Vilniaus ir Palangos oro uostų aviacinių degalų tiekimo infrastruktūrą valdys nauja įmonė: oro uostai ruošiasi tvarių aviacijos degalų tiekimui

Vilniaus ir Palangos oro uostų aviacinių degalų tiekimo infrastruktūrą valdys nauja įmonė: oro uostai ruošiasi tvarių aviacijos degalų tiekimui

Lietuvos oro uostų skelbtą tarptautinį aviacinių degalų tiekimo infrastruktūros (kuro bazių) valdymo konkursą Vilniaus ir Palangos oro uostuose laimėjo kompanija „Baltjet“. Be įprastų aviacijos kuro tiekimo procesų, naujasis operatorius įsipareigojo prisidėti prie aplinkosauginių sprendimų diegimo – kuro bazėse gali būti sukurtos techninės galimybės saugoti ir orlaiviams tiekti tvarų aviacinį kurą (angl. Sustainable Aviation Fuel – SAF).

Nuomos konkursą laimėjusi įmonė valdys specifinę aviacinių degalų infrastruktūrą sostinės ir Palangos oro uoste, operatorius rūpinsis aviacijai skirtų degalų saugojimu, kokybės tikrinimu, išdavimu, tiekimu į orlaivius ir visais kitais su degalų infrastruktūros valdymu susijusiais procesais.

Atskiros Vilniaus ir Palangos kuro bazių nuomos sutartys su laimėjusia įmone „Baltjet“ pasirašytos rugsėjo mėnesį. Įmonę kaip dukterinę įmonę įsteigė konkursą laimėjusi bendrovė „Undoz Ventures Limited“. „Undoz Ventures Limited“ yra viena didžiausių aviacinio kuro didmenininkų Baltijos regione ir turi didelę patirtį tiekiant degalus Rygos ir Talino tarptautiniams oro uostams.

„Mums svarbu turimą infrastruktūrą valdyti efektyviai, pasitelkiant savo srities profesionalus ir kuriant visoms pusėms naudingą partnerystę. Patyrusio operatoriaus atėjimas padės užtikrinti, kad galutiniams vartotojams – oro bendrovėms – kuro kaštai būtų kuo mažesni, o bet koks pokytis būtų aiškiai pagrįstas ir skaidrus. Žvelgiant toliau į ateitį, svarbu tai, kad operatorius įsipareigojo prisidėti prie mums ir visai aviacijai svarbių aplinkosauginių tikslų – pritaikyti mūsų oro uostuose esančią infrastruktūrą ir sukurti galimybes tvarių aviacijos degalų laikymui ir tiekimui“, – teigia Lietuvos oro uostų Operacijų ir infrastruktūros departamento vadovas Dainius Čiuplys.

Vilniaus  oro uoste esanti aviacinių degalų bazė yra centrinės infrastruktūros dalis – bet koks į orlaivius tiekiamas kuras privalo būti laikomas ir išduodamas šioje infrastruktūroje, o jo parametrai nuolat tikrinami pagal tarptautinius standartus.

Nuomos sutartyse numatyta, kad kuro bazių nuomininkas kasmet privalo investuoti į Vilniaus ir Palangos degalų saugojimo ir išdavimo infrastruktūrą. Visas kuro bazėse esantis turtas turi būti atnaujinamas bent 2 kartus per veiklos laikotarpį. Nuomos sutartys pasirašytos dešimties metų laikotarpiui.

Reaktyvinių degalų JET-A1 talpa Vilniaus oro uoste siekia 4000 kubinių metrų, Palangos oro uoste – 300 kubinių metrų, o aviacinio benzino – 25 kubiniai metrai.

Apie Lietuvos oro uostus

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. 2020 metais Lietuvos oro uostuose aptarnauta 1,8 mln. keleivių ir 30 tūkst. skrydžių.

Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje

Bendraukime Twitter arba Linkedin

Pranešimą paskelbė: Tadas Vasiliauskas, VĮ Lietuvos oro uostai

Kiti skelbimai:
 
Kaip serviruoti stalą šventėms?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose
 
Keltuvų nuoma

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo. Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją. „Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas […]