Verslo patogumui – naujos transporto jungtys su Lietuvos LEZ

Verslo patogumui – naujos transporto jungtys su Lietuvos LEZ

Siekiant gerinti sąlygas verslui ir investicijoms, per artimiausius dvejus metus Lietuvoje numatoma plėtoti kelių ir geležinkelių infrastruktūrą, būtiną patogioms transporto jungtims su šalies laisvosiomis ekonominėmis zonomis (LEZ).

„Susisiekimo sektorius turi didelį potencialą skatinti Lietuvos ekonomiką, kurti pagrindą verslo plėtrai ir svariai prisidėti pritraukiant į šalį užsienio investicijas. Artimiausių metų perspektyvoje daug dėmesio skirsime transporto jungtims su šalies laisvosiomis ekonominėmis zonomis, kad gerėtų verslo sąlygos jose jau įsikūrusiems investuotojams bei augtų patrauklumas naujoms gamybos įmonėms, logistikos ir krovinių paskirstymo centrams“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Geresnė infrastruktūra – visoms šalies LEZ

Ministro R. Masiulio teigimu, geresnės transporto arterijos pasieks kiekvieną iš septynių Lietuvos LEZ, veikiančių Akmenėje, Kaune, Kėdainiuose, Klaipėdoje, Marijampolėje, Panevėžyje ir Šiauliuose.

Naujomis susisiekimo galimybėmis išsiskirs Kaunas ir Klaipėda – į čia esančias LEZ ves naujos tiek kelių, tiek geležinkelių jungtys. Geriau pasiekti pramonės įmones Akmenės LEZ padės specialiai tiesiama nauja geležinkelio atšaka. Susisiekimą su Marijampolės ir Panevėžio LEZ gerins tęsiami magistralės „Via Baltica“ modernizavimo darbai, Kėdainių LEZ bus naudinga tiek netoliese einanti „Via Baltica“, tiek šiais metais numatomi rekonstruoti krašto kelių ruožai Panevėžio ir Ukmergės link.

Kauno LEZ

Pagrindiniam įvažiavimui į Kauno LEZ pagerinti jau šiais metais magistralinio kelio A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis 8,26 kilometre bus pradėta statyti skirtingų lygių sankryža – šiuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos vykdo rangos darbų pirkimus. Numatoma pastatyti viaduką, nutiesti jungiamuosius kelius. Tai padidins šio transporto mazgo pralaidumą, pagerins susisiekimą Kauno ir Daugpilio kryptimis. Numatoma darbų pabaiga – 2020 m.

Naujų mobilumo ir logistikos galimybių Kauno LEZ suteiks į šią teritoriją planuojama tiesti apie 5 km ilgio geležinkelio atšaka. Dėl parengiamųjų darbų 2018 m. pasirašyta AB „Lietuvos geležinkeliai“ ir Kauno rajono savivaldybės sutartis. Pasak „Lietuvos geležinkelių“, ši nauja geležinkelio linija taps integralia nacionalinės infrastruktūros dalimi, o investuotojai pagal poreikį galės prie jos prisijungti privažiuojamaisiais geležinkelio keliais. Geležinkelio atšaką į Kauno LEZ numatoma pradėti eksploatuoti iki 2021 m. pabaigos.

Iki šiol Kauno LEZ neturėjo geležinkelio jungties, o artimiausias geležinkelio ruožas driekiasi nuo Palemono iki Gaižiūnų. Būsima geležinkelio jungtis Kauno LEZ besikuriančioms gamybos įmonėms leis naudotis visomis geležinkelio logistikos galimybėmis – tiek atsivežant gamybos žaliavas, tiek pagamintą produkciją išvežant vartotojams.

Klaipėdos LEZ

Susisiekimą su Klaipėdos LEZ pagerins ties šia teritorija planuojama krašto kelio Nr. 141 Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda ruožo nuo 222,52 iki 228,92 km rekonstrukcija, kurios metu numatoma įrengti skirtingų lygių sankryžą. Darbai bus vykdomi etapais, šiuo metu rengiamas techninis projektas.

