Viceministrė A. Vaiciukevičiūtė: „Žalioji transformacija neįvyks, jei miestai nesusikalbės tarpusavyje“

1

Viceministrė A. Vaiciukevičiūtė: „Žalioji transformacija neįvyks, jei miestai nesusikalbės tarpusavyje“

Lietuva per ateinantį dešimtmetį yra įsipareigojusi daugelį sričių, tarp jų ir susisiekimą, transformuoti žaliojo kurso kryptimi. Tą galima padaryti tik sukūrus bendras sistemas. Susisiekimo ministerija šiuo metu rengia bendrą dviračių infrastruktūros schemą, viešojo transporto, elektromobilių įkrovos infrastruktūros ir kitus planus, į kuriuos aktyviai skatinamos įsitraukti visos Lietuvos savivaldybės.

„Keliai, dviračių ir pėsčiųjų takai nesibaigia ties atskirų miestų, savivaldybių, regionų sienomis – jie tęsiasi, kertasi tarpusavyje. Žalioji transformacija neįvyks, jei atskiri miestai nesusikalbės tarpusavyje, skirsis jų kuriamos sistemos, jei kiekvienas darys pokyčius negalvodamas apie visumą, bendrą tinklą“, – viešėdama  Kauno miesto savivaldybėje sakė susisiekimo viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė. Čia ji susitiko su Kauno regiono atstovais – Kauno, Kėdainių, Kaišiadorių, Prienų, Jonavos, Raseinių, Birštono miestų ir rajonų merais.

Darnaus judumo tikslai apima 10 kartų didesnį elektromobilių skaičių, jiems pritaikytą infrastruktūrą, elektrifikuotą ir alternatyviesiems degalams naudoti pritaikytą autobusų parką, sujungtą į bendrą viešojo transporto sistemą. Skatinant darnų judumą ir kitomis transporto priemonėmis, daug dėmesio bus skiriama dviračių infrastruktūros plėtrai – iki 2024 m. tikimasi padidinti bendrą dviračių takų skaičių bent 20 proc. Tai reikštų, kad šalia valstybinės reikšmės ir vietinės reikšmės kelių bei miestų gatvių turėtų būti nutiesta apie 400 km dviračių takų.

Susisiekimo ministerija siekia, kad visas įsigyjamas viešasis transportas būtų pritaikytas ir riboto judumo žmonėms, todėl ragina savivaldybes jungtis prie šiam tikslui skirto memorandumo. Svarbus ir vieningas dalyvavimas 5G memorandume, kuris rodo savivaldos įsitraukimą plėtojant 5G infrastruktūrą visos Lietuvos teritorijoje. Apie visus šiuos planus buvo kalbama susitikimo Kaune metu.

„Be savivaldybių indėlio nacionaliniai tikslai nebus pasiekti. Norime susitikti su visų Lietuvos regionų miestų ir rajonų merais ir ne tik pasiūlyti ministerijos turimą ateities susisiekimo viziją savivaldybėse, bet ir supažindinti su numatomomis bendradarbiavimo galimybėmis, priemonių finansavimu. Ieškosime, kaip iššūkius išspręsti taip, kad tiktų visiems suinteresuotiems asmenims“, – akcentavo A. Vaiciukevičiūtė.

Anot jos, pinigai ir bendri planai dar nesukurs viso norimo efekto – labai svarbus bendradarbiavimas ir ekspertiniu lygiu, todėl Susisiekimo ministerijos ekspertai atviri klausimams ir pasiryžę dalintis projektavimo principais, procesų optimizavimu ir kitomis vertingomis žiniomis bei įgūdžiais.

Vizitas Kaune buvo pirmasis iš dešimties numatomų. Iki 2022 m. pavasario, be Kauno, dar bus aplankytos Tauragės, Klaipėdos, Telšių, Šiaulių, Alytaus, Utenos, Marijampolės, Panevėžio ir Vilniaus apskritys. 

Pranešimą paskelbė: Agnė Augustinaitė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Kaip serviruoti stalą šventėms?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose
 
Keltuvų nuoma

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo. Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją. „Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas […]