Vienoje – dvišalės Lietuvos ir Austrijos konsultacijos dėl ES kelių transporto rinkos taisyklių

Vienoje – dvišalės Lietuvos ir Austrijos konsultacijos dėl ES kelių transporto rinkos taisyklių

Šių metų antrą pusmetį pirmininkavimą Europos Sąjungos Tarybai perėmusi Austrija, tikimasi, pasieks bendrą ES valstybių susitarimą dėl kelių transporto vežėjams svarbaus dokumentų rinkinio – ES „Mobilumo paketo“. Siekiant, kad Lietuva ES valstybių derybose turėtų stiprias pozicijas ir „Mobilumo paketo“ svarstymuose būtų kuo labiau atsižvelgta į mūsų šalies interesus, Susisiekimo ministerijos iniciatyva šiandien Vienoje (Austrija) vyksta dvišalės Lietuvos ir Austrijos transporto sektoriaus ministerijų konsultacijos.

Konsultacijose su Austrijos Transporto, inovacijų ir technologijų ministerija akcentuojama pagrindinė Lietuvos nuostata dėl ES „Mobilumo paketo“ – būtinybė suderinti vežėjų interesus, socialines sąlygas vairuotojams ir sąžiningą ES vidaus rinkos veikimą. Taip siekiama užtikrinti vežėjų konkurencingumą ir nevaržyti ES vidaus rinkos nereikalingais apribojimais.

Susisiekimo ministerija pabrėžia būtinybę vengti protekcionizmo ir per didelių administracinių kliūčių, varžančių ES šalių vežėjų galimybes teikti paslaugas. Vieningos kelių transporto rinkos taisyklės taip pat turėtų pašalinti skirtingus reikalavimus, kuriuos vis dar taiko atskiros valstybės narės ir kurie sukelia daug kliūčių efektyviai Lietuvos vežėjų veiklai užsienyje.

ES „Mobilumo paketo“ nuostatos naujai reglamentuos vairuotojų darbą. Numatoma užtikrinti vairuotojų teisę periodiškai, išbuvus kelyje tam tikrą laiką, grįžti namo arba į kitą jo paties poilsiui pasirinktą vietą. Lietuva siekia, kad vairuotojui grįžtant poilsio nebūtų privaloma į jo šalį grąžinti ir vairuojamos krovininės transporto priemonės. Susisiekimo ministerijos nuomone, toks reikalavimas būtų protekcionistinis, nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms ir varžytų rinką. Be to, privalomas tuščių vilkikų grįžimas turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai – atsižvelgiant į šį aspektą ES siekiama kuo labiau mažinti tuščių transporto priemonių važinėjimą.

Lietuva atkreipia dėmesį, kad šiuo metu Europoje trūksta specialių vairuotojų poilsiui skirtų aikštelių su reikiamų paslaugų infrastruktūra. Siekiama užtikrinti, kad iki ES bus išplėtotas tokių aikštelių tinklas, vairuotojai galėtų laisvai pasirinkti, kur praleisti kas savaitę privalomą poilsio laiką. Informacija apie kelyje esančias tinkamas poilsio aikšteles vairuotojams turi būti operatyviai prieinama.

ES mastu siekiama nustatyti vienodas vairuotojų komandiravimo taisykles. Lietuva pabrėžia, kad tranzitinis krovinių vežimas neturi būti laikomas komandiruote. Be to, Lietuva ragina išsamiai įvertinti naujų komandiravimo taisyklių poveikį konkurencijai tarp ES ir trečiųjų šalių vežėjų ir, esant poreikiui, svarstyti atitinkamas priemones ES vežėjų interesams ginti.

Vežėjų ir vairuotojų darbui palengvinti Lietuva ragina įteisinti galimybę dokumentus įforminti elektroniniu būdu, naudojantis elektronine Vidaus rinkos informacine sistema (angl. IMI). Tai sumažins administracinę naštą, padidins veiklos skaidrumą, sudarys sąlygas operatyviai ir betarpiškai bendradarbiauti vežėjams ir atsakingoms institucijoms.

ES rengiamu „Mobilumo paketu“ siekiama reglamentuoti kelių transporto vežėjų galimybes verstis profesine veikla, pateikimą į krovinių vežimo rinką, nustato vairuotojų komandiravimo, poilsio laiko ir kitas socialines taisykles. Šis dokumentų paketas taip pat apima Elektroninių kelių rinkliavų ir keitimosi informacija, Išnuomotų transporto priemonių naudojimo bei Švarių ir energiją taupančių transporto priemonių direktyvas. Lietuva siekia, kad naujosios ES kelių transporto rinkos taisyklės kuo geriau gintų šalies vežėjų interesus.

