„Via Baltica“ modernizavimo darbai įgauna pagreitį: 2 kelio ruožai bus baigti dar šiais metais

„Via Baltica“ modernizavimo darbai įgauna pagreitį: 2 kelio ruožai bus baigti dar šiais metais

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, jog įgyvendinant didžiausią nepriklausomos Lietuvos kelių infrastruktūros projektą, „Via Baltica“ Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelio rekonstrukciją, jau atlikta daugiau nei du trečdaliai suplanuotų dviejų  (II ir III) kelio ruožų modernizavimo darbų. Taip pat sparčiai įsibėgėja ir ilgiausio, beveik 16 km ilgio, I – ojo ruožo tvarkymo darbai.

Bendrovės teigimu, II ir III kelio ruožų darbus planuojama baigti dar šiais metais, o ilgiausios, beveik 16 km siekiančios kelio ruožo atkarpos su įrengiama itin plačia infrastruktūra, modernizavimo procesas turėtų būti baigtas jau kitąmet.

I-ojoje ir ilgiausioje modernizuojamo kelio ruožo atkarpoje, tarp Marijampolės ir Skardupių kaimo, šiuo metu atliekami žemės sankasų, apsauginių šalčiui atsparių sluoksnių ir skaldos pagrindų, vandens pralaidų, viadukų, tunelių, tiltų, triukšmo užtvarų polių bei rostverkų įrengimo darbai.

Pabaigus šio, ilgiausio kelio ruožo tvarkymo darbus, dviejų eismo juostų magistralinis kelias bus pertvarkytas į keturių juostų automagistralę su plačia infrastruktūra: bus nutiesta net apie 45 km jungiamųjų kelių, įrengta 10 žiedinių sankryžų, 5 viadukai, 4 tiltai, 3 tuneliniai pravažiavimai, 21 akustinė siena, įrengtas tinkamas apšvietimas ir kitos eismo organizavimo priemonės, čia atsiras ir nauja, apie 11 ha ploto, moderni automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje numatomos atskiros zonos krovininiam, lengvajam transportui, elektromobiliams, reikiama poilsio infrastruktūra.

Beveik 16 km ilgio ruožas, yra ilgiausias ir sudėtingiausias iš keturių, kuriuose yra vykdomi ar planuojami „Via Baltica“ kelio modernizavimo darbai tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos.

„Kelyje „Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lietuvos–Lenkijos valstybių sienos šiuo metu vykdomi iki šiol intensyviausi darbai, kurių metu bus įrengta itin plati kelio infrastruktūra: nuo žiedinių sankryžų iki tiltų, viadukų. „Via Baltica“ Kaunas-Marijampolė-Suvalkai kelio modernizavimo projektą sudaro 4 atskirų ruožų statybos darbai: 3 vykdomi šiuo metu, 4-ojo šios magistralės kelio ruožo iki Lenkijos sienos rangos darbų pirkimą planuojame paskelbti dar šiais metais. Taip pat ruošiamasi ir kitos „Via Baltica“ atkarpos rekonstrukcijai – nuo Panevėžio iki Latvijos sienos: baigiami rengti priešprojektiniai sprendiniai, planuojama pradėti teritorijų planavimo procedūras“, – apie projektą pasakoja Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

II-ojo ir III-ojo kelio ruožų rekonstrukcijos darbai buvo pradėti praėjusiais metais. Šiuo metu jau įgyvendinta daugiau nei du trečdaliai numatytų II-ojo ir III-ojo ruožo darbų.

II-ame kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruože (nuo 72,50 iki 79,00 km) šiuo metu tęsiami automagistralės ir jungiamųjų kelių įrengimo darbai, įskaitant asfaltavimo darbus, vykdomi kelio statinių (viaduko, žaliojo tilto, tunelinio pravažiavimo), triukšmo užtvarų statybos darbai. Čia jau baigti elektrotechnikos bei ryšių, baigiami lietaus nuotekų ir melioracijos darbai, įrengiamas apšvietimas. Numatytai tiesti automagistralei jau įrengta ir didžioji dalis pagrindų (skaldos ir asfalto pagrindo sluoksniai), tęsiami jungiamųjų kelių konstrukcijos ir dangos įrengimo darbai.

Tuo tarpu vykdant III-iojo magistralinio kelio ruožo nuo 79,00 iki 85,00 km rekonstravimo darbus, šiuo metu yra tęsiami automagistralės ir jungiamųjų  kelių bei žiedinių sankryžų įrengimo darbai (įskaitant asfaltavimo darbus), statinių (tilto per Šešupę, viaduko), triukšmo užtvarų statybos darbai. Pabaigtos elektrotechnikos, ryšių, baigiamos lietaus, melioracijos darbų dalys. Taip pat šiame ruože montuojama tinklo tvora, jau įrengta didžioji dalis dangos konstrukcijos, įskaitant asfalto dangas.

Magistralinis kelias „Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lenkijos sienos yra vienas intensyviausio eismo ruožų Lietuvoje. Per parą juo vidutiniškai pravažiuoja beveik 14 tūkst. automobilių, iš jų net pusę sudaro krovininis transportas. Baigus rekonstrukciją, šis kelias atitiks tarptautinius standartus, jis bus saugi ir patogi jungtis, keliaujant į Lenkiją ir toliau į Vakarų Europos šalis.

