Vilkikas ne tik darbui: lietuviai sunkvežimį paverčia investicija

1

Vilkikas ne tik darbui: lietuviai sunkvežimį paverčia investicija

Nuosavoje krovinių pervežimo įmonėje „Ditora“ dirbanti pora Vaidotas Durstinas ir Viktorija Petraitytė į šį verslą žvelgia kiek kitaip – Lietuvos ir Skandinavijos šalių keliais rieda ne praeivių akiai gana įprasti, o išpuošti ir, atrodytų, prabanga spindintys vilkikai. Nors tai nemenkai kišenę ploninantis malonumas, tačiau pašnekovai įsitikinę – toks sprendimas yra puiki investicija, reklama ir gerokai palengvina darbą.

Kiekviena detalė – rankų darbo

Idėją, kad vilkikas neturi būti nuobodus, o kaip tik – išskirtinis ir traukiantis žvilgsnį, Vaidotas suprato išsiruošęs į pirmąją ilgesnę kelionę nuosava sunkiasvore transporto priemone. Ši 2015 m. kilusi idėja greitai tapo realybe ir nauju pomėgiu. Po pirmojo išmarginto vilkiko atėjo eilė ir dabar vyro vairuojamam „Scania“ sunkvežimiui. Ant jo kabinos skoningai įtaisyti papildomi vamzdžiai ir apšvietimas, nutūpė didžiulis Švedijos transporto priemonių gamintojo simbolis grifonas – būtybė liūto kūnu ir erelio galva bei sparnais. Tuomet atėjo eilė ir kabinos salonui. Didžiąją dalį puošybos, ar dažniau vadinamo tiuningu, darbų atliekanti Viktorija teigia, kad būtent jie yra kone sunkiausia dalis pertvarkant vilkikus.

„Ypač ilgai užtrunka pasiruošimas – prieš perdarant vieną saloną, reikia oda aptraukti iki 700 baldams skirtų sagučių. Nemažai užtrunka ir kiti darbai – sėdynių apvilkimas, salono dengimas medžiaga. Galiausiai į vienos kabinos vidaus puošybą galima investuoti ir tris savaites rankų darbo“, – pasakoja įmonės direktorė.

Visgi įmonės turimo ir šiuo metu naujo savininko ieškančio vilkiko puošyba užtruko kur kas ilgiau – apie pusantrų metų. Mat darbus nuolat stabdė vyro išvykos į užsienį.

„Jo vairuojama transporto priemonė visiškai baigta, salonas ir sėdynės dengtos minkšta medžiaga, aptrauktos sagutės, visur patiesti kilimai, įrengta iš palengvintos, jachtoms naudojamos medžio plokštės pagaminta spintelė. Jaukumo prideda rankų darbo užuolaidos ir pagalvėlės“, – apie atliktus darbus pasakoja Viktorija.

Sulaukia praeivių įvertinimo

Sunkvežimiais kone visą Skandinaviją išnaršęs Vaidotas pasakoja, kad tokiu išpuoštu „Scania“ vilkiku kur kas maloniau keliauti į reisus, – įspūdingai atrodančiame salone galima pasijusti kaip prabangiame limuzine, o kondicionavimo sprendimai ir papildomas apšiltinimas pagerina mikroklimatą.

„Sakau, kad myliu mašiną. Žmona pyksta, sako, kad reikia žmogų mylėti“, – juokiasi dažniausiai „NTG Lithuania“ krovinius pagal sutartį vežantis pašnekovas.

Vilkiko privalumus pastebi ir aplinkiniai. Jų reakcijos – pagyros ir į viršų keliami nykščiai, anot Vaidoto, yra puikiausias ilgo ir kruopštaus darbo įvertinimas. Dažniau tai pastebi šiauriečiai – sunkvežimių puošyba ypač populiari Danijoje ir Švedijoje, šiose šalyse netgi vyksta festivaliai, kurių metu entuziastai dalijasi įspūdžiais, renka gražiausią transporto priemonę.

„Ten įmonėms labai rūpi, kaip atrodys šalies keliais riedantys vilkikai. Įgyvendinti išsikeltus tikslus padeda nemažos, vien tik vilkikų puošyba užsiimančios įmonės, pavyzdžiui, suomių „Salonen“. Ir tai nestebina – juk išpuošti, neeiliniai sunkvežimiai turėtų būti kiekvienos įmonės veidu“, – kalba pašnekovas.

Auga vertė

Kaip teigia Vaidotas, įsisąmoninimas, kad vilkikai ir jų išvaizda reprezentuoja įmonę, pamažu įsigali jau ir kaimyninėje Lenkijoje bei kitose Baltijos šalyse. Netgi rengiami Skandinavijoje jau įprastais tapę puošybos entuziastų festivaliai. Visgi Lietuvoje dar yra nemažai kur pasistengti.

„Vilkikai čia neretai dar asocijuojasi su arklio traukiamu vežimu – nesvarbu, kaip atrodo, pakanka, kad atliktų savo funkciją. Kitaip sakant, kad užsikurtų ir nuvažiuotų iš taško A į tašką B“, – konstatuoja pašnekovas.

Visgi padėtis ir čia pamažu keičiasi – į Vaidotą ir Viktoriją nuolat kreipiasi žmonės, norėdami, kad ir jų vilkikai taptų išskirtiniai, prikaustytų praeivių dėmesį. Augantis populiarumas susijęs ir su ekonominiu faktoriumi.

„Žmonės supranta, kad investavus į puošybą transporto priemonės vertė kyla. Visgi dažnai atbaido kaina – vien salono apdaila gali kainuoti ir 13 tūkst. eurų. Tačiau vis dažniau imtis darbų paskatina žinojimas, kad tai yra gera investicija ir savo įmonės reklama“, – neabejoja vilkikų puošybos entuziastas.

Pranešimą paskelbė: Matas Ramonas, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai jau pritarė Vyriausybė ir šiandien ji teikiama svarstyti Seimui.   Lietuva užimą antrą vietą Europos Sąjungoje pagal bendrą kelių ilgį, tenkantį vienam gyventojui. […]

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

Aviacija yra viena nedaugelio industrijų, gebančių sužavėti bei sudominti kone kiekvieną. Tikriausiai todėl daugybė talentingų įvairių sričių specialistų savo karjerą susieja būtent su šia sritimi. Daugiau nei 30 metų aviacijos srityje dirbantis Kjell Mathisen, antžeminių paslaugų teikėjo „Aviator“ korporatyvinių mokymų vadovas, tuo įsitikino ne kartą. Aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“ priklausančioje įmonėje dirbantis patyręs […]

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Jau ateinančiais metais rengiamasi pradėti reguliarius skrydžius tarp Lietuvos ir Kazachstano – tai numatyta abiejų šalių ketinimų protokole, kuris buvo pasirašytas spalio 12 d. Kazachstano sostinėje Nur Sultane Lietuvos delegacijos vizito metu. Tiesioginiai skrydžiai numatomi maršrutais Vilnius–Nur Sultanas–Vilnius ir Vilnius–Almata–Vilnius. „Dėliojant ir pildant skrydžių žemėlapį iš Lietuvos, Kazachstanas dėl jo ekonominių ryšių su Lietuva yra […]