Vilkikų parkas Lietuvoje vienas naujausių Europoje: kas antra mašina iki 3 metų amžiaus

Vilkikų parkas Lietuvoje vienas naujausių Europoje: kas antra mašina iki 3 metų amžiaus

Kas antras Lietuvoje registruotas vairuojamas vilkikas yra naujesnis nei 3 metų amžiaus. Pagal šį rodiklį mus lenkia tik Vokietija ir Liuksemburgas.

Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, pastaruosius kelis metus įmonės intensyviai investavo į tvaraus verslo sprendimus. Ši strategija padėjo mūsų šalies transporto verslui Europoje įsitvirtinti tarp pagrindinių logistikos paslaugų teikėjų, organizuojant tiekimo grandines ir krovinių pervežimą keliais. 

„Lietuvos transporto ir logistikos įmonės didžiąją dalį savo paslaugų eksporto vykdo Vakarų Europoje, kurioje požiūris į klimato kaitos problemas yra itin brandus. Didelė dalis Lietuvoje registruotų vilkikų atitinka aukščiausius aplinkosauginius standartus, turintys Euro-6 kartos variklius. Tai reiškia daug mažesnes degalų sąnaudas ir kur kas mažesnę aplinkos taršą šiltnamio efektą sukeliančiomis dujomis“, – sako P. Drižas.

Palyginti su senesnės kartos standartais, Euro-6 varikliai degindami kurą kelis kartus mažiau į aplinką išskiria azoto oksidų, anglies dvideginio ir kietųjų dalelių.

Lietuvos verslas Europoje tarp lyderių

„Eurostato“ duomenimis, 2019 metais naujausią krovininių transporto priemonių parką turėjo Vokietija – 58 proc. vilkikų šioje šalyje buvo naujesni nei 3 metų amžiaus. Toliau pagal šį rodiklį rikiuojasi Liuksemburgas (51 proc.) ir Lietuva (49 proc.). Blogiausia situacija tarp ES šalių išliko Graikijoje ir Bulgarijoje, kuriose gerokai daugiau nei pusė visų vilkikų yra senesni nei 10 metų.

Drižas sako, kad siekiant išlaikyti konkurencinį pranašumą tarptautinėje arenoje, Lietuvos transporto sektorius kasmet didina investicijas į tvaraus augimo sprendimus: išmaniosios logistikos, kuro ir energijos taupymo bei CO2 mažinimo technologijas, nuolatinį autoparko atnaujinimą. Kartu su investicijomis į komercinės paskirtis nekilnojamąjį turtą visa tai sudaro didžiąją dalį viso investicijų portfelio transporto ir logistikos sektoriuje.

„Lietuvos transporto verslas tvaraus augimo kontekste Europoje išsiskiria dar vienu aspektu: esame tarp pirmaujančių šalių, kuriose verslas jau dabar rimtai rengiasi tam, kuo bus keičiami dyzeliniai varikliai. Be ekonominių ir aplinkosauginių veiksnių, imtis tvarumo sprendimų versle spartina ir Europos Sąjungos vykdoma klimato kaitos politika“, – sako P. Drižas.

Pagal Europos žaliąjį susitarimą siekiama iki 2050 metų pereiti prie neutralios klimatui ekonomikos, šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį sumažinant iki 95 proc., palyginti su 1990 metų lygiu. Transportui, kuriam tenka trečdalis šiltnamio efektų sukeliančių dujų emisijų, tai taps dideliu iššūkiu. 

Vandeniliu ir elektra varomų vilkikų ateitis čia pat

Pasak P. Drižo, verslas realiai vertina situaciją: nebus taip, kad dyzelinius variklius staiga masiškai pakeis netaršios elektros pagrindu veikiančios technologijos. „Dyzelinių vilkikų laikas toli gražu nepraėjo – su jais kroviniai bus vežami dar kurį laiką. Tačiau tai nereiškia, kad apie ateitį nereikia galvoti jau dabar. Elektriniai varikliai sunkiajam transportui sparčiai plėtojami ir tai tėra laiko klausimas, kada išmuš jų valanda dominuoti Europos keliuose“, – sako P. Drižas.