Atsižvelgdami į Klaipėdos LEZ plėtrą ir siekdami pagerinti krovinių gabenimą LEZ teritorijoje, 2018 m. AB „Lietuvos geležinkeliai“ parengė geležinkelio kelio iki Klaipėdos LEZ atvedimo techninius sprendinius ir pateikė juos Klaipėdos miesto savivaldybei.

Akmenės LEZ

AB „Lietuvos geležinkeliai” įsipareigojo išplėsti geležinkelio infrastruktūrą šiaurės Lietuvoje ir nutiesti privažiuojamąjį geležinkelį, kuris Akmenės LEZ statomą gamyklą sujungs su magistraliniu geležinkelio tinklu. Rangos darbų konkursas jau paskelbtas, o geležinkelio liniją numatoma nutiesti iki 2019 m. rugsėjo.

Taip bus užtikrinta krovinių logistika šiuo metu Akmenės LEZ Vakarų medienos grupės statomai 140 mln. eurų vertės medžio drožlių plokščių gamyklai, planuojančiai pradėti veikti 2020 m. pradžioje.

Panevėžio LEZ

Patogesnes sąlygas gamybos, logistikos ir sandėliavimo paslaugų plėtrai Panevėžio LEZ sudarys planuojamas išvažiavimas į pagrindinę Baltijos šalis jungiančią magistralę „Via Baltica“. Šiuo metu rekonstruojamas Panevėžio aplinkkelis – magistralei „Via Baltica“ priklausantis kelias A17. 2018 m. pabaigoje šio aplinkkelio 6,1 kilometre įrengta „turbo“ žiedinė sankryža, dar viena tokia sankryža bus 15,42 kilometre.

Panevėžio aplinkkelis, kurio bendras ilgis – apie 22 km, platinamas nuo 2 iki 3 eismo juostų, pirmieji 3 km jau praplatinti iki 4 eismo juostų. Kelyje taip pat rekonstruojami tiltai ir viadukai, įrengiamos inžinerinės eismo saugos priemonės. Rekonstrukcijos darbus numatoma baigti 2019 m.

Šiaulių LEZ

Artimiausioje ateityje naujas kelias Šiaulių LEZ teritoriją sujungs su magistraliniu keliu A9 Panevėžys–Šiauliai (Kairių aplinkkeliu), taip pat planuojamos kelio atšakos iki Šiaulių miesto Aviacijos ir Prošiūnų gatvių bei P. Motiekaičio gatvės ruožas iki miesto ribos – Šiaulių LEZ. Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos vykdo konkursą techninio projektavimo darbams atlikti.

Kėdainių LEZ

Susisiekimą su Kėdainių LEZ gerins modernizuojama magistralė „Via Baltica“, be to, šiais metais planuojama rekonstruoti krašto kelius iš Kėdainių Panevėžio ir Ukmergės kryptimis. Bus rekonstruojamas kelio Nr. 195 Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys ruožas nuo 5,00 iki 16,90 km bei kelio Nr. 145 Kėdainiai–Šėta–Ukmergė ruožas nuo 30,88 iki 40,27 km.

Marijampolės LEZ

Prie magistralės „Via Baltica“ įsikūrusi Marijampolės LEZ jau gali naudotis ką tik modernizuotos magistralės privalumais. 2018 m. baigus rekonstrukciją, visas „Via Baltica“ ruožas tarp Kauno ir Marijampolės yra išplatintas nuo 2 iki 4 eismo juostų ir atitinka automagistralei keliamus reikalavimus. Šiuo metu taip pat rengiamasi tolesnei „Via Baltica“ rekonstrukcijai nuo Marijampolės iki Lietuvos ir Lenkijos valstybės sienos (A5 kelias nuo 56,83 km iki 97,06 km). Tikimasi, kad 2020 m. bus pradėti šio daugiau nei 40 km ilgio ruožo projektavimo ir statybos darbai, o 2022 m. kelias bus išplatintas iki keturių eismo juostų.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Laukiniai gyvūnai mieste – kas atlygins padarytą žalą?

Laukiniai gyvūnai mieste – kas atlygins padarytą žalą?

