Vilkikas ne tik darbui: lietuviai sunkvežimį paverčia investicija

1

Vilkikas ne tik darbui: lietuviai sunkvežimį paverčia investicija

Nuosavoje krovinių pervežimo įmonėje „Ditora“ dirbanti pora Vaidotas Durstinas ir Viktorija Petraitytė į šį verslą žvelgia kiek kitaip – Lietuvos ir Skandinavijos šalių keliais rieda ne praeivių akiai gana įprasti, o išpuošti ir, atrodytų, prabanga spindintys vilkikai. Nors tai nemenkai kišenę ploninantis malonumas, tačiau pašnekovai įsitikinę – toks sprendimas yra puiki investicija, reklama ir gerokai palengvina darbą.

Kiekviena detalė – rankų darbo

Idėją, kad vilkikas neturi būti nuobodus, o kaip tik – išskirtinis ir traukiantis žvilgsnį, Vaidotas suprato išsiruošęs į pirmąją ilgesnę kelionę nuosava sunkiasvore transporto priemone. Ši 2015 m. kilusi idėja greitai tapo realybe ir nauju pomėgiu. Po pirmojo išmarginto vilkiko atėjo eilė ir dabar vyro vairuojamam „Scania“ sunkvežimiui. Ant jo kabinos skoningai įtaisyti papildomi vamzdžiai ir apšvietimas, nutūpė didžiulis Švedijos transporto priemonių gamintojo simbolis grifonas – būtybė liūto kūnu ir erelio galva bei sparnais. Tuomet atėjo eilė ir kabinos salonui. Didžiąją dalį puošybos, ar dažniau vadinamo tiuningu, darbų atliekanti Viktorija teigia, kad būtent jie yra kone sunkiausia dalis pertvarkant vilkikus.

„Ypač ilgai užtrunka pasiruošimas – prieš perdarant vieną saloną, reikia oda aptraukti iki 700 baldams skirtų sagučių. Nemažai užtrunka ir kiti darbai – sėdynių apvilkimas, salono dengimas medžiaga. Galiausiai į vienos kabinos vidaus puošybą galima investuoti ir tris savaites rankų darbo“, – pasakoja įmonės direktorė.

Visgi įmonės turimo ir šiuo metu naujo savininko ieškančio vilkiko puošyba užtruko kur kas ilgiau – apie pusantrų metų. Mat darbus nuolat stabdė vyro išvykos į užsienį.

„Jo vairuojama transporto priemonė visiškai baigta, salonas ir sėdynės dengtos minkšta medžiaga, aptrauktos sagutės, visur patiesti kilimai, įrengta iš palengvintos, jachtoms naudojamos medžio plokštės pagaminta spintelė. Jaukumo prideda rankų darbo užuolaidos ir pagalvėlės“, – apie atliktus darbus pasakoja Viktorija.

Sulaukia praeivių įvertinimo

Sunkvežimiais kone visą Skandinaviją išnaršęs Vaidotas pasakoja, kad tokiu išpuoštu „Scania“ vilkiku kur kas maloniau keliauti į reisus, – įspūdingai atrodančiame salone galima pasijusti kaip prabangiame limuzine, o kondicionavimo sprendimai ir papildomas apšiltinimas pagerina mikroklimatą.

„Sakau, kad myliu mašiną. Žmona pyksta, sako, kad reikia žmogų mylėti“, – juokiasi dažniausiai „NTG Lithuania“ krovinius pagal sutartį vežantis pašnekovas.

Vilkiko privalumus pastebi ir aplinkiniai. Jų reakcijos – pagyros ir į viršų keliami nykščiai, anot Vaidoto, yra puikiausias ilgo ir kruopštaus darbo įvertinimas. Dažniau tai pastebi šiauriečiai – sunkvežimių puošyba ypač populiari Danijoje ir Švedijoje, šiose šalyse netgi vyksta festivaliai, kurių metu entuziastai dalijasi įspūdžiais, renka gražiausią transporto priemonę.

„Ten įmonėms labai rūpi, kaip atrodys šalies keliais riedantys vilkikai. Įgyvendinti išsikeltus tikslus padeda nemažos, vien tik vilkikų puošyba užsiimančios įmonės, pavyzdžiui, suomių „Salonen“. Ir tai nestebina – juk išpuošti, neeiliniai sunkvežimiai turėtų būti kiekvienos įmonės veidu“, – kalba pašnekovas.

Auga vertė

Kaip teigia Vaidotas, įsisąmoninimas, kad vilkikai ir jų išvaizda reprezentuoja įmonę, pamažu įsigali jau ir kaimyninėje Lenkijoje bei kitose Baltijos šalyse. Netgi rengiami Skandinavijoje jau įprastais tapę puošybos entuziastų festivaliai. Visgi Lietuvoje dar yra nemažai kur pasistengti.

„Vilkikai čia neretai dar asocijuojasi su arklio traukiamu vežimu – nesvarbu, kaip atrodo, pakanka, kad atliktų savo funkciją. Kitaip sakant, kad užsikurtų ir nuvažiuotų iš taško A į tašką B“, – konstatuoja pašnekovas.

Visgi padėtis ir čia pamažu keičiasi – į Vaidotą ir Viktoriją nuolat kreipiasi žmonės, norėdami, kad ir jų vilkikai taptų išskirtiniai, prikaustytų praeivių dėmesį. Augantis populiarumas susijęs ir su ekonominiu faktoriumi.

„Žmonės supranta, kad investavus į puošybą transporto priemonės vertė kyla. Visgi dažnai atbaido kaina – vien salono apdaila gali kainuoti ir 13 tūkst. eurų. Tačiau vis dažniau imtis darbų paskatina žinojimas, kad tai yra gera investicija ir savo įmonės reklama“, – neabejoja vilkikų puošybos entuziastas.

Pranešimą paskelbė: Matas Ramonas, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

Susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui patvirtinus, darbą pradeda naujos sudėties AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) valdyba. Ją sudaro 7 nariai: penki nepriklausomi – Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernardas Guillelmonas, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis ir du Susisiekimo ministerijos deleguoti nariai – Romas Švedas ir Agnė Amelija Mikalonė. Nauja LTG valdyba buvo renkama po to, kai sausį susisiekimo ministras […]