Vežimėlyje judanti buvusi krepšininkė: atvėrus galimybes savarankiškai keliauti, turintys specialiųjų poreikių nebebūtų „įkalinti“ savo rajone

1

Vežimėlyje judanti buvusi krepšininkė: atvėrus galimybes savarankiškai keliauti, turintys specialiųjų poreikių nebebūtų „įkalinti“ savo rajone

„Jei žmogus žinos, kad galės savarankiškai nuvažiuoti ir parvažiuoti iš darbo, jis nebebus „įkalintas“ savo rajone“, – sako specialiųjų poreikių turintiems žmonėms skirtą „Bolt“ platformos pavėžėjimo kategoriją išbandžiusi Aistė Krušinskaitė. Unikalių modelių ir pranešėjų agentūrą įkūrusi buvusi krepšininkė neslepia: miestuose daugėjant keliavimo alternatyvų, negalią turintiems žmonėms vis dar stinga galimybių keliauti savarankiškai ir oriai.

Keliauti padeda stiprios rankos

33 metų A. Krušinskaitė prieš septynerius metus patyrė traumą ir nuo tol juda vežimėlio pagalba. Dar prieš įdiegiant specialiųjų poreikių ar judėjimo negalią turintiems žmonėms pritaikytas kategorijas, moteris aktyviai naudojosi „Bolt“ pavėžėjimo paslaugomis. Buvusiai krepšininkei tai nebuvo didelė kliūtis, mat turėdama stiprias rankas, moteris pati įsėda į automobilį, o jos vežimėlis telpa į lengvojo automobilio saloną.

Visgi gilindamasi į specialiųjų poreikių turinčių žmonių problemas A. Krušinskaitė neslepia – toli gražu ne visi, turintys negalią, gali laisvai keliauti. Vieni negali įsigyti sulankstomo vežimėlio, kiti be aplinkinių pagalbos nepajėgia įsėsti į automobilį. 

„Jei tokiam asmeniui tenka nuvykti į kokią nors įstaigą ar draugai kviečia susitikti, pirmiausia įvertinamos galimybės – ar jis ras specialųjį transportą, ar bus kas jį parveš, kas įkels į automobilį ir panašiai“, – pasakoja moteris.

Vienas didžiausių iššūkių – viešasis transportas

A. Krušinskaitė pripažįsta – net vežimėliui erdvės turintis viešasis transportas kelia daug keblumų, keliaujant savarankiškai.

„Teko girdėti, kaip vairuotojai būna nepatenkinti, kai reikia išimti rampas, kad žmogus neįgaliojo vežimėlyje galėtų įvažiuoti į transportą. Kai kurie vairuotojai paprasčiausiai atsisako tai daryti ir būna kur kas paprasčiau paprašyti kitų keleivių įkelti vežimėlį, nei ginčytis su vairuotojais“, – dalijasi moteris.

Tarp Kauno ir Šventosios gyvenanti A. Krušinskaitė didelį atstumą įprastai pati įveikia nuosavu automobiliu. Kitu būdu keliauti iš vieno miesto į kitą galimybių praktiškai nėra – nesulankstomiems vežimėliams autobusai nepritaikyti, o kelionę traukiniais apsunkina netinkama infrastruktūra.

„Kartą teko važiuoti iš Palemono traukinių stotelės, kur nėra tinkamo privažiavimo prie bėgių – yra tik smėlis, bėgiai ir viskas, tad tuo metu buvo tikrai sudėtinga situacija. O atvykus į Vilniaus geležinkelio stotį neveikė liftai, reikėjo nusileisti laiptais, kad praeitum pro apačioje esantį tunelį, ir tada vėl pakilti laiptais į viršų. Patirtis labai ne kokia, todėl traukinių vengiu“, – apie iššūkius pasakoja moteris.

Naujos paslaugos – daugiau galimybių

Didesnės specialiųjų poreikių turinčių žmonių integracijos į visuomenę siekianti A. Krušinskaitė buvo pirmoji, išbandžiusi „Bolt“ pavėžėjimo kategoriją „Pritaikyta vežimėliui“ (angl. Wheelchair friendly).

„Labai džiaugiuosi, kad ją išbandžiau. Keliauti tikrai patogu, vairuotojai-asistentai puikiai atlieka savo darbą, yra malonūs ir paslaugūs. Nauja patirtis nudžiugino, gera žinoti, kad ilgainiui mieste bus galima matyti daugiau specialiųjų poreikių turinčių žmonių, nes jie galės judėti ne tik savo rajone“, – mintimis dalijasi moteris.

Iki šios paslaugos atsiradimo vežimėliui pritaikytą transportą buvo galima iškviesti tik iš anksto užsakius per „Socialinį taksi“. „Idėja labai graži, paslauga suteikiama profesionaliai, tačiau iššūkis tame, kad norint juo keliauti reikia planuotis gerokai iš anksto. Tuo metu pavėžėjimas specialiai pritaikytu „Bolt“ automobiliu suteikia galimybę paslaugą gauti greičiau, tereikia užsisakyti programėle telefone“, – pastebi A. Krušinskaitė.

Kita neseniai atsiradusi „Bolt“ automobilių kategorija – „Bolt Assist“, pritaikyta žmonėms, turintiems klausos, judėjimo, regos negalią ar sunkiai judantiems po traumų. Šios kategorijos vairuotojai, keleiviui paprašius, padeda rasti automobilį, į jį atsisėsti, o baigus kelionę, palydi iki galutinio tikslo.

A. Krušinskaitė įsitikinusi – tokios paslaugos gali ženkliai pagerinti specialiųjų poreikių turinčių žmonių integraciją į visuomenę bei jų gyvenimo kokybę: „Negalią turintiems žmonėms, pavyzdžiui, neregiams, labai svarbus asistavimas. Kai nuvežtas į vietą žmogus yra nepalydimas ir turi pats klaidžioti, dažniau stengiamasi vengti nežinomų vietų. Jei yra siūloma paslauga, kurioje įtraukiamas ir asistavimas keleiviui, tampa paprasčiau priimti sprendimą kur nors važiuoti ar dalyvauti.“

Kol kas specialiųjų poreikių pritaikytos pavėžėjimo kategorijos prieinamos tik Vilniuje, bet ilgainiui bus siekiama jas įdiegti ir kituose šalies miestuose.

Apie „Bolt“ 

„Bolt“ – pirmoji Europoje daugiafunkcė programėlė, kurios pagrindinis tikslas – įperkamas, patogesnis ir patikimesnis keliavimas mieste. „Bolt“ paslaugomis šiuo metu naudojasi daugiau nei 75 mln. klientų iš 45 šalių Europoje ir Afrikoje. Kompanijos teikiamų paslaugų sąraše – pavėžėjimas, mikromobilumą gerinančios automobilių ir elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugos, maisto į namus bei maisto prekių pristatymas. Įmonė veikia pagal „Žaliąjį planą“ ir yra įsipareigojusi mažinti savo automobilių paliekamą ekologinį pėdsaką, tad kiekviena kelionė su „Bolt“ – draugiška aplinkai. „Bolt“ paslaugos teikiamos net 23-uose Lietuvos miestuose.  

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
Kaip serviruoti stalą šventėms?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose
 
Keltuvų nuoma

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo. Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją. „Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas […]