Viešasis transportas ir automobiliai: kaip išvengti eismo įvykių mieste?

Viešasis transportas ir automobiliai: kaip išvengti eismo įvykių mieste?

Beveik pusė milijono keleivių ir virš pusės tūkstančio transporto priemonių, kurių maršrutų ilgis prilygsta atstumui nuo Vilniaus iki Barselonos. Taip atrodo vos viena darbo diena sostinėje važinėjantiems autobusams bei troleibusams. Apžvelgus visos Lietuvos skaičius, jie būtų dar įspūdingesni, todėl viešojo transporto reikšmė miestams yra neabejotina. Tačiau specialistai pastebi – lengvųjų automobilių vairuotojai neretai pamiršta autobusų bei troleibusų eismo gatvėmis ypatumus, o kartais stokoja ir vairavimo kultūros bei pagarbos. Draudimo bendrovė ERGO skaičiuoja, jog nuo metų pradžios buvo užregistruoti 128 automobilių bei viešojo transporto susidūrimo atvejai.

Miestuose – privilegijuoti

Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojo Rimvydo Pociaus teigimu, viešasis transportas miestuose turi ypatingas privilegijas, kurias automobilių vairuotojai neretai linkę pamiršti arba nepaisyti.

„Kelių eismo taisyklės (KET) reglamentuoja – gyvenvietėse autobusams ir troleibusams suteikiama pirmenybė, todėl privalu jiems, išvažiuojantiems iš pažymėtų stotelių, duoti kelią. Žinoma, pastarųjų vairuotojai turi rodyti posūkio signalą bei įsitikinti, kad yra praleidžiami. Reikėtų atkreipti dėmesį į du aspektus: šis reglamentavimas viešojo transporto atžvilgiu netaikomas užmiesčio keliuose, tačiau galioja maršrutiniams mikroautobusams, kurių dar galima sutikti, pavyzdžiui, uostamiesčio gatvėse. Juos praleisti taip pat būtina“, – pastebi R. Pocius.

Draudiko atstovas sako – automobilių vairuotojai turėtų ne tik miestuose suteikti pirmenybę viešajam transportui, bet ir važiuodami už jo laikytis saugaus atstumo, antraip išvengti eismo įvykio gali būti sudėtinga.

„Avarinė situacija kyla tuomet, kai važiuojama paskui troleibusą, o šiam nukrenta ūsai ir jis staiga sustoja. Nesilaikant saugaus atstumo, gali įvykti nelaimė. Troleibusai arba autobusai sustoja ir sankryžose bei keliuose dėl įvairiausių priežasčių, pavyzdžiui, netikėto gedimo. Nereikėtų skubėti jų apvažiuoti – dideli viešojo transporto gabaritai blogina matomumą, o sankirtos blokavimas draudžiamas KET. Taip ne tik pažeidžiamos taisyklės, sutrikdomas eismas, bet ir didėja avarijų rizika“, – perspėja ekspertas. 

Būtent dėl pastarųjų priežasčių ir įvyksta daugiausiai viešojo transporto ir lengvųjų automobilių susidūrimų. ERGO duomenimis, vairuotojai dažnai užkliudo viešąjį transportą persirikiuodami ir nesuteikdami pirmenybės pagrindiniu keliu važiuojančiam viešajam transportui, taip pat atsitrenkia į galinę autobuso ar troleibuso dalį dėl saugaus atstumo nesilaikymo. Lengvųjų automobilių bei viešojo transporto susidūrimų metu padaryta žala transporto priemonėms vidutiniškai siekia 858,46 eurus, tačiau užregistruota ir tokių atvejų, kai žala viršijo net 3000 eurų.

A juosta – ne kiekvienam

Užsiminęs apie sudaromas spūstis gatvėse, R. Pocius kalba apie važiavimo A juosta taisykles. Anot pašnekovo, nors vasarą automobilių vairuotojai vengia į jas įsukti, prasidėjus rudeniui ir eismui suintensyvėjus, vis dažniau mėginama kamščius aplenkti tokiu būdu.

„KET nurodo, jog A juosta skirta maršrutiniam transportui, ja važiuoti leidžiama ir mopedams bei dviračiams. Lengvieji automobiliai pastarąja judėti gali prieš sukdami į dešinę, jei šis kelias pažymėtas atskirta punktyrine ženklinimo linija. Kirsti ištisinę – draudžiama. Taip pat A juosta leidžiama važiuoti vežant keturis ir daugiau keleivių, tačiau ant jos turi būti ženklas „4+“. Šiuo keliu gali judėti ir elektromobiliai, jei yra specialus ženklinimas. Pastarojo prireiks ir norint važiuoti taksi automobiliu, tačiau tokia privilegija pavėžėjai naudotis negali“, – KET ypatumus vardija R. Pocius.

