlaivių sukeliamo triukšmo lygį.

„Siekiame valdyti triukšmą taip, kad kuo mažiau gyvenamųjų teritorijų būtų paveiktos. Pasitelkę naująsias sistemas galėsime įvertinti tikslias kiekvieno maršruto poveikio zonas, į jas atsižvelgdami maršrutus galėsime koreguoti nukreipiant juos nuo tankiai gyvenamų teritorijų ir taip sukelti kuo mažiau nepatogumų gyventojams“, – pasakoja Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Marius Gelžinis.

Jo teigimu, triukšmo lygis įvairiose Vilniaus oro uosto ir jo prieigų vietose fiksuojamas nuolat. Į sistemą patenka ir duomenys iš „Oro navigacijos“ radaro, kuris leidžia kiekvieną triukšmo įvykį susieti su konkrečiu orlaiviu ir jo kilimu ar tūpimu. „Turėdami šią informaciją turime galimybę tiesiogiai kreiptis į partnerius ir tartis su jais dėl konkrečių orlaivių keliamo triukšmo mažinimo“,- sako jis.

Mažinti triukšmą padeda ir kitos priemonės. Pavyzdžiui, oro uoste uždraustas variklių bandymas naktimis, taip pat kylantiems orlaiviams nustatyti maksimalūs kilimo laipsniai, leidžiantys lėktuvui ganėtinai greitai pakilti į didelį aukštį, o kuo staigiau jie kyla, tuo trumpiau girdimas orlaivio keliamas garsas.

„Greitu metu orlaiviams bus uždrausta leistis vizualiu artėjimu nesinaudojant tikslaus artėjimo tūpti sistema (angl. ILS – instrumental landing system). Kuo tiksliau laikomasi nustatytų leidimosi maršrutų, tuo mažiau tankiai apgyvendintų teritorijų yra veikiama orlaivių sukeliamo triukšmo. Pačios aviakompanijos taip pat siekia mažinti triukšmą – kai kurios reikalauja, kad pilotai kilimo ir leidimosi metu taikytų specialias triukšmą mažinančias procedūras, o ir oro linijų bendrovių naudojami naujesni orlaiviai yra techniškai geresni, taip pat ir tylesni“, – teigia M. Gelžinis.

Visos Vilniaus oro uosto naudojamos triukšmo reguliavimo priemonės derinamos su Civilinės aviacijos administracija ir VĮ „Oro navigacija“.

Naująją triukšmo monitoringo sistemą sudarys 2 mobiliosios ir 4 stacionariosios stotys bei speciali programinė įranga. Mobiliosios stotys planuojamos statyti tankiai apgyvendintose teritorijose. Dabar Vilniaus oro uostas naudoja vieną mobiliąją ir 4 stacionariąsias stotis.

Triukšmo monitoringo sistemą Vilniaus oro uostui diegs UAB „Euroelektronika“ ir „Softech S. r. l.“.

Apie Vilniaus oro uostą

Vilniaus oro uostas priklauso Lietuvos oro uostų tinklui, valdančiam trejus oro vartus Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2017 m. jie aptarnavo 5,2 mln. keleivių ir 55 tūkst. skrydžių. Vasaros sezono metu iš Lietuvos oro uostų 17 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 79 reguliariosiomis kryptimis į 67 miestus 29 šalyse. Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) duomenimis, Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP prisideda 2,5 proc. 

Pranešimą paskelbė: – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai“

Kiti skelbimai:
 
Egg Pore Blackhead Steam Balm Valomoji šildanti kaukė nuo inkštirų, 30g
 
Vagabond Sprint 2.0 4829-202 Caribbean Blue Multi 39
 
Columbia Snuggly Bunny Bunting Coll Navy/Pine Green Critter Block 74
 
Happy Socks Sketch Multi 9300 36-40
 
Crocs™ Reviva Flip Women's Melon/White 42,5

Kaune pradėta tilto per Nerį statyba

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) gavo informaciją iš rangovo, kad Kaune, kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, jau pradėta tilto per Nerį statyba. Kadangi statomas tiltas patenka į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, čia vykdomiems darbams dėl  gyvūnų ir augalų apsaugos keliami ypatingi reikalavimai. Darbai Neries upės apsaugos zonoje taip pat […]

  Straipsniai »
Draudikai: panaikinus žalias rodykles, spūstys didėja ir dėl KET nežinojimo

Draudikai: panaikinus žalias rodykles, spūstys didėja ir dėl KET nežinojimo

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau nemažoje dalyje sankryžų reguliavimas nebebus keičiamas – jose jau sumontuoti šviesoforai su papildomomis sekcijomis. Draudikai pastebi įdomią tendenciją – piko metu prie naujais šviesoforais reguliuojamų sankryžų driekiasi ilgos laukiančių automobilių eilės net ir tuomet, kai važiuoti yra leidžiama. „Gavę signalų iš klientų, stebėjome eismo […]

  Straipsniai »

FIA pasaulio ištvermės lenktynių čempionato organizatorių sprendimu „Goodyear“ tapo oficialiu LMP2 padangų tiekėju

FIA pasaulio ištvermės lenktynių čempionato organizatorių sprendimu „Goodyear“ buvo išrinkta oficialia šio čempionato ir Europos „Le Mano“ lenktynių (ELMS) LMP2 kategorijos padangų tiekėja. Kelis sezonus galiojanti sutartis tarp „Automobile Club de l’Ouest“ (ACO), FIA ilgų distancijų lenktynių pasaulio čempionato organizatorių ir „Goodyear“ buvo sudaryta po ACO sprendimo paskirti vieną padangų tiekėją šiai itin konkurencingai klasei. […]

  Straipsniai »

„Bolt“ pristato naujieną: nuo šiol į kelionės maršrutą galima įtraukti kelis sustojimus

Europoje pirmaujančios pavėžėjimo paslaugų platformos „Bolt“ kelionės Lietuvos gyventojams nuo šiol tampa dar patogesnės. Keleivių patirtis lengvina mobiliojoje programėlėje „Bolt“ įdiegta nauja funkcija, kuri leidžia į kelionės maršrutą įtraukti keletą papildomų stotelių.  Norint pasinaudoti šia funkcija, programėlėje „Bolt“ esančio kelionės adreso laukelio dešinėje pusėje tereikės paspausti mažą pliuso ženklą: taip keleiviai į savo kelionės maršrutą galės iš anksto įterpti norimas papildomas stoteles. Vienai kelionei bus galima nurodyti iki trijų stotelių, o paskutinis sustojimas – galutinis kelionės tikslas.  „Mūsų siekis – užtikrinti, kad kelionės „Bolt“ taptų dar sklandesnės ir patogesnės. Todėl džiaugiamės galėdami pasiūlyti šią naują funkciją, teikiančią pridėtinės vertės ne tik mūsų keleiviams, bet ir vairuotojams. Atnaujinta programėlė padės vairuotojams lengviau planuoti savo laiką, o […]

  Straipsniai »