Rugsėjo 16-22 dienomis „Uber“ jungiasi prie Europos judumo savaitės (European Mobility Week) ir visuose žemyno didmiesčiuose kviečia gyventojus savaitei atsisakyti nuosavo automobilio raktelių. Iššūkio dalyviai pakeis savo judėjimo mieste įpročius rinkdamiesi mobiliąsias aplikacijas ir viešojo transporto paslaugas. Vilniuje startuojančiame eksperimente pavadinimu #DitchYourKeys pasiryžo dalyvauti atlikėja Monika Linkytė, duomenų analitikas Petras Kudaras, auto žurnalistė ir ralio šturmanė Ilona Steponėnė, Seimo narys Virginijus Sinkevičius ir sostinės Tarybos narys Vincas Jurgutis.
Šiemet Europos Komisijos inicijuojamos Europos judumo savaitės šūkis – „Dalinimasis padeda nuvykti toliau“ (Sharing gets your further). Iniciatyvos tema skirta priminti europiečiams, kad dalinimasis automobiliu padeda sutaupyti, mažiau teršia aplinką ir paverčia kiekvieną kelionę kur kas įdomesne.
Viena populiariausių pavėžėjimo platformų pasaulyje „Uber“ inicijuoja eksperimentą #DitchYourKeys. Vilniuje prie „Uber“ prisijungia ir iniciatyvą palaiko tokie partneriai kaip dviračių ir automobilių dalijimosi platformos „CycloCity“, „Spark“ ir „CityBee“, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ ir transporto programėlė „TRAFI“.
Eksperimento dalyviai Monika Linkytė, Petras Kudaras, Ilona Steponėnė, Virginijus Sinkevičius ir Vincas Jurgutis paliko savo automobilių raktelius „Uber“ biure ir visą artėjančią savaitę sieks atrasti alternatyvius būdus keliauti mieste, tokius kaip pavėžėjimo, dviračių ar automobilių dalijimosi paslaugos ir viešasis transportas.
„Uber“ Vilniuje pradėjo veikti beveik prieš 2 metus ir ja reguliariai naudojasi jau tūkstančiai žmonių sostinėje. Kartu su eksperimento partneriais sieksime išsiaiškinti, ar galime pakeisti vilniečių įpročius, pasiūlydami aplinkai draugiškus kelionių mieste būdus”, – sakė Enn Metsar, „Uber“ generalinis direktorius Baltijos šalyse.
„Uber“ užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, vis daugiau Europos didmiesčių gyventojų linkę nuosavą automobilį iškeisti į pavėžėjimo paslaugas. Eksperimento organizatoriai sieks įvertinti, ar lengva Vilniuje apsieiti be nuosavo automobilio ir judėti mieste pasitelkiant tik alternatyvius kelionės būdus.
Prie praktinio eksperimento sutikęs prisijungti duomenų analitikas Petras Kudaras pasakojo, kad jau metus jo šeima renkasi keliauti ne dviem, o vienu automobiliu. „Lyginant su kitais Europos miestais, Vilniaus spūstys nėra didelės, tačiau kartais net ir 10–20 minučių dėl transporto spūsčių ilgiau užsitęsusi kelionė lemia diskomfortą”, – teigė P. Kudaras – „Europos judumo savaitė priverčia pagalvoti apie kiek kitokius kelionės būdus – galbūt ne visur patogiausia nuvykti savo automobiliu ir vertėtų paieškoti kitų kelionės mieste būdų?“
Studijas Londone netrukus pratęsianti atlikėja Monika Linkytė atskleidė, jog judėjimui šiame mieste renkasi viešojo transporto paslaugas. Grįžus į Vilnių, darbų padaugėja, tad tenka ieškoti sprendimų, padedančių sutaupyti kuo daugiau laiko. „Būnant Vilniuje mano grafikas išlieka gana lankstus, nes tenka planuoti darbus taip, kad spūstyse iššvaistytumėme kuo mažiau valandų”, – teigia Monika – „Visiškai atsisakyti savo transporto priemonės iki šiol nesvarsčiau. Tai yra vienas iš tų dalykų, kurie žymiai palengvina kasdienybę. Tačiau šis eksperimentas bus puiki proga paieškoti kitų judėjimo mieste alternatyvų”.
Eksperimentui pasibaigus, dalyviai, eksperimento iniciatoriai ir partneriai įvertins iššūkio rezultatus.
Pranešimą paskelbė : Saulius Jarmalis, Fabula Hill+Knowlton Strategies
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]
Nors šiandien kurjerio paslaugomis kasdien naudojasi tūkstančiai lietuvių, visgi apie šią profesiją sklando daugybė mitų. Ar kurjeris privalo užnešti sunkią siuntą iki pat mūsų durų? O gali jis turi palaukti, kol grįšime iš parduotuvės ir galėsime priimti savo užsakymą? „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila atskleidžia, ko dažnas vis dar nežinome apie kurjerio paslaugas ir […]
Technologijų startuolis „RoadMaster VR“ kartu su viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje „Baltic transline“ pradeda bendradarbiavimą, kuriuo siekiama praktiškai įvertinti ir pritaikyti virtualios realybės (VR) sprendimus vairuotojų mokymuose. Pirmasis VR simuliatorius jau veikia „Baltic transline“ mokymų centre – šiuo metu jį testuoja instruktoriai, o artimiausiu metu naują mokymosi būdą išbandys ir įmonės vairuotojai. „Tai ne vien […]
Vilniaus Gedimino prospekte susirinkusios „Moterų ralio“ dalyvės ruošiasi startui. Ekipažų automobiliai išsirikiavę laukia savo starto eilės, pirmieji jų – jau pajudėjo. Per keletą valandų iš čia išvyks kone 200 ekipažų, beveik 700 moterų, kurios leisis į jaudinančią kelionę po Lietuvą. „Oras gaivus, diena tik prasideda, o dalyvėms prieš akis – daugybė nuotykių ir išbandymų. Startas […]
Pašto rinka Lietuvoje išgyvena spartų virsmą. Siuntiniai tampa pagrindiniu srauto šaltiniu, e. prekyba stiprėja, o popieriniai laiškai traukiasi. Valstybė tuo metu už 2021–2022 m. laikotarpį yra skyrusi apie 7 mln. eurų universaliajai pašto paslaugai finansuoti – nors ši 2024 m. sudarė vos 6,3 proc. rinkos. Ar dabartinis modelis išliks tvarus, kai sektorius vis labiau atveriamas […]
Klaipėdoje – dar viena nauja įkrovimo stotelė. Žaliųjų sprendimų bendrovė „Enefit“ uostamiestyje, šalia Smilytės perkėlos, įrengė itin greito elektromobilių įkrovimo stotelę. Ekspertų teigimu, lokacija pasirinkta neatsitiktinai – tai šiuo metu arčiausiai perkėlos esanti įkrovos vieta, o tai svarbus žingsnis infrastruktūros plėtroje, kuris ženkliai pagerins į Neringą keliaujančių vairuotojų patirtį. Greito įkrovimo stotelėje, kuri įrengta šalia […]