Vaikų kelionę dviračiu ar paspirtuku gali lydėti ir nelaimių pavojus: ką turėtų žinoti tėvai?

1

Vaikų kelionę dviračiu ar paspirtuku gali lydėti ir nelaimių pavojus: ką turėtų žinoti tėvai?

Įsibėgėjant vasarai, su dviračių bei paspirtukų vairuotojais prasilenkiame ypač dažnai. Tačiau šios transporto priemonės yra ne tik pramoga, bet ir atsakomybė – pasivažinėjimas neretai iššaukia situacijas, keliančias pavojų savo bei kitų žmonių sveikatai, taip pat savam ar svetimam turtui. Apie tai kalbantys specialistai pastebi – dviračiais ir paspirtukais važinėjantys vaikai bei suaugusieji turėtų paisyti kelių eismo taisyklių, saugumo reikalavimų, o mažaisiais vairuotojais ypač atsakingai turėtų pasirūpinti tėvai. Todėl ekspertai dalijasi patarimais, kaip šios pramogos nepaversti nuostoliais arba daug skaudesnėmis pasekmėmis.   

Nelaimių tikimybė auga  

Draudimo bendrovės ERGO Privačių klientų draudimo skyriaus vadovės Aušros Jusės teigimu, šiemet jau užfiksuotas ne vienas draudžiamasis įvykis, kai dviračių ir paspirtukų vairuotojai padaro žalos trečiųjų asmenų turtui. Anot jos, dažniausiai nelaimių kaltininkais tampa vaikai, kurie apgadina svetimus automobilius. 

„Šių draudžiamųjų įvykių išmokų sumos gali siekti kelis tūkstančius eurų. Savo ruožtu nelaimių priežastys – pačios įvairiausios. Vaikai nesuvaldo transporto priemonių, neturi pakankamų vairavimo įgūdžių, kartais dviračiai ar paspirtukai sugenda. Tokie įvykiai neretai baigiasi kaimynų automobilių apgadinimais: kėbulo įbrėžimais, durelių įlenkimais“, – pastebi A. Jusė.    

Pasak draudiko atstovės, vasaros ir atostogų metas didina minėtų nelaimių statistiką. Iki vasaros pabaigos, kai dviračių ir paspirtukų sezonas intensyviausias, tikėtina, draudžiamųjų įvykių skaičius tik augs.  

„Nemaža dalis gyventojų vis dar dirba iš namų, daugiabučių kiemuose palikdami savo automobilius, kurių ten šiuo metu – ypač daug. Transporto priemonių vasarą gausu ir kurortuose, lankytinose vietose. Kadangi aktyviai laiką leidžiančių paspirtukininkų bei dviratininkų skaičius dabar išauga, padidėja ir nelaimingų įvykių tikimybė“, – akcentuoja A. Jusė.  

Susitarti, kaip saugiai važinėtis 

Atsižvelgdama į galimą nelaimių riziką, draudimo ekspertė ragina laiku užbėgti nelaimėms už akių. Todėl, pirmiausia, A. Jusė tėvams pataria tinkamai pasirūpinti savo vaikų saugumu: susitarti kur galima saugiai važinėtis, aptarti kokių situacijų ar vietų vengti, pasikalbėti apie galimus padarinius jų sveikatai ir kitų turtui, o pačių mažiausių vertėtų neišleisti iš akių, pasivažinėjimams dviračiais ar paspirtukais pasirinkti mažiau automobiliais apstatytą kiemo vietą, įvertinti galimą riziką. Tik taip, pasak jos, galima išvengti tiek nuostolių, tiek grėsmės patirti sužalojimus.  

„Dviračiais ar paspirtukais važinėjančius mažamečius suaugusieji turi lydėti visada. Tai numato ir Kelių eismo taisyklės (KET), kuriose nurodyta – važiuoti vienas vaikas gali tik nuo 14 metų, o tai daryti dvylikamečiams leidžiama po specialių kursų. Kartu tėvų pareiga yra pasirūpinti, kad dviratis ar paspirtukas būtų techniškai tvarkingas, saugus naudoti. Antraip, kaip rodo praktika, bet koks gedimas yra labai pavojingas“, – pabrėžia draudiko atstovė.  

Ji priduria: nors KET nurodo, kad, prižiūrint suaugusiajam, važiuojama kelio dalimi riedėti dviračiu ar paspirtuku leidžiama ne jaunesniems nei 8 metų vaikams, vis tik, saugiau važiuoti dviračių takais. Tačiau ir dviračių takuose budrumo prarasti nevertėtų, nes čia pavojus tyko dėl išsiblaškiusių pėsčiųjų, netikėtai įžengiančių į dviračių taką, gyvūnų, galinčių pasipainioti kelyje ir kitų netikėtumų.  

„Derėtų vengti važinėtis pėsčiųjų takais, bekele, o daugiabučių kiemuose vertėtų pasirinkti mažiau automobiliais apstatytas vietas. Riedėti paspirtuku ar dviračiu nederėtų ir tamsiuoju paros metu. Tačiau, jei visgi tai daroma, tėvams privalu pasirūpinti vaikų apsauga – atšvaitais, šviesą atspindinčiomis liemenėmis“, – apie atsakomybės svarbą kalba A. Jusė.  

Etiką keliuose ugdyti būtina  

Užsiminusi apie vaikams būtinas apsaugos priemones, draudiko atstovė papildo: KET numato ir daugiau prievolių tėvams. Jie turi užtikrinti, kad važiuojant važiuojamąja dalimi, dviračio ar paspirtuko priekyje turi degti baltos šviesos, o gale – raudonos šviesos žibintai. 

„Taip pat visada būtinos ir minėtos ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais, privalomi saugos šalmai. Vaikus reikia išmokyti ir judėjimo per perėją taisyklių. Kirsdami ją, dviračių bei paspirtukų vairuotojai privalo nulipti nuo transporto priemonės, kartu neįvažiuoti į pastarąją staiga, taip išvengiant avarinių situacijų sukėlimo. Tik nuo mažų dienų ugdydami savo atžaloms drausmingumą, atsakomybę ir pagarbą, galėsime būti ramūs, kad vaikai bus saugūs bei sveiki“, – tikina ERGO atstovė.  

Jusės teigimu, galimų neplanuotų išlaidų išvengti padėtų civilinės atsakomybės draudimas, kuris padengia nuostolius, kai žala padaroma kito asmens turtui ar sveikatai. Pasirūpinus šiuo draudimu, mėgautis vasara ir jos teikiamasi privalumais galima išties ramiau.   

Pranešimą paskelbė: Matas Ramonas, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]