Draudiko atstovas papildo: gatvėse, kurios nepažymėtos A juosta, automobilių vairuotojai turėtų vadovautis etika ir nestokoti kantrybės. Nors KET taisyklės nenumato, viešąjį transportą reiktų praleisti, nes juo ir keleivių važiuoja gausiau, ir spūsčių tikimybė didesnė: „Įsukusių į A juostą automobilių, kuomet tai daryti draudžiama, vairuotojai elgiasi tiek nepagarbiai, tiek ir rizikuoja baudomis, mat už šį pažeidimą gresia atsakomybė nuo 30 iki 90 eurų“.

Svarbu neprarasti budrumo

Prakalbęs apie pagarbą, R. Pocius pabrėžia, jog jos vieni kitiems reikalauja ir situacijos stotelėse.

„KET draudžia lengvųjų automobilių sustojimą bei stovėjimą viešojo transporto sustojimo aikštelėse ir arčiau kaip 15 m atstumu nuo jų, o kai pastarųjų nėra – arčiau kaip 15 metrų atstumu nuo kelio ženklo „Stotelė“. Tačiau taisyklės numato: draudimai galioja trukdant maršrutinio transporto eismui. Šia išimtimi automobilių vairuotojai netrunka pasinaudoti, bet reikėtų nepiktnaudžiauti ir sustoti tik trumpam tuo atveju, jei reikia išleisti keleivius“, – teigia pašnekovas.

Ypač budrūs, pasak R. Pociaus, vairuotojai privalo būti stotelėje pastebėję sustojusius vaikus vežančius autobusus ar jiems stabtelėjus šalikelėse.

„Jaunieji keleiviai neretai elgiasi neatsargiai. Išlipę iš autobuso, skuba perbėgti kelią, neįvertina situacijos, išlenda į gatvę pro transporto priemonės priekį. Tai būdinga ne tik vaikams, bet ir suaugusiesiems. Todėl vairuotojai privalo būti akylūs – sumažinti greitį ir būti pasiruošę netikėtumams“, – reziumuoja ekspertas.  

Pranešimą paskelbė: Inga Petrauskaitė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Hopper Melange Grey 110
 
REIMA Parvin Melange Grey 110
 
Crocs™ Bayaband Clog Kid's Lemon 28
 
REIMA Hopper Raspberry Pink 110
 
REIMA Puhuri 510306 Navy 6985 98

Rekomenduojame

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi paskirtas Remigijus Lipkevičius

VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriumi paskirtas Remigijus Lipkevičius

Gavus kompetentingų institucijų išvadas, šiandien darbą pradeda valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius, paskirtas 5 metų kadencijai. „Vienas svarbiausių valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo tikslų – sėkmingas kelių ūkio valdymo pertvarkos įgyvendinimas ir efektyvus lėšų, skirtų valstybinės reikšmės keliams prižiūrėti ir plėtoti, panaudojimas. Linkiu sėkmės direktoriui einant šias atsakingas pareigas“, […]

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Kauno oro uoste svarstoma įrengti saulės jėgainių parką

Lietuvos oro uostų tinklui priklausantis Kauno oro uostas paskelbė rinkos konsultacijas ir šiuo metu pradeda svarstyti galimybes įrengti saulės jėgainių parką oro uosto teritorijoje. Oro uosto atstovai teigia, kad saulės jėgainės tiekiama energija ateityje padėtų Kauno oro uostui mažinti išlaidas elektrai, efektyvintų veiklą, o kartu būtų prisidedama prie žaliosios energetikos skatinimo šalyje. Pasak Kauno oro […]

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

„Aviatic“ su strateginiais partneriais iš Izraelio spręs COVID-19 pandemijos mestus iššūkius: vysto šio ir kitų virusų prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius

Pasaulinė COVID-19 pandemija stipriai sukrėtė aviacijos sritį, kuriai, kaip ir kiekvienam kitam sektoriui, teko ne tik spręsti kilusius iššūkius, bet ir ieškoti būdų kaip prisitaikyti prie naujos kasdienybės. Siekdama prisidėti prie kovos su pandemija, „Aviatic“ Šiaulių regione planuoja gaminti viruso prevencijai skirtus inovatyvius įrenginius – bekontaktę simptomų atpažinimo sistemą „TAMAR“ ir dezinfekavimo tunelį, kurie padės […]

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Bus tvarkomas vienas blogiausių krašto kelių Lietuvoje

Įsigaliojo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir rangovo sutartis dėl krašto kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožo nuo 26,80 iki 40,27 km rekonstravimo. Sutarties vertė – 11,97 mln. eurų su PVM. Darbai turi būti atlikti per 9 mėnesius nuo sutarties įsigaliojimo. Į šį terminą kasmetinė 3 mėnesių technologinė pertrauka neįskaičiuota. Sutartis pasirašyta 2020 m. rugsėjo 11 […]