Vietinio transporto tendencijos keičiasi: įsigyti naujus vilkikus skatina noras sutaupyti

1

Vietinio transporto tendencijos keičiasi: įsigyti naujus vilkikus skatina noras sutaupyti

Lietuvos ir kitų Baltijos šalių krovinių pervežimo rinkose vis dar įprasta veiklą vykdyti ne naujomis, o naudotomis transporto priemonėmis. Daugelis čia veikiančių įmonių įsitikinusios, kad toks pasirinkimas – ekonomiškai naudingesnis. Visgi eksploatuojant naudotas transporto priemones ne visuomet pavyksta veikti taip pat pelningai, kaip ir naudojant naujas. 

Plėtojant verslą derėtų apsvarstyti daugybę aspektų. Vienas svarbiausių – kokioms užduotims atlikti įsigyjamos transporto priemonės. Pastebima, kad būtent nauji vilkikai yra ne tik patogesni, saugesni, bet ir didina įmonės efektyvumą bei gerina darbo kokybę. 

Naujomis transporto priemonėmis – dažniausiai tik į Vakarus 

Nors naujoms transporto priemonėms įsigyti reikia didesnių pradinių investicijų, jos po truputį tampa apsvarstytu ir pasiteisinusiu sprendimu – krovinių pervežimu užsiimančios įmonės Lietuvoje vis dažniau seka Vakarų Europos šalių pavyzdžiu. 

O naudotas transporto priemones Lietuvoje eksploatuojančios bendrovės įsitikinusios, kad šis pasirinkimas leis sutaupyti, – finansinis aspektas svarbus, nes dažnai techninė transporto priežiūra atliekama paties personalo pajėgomis ir resursais. Nors pokyčiai krovinių pervežimo rinkoje daromi atsargiai, vis dėlto jie pastebimi. 

Kaip teigia logistikos įmonės „Baltic Logistics Solutions“ (BLS) transporto vadovas Baltijos šalims Viktoras Šinkariovas, naujas transporto priemones dažniau renkasi į darbą Vakaruose besiorientuojantys vežėjai, ir tai lemia kelios priežastys. 

„Svarbu, kad bet kurioje Europos vietoje sugedus naujam vilkikui būtų galima kreiptis į transporto gamintojo servisų tinklą. Be to, klientai Vakarų Europoje kelia aukštesnius reikalavimus ir mažiau toleruoja prastovas“, – teigia pašnekovas. 

Sprendimas, pasiteisinęs praktikoje 

Anot specialisto, užsiimant vietiniais ar netolimais pervežimais ir įvykus gedimams, naudotas transporto priemones paprasta grąžinti į įprastas remonto vietas. Visgi, neturint galimybės transporto priemonių taisyti sertifikuotuose servisuose, nesiryžtama automobilių siųsti tolimais atstumais. 

Pašnekovo patirtis rodo, kad naudotos transporto priemonės ilgalaikėje perspektyvoje ne visuomet yra įvairiapusiškai pagrįstas pasirinkimas konkretiems verslo poreikiams tenkinti net ir veikiant geografiškai siauresnėje srityje. 

„Nepaisant to, kad daugiausia pervežimų atliekame Baltijos šalyse, jau seniai pastebėjome, jog veiklą vykdyti labiau apsimoka naudojant naujas transporto priemones. Dar prieš 15 metų savo parką pirmą kartą atnaujinome įsigydami 10 vilkikų, o kiek vėliau pirkome sunkvežimių. Nuo to laiko transporto priemonės keičiamos kas 5–6 metus. Mūsų teoriniai modeliavimai pasitvirtino, todėl šią praktiką taikome iki šiol“, – sako V. Šinkariovas. 

Prastovos – žaidimas su ugnimi

V. Šinkariovo teigimu, krovinių pervežimo versle tvarkaraštis yra itin intensyvus ir kiekviena minutė kainuoja didžiulius pinigus. Norint tiksliai organizuoti darbo procesą ir išvengti netikėtumų, būtina patikima technika. 

„Savo automobilių parką stengiamės išnaudoti maksimaliai – vilkikai per mėnesį nuvažiuoja ir 22 tūkst. km, o jų resursas – maždaug 1 mln. kilometrų. Dirbdami tokiu tempu naudotas transporto priemones turėtume keisti kone kas metus. Mūsų maršrutai suderinti taip, kad laiko improvizuoti turime vos 30–60 min. per parą. Todėl mums reikia technikos, kuria pasitikėtume, – būtent nauji vilkikai garantuoja patikimumą, taip pat našumą ir patogumą vairuotojams“, – kalba dar praėjusį mėnesį 7 naujus „Scania“ vilkikus įsigijusios įmonės atstovas. 

Vairuotojai kuria aukštą pridėtinę vertę 

Nauji sunkvežimiai pasižymi ne tik didesniu degalų naudojimo efektyvumu, bet ir atitinka šiuolaikiškus saugumo, taip pat ir ekologijos standartus. Ne mažiau svarbu tai, kokią įtaką naujos ir patogios, poreikius atitinkančios transporto priemonės turi vairuotojams. 

Anot V. Šinkariovo, tokie rodikliai kaip klientų pasitikėjimas, vairuotojų nusiteikimas, nors ir sunkiai išmatuojami tiksliais skaičiais, bet neabejotinai daro teigiamą įtaką darbo kokybei. 

„Vairuotojų kaita 2020 m. buvo mažesnė nei 5 proc. Stabili komanda mums yra vienas pagrindinių aspektų, siekiant tobulinti paslaugų kokybę. Šitaip išvengiama papildomų laiko sąnaudų, kurių prireikia naujiems nariams įtraukti į veiklos procesus. 

