Daugiau kaip 21 000 km valstybinės reikšmės kelių prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ skiria itin didelį dėmesį efektyvumui ir inovacijoms – nuolat ieškodama būdų tobulinti procesus bei technologijas šioje srityje.
Viena iš sėkmingų pastaruoju metu pasitelkiamų iniciatyvų – nuolatiniai veiklos tobulinimo programos (LEAN) susitikimai, kurių metu stebima ir analizuojama, kaip darbuotojams sekasi taikyti LEAN principus kasdienėje veikloje, pavyzdžiui, prižiūrint mažąją mechanizaciją ar laikantis technikos apžiūrų standartų. Šių susitikimų metu vadovų komanda atlieka „Gemba“ (japonų kalba reiškiančia „aktualią vietą“) apsilankymus, kurių metu stebima kelių priežiūros veikla – mechanizuotas žolės pjovimas, išdaužų taisymas karštu asfaltu ar defektų šalinimo komandos vykdomi darbai.
Pasak bendrovės atstovų, šie susitikimai padeda atrasti ir dalintis gerosiomis praktikomis, kurias vėliau galima pritaikyti bendrovės mastu. Be to, aptinkamos sritys, kurias galima tobulinti, susitariama dėl būtinų koregavimo veiksmų, siekiant nuolat gerinti veiklos kokybę. Veiklos efektyvumo didinimas ir inovatyvių sprendimų diegimas yra viena iš bendrovės „Kelių priežiūra“ strateginių krypčių, kurių nuosekliai siekiama.
Išmaniosios technologijos kelių priežiūros veikloje
„Kelių priežiūra“ savo veikloje sėkmingai integruoja pažangias technologijas, tokias kaip „KIBIS“ ir „Klimator“. „KIBIS“ – tai kelių informacinė ir valdymo sistema, leidžianti realiu laiku stebėti kelių dangos būklę, oro sąlygas bei priimti sprendimus dėl reikalingos priežiūros, taip optimizuojant valymo ir barstymo darbus bei taupant resursus. Švedijos mokslininkų sukurta „Klimator“ technologija padeda numatyti meteorologinių sąlygų pokyčius ir tiksliai nustatyti kada ir kur reikia imtis kelių priežiūros veiksmų. Šių technologijų derinys leidžia „Kelių priežiūrai“ vykdyti efektyvesnę kelių priežiūrą, taip prisidedant prie saugaus eismo valstybinės reikšmės keliuose.
Tvarių sprendimų vystymas Lietuvoje: siekiama klimato neutralumo
Siekiant užtikrinti efektyvumą kelių priežiūros ir infrastruktūros srityje, tvarumas tampa neatsiejama šių sprendimų dalimi. Svarbu ne tik kurti inovatyvias medžiagas, bet ir pasitelkti atsinaujinančius energijos šaltinius. Pavyzdžiui, „Kelių priežiūros“ saulės elektrinių parkas nuolat pildomas naujomis saulės elektrinėmis. Pastaruoju metu Tauragės padalinyje įrengta saulės elektrinė per metus pagamins ne mažiau kaip 58,740 kW elektros energijos, kuri bus naudojama bendrovės veiklos poreikiams tenkinti, prisidedant prie tvarios energijos vartojimo ir mažinant aplinkos taršą. Šiuo metu bendrovės saulės elektrinių parkas Lietuvoje sparčiai plečiasi, užtikrindamas reikšmingą energijos gamybą. Efektyvumas – viena iš bendrovės strateginių veiklos krypčių, padedančių tinkamai vykdyti misiją, įgyvendinti viziją ir valstybės keliamus tikslus. „Kelių priežiūra“ veiklą plėtoja visoje Lietuvoje ir yra įsipareigojusi klientams, visuomenei, akcininkams bei darbuotojams. Dėl šios priežasties svarbu suprasti klientų ir visuomenės lūkesčius, bendrovės veiklos daromą įtaką visuomenės keliavimo ir judėjimo kokybei.
Siekiant prisidėti prie tvarių sprendimų vystymo visos šalies mastu, „Kelių priežiūra“ taip pat prisideda prie projekto „SmartEcoTech: Sumani ir klimatui neutrali Lietuva“, kurio pagrindinis tikslas – kurti technologinius sprendimus, mažinančius klimato poveikį bei skatinti tvarią statybos pramonės plėtrą. Projektą kuruoja VILNIUS TECH konsorciumas, kuris apima stipriausias Lietuvos mokslo ir verslo sektorių pajėgas. Šis projektas skatina inovatyvių medžiagų kūrimą, pavyzdžiui, plastiko atliekų panaudojimą betono gamybai, taip prisidedant prie žiedinės ekonomikos ir CO2 emisijos mažinimo.
Konsorciumo inicijuotas projektas numato per artimiausius metus įkurti aukšto lygio MTEP (mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros) infrastruktūrą, kurioje bus atliekami įvairių inovatyvių sprendimų tyrimai statybos, transporto ir aplinkosaugos srityse. Planuojama, kad šio centro veikla ir jame sukurti sprendimai per ateinančius metus reikšmingai prisidės prie tvarių sprendimų plėtros Lietuvoje, kartu sumažinant šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį.
Bendrovė „Kelių priežiūra“ yra atsakinga už daugiau kaip 21 000 km valstybinės reikšmės kelių. Pasitelkdama pažangias technologijas, sprendimų paramos sistemas ir inovatyvius metodus, bendrovė prisideda prie Lietuvos kelių priežiūros ir saugumo užtikrinimo, o veiklos tobulinimo programos, bendradarbiavimas su mokslininkais bei kitais ekspertais reikšmingai prisideda kuriant tvarią ir efektyvią kelių infrastruktūrą šalyje.
Pranešimą paskelbė: Rimantas Zagrebajev, AB „Kelių priežiūra”
Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]
2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis patvirtino Universaliosios pašto paslaugos (UPP) aprašą, kuriuo Lietuvos pašto paštomatų tinklas iki 2029 m. išaugs bene dvigubai ir perkops 700-us. Naujieji paštomatai bus įrengiami kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena bent 500 žmonių. Gyventojai jais galės ne tik siųsti bei gauti tarptautines siuntas, bet ir laiškus. „Sulaukdavome daug prašymų iš atokesnių vietovių […]
Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. […]
Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]