Besikeičiančios žiemos sąlygos, gausiau iškrentantis sniegas ir žema temperatūra vairuotojus ragina būti atsargesnius kelyje, rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį bei laikytis didesnio nei įprasta saugaus atstumo. Kitas svarbus saugaus dalyvavimo eisme žiemą aspektas – tvarkinga automobilio techninė būklė ir priežiūra.
Vienas svarbiausių saugumo reikalavimų – tinkamos naudoti žieminės padangos, kurių protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 5 mm. Taip pat būtina patikrinti žibintus, ar jie tinkamai sureguliuoti, ar visos lemputės šviečia ir ar žibintų stiklai pakankamai skaidrūs. Netinkamai prižiūrint žibintus, jų paviršius ilgainiui pasidengia matiniu sluoksniu, dėl to šviesa tampa blausesnė, sutrumpėja kelio apšvietimas, žibintai nesuformuoja teisingo šviesos spindulio, prastai matosi kelkraščiai, kiti eismo dalyviai.
Svarbu kiekvieną kartą prieš važiuojant nuvalyti sniegą ne tik nuo automobilio priekinio stiklo, bet ir kapoto bei stogo. Prieš įjungiant valytuvus rekomenduojama patikrinti, ar jie nėra prišalę. Jei prišalę – nuo stiklo juos reiktų atkelti itin atsargiai, neplėšti jėga. Taip elgiantis bus apsaugoti ne tik valytuvai, bet ir valytuvų mechanizmas.
Krentant temperatūrai, būtina laiku pakeisti vasarinį langų plovimo skystį į žieminį (iki -25°C), juo apiplauti automobilio stiklus, kad neužšaltų purkštukai. Priekinio automobilio stiklai turi būti nuvalyti ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus. Stiklai iš vidaus dažniausiai aprasoja ir užšąla dėl salone besikaupiančios drėgmės. Tad rekomenduojama pasikeisti medžiaginius automobilio kilimėlius į praktiškesnius – guminius. Jų priežiūra bus paprastesnė, o automobilio salone neužsiliks drėgmė – mažiau rasos langai. Jeigu langų rasojimas nemažėja, gali prireikti pakeisti salono oro filtrą.
Papildomai patariama nuo užšalimo specialiu tepalu sutepti durų spyneles, silikonu sutepti automobilio durelių, bagažinės gumas. Jomis reiktų pasirūpinti ir kiekvieną kartą po automobilio plovimo – bent keletui minučių atidarius ir palikus pravertas automobilio dureles, bagažinę. Taip gumos neprišals viena prie kitos.
Esant žemai temperatūrai. nusilpsta arba gali visiškai išsikrauti akumuliatorius. Tai dažniausiai nutinka, kai automobilis, kurio akumuliatorius yra jau ne naujas, keletą dienų stovi nenaudojamas.
VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija atkreipia dėmesį, kad šiuo metu rekomenduojama susilaikyti nuo nereikalingų kelionių, tačiau esant neišvengiamai būtinybei vykti, kviečiame susipažinti su informacija apie kelių būklę ir oro sąlygas, kuri nuolat atnaujinama ir skelbiama VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos interneto svetainėje www.eismoinfo.lt. Taip pat apie slidžius (nesaugius) kelio ruožus prašome informuoti eismo informacijos centro operatorius telefonu 8 5 232 9677 arba trumpuoju numeriu 1871. Būkite saugūs keliuose!
Daugiau informacijos:
Aušra Ramoškaitė
Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius
Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508
El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt
Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija
Kasmet augusi krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje pernai susidūrė su sunkumais – įmonės, nors ir išlaikė krovinių apyvartos augimą, tačiau patyrė paslaugų eksporto apimčių sumažėjimą, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atliktoje rinkos analizėje. Aljanso pateiktais Lietuvos banko duomenimis, palyginti su tuo pačiu metu 2023-iaisiais, 2024-ųjų sausį–rugsėjį krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sumažėjo […]
Šeštadienį (sausio 11 d.) Vilniaus oro uoste organizuojamas istorinis renginys – masinis naujojo išvykimo terminalo testavimas. Atlikti testavimą per rekordiškai trumpą laiką dar lapkritį užsiregistravo per 1 000 savanorių. Atvykę į naująjį oro uosto išvykimo terminalą testuotojai pasijaus tarsi tikri šešių skrydžių keleiviai ir padės Lietuvos oro uostų komandoms nustatyti, kaip pasiruošta terminalo atidarymui, numatytam […]
Lietuvoje pavėžėjai įprastai dirba pagal individualią veiklą (ĮV), o ne pagal darbo sutartį. Tai, anot specialistų, darbuotojams kelia daugiau grėsmių nei privalumų. „Skaitmeninės darbo platformos (programėlės, kurios sujungia paslaugų teikėjus su klientais) sukuria prieštaringas darbo santykių formas ir trikdo tradicinį darbo organizavimą. Šis verslo modelis apriboja darbuotojų teisę naudotis darbo apsauga“, – teigia Vilniaus universiteto […]
Ryga. Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ toliau plečia savo mokymų infrastruktūrą – „airBaltic“ mokymų centre Rygoje (Latvija) įrengtas antrasis „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorius. Šis modernus papildymas gerokai padidins oro linijų bendrovės galimybes mokyti ir palaikyti vis didėjančios pilotų komandos kvalifikaciją, taip pat padės augančiam „Airbus“ orlaivių parkui ir nuolatinei „airBaltic“ pilotų akademijos […]
Kaip skelbia sinoptikai, šiandien popiet numatomas pavojingas meteorologinis reiškinys – lijundra ir plikledis. Šiuos pavojingus reiškinius indikuoja ir AB „Kelių priežiūra“ pasitelkiamos sprendimų paramos sistemos. Kelininkai praneša, kad jų mechanizmai nenutrūkstamai tęsia darbus – valstybinės reikšmės keliuose vykdomas sniego ir ledo šalinimas, barstymas arba tirpalo purškimas dar prieš prognozuojamą slidumo susidarymą. 1-ojo kelių priežiūros lygio […]
Pernai Lietuvos oro uostų (LTOU) pasiektas aptarnautų keleivių rekordas (6,6 mln.) – tarpinė stotelė puoselėjant lyderystę Baltijos regione ir toliau vykdant strateginę plėtrą. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdanti bendrovė šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis kokybiškai aptarnauti iki 10 mln. keleivių per metus. Planuojama, kad 2025-aisiais į visą LTOU tinklo infrastruktūrą […]