„Via Baltica“: jau kitais metais Kauną ir Marijampolę jungs keturių eismo juostų magistralė

„Via Baltica“: jau kitais metais Kauną ir Marijampolę jungs keturių eismo juostų magistralė

Tęsiant magistralės „Via Baltica“ modernizavimą, jau kitais metais visas kelias tarp Kauno ir Marijampolės bus keturių eismo juostų. Šiuo metu likę dviejų eismo juostų pločio ruožai, kurių bendras ilgis – apie 24 km, dar dviem eismo juostom bus praplatinti įgyvendinus pasirašytas rangos darbų sutartis.

 „Vis dar didelis avaringumas magistralėje „Via Baltica“ – vienas svarbiausių rūpesčių gerinant Lietuvos kelių infrastruktūrą ir eismo saugą. Šiuo metu magistralėje vyksta esminiai modernizavimo darbai, vienas po kito platinami ir rekonstruojami vis nauji jos ruožai. Turime aiškų planą, ką nuveiksime per artimiausius kelerius metus. Tikiuosi, kad tai bus veiksmingos priemonės iš esmės gerinant eismo saugą“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

 Darbai vyks „Via Baltica“ dalyje – kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai nuo 23,40 km iki 35,40 km (sutartis pasirašyta š. m. lapkričio 28 d.), taip pat bus tęsiama šių metų rugpjūtį pradėta kelio rekonstrukcija nuo 45,15 km iki 56,83 km. Šie platinami magistralės ruožai papildys jau anksčiau, 2016–2017 m., iki keturių eismo juostų praplatintas kelio Kaunas–Marijampolė dalis ir užtikrins viso šio kelio ruožo atitikimą automagistralės reikalavimams.

 Prienų savivaldybės teritorijoje esantis 12 km ilgio kelio ruožas nuo 23,40 km iki 35,40 km bus praplatintas nuo dviejų iki keturių eismo juostų. Eismo saugai pagerinti šiame ruože bus panaikintos vieno lygio sankryžos, nutiesti jungiamieji keliai, pastatyti 4 viadukai, vienas iš jų – tunelinis. Ties Skriaudžiais, kelio 31,68 km, bus įrengta skirtingų lygių sankryža. Mažinant susidūrimo su gyvūnais pavojų ir rūpinantis aplinkosauga, numatoma įrengti apsaugines tinklo tvoras, nušokimo rampas, barjerus ir vieną požeminę perėją gyvūnams. Šio kelio ruožo rekonstrukciją numatoma baigti 2018 m. spalio mėn. Bendra darbų vertė – 36,9 mln. Eur, iš jų projektui planuojamos 26,9 mln. eurų Europos Sąjungos sanglaudos fondo investicijos.

 Kitame beveik 12 km ilgio ruože nuo 45,15 km iki 56,83 km, Marijampolės savivaldybės teritorijoje, darbai vyksta nuo šių metų rugpjūčio. Šis ruožas taip pat platinamas iki keturių eismo juostų, tiesiami jungiamieji keliai, statomi šeši viadukai, įrengiamos dvi žiedinės sankryžos, ties Sasnava (52,23 km) ir Puskelniais (56,66 km) – dvi skirtingų lygių sankryžos. Susidūrimo su gyvūnais pavojų mažins apsauginės tinklo tvoros ir barjerai gyvūnams. Darbus numatoma baigti 2018 m. rugpjūčio mėn. Bendra darbų vertė – 51,6 mln. Eur, iš jų planuojamos ES sanglaudos fondo lėšos – 26,8 mln. Eur.

 Šiuo metu rengiamasi ir tolesnei „Via Baltica“ rekonstrukcijai nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos valstybės sienos (A5 kelias nuo 56,83 km iki 97,06 km). Artimiausiu metu bus rengiamas specialusis planas, nustatoma tiksli iki keturių eismo juostų platinamos magistralės trasa, visuomenės poreikiams išperkami magistralei reikalingi žemės sklypai. Tikimasi, kad 2020 m. bus pradėti šio daugiau nei 40 km ilgio ruožo projektavimo ir statybos darbai, o 2022 m. kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų ir atitiks automagistralės reikalavimus.

Pranešimą paskelbė : Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Gyventojų nuomonė: žalių rodyklių atsisakymas apsunkins eismo sąlygas

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega raudonas šviesoforo signalas, sutinkamas skeptiškai. Kas antras šalies vairuotojas laikosi nuomonės, kad tai padidins spūstis ir sulėtins eismą. Reprezentatyvią apklausą atlikusių „Spinter tyrimų“ duomenimis, didesnių spūsčių tikisi 57 proc., o lėtesnio judėjimo – 53 proc. šalies vairuotojų. Atitinkamai geresnį eismo pralaidumą prognozuoja vos 7 […]

  Straipsniai »

Susisiekimo sektorius siekia mažinti transporto keliamą taršą

Siekdama labiau saugoti aplinką ir mažinti poveikį klimato kaitai, Susisiekimo ministerija ketina kartu su universitetais ieškoti būdų, kaip sumažinti transporto sektoriaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimus. „Transporto sektoriaus keliama tarša yra neabejotinai žinoma problema, tačiau ilgą laiką šis klausimas nebuvo sprendžiamas. Siekdami teigiamų pokyčių, numatome inicijuoti gilesnį tyrimą ir parengti konkrečių veiksmų planą transporto keliamai […]

  Straipsniai »

Seimo TS-LKD frakcijos seniūno pavaduotojo J. Razmos pranešimas: „Dėl galimai neteisėto mokestinių įstatymų priėmimo – kreipimasis į etikos sargus“

2019 m. lapkričio 7 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos seniūno pavaduotojas Jurgis Razma TS-LKD frakcijos vardu kreipėsi į Seimo Etikos ir procedūrų komisiją dėl galimai neteisėto mokestinių įstatymų projektų svarstymo. Seimo narys komisijos prašo pateikti išvadą, ar nauji mokesčių įstatymų – Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos ir Finansų rinkos dalyvių […]

  Straipsniai »

Eurokontrolė pagyrė Lietuvą: skrydžių daugiau, į aplinką patenkančių teršalų – mažiau

Nors Lietuvoje nuolat auga skrydžių skaičius, lėktuvai mūsų šalyje išmeta mažiau aplinką teršiančio anglies dioksido. Gegužės–rugsėjo mėnesiais dėl sėkmingo Lietuvos skrydžių vadovų darbo lėktuvai nevėlavo išskristi, taip sumažindami išmetamų teršalų kiekį. Tuo metu Europoje dėl netinkamos oro eismo vadybos keleivius skraidinantys orlaiviai vėlavo išskristi 16,7 mln. minučių, į aplinką buvo išmetami papildomi teršalai, pastebi Europos […]

  Straipsniai »