Paprašyti įvertinti, kokių naudų tikisi iš įgyvendinamo tarptautinio projekto „Rail Baltica“, gyventojai įvardino ne tik geresnį regioninį ir tarptautinį susisiekimą, bet ir daugiau privalumų, tarp jų – ir didesnį valstybės prestižą. Tokius rezultatus atskleidė trečius metus iš eilės atliekama Lietuvos gyventojų nuomonės apklausa.
Praėjusių metų pabaigoje paprašyti įvertinti „Rail Baltica“ projektą, net 77 proc. Lietuvos gyventojų išreiškė įsitikinimą, jog naujas tarptautinis geležinkelis užtikrins greitesnį ir patogesnį regioninį bei tarptautinį susisiekimą. Lyginant su 2020 m. apklausos duomenimis matyti, kad ši teigiama visuomenės pozicija tik didėja, nes tais metais tokią nuomonę turėjo 75 proc. respondentų.
„Panašu, kad ruošiantis visiškai naujo europinio geležinkelio statyboms gyventojai vis aktyviau domisi atsiversiančiomis keliavimo galimybėmis ir labiau įvertina naudas, kurias „Rail Baltica“ projektas suteiks kiekvienam asmeniškai ir visai valstybei bendrai. Tyrimas rodo, kad net du trečdaliai apklaustųjų (65 proc., lyginant su 2020 m. pakilo nuo 60 proc.) žino „Rail Baltica“ projektą. Džiugina tai, jog gyventojai europinį geležinkelį mato ne tik kaip susisiekimo priemonę, padėsiančią patogiau bei žaliau keliauti, bet ir kaip itin reikšmingą bei prestižinį projektą, gerinantį visos valstybės įvaizdį“, – sako „Rail Baltica“ koordinavimo vadovas Arenijus Jackus.
Beveik 80 proc. gyventojų mano, jog „Rail Baltica“ projektas prisidės prie Lietuvos, kaip modernios valstybės įvaizdžio gerinimo. 2020-aisiais tokią naudą įžvelgė 67 proc. respondentų.
Paprašyti įvertinti pagrindines „Rail Baltica“ naudas, daugiausiai gyventojų įvardino, kad naujas geležinkelis pagerins susisiekimą su Europą bei pagyvins turizmo sektorių. 2021-aisiais tai, kaip pagrindinį „Rail Baltica“ privalumą tai įvardijo 56 proc. tyrimo respondentų. Palyginimui – dar 2019 m. tokius lūkesčius turėjo 44 proc., o 2020-aisiais – 52 proc. respondentų.
Kas antras apklausoje dalyvavęs respondentas tiki, jog geležinkelis padidins krovinių srautus per Lietuvą, trečdaliai atrodo svarbu, jog „Rail Baltica“ sukurs naujų darbo vietų bei skatins šalies ekonomikos augimą. 29 proc. apklausoje dalyvavusiųjų svarbu, kad tai bus saugi transporto priemonė, nuimsiantį apkrovimą nuo magistralinių kelių, o kas penktam gyventojui aktualu, jog tai ekologiškas ir draugiškas aplinkai transportas.
„Pastaruoju metu jaučiame vis didesnį susidomėjimą „Rail Baltica“ projektu. Siejame tai su tuo, kad vykdoma vis daugiau plačiajai visuomenei matomų darbų, skelbiami statybos darbų konkursai, galiausiai – drąsiai galime pasakyti, kad „Rail Baltica“ jau kuria vertę. Pavyzdžiui, 2021 m., baigus Kauno geležinkelio mazgo rekonstrukciją ir pritaikymą „Rail Baltica“ poreikiams, prie Europos geležinkelio sistemos buvo prijungtas Kauno intermodalinis terminalas. Šiandien jau turime nuolatinį srautą krovinių – po 2 traukinius kas savaitę, kurie kursuoja tarp Kauno intermodalinio terminalo ir GVT terminalo Tilburge (Nyderlandai)“, – sako Arenijus Jackus.