Pažymėtina, kad sėkmingas kelių transporto vežėjų darbas turi tiesioginę įtaką Lietuvos transporto paslaugų eksporto augimui. Statistikos duomenimis, šių metų pirmą ketvirtį, palyginti su atitinkamu 2017 m. laikotarpiu, tokių paslaugų eksportas išaugo 19,7 proc. Toliau didėjo eksportas į visas pagrindines šalies transporto paslaugų eksporto rinkas – Vokietiją (+34 proc.), Rusiją (+16 proc.), Prancūziją (+18 proc.), Daniją (+7,3 proc.), Baltarusiją (+57 proc.).

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Egg Pore Blackhead Steam Balm Valomoji šildanti kaukė nuo inkštirų, 30g
 
Vagabond Sprint 2.0 4829-202 Caribbean Blue Multi 39
 
Columbia Snuggly Bunny Bunting Coll Navy/Pine Green Critter Block 74
 
Happy Socks Sketch Multi 9300 36-40
 
Crocs™ Reviva Flip Women's Melon/White 42,5

Kaune pradėta tilto per Nerį statyba

Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) gavo informaciją iš rangovo, kad Kaune, kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, jau pradėta tilto per Nerį statyba. Kadangi statomas tiltas patenka į Europos ekologinio tinklo „Natura 2000“ teritoriją, čia vykdomiems darbams dėl  gyvūnų ir augalų apsaugos keliami ypatingi reikalavimai. Darbai Neries upės apsaugos zonoje taip pat […]

  Straipsniai »
Draudikai: panaikinus žalias rodykles, spūstys didėja ir dėl KET nežinojimo

Draudikai: panaikinus žalias rodykles, spūstys didėja ir dėl KET nežinojimo

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau nemažoje dalyje sankryžų reguliavimas nebebus keičiamas – jose jau sumontuoti šviesoforai su papildomomis sekcijomis. Draudikai pastebi įdomią tendenciją – piko metu prie naujais šviesoforais reguliuojamų sankryžų driekiasi ilgos laukiančių automobilių eilės net ir tuomet, kai važiuoti yra leidžiama. „Gavę signalų iš klientų, stebėjome eismo […]

  Straipsniai »

FIA pasaulio ištvermės lenktynių čempionato organizatorių sprendimu „Goodyear“ tapo oficialiu LMP2 padangų tiekėju

FIA pasaulio ištvermės lenktynių čempionato organizatorių sprendimu „Goodyear“ buvo išrinkta oficialia šio čempionato ir Europos „Le Mano“ lenktynių (ELMS) LMP2 kategorijos padangų tiekėja. Kelis sezonus galiojanti sutartis tarp „Automobile Club de l’Ouest“ (ACO), FIA ilgų distancijų lenktynių pasaulio čempionato organizatorių ir „Goodyear“ buvo sudaryta po ACO sprendimo paskirti vieną padangų tiekėją šiai itin konkurencingai klasei. […]

  Straipsniai »

„Bolt“ pristato naujieną: nuo šiol į kelionės maršrutą galima įtraukti kelis sustojimus

Europoje pirmaujančios pavėžėjimo paslaugų platformos „Bolt“ kelionės Lietuvos gyventojams nuo šiol tampa dar patogesnės. Keleivių patirtis lengvina mobiliojoje programėlėje „Bolt“ įdiegta nauja funkcija, kuri leidžia į kelionės maršrutą įtraukti keletą papildomų stotelių.  Norint pasinaudoti šia funkcija, programėlėje „Bolt“ esančio kelionės adreso laukelio dešinėje pusėje tereikės paspausti mažą pliuso ženklą: taip keleiviai į savo kelionės maršrutą galės iš anksto įterpti norimas papildomas stoteles. Vienai kelionei bus galima nurodyti iki trijų stotelių, o paskutinis sustojimas – galutinis kelionės tikslas.  „Mūsų siekis – užtikrinti, kad kelionės „Bolt“ taptų dar sklandesnės ir patogesnės. Todėl džiaugiamės galėdami pasiūlyti šią naują funkciją, teikiančią pridėtinės vertės ne tik mūsų keleiviams, bet ir vairuotojams. Atnaujinta programėlė padės vairuotojams lengviau planuoti savo laiką, o […]

  Straipsniai »