Vilkikų parkas Lietuvoje vienas naujausių Europoje: kas antra mašina iki 3 metų amžiaus

Vilkikų parkas Lietuvoje vienas naujausių Europoje: kas antra mašina iki 3 metų amžiaus

Kas antras Lietuvoje registruotas vairuojamas vilkikas yra naujesnis nei 3 metų amžiaus. Pagal šį rodiklį mus lenkia tik Vokietija ir Liuksemburgas.

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, pastaruosius kelis metus įmonės intensyviai investavo į tvaraus verslo sprendimus. Ši strategija padėjo mūsų šalies transporto verslui Europoje įsitvirtinti tarp pagrindinių logistikos paslaugų teikėjų, organizuojant tiekimo grandines ir krovinių pervežimą keliais. 

„Lietuvos transporto ir logistikos įmonės didžiąją dalį savo paslaugų eksporto vykdo Vakarų Europoje, kurioje požiūris į klimato kaitos problemas yra itin brandus. Didelė dalis Lietuvoje registruotų vilkikų atitinka aukščiausius aplinkosauginius standartus, turintys Euro-6 kartos variklius. Tai reiškia daug mažesnes degalų sąnaudas ir kur kas mažesnę aplinkos taršą šiltnamio efektą sukeliančiomis dujomis“, – sako P. Drižas.

Palyginti su senesnės kartos standartais, Euro-6 varikliai degindami kurą kelis kartus mažiau į aplinką išskiria azoto oksidų, anglies dvideginio ir kietųjų dalelių.

Lietuvos verslas Europoje tarp lyderių

„Eurostato“ duomenimis, 2019 metais naujausią krovininių transporto priemonių parką turėjo Vokietija – 58 proc. vilkikų šioje šalyje buvo naujesni nei 3 metų amžiaus. Toliau pagal šį rodiklį rikiuojasi Liuksemburgas (51 proc.) ir Lietuva (49 proc.). Blogiausia situacija tarp ES šalių išliko Graikijoje ir Bulgarijoje, kuriose gerokai daugiau nei pusė visų vilkikų yra senesni nei 10 metų.

Drižas sako, kad siekiant išlaikyti konkurencinį pranašumą tarptautinėje arenoje, Lietuvos transporto sektorius kasmet didina investicijas į tvaraus augimo sprendimus: išmaniosios logistikos, kuro ir energijos taupymo bei CO2 mažinimo technologijas, nuolatinį autoparko atnaujinimą. Kartu su investicijomis į komercinės paskirtis nekilnojamąjį turtą visa tai sudaro didžiąją dalį viso investicijų portfelio transporto ir logistikos sektoriuje.

„Lietuvos transporto verslas tvaraus augimo kontekste Europoje išsiskiria dar vienu aspektu: esame tarp pirmaujančių šalių, kuriose verslas jau dabar rimtai rengiasi tam, kuo bus keičiami dyzeliniai varikliai. Be ekonominių ir aplinkosauginių veiksnių, imtis tvarumo sprendimų versle spartina ir Europos Sąjungos vykdoma klimato kaitos politika“, – sako P. Drižas.

Pagal Europos žaliąjį susitarimą siekiama iki 2050 metų pereiti prie neutralios klimatui ekonomikos, šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį sumažinant iki 95 proc., palyginti su 1990 metų lygiu. Transportui, kuriam tenka trečdalis šiltnamio efektų sukeliančių dujų emisijų, tai taps dideliu iššūkiu. 

Vandeniliu ir elektra varomų vilkikų ateitis čia pat

Pasak P. Drižo, verslas realiai vertina situaciją: nebus taip, kad dyzelinius variklius staiga masiškai pakeis netaršios elektros pagrindu veikiančios technologijos. „Dyzelinių vilkikų laikas toli gražu nepraėjo – su jais kroviniai bus vežami dar kurį laiką. Tačiau tai nereiškia, kad apie ateitį nereikia galvoti jau dabar. Elektriniai varikliai sunkiajam transportui sparčiai plėtojami ir tai tėra laiko klausimas, kada išmuš jų valanda dominuoti Europos keliuose“, – sako P. Drižas.

Mažėjančios ličio jonų akumuliatorių kainos, pagerėjęs akumuliatorių saugumas bei ilgaamžiškumas – tai svarbiausios aplinkybės, kurios elektromobilių pramonę pastaraisiais metais varo į priekį. Taip pat sparčiai plėtojami vandenilio pagrindu veikiantys kuro elementai. Rinkos ekspertai prognozuoja, kad vilkikai su kuro elementais proveržio rinkoje sulauks dar iki šio dešimtmečio pabaigos.

Drižo teigimu, iš realiausių šiuo metu esančių ekologiškų alternatyvų dyzeliniams varikliams yra dujiniai. Žaliojo kurso kontekste gamtinės dujos yra švariausias iškastinis kuras, kurį deginant anglies dvideginio emisija iš visų iškastinio kuro rūšių yra mažiausia. „Nepaisant to, kad dujiniai vilkikai kainuoja 75 proc. brangiau nei standartiniai dyzeliniai, TTLA aljansui priklausomos įmonės rimtai svarsto planus vilkikų parkus atnaujinti būtent dujiniais. Tačiau investicijas stabdo tai, kad nors Lietuva turi galingą suskystintųjų gamtinių dujų terminalą Klaipėdoje, reikiamos infrastruktūros degalinėse pildyti vilkikų bakus gamtinėmis dujomis iki šiol nėra. Kai kurios mūsų įmonės netgi svarsto planus investuoti į SGD degalinių kūrimo tinklą“, – sako P. Drižas.

Jis pažymi, kad kai kuriose Europos valstybėse vyriausybės subsidijuoja verslo iniciatyvas pereinant prie mažiau taršių arba nulinės taršos technologijų – Lietuva galėtų pasekti jų pavyzdžiu.

Apie TTLA

TTLA vienija didžiausias šalies transporto ir logistikos įmones, kurių bendra apyvarta siekia per 80 proc. Lietuvos krovininio kelių transporto pajamų. Dabartinės asociacijos narės – išskirtinai tarptautinio krovinių transporto įmonės, veiklą vykdančios Europoje, Azijoje bei kituose regionuose.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]