Šalies gyventojų sociologinį tyrimą dėl „Rail Baltica“ projekto 2021 metų lapkritį atliko sociologinių tyrimų bendrovė „Spinter Research“. Tyrimo metu apklausta 1015 respondentų nuo 18 iki 75 metų, atrinktų kvotinės atrankos metodu.
„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu. Naujoji geležinkelio linija bus 1435 mm pločio ir apima maršrutą Talinas–Pernu–Ryga–Panevėžys–Kaunas–Lietuvos ir Lenkijos valstybinė siena bei jungtį Kaunas–Vilnius.
Pranešimą paskelbė: Džeraldas Kauneckas, UAB „Idea Prima”
Elektromobilių įkrovimo infrastruktūra Lietuvoje žengia į naują etapą – nuo paprastos įkrovimo stotelių plėtros pereinama prie patogesnių atsiskaitymo sprendimų ir vartotojų gyvenimą lengvinančių integruotų sistemų diegimo. Lietuvoje jau važinėja per 17 tūkst. grynųjų elektromobilių, o juos naudojantys verslai vis aktyviau ieško būdų, kaip efektyviai išnaudoti augančias galimybes. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovės „Enefit“ viešojo įkrovimo tinklo […]
Nors šiandien kurjerio paslaugomis kasdien naudojasi tūkstančiai lietuvių, visgi apie šią profesiją sklando daugybė mitų. Ar kurjeris privalo užnešti sunkią siuntą iki pat mūsų durų? O gali jis turi palaukti, kol grįšime iš parduotuvės ir galėsime priimti savo užsakymą? „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila atskleidžia, ko dažnas vis dar nežinome apie kurjerio paslaugas ir […]
Technologijų startuolis „RoadMaster VR“ kartu su viena didžiausių transporto įmonių Lietuvoje „Baltic transline“ pradeda bendradarbiavimą, kuriuo siekiama praktiškai įvertinti ir pritaikyti virtualios realybės (VR) sprendimus vairuotojų mokymuose. Pirmasis VR simuliatorius jau veikia „Baltic transline“ mokymų centre – šiuo metu jį testuoja instruktoriai, o artimiausiu metu naują mokymosi būdą išbandys ir įmonės vairuotojai. „Tai ne vien […]
Vilniaus Gedimino prospekte susirinkusios „Moterų ralio“ dalyvės ruošiasi startui. Ekipažų automobiliai išsirikiavę laukia savo starto eilės, pirmieji jų – jau pajudėjo. Per keletą valandų iš čia išvyks kone 200 ekipažų, beveik 700 moterų, kurios leisis į jaudinančią kelionę po Lietuvą. „Oras gaivus, diena tik prasideda, o dalyvėms prieš akis – daugybė nuotykių ir išbandymų. Startas […]
Pašto rinka Lietuvoje išgyvena spartų virsmą. Siuntiniai tampa pagrindiniu srauto šaltiniu, e. prekyba stiprėja, o popieriniai laiškai traukiasi. Valstybė tuo metu už 2021–2022 m. laikotarpį yra skyrusi apie 7 mln. eurų universaliajai pašto paslaugai finansuoti – nors ši 2024 m. sudarė vos 6,3 proc. rinkos. Ar dabartinis modelis išliks tvarus, kai sektorius vis labiau atveriamas […]
Klaipėdoje – dar viena nauja įkrovimo stotelė. Žaliųjų sprendimų bendrovė „Enefit“ uostamiestyje, šalia Smilytės perkėlos, įrengė itin greito elektromobilių įkrovimo stotelę. Ekspertų teigimu, lokacija pasirinkta neatsitiktinai – tai šiuo metu arčiausiai perkėlos esanti įkrovos vieta, o tai svarbus žingsnis infrastruktūros plėtroje, kuris ženkliai pagerins į Neringą keliaujančių vairuotojų patirtį. Greito įkrovimo stotelėje, kuri įrengta šalia […]