Mažėjančios ličio jonų akumuliatorių kainos, pagerėjęs akumuliatorių saugumas bei ilgaamžiškumas – tai svarbiausios aplinkybės, kurios elektromobilių pramonę pastaraisiais metais varo į priekį. Taip pat sparčiai plėtojami vandenilio pagrindu veikiantys kuro elementai. Rinkos ekspertai prognozuoja, kad vilkikai su kuro elementais proveržio rinkoje sulauks dar iki šio dešimtmečio pabaigos.

Drižo teigimu, iš realiausių šiuo metu esančių ekologiškų alternatyvų dyzeliniams varikliams yra dujiniai. Žaliojo kurso kontekste gamtinės dujos yra švariausias iškastinis kuras, kurį deginant anglies dvideginio emisija iš visų iškastinio kuro rūšių yra mažiausia. „Nepaisant to, kad dujiniai vilkikai kainuoja 75 proc. brangiau nei standartiniai dyzeliniai, TTLA aljansui priklausomos įmonės rimtai svarsto planus vilkikų parkus atnaujinti būtent dujiniais. Tačiau investicijas stabdo tai, kad nors Lietuva turi galingą suskystintųjų gamtinių dujų terminalą Klaipėdoje, reikiamos infrastruktūros degalinėse pildyti vilkikų bakus gamtinėmis dujomis iki šiol nėra. Kai kurios mūsų įmonės netgi svarsto planus investuoti į SGD degalinių kūrimo tinklą“, – sako P. Drižas.

Jis pažymi, kad kai kuriose Europos valstybėse vyriausybės subsidijuoja verslo iniciatyvas pereinant prie mažiau taršių arba nulinės taršos technologijų – Lietuva galėtų pasekti jų pavyzdžiu.

Apie TTLA

TTLA vienija didžiausias šalies transporto ir logistikos įmones, kurių bendra apyvarta siekia per 80 proc. Lietuvos krovininio kelių transporto pajamų. Dabartinės asociacijos narės – išskirtinai tarptautinio krovinių transporto įmonės, veiklą vykdančios Europoje, Azijoje bei kituose regionuose.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40

Rekomenduojame

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

„Tiguan“ – populiariausią „Volkswagen“ Europoje ir geriausiai parduodamą visureigį Baltijos šalyse – jau galima įsigyti ir su iš elektros tinklo kraunama hibridine pavara, kuri apjungia galingą elektros motorą bei 1,4 l TSI variklį. „Tiguan eHybrid“ galima važiuoti naudojant tik elektrą, tik benziną arba apjungti abiejų variklių galią. Pagrindinis iš tinklo kraunamo „eHybrid“ privalumas yra ypač […]

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemija pakeitė ne tik visuomenės bendravimo, bet ir vairavimo įpročius. Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų karantino laikotarpiu mažiau naudojasi automobiliu. Kaimyninėse valstybėse tendencijos priešingos – 57 proc. Estijos ir 48 proc. Latvijos žmonių transporto priemonę vairuoja tiek, kiek ir prieš pandemiją. Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ vasario mėnesį atlikta […]

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi“ ryžtingai vysto „e-voliuciją“ elektriniame mobilume ir 2021 m. Šanchajaus automobilių parodoje pristato pirmąjį inovacinės elektrinių automobilių šeimos modelį – keturių durelių „Audi A6 e-tron concept“, kurio gamybai bus naudojama visiškai nauja „Premium Platform Electric“ („PPE“) platforma. Jau 2022 metų pabaigoje bus pradėta serijinė C segmento, vėliau – B segmento modelių, turinčių „PPE“ platformą, gamyba. […]

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Šalyje atsiveriant vis daugiau verslų ir ugdymo įstaigų, į miestų gatves piko metu grįžta automobilių spūstys, lemiančios oro užterštumą. Siekiant atkreipti dėmesį į tvaresnes kelionės alternatyvas, Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“ Žemės dienos proga primena, kad gyventojai, rinkdamiesi elektra varomas transporto priemones, prisideda prie aplinkos tausojimo. Eismo užimtumą Vilniuje fiksuojančios navigacinės įrangos „Tom Tom“ programėlės […]