Viso apie 40 km „Via Baltica“ ruožo (nuo 56,83 iki 97,06 km) rangos darbų, kurių bendra investicijų vertė apie 560 mln. eurų., pabaiga planuojama 2025 m.

Projektas bendrai finansuojamas valstybės biudžeto ir ES lėšomis.

Papildomai pridedame animuoto video apie įgyvendinamą projektą parsisiuntimo nuorodą – bit.ly/3Zphadz

Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Nissan“, BMW, o gal „Toyota“: koks automobilis tinkamiausias driftui?

„Nissan“, BMW, o gal „Toyota“: koks automobilis tinkamiausias driftui?

Dėl rezultato besivaržantys lenktynininkai skiria gausybę valandų treniruotėms bei automobilio valdymo technikos tobulinimui. Vis tik siekiant atverti ne tik vietinių, bet ir tarptautinių varžybų duris, o taip pat kautis dėl aukščiausių pozicijų su geriausiais sportininkais, ypač svarbu pasirūpinti ir patikimu, konkurencingu bei tinkamu automobiliu. O tokie – tikrai ne visi. Nors vairavimo įgūdžių tobulinimas yra […]


„Moller Auto Keturi žiedai“: naujų „Audi“ pardavimo sutarčių kiekis augo 2 kartus

„Moller Auto Keturi žiedai“: naujų „Audi“ pardavimo sutarčių kiekis augo 2 kartus

„Regitra“ duomenimis, Lietuvoje šiemet daugiausiai įregistruota naujų „Toyota“, „Škoda“, „Volkswagen“ ir „Peugeot“ automobilių. Vis dėlto, į populiariausių automobilių gretas kelią skinasi ir „Audi“. Kaip skelbia automobilių prekybos bendrovė „Moller Auto Keturi žiedai“, vien iki šių metų rugpjūčio pabaigos įmonė sudarė du kartus daugiau naujų „Audi“ automobilių pardavimo sutarčių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tarp […]


Premjerė pasveikino Vilniuje prasidėjusį Transporto inovacijų forumą

Premjerė pasveikino Vilniuje prasidėjusį Transporto inovacijų forumą

Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė pasveikino trečiadienį Vilniuje prasidėjusio tarptautinio Transporto inovacijų forumo, organizuojamo 6-ąjį kartą, dalyvius bei organizatorius. Savo kalboje Vyriausybės vadovė atliepė šių metų konferencijos temą – inovacijas atsparumui ir tvarumui, apžvelgdama transporto sektoriaus kaitą ir iššūkius ne tik šalies, bet ir Europos Sąjungos mastu. „Pažvelgus retrospektyviai, praėjęs penkmetis į transporto sektorių įtraukė žaliąją […]


„airBaltic“ rugsėjį pasiekė naujus keleivių, skrydžių ir apkrovos koeficiento rekordus

„airBaltic“ rugsėjį pasiekė naujus keleivių, skrydžių ir apkrovos koeficiento rekordus

Vilnius. Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ šiemet ir toliau demonstruoja puikius rezultatus, nuolat fiksuodama naujus vieno mėnesio pervežtų keleivių, įvykdytų skrydžių ir apkrovos koeficiento rekordus. Rugsėjį oro bendrovė iš visų savo bazių pervežė 505 200 keleivių, t. y. 13 proc. daugiau nei pernai. Be to, „airBaltic“ atliko 4 270 skrydžių, t. y. 4 […]


Anksčiau nei planuota pašalinus įrangos gedimą, skrydžiai karšto oro balionais sostinėje neribojami

Anksčiau nei planuota pašalinus įrangos gedimą, skrydžiai karšto oro balionais sostinėje neribojami

Bendrovė „Oro navigacija“ anksčiau numatyto laiko pašalino įrangos gedimą, todėl spalio 9 d. atšaukiamas apribojimas mokomiesiems skrydžiams bei skrydžiams karšto oro balionais, kuris nuo rugsėjo pradžios taikytas Vilniaus skrydžių valdymo zonoje ir Vilniaus aerodromo skrydžių valdymo rajone. „Tokių gedimų šalinimas yra nemažas iššūkis, nes įranga sudėtinga, jos gedimus identifikuoja ir tvarko tik sertifikuoti gamintojo specialistai, […]


„Via Lietuva“: per 3 pirmuosius šių metų ketvirčius sudarytų sandorių skaičius padidėjo beveik 20 proc.

„Via Lietuva“: per 3 pirmuosius šių metų ketvirčius sudarytų sandorių skaičius padidėjo beveik 20 proc.

Praėjusiais metais vidinius pokyčius iniciavusi už valstybinės reikšmės kelių plėtrą atsakinga įmonė „Via Lietuva“ šiais metais fiksuoja didėjantį veiklos efektyvumą ir pagerintus viešųjų pirkimų vykdymo rodiklius. 2024-aisiais bendrovei pavyko užtikrinti didesnę tiekėjų konkurenciją bei paspartinti kelių infrastruktūros projektų iniciavimo procesus. Vidutinis dalyvių skaičius „Via Lietuva“ skelbtuose viešuosiuose rangos darbų atlikimo konkursuose, lyginant su 2023-aisiais metais, […]