Viešasis Šiaulių miesto transportas vis prieinamesnis ir patogesnis

Viešasis Šiaulių miesto transportas vis prieinamesnis ir patogesnis

Pastaraisiais metais Šiauliuose vis daugiau procesų bandoma pakreipti teisinga linkme. Jeigu esame įsitikinę, kad norime vienokio ar kitokio miesto, tai ir veiksmai turi būti kryptingi ir nuoseklūs. Šį kartą – apie viešąjį Šiaulių miesto transportą, kaip jis keičiasi, koks turi būti.

Gyvenant didesniame mieste, o Šiauliai – būtent toks, labai svarbi susisiekimo sistema. Miestiečiams turi būti patogu pasiekti mokyklas, darbovietes, sveikatos įstaigas, prekybos vietas, rekreacines ir poilsio zonas. Dalis šiauliečių naudojasi individualiomis transporto priemonėmis, tačiau tikrai daug žmonių renkasi ir miesto viešąjį transportą. Šiaulių miesto savivaldybė, suprasdama, kad keleivių pervežimo sistema yra labai svarbi miesto gyvenimui,  iškėlė tikslą nuosekliai gerinti šią paslaugą, modernizuoti gatvėmis riedančių keleivinių transporto priemonių parką, supaprastinti atsiskaitymą už paslaugas.

„Tikrai daug stengiamasi, kad Šiauliuose gerai jaustųsi jaunos šeimos, vyresnio amžiaus ar neįgalūs žmonės. Kadencijos pradžioje mieste kursavo dar daug autobusų, kurie, tiesiogine to žodžio prasme, didino socialinę atskirtį. Ir taip apriboto judėjimo galimybę teturintys žmonės dar negalėjo patekti ir į miesto autobusus. Todėl vežėjams suformuota užduotis atnaujinti autobusų parką renkantis žemagrindes transporto priemones, kad mamos su vežimėliais ar neįgalieji turėtų visas galimybes pasiekti reikalingą Šiaulių vietą. Judėjimo poreikis bus dar aktualesnis, kai atsinaujins potencialūs traukos taškai: senoji Vilniaus g. bulvaro dalis, Talkšos ežero pakrantė, Saulės Laikrodžio aikštė, centrinis parkas“, – komentavo Šiaulių miesto meras Artūras Visockas.

Nuo 2011 m. iki 2015 m. buvo įsigyti iš viso 35 žemagrindžiai autobusai. Dalis jų buvo nauji, dalis – dėvėti. 2015 metų pabaigoje mieste iš viso buvo 112 autobusų, iš jų 46 vnt. (41 proc.) žemagrindžių, o vidutinis miesto autobusų amžius buvo 18,6 m.

2017 m. įsigyta iš viso 26 vnt. dėvėtų autobusų (iš jų 11 vnt. „Mercedes Benz“ ir 15 vnt. „Volvo“ markės autobusų). Šiuo metu vidutinis autobusų amžius yra 16 metų, nuo dabar turimų miesto autobusų skaičiaus žemagrindžiai autobusai sudaro 66 proc. Tai yra, jų padaugėjo ketvirtadaliu.

Jau dabar suplanuoti ir artimiausi bendrovės „Busturas“ pirkiniai. 2019 m. sausio mėn. 12 naujų MAN Lion‘s City autobusų (nuotraukoje) bus įsigyta ES fondų lėšomis. Dar 6 visiškai nauji mažos talpos autobusai bus perkami UAB „Busturas“ lėšomis, taip pat iš bendrovės biudžeto numatyta įsigyti 15 vnt. iki 10 metų senumo autobusų. Per 2015-2019 m. laikotarpį iš viso bus įsigyti viso 59 autobusai, o vidutinis jų amžius turėtų būti apie 10,5 metų. 2019 m. pabaigoje ne mažiau kaip 90 proc. Šiaulių miesto autobusų bus žemagrindžiai.

UAB „Busturas“ duomenimis, bendrovė toliau gerina teikiamų paslaugų kokybę. Netrukus keleiviams bus sudaryta galimybė už kelionę susimokėti bekontakte banko kortele. 90-yje miesto maršrutinių autobusų keleiviams matomoje vietoje jau pritvirtinti kortelių skaitytuvai. Šiauliai bus pirmasis Lietuvos miestas, kuriame autobusuose suteikta ši galimybė. Nuo metų pradžios įmonėje pradėjo veikti BUSAkademija. Tai vairuotojų-konduktorių, kasininkų, keleivių kontrolierių ir kitų darbuotojų vidinių mokymų sistema – intensyvių praktinių mokymų projektas. Vykdomas projektas ir dėl regos negalią turinčių keleivių išmaniosios informavimo sistemos įdiegimo. Autobusuose ir stotelėse montuojama reikalinga įranga, vyksta testavimo darbai. Artimiausiu metu „Busturas“ planuoja beveik 40 proc. padidinti e. bilietų pardavimo (platinimo) vietų skaičių, bus gerokai padidinta e. bilietų pardavimo ir įmokų įmokėjimo (surinkimo) į kortelių sąskaitas sparta.

