Verslas prašo greičiau baigti geležinkelio vėžės tiesimą Šiauliuose

1

Verslas prašo greičiau baigti geležinkelio vėžės tiesimą Šiauliuose

Šiaulių bei visos Lietuvos verslininkus ir pramonininkus vienijančios organizacijos prašo toliau tęsti naujos geležinkelio linijos link Šiaulių laisvosios ekonominės zonos ir Šiaulių oro uosto statybą. Šiuo metu įrengtos geležinkelio infrastruktūros – 1,4 km ilgio vėžės, esą nepakanka norint užtikrinti mieste veikiančių įmonių konkurencingumą ir naujų investicijų atėjimą.

Šiaulių pramoninis parkas (plotas 56 ha), laisvoji ekonominė zona (plotas 132 ha) ir Šiaulių oro uostas – tai objektai, į kuriuos pastaraisiais metais jau yra investuota daugiau nei 36 mln. eurų. Tačiau norint šią sukurtą ar atnaujintą infrastruktūrą tinkamai įveiklinti ir toliau sėkmingai plėsti, būtina užbaigti geležinkelio linijos tiesimą – įsitikinę Lietuvos ir Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentai, Lietuvos pramonininkų konfederacijos ir Šiaulių pramonininkų asociacijos vadovai.

Verslą vienijančių organizacijų atstovai kreipėsi į Vyriausybės ministrus ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovybę, teigdami, kad šiose pramoninėse teritorijose, Šiaulių mieste ar net regione veikiančių įmonių verslo sėkmingai plėtrai būtina užtikrinti efektyvų žaliavų ir produkcijos transportavimą geležinkelio transportu. Geležinkelio vėžė susietų pramonines teritorijas ir oro uostą su Klaipėdos jūrų uostu. Iki šios dienos kroviniai iš Šiaulių regiono jūrų uostą pasiekdavo daugiausia sausumos transportu. Atsiradus atšakai, transportavimas vyktų gerokai efektyvesniu ir ekologiškesniu geležinkeliu.

Šiaulių miesto meras Artūras Visockas jau ne kartą kreipėsi į valstybės institucijas, o pastarąjį kartą  ir į Ministrę Pirmininkę, primindamas, kad kuriama geležinkelio infrastruktūra yra būtina ne tik verslui – ji tarnautų ir Lietuvos kariuomenės reikmėms, karinių krovinių perkrovimui iš oro į geležinkelių transportą ar atvirkščiai.

Šiaulių miesto savivaldybė apskaičiavo, kad geležinkelio vėžei užbaigti reikėtų 23,5 mln. eurų. Savivaldybė, įgyvendinama Europos Sąjungos lėšomis bendrai finansuojamą projektą, už 5,5 mln. eurų numato įrengti privažiavimus prie geležinkelio infrastruktūros ir krovos bei konteinerių saugojimo aikšteles, tačiau projekto lėšomis nefinansuojamas geležinkelio bėgių įrengimas.

Savivaldybė Šiaulių miesto biudžete vėžei įrengti yra suplanavusi 3 mln. eurų, Vyriausybės prašoma 2022–2023 m. laikotarpiu skirti trūkstamas lėšas – 15 mln. eurų.

Daugiau informacijos prisegtame dokumente

Vitalio Lebedžio nuotrauka

Pranešimą paskelbė: Vitalis Lebedis, Šiaulių miesto savivaldybė

Rekomenduojame

Ekspertai apie vairuotojų atidumą: ketvirtadalis automobilių apgadinimų padaromi judant atbulomis

Ekspertai apie vairuotojų atidumą: ketvirtadalis automobilių apgadinimų padaromi judant atbulomis

Eismo dalyvių tyrimai rodo, kad vairuotojas, naudodamas atbulinę pavarą, per metus vidutiniškai nuvažiuoja pusantro kilometro. Tačiau, draudikų duomenimis, ne kiekvienam vairuojančiajam šį atstumą pavyksta įveikti sklandžiai – nepadarius žalos kitiems. „Gjensidige“ statistika rodo, kad vienas iš penkių automobilių, kuriam draudimas atlygina žalą, apgadinamas važiuojant atbuline eiga. Vidutinė išmokos suma pastaraisiais metais tokių susidūrimų atvejais išaugo […]

Dėl paskelbto Kinijos sprendimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuva tarptautinio kelių transporto srityje

Dėl paskelbto Kinijos sprendimo nutraukti bendradarbiavimą su Lietuva tarptautinio kelių transporto srityje

Susisiekimo ministerija reiškia apgailestavimą, kad Kinijos Liaudies Respublika penktadienį paskelbė taikysianti sankcijas su verslo misija Taipėjuje viešėjusiai susisiekimo viceministrei Agnei Vaiciukevičiūtei ir nutrauksianti ryšius su Lietuva tarptautinio kelių transporto srityje. Pekinas renkasi ir toliau  tęsti ir stiprinti dar pernai pradėtų neteisėtų veiksmų prieš Europos Sąjungos narę – Lietuvą – kursą. Tai ne tik neprisideda prie […]

Regarding the announced decision of China to suspend cooperation with Lithuania in the field of international road transport

Regarding the announced decision of China to suspend cooperation with Lithuania in the field of international road transport

The Ministry of Transport and Communications expresses its regret that the People’s Republic of China decided to sanction Agnė Vaiciukevičiūtė, the Deputy Minister of Transport and Communications, who has been visiting Taipei with a business mission, and to suspend relations with Lithuania in the field of international road transport. Beijing further continues and fortifies illegal […]

Su Azija prekiaujantys Lietuvos verslai suka galvas dėl pabrangusio dolerio

Su Azija prekiaujantys Lietuvos verslai suka galvas dėl pabrangusio dolerio

Ženkliai pabrangęs JAV doleris su Azijos šalimis prekiaujančius Lietuvos verslus verčia mažinti pelną bei kelti produktų kainą, mat importo kaštai išaugo net iki 20%, JAV doleriui ir toliau išliekant populiariausia valiuta atsiskaitant su šiuo regionu. Kainų augimui įtaką daro ir logistikos problemos. Tačiau norintys bent kiek sumažinti praradimus verslininkai rado alternatyvą – atsiskaityti vietinėmis valiutomis, […]

Lithuania and Taiwan to develop cooperation in transport

Lithuania and Taiwan to develop cooperation in transport

Agnė Vaiciukevičiūtė, Deputy Minister of Transport and Communications, Algis Latakas, CEO of the Klaipėda State Seaport Authority (KVJUD), together with the delegation of Lithuanian business representatives, completed their official visit in Taipei, the capital of Taiwan, Hsinchu, Taichung, Tainan and Kaohsiung. The beginning of strengthening bilateral business relations was marked by the Memorandum of Understanding […]

Pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Pusė lietuvių aumobilių pirmo techninės būklės egzamino neišlaiko

Lietuvoje asmeniniai lengvieji automobiliai, kaip ir motociklai bei mopedai, atlikti techninę apžiūrą (TA) vežami po 3 metų nuo pirmosios registracijos, o po to, kas dvejus metus. Tačiau TA stotyse dirbantys specialistai pastebi, kad pirmuoju bandymu teigiamą periodinės techninės apžiūros vertinimą gauna vidutiniškai apie 50-52 proc. transporto priemonių. Galima daryti išvadą, kad pusė Lietuvos automobilių iki […]