V. Urbonavičius: „Vilniui yra ko pasimokyti iš Šiaulių viešojo transporto“

V. Urbonavičius: „Vilniui yra ko pasimokyti iš Šiaulių viešojo transporto“

Siekdamas perimti gerąją miesto patirtį bei pateikti savų įžvalgų Šiauliuose apsilankė Vilniaus miesto tarybos narys bei paslaugų ir miesto ūkio komiteto pirmininkas Vidas Urbonavičius. Drauge su Šiaulių miesto mero Artūro Visocko padėjėju Audriu Narbutu jis apsilankė bendrovėje „Busturas“ bei susitiko su vicemeru Domu Griškevičiumi.

Šiauliai pasirinko tinkamesnį autobusų parko plėtros kelią

Vilniaus viešasis transportas pastaruoju metu pasirinko mažinti dujomis varomų autobusų skaičių bei pereiti prie dyzelinio kuro. Tuo tarpu Šiaulių autobuso parkas ėmėsi atnaujinti savo parką tais autobusais, kurie varomi dujomis. Vido Urbonavičiaus įsitikinimu, Šiaulių pasirinktas modelis yra pranašesnis.

„Turiu pripažinti, kad Šiauliai pasirinko teisingesnį kelią už sostinę. Vilniuje, nepaisant žvelgimo į modernias technologijas, mes ėmėme orientuotis į dyzelinu varomus autobusus, bet pats turėjau rimtų dvejonių dėl pasirinktos krypties, o aplankius Šiaulius jos pasitvirtino. Apmaudu, kad mums buvo pasakota, jog norint efektyviai eksploatuoti dujomis varomus autobusus yra būtina, kad suskystintų gamtinių dujų kompresorinė būtų pagrįsta greito pakrovimo stotelėmis, kurios yra labai brangios, ir tai būtų smarkiai pakėlę kelionės kainą. Akivaizdžiai matau, kad Šiauliuose yra tik viena greito pakrovimo stotelė, kuri naudojama išskirtiniais atvejais, o pats parkas iš esmės pagrįstas lėto įpylimo stotelėmis, kurios yra ženkliai pigesnės. Pasirinkę šį kelią, Šiauliai ne tik sugebėjo išvengti drastiško kainų augimo, bet ir plėtoja gerokai ekologiškesnį viešąjį transportą. To reikėtų ir Vilniui, nes sostinė susiduria su taršos problemomis, kurias žiemos metu jaučia kiekvienas vilnietis.“- pastebi Vidas Urbonavičius.

Esama ir daugiau niuansų

Suskystintų gamtinių dujų ekologiškumas svarbus dar it dėl to, kad Lietuva nuosekliai artėja prie ribos, kai bus peržengta leistina taršos riba, ir tuomet jau reikės imtis taršos mažinimo būdų. Vienas iš efektyviausių ir lengviausiai įgyvendinamų būdų siekti šio tikslo yra kryptinga viešojo transporto plėtojimo politika – tuo įsitikinęs įmonės „Busturas“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas.

„Manau, kad visai netolimoje ateityje (prognozuočiau apie 2030 m.) Lietuvoje bus vis sudėtingiau naudotis dyzelinu varomais autobusais, nes bus sąmoningai siekiama mažinti taršą, kad mūsų šalis atitiktų ES keliamus reikalavimus. Būdų, kaip mažinti taršą, lyg ir nemažai, tačiau tokių, kurie būtų efektyvūs ir dar lengvai kontroliuojami valstybės, nėra daug, tad esu įsitikinęs, kad bus dedamos pastangos, jog keliuose būtų kuo mažiau dyzelinių autobusų. Tai reiškia, kad miestai, kurių autobusų parkai bus pagrįsti dyzeliniais autobusais, turės rimtų problemų. Šiandien Šiauliuose vis dar didelė autobusų parko dalis yra paremta dyzeliniais autobusais, bet pati judėjimo kryptis yra aiški – tai dujiniai autobusai.“- tvirtina Silvas Gedaminskas.

Papildomas privalumas – SGD terminalas

Kitas svarbus niuansas yra tai, kad Lietuva, kaip šalis, neturi didelių galimybių paveikti dyzelino kainas. O tai reiškia, kad esame smarkiai priklausomi nuo į mūsų šalį naftos gaminius eksportuojančių bendrovių. Tačiau situacija yra kitokia, kai žvelgiame į suskystintų gamtinių dujų rinką. Čia svarbų vaidmenį užima Klaipėdoje esantis SGD terminalas „Independence“. Tai, kad šiandien turime SGD terminalą, kuris garantuoja, jog Lietuva nuolat bus pajėgi ieškoti pigiausios kainos ir tiekėjų, daro įtaką ir miestams bei jų autobusų parkams.

„Šiandien didelė dalis mūsų suvartojamų dujų atkeliauja iš Klaipėdos. Jaučiame realų ir tiesioginį SGD terminalo poveikį mūsų autobusų parkui“,- primena bendrovės „Busturas“ technikos direktorius Silvas Gedaminskas.

V. Urbonavičiaus įžvalgos Šiauliams

Vilniaus miesto tarybos narys ne tik pasisėmė gerosios patirties iš Šiaulių miesto, bet ir palinkėjo judėti tolyn pasirinkta kryptimi. Tai viena iš pagrindinių politiko įžvalgų miestui.