Gamintojo nuotrauka

Pranešimą paskelbė: Vitalis Lebedis, Šiaulių miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
Lenovo ThinkPad L480 14“ i5-8250U/8GB/512GB SSD/Intel UHD Win10Pro Black Nešiojamas kompiuteris
 
Eleyus Wall hood, Stainless steel, 35,5 – 51,7 dB
 
Asus ROG-STRIX-RTX2080TI-A11G-11G GAMING GeForce RTX 2080 Ti, 11 GB, NVIDIA, GDDR6, PCI Express 3.0, Processor frequency 1350 MHz, HDMI ports quantity 2, Memory clock speed 14000 MHz
 
Seiko SNDC31P1
 
Dyson V10 Absolute dulkių siurblys/šluota
Vertins „Rail Baltica“ poveikį klimato kaitai

Vertins „Rail Baltica“ poveikį klimato kaitai

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ vykdo studiją, kuria vertins klimato kaitos poveikį „Rail Baltica“ projektui. Klimato kaitos vertinimas yra dalis visos geležinkelio linijos konsoliduotojo preliminaraus techninio projektavimo dalis. Studijos rengimo metu bus vertinamos klimato kaitos grėsmės, taip pat teikiami siūlymai ilgalaikėms prisitaikymo prie jos priemonėms, kurių gali prireikti dėl kylančios temperatūros, ekstremalaus kritulių […]

  Straipsniai »
Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriumi paskirtas Vitalijus Andrejevas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriumi paskirtas Vitalijus Andrejevas

Šiandien susisiekimo ministro įsakymu Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktoriumi paskirtas Vitalijus Andrejevas. Kelių direkcijos vadovas buvo atrinktas  konkurso būdu. Atrankos komisijos darbe dalyvavo Valstybės tarnybos departamento, Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos atstovai.Kelių direkcijai, kurios paskirtis – organizuoti ir koordinuoti Lietuvos valstybinės reikšmės kelių atkūrimą, priežiūrą ir plėtrą, buvo ieškoma ne […]

  Straipsniai »
Iš Vilniaus oro uosto viešuoju transportu grįžtančių keleivių skaičius išaugo beveik keturis kartus

Iš Vilniaus oro uosto viešuoju transportu grįžtančių keleivių skaičius išaugo beveik keturis kartus

Oro uostas Vilniuje natūraliai yra didžiulio judėjimo centras, iš kurio ir į kurį kasdien atvyksta tūkstančiai žmonių. Tai, kokiais metodais jie tai daro, iš dalies apibrėžia visą miesto judumo sistemą. Nauji tyrimai rodo, kad per pastaruosius septynerius metus Vilniuje gerokai pakilo pasitikėjimas viešuoju miesto transportu. „Jau ne vienerius metus siekiame palengvinti mūsų keleivių susisiekimą su […]

  Straipsniai »
Lietuva svarsto būsimojo nuolatinio šalyje galiosiančio laiko klausimus

Lietuva svarsto būsimojo nuolatinio šalyje galiosiančio laiko klausimus

Lietuvoje, kaip ir kitose Europos Sąjungos (ES) valstybėse, rengiamasi sprendimui, kurį – vasaros ar žiemos – laiką pasirinkti kaip nuolatinį, ES mastu atsisakius sezoninio laiko keitimo. Šiuo metu šalyje vyksta visuomenės nuomonės tyrimas, o lapkričio 19 d. prasidės viešosios konsultacijos, kuriose dalyvaus ministerijos, tarp jų ir Susisiekimo ministerija, bei suinteresuotos šalys, socialiniai partneriai.   „Visuomenės […]

  Straipsniai »
Bus vertinamas klimato kaitosi poveikis „Rail Baltica“ projektui

Bus vertinamas klimato kaitosi poveikis „Rail Baltica“ projektui

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ vykdo studiją, kuria vertins klimato kaitos poveikį „Rail Baltica“ projektavimui, statyboms, priežiūrai ir valdymui. Lapkričio 14-ąją įmonė surengė susitikimą su valstybinėmis institucijomis ir studijos rengėjais, kurios metu buvo aptartos pirminės išvados, identifikuoti kritiniai aplinkos veiksniai skirtinguose geležinkelio ruožuose ir apžvelgtos pirminės rizikų valdymo strategijos. Pagrindinis galutinės studijos tikslas […]

  Straipsniai »
Justiniškėse nutiestas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas

Justiniškėse nutiestas naujas dviračių ir pėsčiųjų takas

Justiniškių rajone, tarp Rygos gatvės ir Laisvės prospekto, nutiestas naujas apie 2 km ilgio dviračių takas, o šalia jo – šaligatvis. Šis takas – pirmasis Justiniškių gatvės jungties su miesto centru etapas. Per kelis mėnesius naujais buvo pakeisti susidėvėję šaligatviai, įrengti vejos bortai ir paklota nauja raudono asfalto danga. Naujas Justiniškių takas – jungtis su […]

  Straipsniai »