„Via Lietuva“ tęs bendrovės transformacijos procesus: po pastarųjų savaičių įvykių įmonės valdyba bendrovei suformavo prioritetinius tikslus. Tarp jų – nuoseklus barjerų tarp bendrovės ir verslo naikinimas, biurokratinių trikdžių mažinimas, klientų aptarnavimo funkcijos stiprinimas.
„Via Lietuva“ transformacija prasidėjo praėjusiais metais, kai darbą pradėjo nauja įmonės vadovų komanda. Nors per kiek daugiau nei metus bendrovei pavyko pasiekti ženklių rezultatų, planuojant veiklą ir įgyvendinant infrastruktūrinius kelių plėtros ir rekonstrukcijos projektus, po „Teltonika“ projekto derinimo sunkumų, „Via Lietuva“ ateinančiais metais prioritetinį dėmesį skirs pokyčių inicijavimui bei įtvirtinimui ir kitose srityse. Šią užduotį po išnagrinėto „Teltonika“ atvejo bendrovei pavedė ir įmonės valdyba.
„Praėjusių metų įmonės rezultatai parodė įmonės norą ir sugebėjimą keistis, inicijuoti ir vienu metu įgyvendinti kelias dešimtis pokyčių. Vis tik pastarųjų savaičių aktualijos nubrėžė aiškią kryptį į kurią artimiausiu metu turi susikoncentruoti įmonė. Bendrovės vadovai kartu su valdybos nariais, parengė planą ir numatė konkrečias priemones, kuriomis bus mažinami biurokratiniai trikdžiai, didinamas bendradarbiavimas su suinteresuotomis šalimis, stiprinama klientų aptarnavimo funkcija. Šio plano įgyvendinimas bus reguliariai stebimas ir aptariamas valdybos posėdžiuose, o pagrindiniai teigiami pokyčiai – viešinami visuomenei“, – sako „Via Lietuva“ valdybos pirmininkė Rūta Butautaitė Pivoriūnienė.
Anot valdybos pirmininkės, nors „Via Lietuva“ komandos veiksmai „Teltonikos“ atveju buvo teisėti, derinant projektus jai pritrūko bendradarbiavimo ir aiškesnės komunikacijos su klientu. Todėl įmonė įpareigota peržiūrėti ir tobulinti klientų aptarnavimo procesus, stiprinti valstybei svarbių projektų įgyvendinimo kontrolę, palaikyti nuolatinį dialogą su verslo, taip pat šalies miestų ir rajonų bendruomenėmis.
Nors akcine bendrove iš viešosios įmonės tapusi „Via Lietuva“ šiuo metu nėra atsakinga už šalies teisės aktų kūrimą ar keitimą, valdybos manymu, įmonė ir ateityje turėtų imtis lyderystės identifikuojant būtinus teisės aktų pokyčius. „Teltonika“ atveju, „Via Lietuva“ tą ir padarė, pasiūliusi sprendimus, kad įgyvendinant valstybei svarbų projektą, būtų pašalintos visos, tame tarpe ir teisinės, kliūtys.
Įmonės transformaciją nauja „Via Lietuva“ vadovų komanda pradėjo 2023 m. viduryje. Atsižvelgus į daugelį metų įmonę lydinčias problemas ir nerezultatyvią veiklą, buvo priimtas sprendimas pertvarkyti įmonės organizacinę struktūrą, sustiprinti finansų, pirkimų planavimo funkcijas, prioritetinį dėmesį skirti infrastruktūrinių projektų įgyvendinimui.
Apie „Via Lietuva“:
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 000 km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių bei daugiau nei 2 000 km pėsčiųjų ir dviračių takų. Įmonė siekia, kad šalies kelių infrastruktūra būtų nuolat plėtojama, atnaujinama bei modernizuojama, kurtų pridėtinę vertę valstybei, jos gyventojams ir taptų teigiamų pokyčiu vizitine kortele šalies svečiams. Vienintelė „Via Lietuva“ akcininkė yra LR Susisiekimo ministerija. Šiuo metu 4 iš 10 valstybinės reikšmės kelių ir 124 tiltai Lietuvoje yra blogos būklės. Norint sutvarkyti visus šalies kelius ir tiltus per dešimtmetį reikia maždaug 15 mlrd. eurų investicijų. Vien tik kitąmet šalies keliams finansuoti būtinos investicijos siekia 1,3 mlrd. Eurų.
Pranešimą paskelbė: Neda Černiauskaitė, AB Via Lietuva
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ metus baigė istoriniu pasiekimu – 2024 m. buvo pasiektas didžiausias per visą bendrovės istoriją metinis keleivių skaičius. Iš viso aviakompanija pervežė 8,3 mln. keleivių ir atliko 73 300 skrydžių (įskaitant oro linijų ACMI-out operacijas). Preliminarūs 2024 m. duomenys rodo, kad bendrovė taip pat viršijo priešpandeminius rekordus. „2024 m. […]
Mr Eugenijus Sabutis, Lithuanian Minister of Transport and Communications, leaves for Warsaw on Wednesday to meet with Mr Krzysztof Gawkowski, Deputy Prime Minister and Minister of Digital Affairs of Poland, and Mr Dariusz Klimczak, Polish Minister of Infrastructure. During their meetings, the Ministers will discuss bilateral projects and further strengthening of cooperation in the transport […]
Lietuvoje judumo platforma „Bolt“ ima teikti naują paslaugą verslui – ilgalaikę automobilių nuomą. Nuo šiol įmonės gali ne tik pasinaudoti netoliese esančiu laisvu „Bolt Drive“ automobiliu trumpoms ar kelių dienų kelionėms, bet ir išsinuomoti automobilį keliems ar keliolikai mėnesių. Anot „Bolt“, ši paslauga gali padėti sumažinti poreikį įmonėms turėti nuosavas transporto priemones bei ženkliai palengvinti […]
Kasmet augusi krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje pernai susidūrė su sunkumais – įmonės, nors ir išlaikė krovinių apyvartos augimą, tačiau patyrė paslaugų eksporto apimčių sumažėjimą, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atliktoje rinkos analizėje. Aljanso pateiktais Lietuvos banko duomenimis, palyginti su tuo pačiu metu 2023-iaisiais, 2024-ųjų sausį–rugsėjį krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sumažėjo […]
Šeštadienį (sausio 11 d.) Vilniaus oro uoste organizuojamas istorinis renginys – masinis naujojo išvykimo terminalo testavimas. Atlikti testavimą per rekordiškai trumpą laiką dar lapkritį užsiregistravo per 1 000 savanorių. Atvykę į naująjį oro uosto išvykimo terminalą testuotojai pasijaus tarsi tikri šešių skrydžių keleiviai ir padės Lietuvos oro uostų komandoms nustatyti, kaip pasiruošta terminalo atidarymui, numatytam […]
Lietuvoje pavėžėjai įprastai dirba pagal individualią veiklą (ĮV), o ne pagal darbo sutartį. Tai, anot specialistų, darbuotojams kelia daugiau grėsmių nei privalumų. „Skaitmeninės darbo platformos (programėlės, kurios sujungia paslaugų teikėjus su klientais) sukuria prieštaringas darbo santykių formas ir trikdo tradicinį darbo organizavimą. Šis verslo modelis apriboja darbuotojų teisę naudotis darbo apsauga“, – teigia Vilniaus universiteto […]