Nauji sunkvežimiai yra vienas iš būdų, padedančių išlaikyti mažą vairuotojų kaitą. Į veiklą įtraukdami naują darbuotoją, pirmuosius 2–3 mėnesius sulaukiame 70–80 proc. produktyvumo. Todėl naujo darbuotojo ugdymas lemia papildomus kaštus, kuriuos galime prilyginti mėnesiniam patyrusio vairuotojo atlygiui“, – sako BLS atstovas V. Šinkariovas. 

Pastebimai mažėja avarinių situacijų kelyje 

Daugybę valandų kabinoje praleidžiantiems vairuotojams automobilis dažnu atveju tampa namais. Vakaruose populiariausios 4–6 savaičių vairuotojo kelionės, mažiau nutolusiose šalyse 2–3 kartus trumpesnės, per savaitę vairuojant 45 valandas. 

Dėl to sunkvežimių gamintojai nuolat skiria didelį dėmesį vairuotojų darbo ergonomikai, kad dirbti būtų lengviau, o poilsis teiktų komfortą. 

„Kaskart atnaujinant transporto priemones tobulinama ir įranga – sunkvežimiai tampa patogesni ir saugesni, įdiegiamos papildomos saugumo priemonės, kaip juostų ar atstumų palaikymo funkcijos. O štai naudoti vilkikai, nors akylai prižiūrimi, yra mažiau patikimi – stabdžiai, vairavimo mechanizmai yra ne tokie efektyvūs kaip naujų vilkikų. Visa tai gali lemti net mažą sekundės dalį, kuri itin svarbi susidarius ekstremaliai situacijai. 

Analizuodami vairuotojų elgesį kelyje pastebime, kad naujesniais vilkikais važiuojantys vairuotojai patiria vidutiniškai 2–3 kartus mažiau avarinių situacijų nei vairuojantys senesnius, atstumo ir juostų atpažinimo įrangos neturinčius vilkikus“, – pasakoja V. Šinkariovas.  

Papildoma informacija:

Vilius Aleksandravičius, marketingo projektų vadovas
Mob. + 370 656 58 449

El. p. vilius.aleksandravicius@scania.lt 

„Scania“ yra viena didžiausių pasaulyje transporto sprendimų teikėjų, kartu su savo partneriais ir klientais kurianti tvarią transporto sistemą. 2019 m. įmonė pardavė 91 700 vilkikų, 7 800 autobusų bei 10 200 pramoninių ir jūrinių variklių. Pardavimo pajamos pernai siekė daugiau nei 14,34 mlrd. eurų, iš kurių apie 20 proc. sugeneravo teikiamos paslaugos.

1891 m. įkurta „Scania“ šiandien veikia daugiau nei 100 šalių ir joje dirba 51 000 darbuotojų. Moksliniai ir eksperimentiniai tyrimai bei naujų produktų kūrimas sukoncentruoti Švedijoje ir padaliniuose Brazilijoje bei Indijoje. Gamyba vyksta Europoje, Lotynų Amerikoje, Azijoje, regioniniuose gamybos centruose Afrikoje, Azijoje ir Eurazijoje.

UAB „Scania Lietuva“ prekiauja naujais ir naudotais sunkvežimiais bei autobusais, siūlo jų finansavimą ir draudimą, atlieka techninės priežiūros ir remonto darbus autorizuotuose įmonės servisuose Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose, teikia ekonominio vairavimo, transporto parko valdymo, tachografo ir kitas paslaugas.

 

Pranešimą paskelbė: Virginija Sližauskaitė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40

Rekomenduojame

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

„Tiguan“ – populiariausią „Volkswagen“ Europoje ir geriausiai parduodamą visureigį Baltijos šalyse – jau galima įsigyti ir su iš elektros tinklo kraunama hibridine pavara, kuri apjungia galingą elektros motorą bei 1,4 l TSI variklį. „Tiguan eHybrid“ galima važiuoti naudojant tik elektrą, tik benziną arba apjungti abiejų variklių galią. Pagrindinis iš tinklo kraunamo „eHybrid“ privalumas yra ypač […]

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemija pakeitė ne tik visuomenės bendravimo, bet ir vairavimo įpročius. Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų karantino laikotarpiu mažiau naudojasi automobiliu. Kaimyninėse valstybėse tendencijos priešingos – 57 proc. Estijos ir 48 proc. Latvijos žmonių transporto priemonę vairuoja tiek, kiek ir prieš pandemiją. Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ vasario mėnesį atlikta […]

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi“ ryžtingai vysto „e-voliuciją“ elektriniame mobilume ir 2021 m. Šanchajaus automobilių parodoje pristato pirmąjį inovacinės elektrinių automobilių šeimos modelį – keturių durelių „Audi A6 e-tron concept“, kurio gamybai bus naudojama visiškai nauja „Premium Platform Electric“ („PPE“) platforma. Jau 2022 metų pabaigoje bus pradėta serijinė C segmento, vėliau – B segmento modelių, turinčių „PPE“ platformą, gamyba. […]

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Šalyje atsiveriant vis daugiau verslų ir ugdymo įstaigų, į miestų gatves piko metu grįžta automobilių spūstys, lemiančios oro užterštumą. Siekiant atkreipti dėmesį į tvaresnes kelionės alternatyvas, Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“ Žemės dienos proga primena, kad gyventojai, rinkdamiesi elektra varomas transporto priemones, prisideda prie aplinkos tausojimo. Eismo užimtumą Vilniuje fiksuojančios navigacinės įrangos „Tom Tom“ programėlės […]