„Manau, kad Šiaulių pasirinkta kryptis yra teisinga. Nepanašu, kad ateityje Jums grėstų keisti dalį autobusų parko, šalinant dar neblogos būklės, pavyzdžiui, 12- 13 m., autobusus dėl to, kad jie varomi dyzeliniu kuru. Tuo tarpu Jūs neseniai įsigijote naudotus, bet puikios techninės būklės dujinius autobusus už ypač žemą kainą -7500 €. Naudotus autobusus perka visi miestai, bet ne visiems pavyksta juos gauti tokiomis palankiomis sąlygomis. Žinoma, visada yra kritikų, kurie gali teigti, kad tai nėra nauji autobusai, bet, mano galva, ši kritika yra siaurų pažiūrų apraiška. Juk jei važinėję su dvidešimties metų automobiliu nusiperkame dešimties metų automobilį, dėl to nesijaučiame nei kvaili, nei žiopli. Priešingai, džiaugiamės, kad mūsų transporto priemonė yra naujesnė. Elgiamės pagal savo finansines galimybes. Tas pats galioja ir čia. Dar norėtųsi palinkėti, kad panašių žingsnių imtumėtės ir su daugiau savivaldybei priklausančių transportų priemonių bei palengva jas keistumėte į tas, kurios varomos dujomis.“- dalijasi įžvalgomis Vidas Urbonavičius.

Pranešimą paskelbė : Mindaugas Bilius, Šiaulių miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
Silk EyeLift Cream Kremas odai aplink akis, 30ml
 
Chateau de Beaute Vino Sheen Fusion Fluidas išlyginantis smulkias ir gilias raukšles, 30ml
 
PE-6011E Vakoss pūkų rinkiklis žalias
 
Nespresso Espresso Livanto kavos kapsulės 10vnt.
 
SteelSeries Wired, Gaming mouse, No, Rival 310, Optical, No, RGB LED light
Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

Bronis Ropė: Ar Lietuvai priimtinas derybų rezultatas dėl ES transporto sektoriaus ateities?

2018 m. gruodžio 3 d. ES Transporto taryboje patvirtinta pozicija dėl „Mobilumo paketo“ yra vienareikšmiškai nepalanki Lietuvos ir kitų Vidurio ir Rytų Europos valstybių vežėjams bei vairuotojams. Tokios išvados buvo prieita europarlamentaro Bronio Ropės organizuotoje diskusijoje “Mobilumo paketas: socialinė ar sienų Europa?“. Į renginį Europos Parlamente susirinko Lietuvos, Danijos, Vokietijos, Austrijos ir kitų Briuselyje įsikūrusių […]

  Straipsniai »
Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Pėsčiųjų įpročiai Lietuvos didmiesčiuose: rytinė skuba kas antrą verčia ignoruoti saugumą

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėją beveik pusė pėsčiųjų Lietuvos didmiesčiuose nepaiso saugaus eismo taisyklių. Vakare susitelkimas į eismo saugumą kiek padidėja, tačiau ryškūs skirtumai ir tarp miestų: eidami per pėsčiųjų perėją mažiausią dėmesį kelių eismo taisyklėms ir saugumui demonstruoja pėstieji Kaune, didžiausią – Klaipėdoje. Tokie rezultatai gauti draudimo […]

  Straipsniai »
KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

KROVINIŲ VEŽĖJAMS LEISTA VYKDYTI SANDORĮ

Konkurencijos taryba leido vykdyti koncentraciją bendrovei „Eugesta“ įsigyjant 63,89 proc. UAB „Armavista“ akcijų ir įgyjant vienvaldę  pastarosios kontrolę. Pranešimas apie ketinimą vykdyti koncentraciją gautas 2018 m. lapkričio 7 d. Suinteresuoti asmenys turėjo teisę pateikti argumentuotą nuomonę dėl šios koncentracijos galimų pasekmių konkurencijai, tačiau tokių nebuvo sulaukta. Įvertinusi su sandoriu susijusias aplinkybes ir gautus duomenis, Konkurencijos taryba nustatė, […]

  Straipsniai »
Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

 Gruodį gatvėse prasidėjusios prieššventinės spūstys iš vairuotojų pareikalaus daugiau kantrybės ir geranoriškumo. Draudikai primena taisykles, kurios palengvins padėtį keliuose ir padės išvengti eismo nelaimių rizikos. „Kelių eismo taisyklėse yra numatyta, kad eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Šių principų bei vairavimo etikos būtina nepamiršti ir šventiniu laikotarpiu. Geranoriškas bei pagarbus elgesys ne tik […]

  Straipsniai »
„Toyota“ tapo 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės oficialiu partneriu

„Toyota“ tapo 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės oficialiu partneriu

Lapkričio pabaigoje Japonijoje oficialiai paskelbta informacija, kad pagrindiniu 2020-ųjų Tokijo olimpinio deglo estafetės transporto rėmėju tapo „Toyota“. Šį sprendimą priėmė Tokijo olimpinių ir parolimpinių žaidynių tarptautinis organizacinis komitetas kartu su viena didžiausių pasaulio automobilių gamintojų iš Japonijos. Pagrindiniu olimpinės deglo estafetės partneriu tapusi kompanija teigia, kad sieks didinti žmonių susidomėjimą tiek žaidynėmis, tiek olimpinio deglo […]

  Straipsniai »
Trečios serijos BMW – su labai laukta naujiena Lietuvoje

Trečios serijos BMW – su labai laukta naujiena Lietuvoje

Bene didžiausia automobilių pasaulio naujiena rudenį – pristatyta jau septintoji 3 serijos BMW karta. Inžinieriai daug metų praleido kurdami jo aerodinamišką bei patrauklų kėbulą, efektyvias pakabos technologijas bei pažangius variklius. Daugybę valandų darbavosi ir automobilių technologijų specialistai, įdiegę į BMW 3 daugybę inovatyvių ir kasdienybę supaprastinančių sprendimų, dėl kurių šis modelis taps revoliuciniu ne tik […]

  Straipsniai »