Šį antradienį Vilniaus mikrorajonų Žirmūnų ir Antakalnio gyventojų ryto rutiną sujaukė po kiemus bėgiojantis netikėtas svečias – šalia automobilių ir pastatų blaškėsi briedis. Vėliau dienos bėgyje laukinis gyvūnas buvo pastebėtas jau miesto centre, vakarop užfiksuotas Neries upėje. Į miestą užklydęs žvėris tapo dienos herojumi – jo klajones nušvietė žiniasklaida, žmonės dalijosi gyvūno nuotraukomis socialiniuose tinkluose. […]


Kai nedidelė avarija paralyžiuoja pusę miesto: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja pusę miesto: ką turi žinoti kiekvienas vairuotojas

Didžiųjų miestų pagrindinėse arterijose piko metu net menkiausias susidūrimas gali sukelti grandininį efektą – spūstis kone visame mieste. Nors eismo įvykiai dažnai būna nežymūs, chaosą sukelia ne jų mastas, o vairuotojų nežinojimas, kaip greitai ir tinkamai spręsti situaciją. Savo ruožtu ekspertai pabrėžia, kad viena taisyklė gali išgelbėti gyventojus nuo paralyžiuotos transporto sistemos. Vienas ryškiausių šios […]


Elektromobilis – daugiau nei įvaizdis: bendrovės persėda į ekologiškas transporto priemones

Elektromobilis – daugiau nei įvaizdis: bendrovės persėda į ekologiškas transporto priemones

Inovacijų nesibaidančios ir iššūkių nebijančios bendrovės Lietuvoje yra geras pavyzdys, kaip, tinkamai ruošiantis, galima sėkmingai vidaus degimo variklį turinčius automobilius  pakeisti elektriniais. Tokie pokyčiai ilgojoje perspektyvoje įmonėms leis sumažinti ne tik aplinkosauginį pėdsaką, bet ir autoparko eksploatacijos išlaidas. Vienas didžiausių bankų Baltijos šalyse ir Švedijoje  „Swedbank“ siekia aktyviai prisidėti prie klimatui neutralios ekonomikos kūrimo ir […]


Pažeidėjų Ąžuolyne ir parko prieigose daugiau netoleruos: savaitgalį neleistinose vietose palikti automobiliai transportuoti į saugojimo aikštelę

Pažeidėjų Ąžuolyne ir parko prieigose daugiau netoleruos: savaitgalį neleistinose vietose palikti automobiliai transportuoti į saugojimo aikštelę

Dalis šeštadienį Dariaus ir Girėno stadione futbolo rungtynes stebėjusių žiūrovų po renginio sulaukė „siurprizo“ – nerado neleistinose vietose pastatytų savo automobilių. Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius ėmėsi griežtų priemonių dėl kaskart pasikartojančių pažeidimų Ąžuolyne ir parko prieigose. Šį kartą aštuoniems pažeidėjams teko susimokėti už transportavimo paslaugą. Dar 71 transporto priemonės savininkas sulaukė administracinių nuobaudų. „Nuo […]


Vilnius kviečia išrinkti vardus elektriniams laivams: balsuokite už 4 favoritus

Vilnius kviečia išrinkti vardus elektriniams laivams: balsuokite už 4 favoritus

Kvietimas siūlyti vardus keturiems elektriniams keleiviniams laivams, kurie šią vasarą pradės reguliarius reisus Neries upe, sulaukė itin aktyvaus visuomenės įsitraukimo – gauta per 3000 vardų pasiūlymų. Galutiniam balsavimui pateikiama 20 vardų, iš kurių visuomenė kviečiama išrinkti keturis. „Elektriniai keleiviniai laivai Vilniuje taps ne tik dar viena tvaria judumo galimybe, bet ir, tikime, nauju miesto simboliu. […]


„Via Lietuva“ šiemet planuoja pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių: kur bus vykdomi darbai

„Via Lietuva“ šiemet planuoja pradėti tvarkyti daugiau nei 220 km kelių: kur bus vykdomi darbai

Už valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir priežiūrą atsakinga bendrovė „Via Lietuva“ praneša, kad šiuo metu Lietuvoje tvarkoma daugiau nei 90 km magistralinių, krašto bei rajoninių kelių. Be to, dabar vykdomi arba netrukus prasidės viešieji pirkimai bei rangos darbai dėl daugiau nei 130 km kelių – įskaitant žvyrkelių asfaltavimą bei kelių paprastąjį ar kapitalinį remontą. „Rūpinamės […]