Utena pasipuošė naujomis autobusų stotelėmis

1

Utena pasipuošė naujomis autobusų stotelėmis

Utenoje baigtas įgyvendinti dar vienas miestui ir jo gyventojams svarbus projektas –Utenos miesto darnaus judumo plano priemonių diegimo pirmasis etapas. Jo metu  mieste įrengta 21 nauja  autobusų sustojimo stotelė, kurios pritaikytos ir žmonėms su negalia.

Dar viena darnaus judumo plano priemonė – viešojo transporto žiedinių maršrutų  miesto gatvėmis įdiegimas. Planuojama parengti du žiedinius maršrutus, kurie mieste turėtų atsirasti kitais metais, kai UAB „Utenos autobusų parkas“ įsigys keturis naujus žemagrindžius elektrinius miesto tipo autobusus. Kaip jau informavome, sutartį dėl minėtų autobusų  įsigijimo  UAB „Utenos autobusų parkas“ su UAB  „Altas komercinis transportas“ pasirašė šių metų rugsėjo 29 d. Keturių naujų žemagrindžių autobusų  vertė – beveik milijonas eurų.

Naujose stotelėse įrengti autobusų laukimo paviljonai (vieni – su šoninėmis sienomis, kiti – be), stogeliai, stotelės, kaip minėta,  pritaikytos specialiuosius poreikius turintiems žmonėms, įrengti liečiamieji įspėjamieji paviršiai – reljefinės linijos, kitos formos šaligatvio plytelės, nuovažos. Stotelės gerai apšviestos ir įrengtos taip, kad laukiantys keleiviai gali lengvai pamatyti atvykstančią transporto priemonę.

 21 stotelės vertė – daugiau kaip pusė milijono eurų.  Jos įrengtos:

  • Aukštaičių gatvė 7 (2 vnt.),
  • Smėlio g. 23 (2 vnt.),
  • Taikos g. 47 (1 vnt.),
  • Aukštakalnio g. 20 (1 vnt., Utenos ligoninės pusėje),
  • Taikos g. 6B (1 vnt.),
  • Vaižganto g. 42 (2 vnt.),
  • Draugystės 8 – oji g. (2 vnt.),
  • Joneliškio g. 24 (2 vnt.),
  • Donelaičio g. 10 (2 vnt.),
  • Vyžuonų g. 31 (2 vnt.),
  • Rasos g. 5 (2 vnt.),
  • Vaižganto g. 32 (2 vnt.).

Naujas stoteles įrengė ir senas suremontavo AB HISK (buvusi AB „Panevėžio keliai“).

Kalbant apie žiedinius maršrutus, jų įdiegimą mieste paskatino sudėtingos transporto srauto pralaidumo sąlygos  rytinio ir vakarinio piko metu. Judaus darnumo plane nurodyta, kad piko metu išauga susisiekimo poreikiai atskirose kryptyse, t. y. rytinio piko metu – darbo vietų kryptimi, vakarinio piko metu – gyvenamųjų rajonų kryptimi, transporto priemonės ilgiau stovi ir sankryžose, stovėjimo laikas sudaro nuo 30 iki 70 proc. sankryžos įveikimo laiko. Tokia eismo koncentracija didina triukšmą, oro taršą, kelia riziką pėstiesiems ir  dviratininkams.

Pasak Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus vyr. specialistės Aidos Diržauskienės,  Utenos miesto darnaus judumo plane numatyta, kad vienu žiediniu maršrutu važiuos du autobusai: vienas priešais kitą. Vienu metu iš viso dviem maršrutais važinės 4 autobusai. Piko metu jie važiuos dažniau, ne piko – rečiau. „Prie stotelių bus įrengti nauji, patogūs ir aiškūs eismo tvarkaraščiai, – sakė A. Diržauskienė. – lanuojama eismo tvarkaraščiuose naudoti daugiau simbolių ir iliustracijų, kad jie būtų suprantami ir specialiųjų poreikių asmenims“.

UAB „Utenos autobusų parkas“ pasirašius sutartį dėl keturių naujų žemagrindžių autobusų  įsigijimo, buvo sutaupyta lėšų. Tad už jas planuojama įsigyti ir daugiau netaršių autobusų, kad būtų atnaujintas Utenos viešojo transporto priemonių parkas ir prisidedama prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimų mažinimo.

Įvertindamas darnaus judumo plano priemonių įgyvendinimą, Utenos rajono savivaldybės administracijos direktorius Vidas Žvinys akcentavo, kad Utenos mieste artėja pokyčiai kuriais siekiama dar labiau išplėsti viešojo transporto pasiekiamumą miesto gyventojams ir svečiams. „Moderniais autobusais ir stotelėmis siekiame naujos viešojo transporto paslaugų kokybės, tam, kad kuo daugiau žmonių vietoje asmeninių transporto priemonių savo išvykoms vis dažniau rinktųsi viešąjį susisiekimą“, – sakė direktorius.

