Valstybinės reikšmės keliuose jau įrengta 70 naujos kartos momentinių greičio matuoklių

Valstybinės reikšmės keliuose jau įrengta 70 naujos kartos momentinių greičio matuoklių

Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle įrengta 70 momentinių greičio matuoklių (MGM), kurie fiksuoja abiem kryptimis važiuojančių transporto priemonių greitį, tikrina techninės apžiūros galiojimą, civilinės atsakomybės draudimą, kelių naudotojo mokesčio sumokėjimą.

Anot VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, diegiamo greičio matuoklių tinklo tikslas nėra bausti. Svarbiausias siekis – užtikrinti eismo saugą mažinant skaudžių eismo įvykių skaičių, skatinti vairuotojus kelyje elgtis atsakingai, važiuoti leistinu greičiu.

MGM dažniausiai įrengiami vietose, kuriose yra padidėjusi rizika nukentėti pažeidžiamiems eismo dalyviams, pvz., gyvenvietėse prie mokyklų, perėjų ar sankryžų, ties ugdymo įstaigomis, religinio susibūrimo vietomis, pavojingomis sankryžomis, pėsčiųjų perėjomis ir kitais aktualiais objektais, ties kuriais yra tikėtini reguliarūs pėsčiųjų ir (arba) dviratininkų srautai. MGM įrengiami atsižvelgus į kriterijus: gyvenvietės tipas, teritorijos užstatymas, formaliojo švietimo įstaigos, eismo intensyvumas, esamos greičio valdymo priemonės ir įvykių statistiniai duomenys.  Šie įrenginiai priverčia vairuotojus pristabdyti tam tikroje vietoje ir sumažina riziką eismo įvykiui įvykti. 

Be aukščiau įvardintų 70 MGM,  šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose veikia 50 (25 ruožai) ir dar diegiamos vidutinio greičio matavimo sistemos (VGMS). Pagal šiuo metu VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos įgyvendinamas sutartis, palaipsniui turėtų būti įdiegti dar 106 VGMS ruožai (t. y. 212 įrenginių).

Visų matuoklių įrengimo vietos ir terminai paskelbti VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos tinklapyje.

Valstybinės reikšmės keliuose greičio matuokliai įrengiami pagal VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija parengtas VGM ir MGM greičio matuoklių įrengimo eiliškumo nustatymo metodikas. Matuoklių būsimų vietų prioritetai nustatomi atsižvelgiant į metodikose aprašytus kriterijus, iš kurių didžiausią įtaką, be kitų metodikoje numatytų kriterijų, turi vidutinis metinis paros eismo intensyvumas ir eismo įvykių skaičius.  Prioritetines VGM ir MGM eiles sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti tie valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas.

Leistino greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių. Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo. Eismo saugos prevencinės priemonės nuosekliai ir kompleksiškai įgyvendinamos drauge su Lietuvos kelių policijos tarnyba, Lietuvos transporto saugos administracija, savivaldybėmis.

 Daugiau informacijos:

Aušra Ramoškaitė

Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius

Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508

El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt

Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Rekomenduojame

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Lietuvių elektromobilumo kompanija „Inbalance“ pritraukė 1,5 mln. eurų investiciją plėtrai Europoje

Išmanias elektromobilių įkrovimo stoteles kurianti ir valdanti kompanija „Inbalance“ antruoju investiciniu raundu pritraukė 1,5 mln. eur investiciją. Prie esamų investuotojų – fondų „Contrarian Ventures“ ir „Coinvest Capital“, pirmojo lietuviško vienaragio „Vinted“ bendraįkūrėjo Manto Mikucko ir verslo angelo Ernesto Petkevičiaus, kartu su šiuo investiciniu raundu prisijungia du nauji privatūs investuotojai – Tomas Dirvonskas ir Paulius Šarka. […]

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Vilkikų vairuotojų krizę gali pagilinti drastiškai pabrangę jų mokymai

Tolimųjų reisų vairuotojų trūkumo krizę gali pagilinti už švietimą atsakingų valdininkų sprendimai, dėl kurių profesionalių vairuotojų privalomi mokymai gali gerokai brangti ir ilgėti. Tokį nuogąstavimą išreiškė Tarptautinio transporto ir logistikos aljansas (TTLA), reaguodamas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos parengtą teisės akto projektą dėl profesionalių vairuotojų 95 kodo kompetencijos įgijimo ir kėlimo. Verslo atstovai atkreipia […]

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Eismoinfo.lt pradeda dirbti žiemos ritmu

Nuo spalio 15 dienos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) Informacijos skyriaus operatoriai pradeda dirbti žiemos ritmu ir daugiausia dėmesio skirs kelių būklės stebėsenai ir operatyviam vairuotojų informavimui apie rudenį ir žiemą dažnai besikeičiančias eismo sąlygas. Pranešimai apie kelių būklę ir eismo sąlygas svetainėje eismoinfo.lt bus skelbiami mažiausiai du kartus per parą […]

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Esama Lietuvos kelių būklė netenkina – Seimui svarstyti teikiami Susisiekimo ministerijos siūlomi pokyčiai

Susisiekimo ministerija siūlo jau nuo ateinančių metų keliams finansuoti taikyti naują, aiškesniais kriterijais ir ilgalaikiu planavimu pagrįstą finansavimo sistemą. Tai numatyta Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų administravimo sistemos pertvarkoje, kuriai jau pritarė Vyriausybė ir šiandien ji teikiama svarstyti Seimui.   Lietuva užimą antrą vietą Europos Sąjungoje pagal bendrą kelių ilgį, tenkantį vienam gyventojui. […]

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

6 priežastys kodėl oro uostas yra geriausia vieta dirbti

Aviacija yra viena nedaugelio industrijų, gebančių sužavėti bei sudominti kone kiekvieną. Tikriausiai todėl daugybė talentingų įvairių sričių specialistų savo karjerą susieja būtent su šia sritimi. Daugiau nei 30 metų aviacijos srityje dirbantis Kjell Mathisen, antžeminių paslaugų teikėjo „Aviator“ korporatyvinių mokymų vadovas, tuo įsitikino ne kartą. Aviacijos įmonių grupei „Avia Solutions Group“ priklausančioje įmonėje dirbantis patyręs […]

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Ateinančiais metais Lietuvą ir Kazachstaną turėtų sujungti reguliarūs tiesioginiai skrydžiai

Jau ateinančiais metais rengiamasi pradėti reguliarius skrydžius tarp Lietuvos ir Kazachstano – tai numatyta abiejų šalių ketinimų protokole, kuris buvo pasirašytas spalio 12 d. Kazachstano sostinėje Nur Sultane Lietuvos delegacijos vizito metu. Tiesioginiai skrydžiai numatomi maršrutais Vilnius–Nur Sultanas–Vilnius ir Vilnius–Almata–Vilnius. „Dėliojant ir pildant skrydžių žemėlapį iš Lietuvos, Kazachstanas dėl jo ekonominių ryšių su Lietuva yra […]