Pranešimą paskelbė: Lolita Kaminskienė, Utenos rajono savivaldybės administracija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Žemės ūkiui skirto roboto bandymai nustebino: valdyti paprasta kaip žaislinę mašinėlę

Žemės ūkiui skirto roboto bandymai nustebino: valdyti paprasta kaip žaislinę mašinėlę

„Agrokoncerno“ įmonių grupė pradėjo pirmojo Lietuvoje tokio tipo žemės ūkio darbams skirto roboto testavimą ir darbuotojų mokymus. Įmonė „Agrokoncernas“ pernai rudenį pasirašė atstovavimo sutartį su šias autonomines mašinas gaminančia Olandijos bendrove „AgXeed“. Šią savaitę į Lietuvą atvykę gamintojo atstovai demonstravo roboto galimybes, mokė kaip jį valdyti ir teikti serviso paslaugas. Pasak „Agrokoncerno“ komercijos direktoriaus Arno […]

Estijos elektromobilių įkrovimo startuolis VOOL užsitikrino 1,7 mln. Eur investiciją: idėja patikėjo ir buvusi šalies prezidentė

Estijos elektromobilių įkrovimo startuolis VOOL užsitikrino 1,7 mln. Eur investiciją: idėja patikėjo ir buvusi šalies prezidentė

Estijos elektromobilių įkrovimo startuolis VOOL baigė pirminio investavimo (ang. seed round) etapą su 1,7 mln. eurų investicijų. Investicijų etapui vadovavęs rizikos kapitalo fondas „Specialist VC“ pritraukė tokius įtakingus investuotojus, kaip buvusi Estijos prezidentė Kersti Kaljulaid. Gautas investicijas startuolis panaudos masinei produktų gamybai ir plėtrai Europoje. Remiantis tarptautinės vadybos konsultavimo įmonės „McKinsey“ duomenimis, augant elektromobilių skaičiui, […]

Pernai šalies oro erdvėje bendras aptarnautų skrydžių skaičius toliau augo

Pernai šalies oro erdvėje bendras aptarnautų skrydžių skaičius toliau augo

Oro navigacijos paslaugų teikėja, bendrovė „Oro navigacija“ pernai Lietuvos oro erdvėje aptarnavo 166,2 tūkst. skrydžių – 1,2 proc. daugiau nei prieš metus. Dėl sankcijų vežėjams teko aplenkti Rusijos oro erdvę bei koreguoti maršrutus, Lietuvos oro erdvėje tranzitinių skrydžių skaičius sumažėjo 13 proc., palyginti su 2021 metais. Bendrą aptarnautą skrydžių augimą lėmė 52 proc. išaugęs terminalinių […]

„Rail Baltica“: tęsiamas geležinkelių infrastruktūros valdymo modelio kūrimas

„Rail Baltica“: tęsiamas geležinkelių infrastruktūros valdymo modelio kūrimas

Trijų Baltijos šalių ekspertų grupė, sudaryta iš ,,Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūrą savo šalių teritorijoje valdysiančių AB „LTG Infra“, SIA „Eiropas Dzelzcela linijas“ ir OU „Rail Baltic Estonia“ atstovų, parengė siūlymus, kaip galėtų būti skirstomi geležinkelių infrastruktūros pajėgumai norint naudotis šiuo metu tiesiama „Rail Baltica“ geležinkelio linija. Geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimas yra viena esminių infrastruktūros valdytojo […]

Ištyrė el. paspirtukų poveikį eismui Lietuvoje: 1,2 mln. km mažiau kelionių automobiliais

Ištyrė el. paspirtukų poveikį eismui Lietuvoje: 1,2 mln. km mažiau kelionių automobiliais

Kol elektriniai paspirtukai laukia naujo sezono Lietuvoje, susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ apibendrina praėjusių metų pabaigoje 17 šalių atlikto paslaugos vartotojų tyrimo rezultatus. Pirmą kartą pavyko užfiksuoti šios dar „žalios” transporto priemonės indėlį į Lietuvos miestų infrastruktūrą: beveik penktadalis dalyvavusiųjų bent kartą paspirtuką rinkosi kaip alternatyvą automobiliui, daugiau nei trečdalis – tai pačiai kelionei pasitelkė tiek […]

„YIT Lietuva“ imasi strateginės reikšmės projekto: už beveik 8 mln. eurų rekonstruos kelio į Pabradę atkarpą

„YIT Lietuva“ imasi strateginės reikšmės projekto: už beveik 8 mln. eurų rekonstruos kelio į Pabradę atkarpą

Transporto priemonėms judėti nuo Molėtų iki Pabradės miesto ir atgal taps dar saugiau, patogiau bei greičiau. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ atliks šio kelio virš 5 kilometrų ilgio ruožo kapitalinį remontą. Darbus, kurie prasidės pasibaigus technologinei pertraukai, planuojama įgyvendinti iki 2023-ųjų spalio vidurio. Darbų vertė – beveik 8 mln. eurų. Valstybinis krašto […]