Tyrimas: Baltijos šalyse vaizdo registratorius labiausiai pamėgę Lietuvos vairuotojai

Tyrimas: Baltijos šalyse vaizdo registratorius labiausiai pamėgę Lietuvos vairuotojai

Lietuvos vairuotojai dažniau nei kitų Baltijos šalių atstovai naudojasi automobiliniais vaizdo registratoriais. Be to, absoliuti dauguma juos turinčių lietuvių įsitikinę šių prietaisų nauda, o Latvijos ir Estijos gyventojai nusiteikę gerokai skeptiškiau.

Tai parodė draudimo bendrovės „If“ užsakymu Baltijos šalyse atliktas reprezentatyvus tyrimas, kurio metu gyventojų klausta apie naudojimosi vaizdo registratoriais ypatumus.

Kas devintas įsitikinęs naudingumu

Apklausos duomenys rodo, kad Lietuvoje vaizdo registratorius naudoja 23 proc. vairuotojų, Estijoje – 22 proc., o Latvijoje jie mažiausiai populiarūs iš trijų Baltijos šalių automobilininkų – čia juos naudoja kas penktas (20 proc.), iš kurių tik 8 proc. tai daro nuolat.

Tačiau skaičiai gerokai išsiskiria kalbant apie registratorių naudą. Net 87 proc. apklausoje dalyvavusių Lietuvos vairuotojų pabrėžė, kad vaizdo registratoriai jiems buvo naudingi. Latvijoje taip atsakė 54 proc. respondentų, o Estijoje – tik 44 proc.

Draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovės Guodos Jasaitės teigimu, Lietuvoje neretai vaizdo registratorius tampa pagrindiniu įrodymu, padedančiu išspręsti ginčą dėl transporto priemonių avarijų priežasčių, atskleidžiant pėsčiųjų, dviratininkų ar automobilių vairuotojų elgesį kelyje.

„Pasitaiko situacijų, kai eismo įvykio dalyviai ginčija kaltę, keičia įvykio aplinkybes. Tokiais atvejais vaizdo registratoriai labai praverčia sprendžiant kaltės klausimą. Pavyzdžiui, tai ypač aktualu situacijose, kai įvykis nutinka persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą. Tuomet sunku identifikuoti, kuris automobilis jau buvo naujoje juostoje, o kuris dar ne“, – teigia G. Jasaitė.

Įrodė sunkiai įtikėtiną faktą

Apklausos duomenimis, vaizdo registratorius Lietuvoje naudoja beveik dvigubai daugiau vyrų (30 proc.) nei moterų (16 proc.). Dažniau šie prietaisai pasitelkiami didžiuosiuose šalies miestuose, kur ir eismas intensyvesnis – čia juos naudoja kas ketvirtas vairuotojas.

Vaizdo registratoriai populiariausi 25–34 metų amžiaus grupėje – juos pasitelkia kas trečias vairuotojas. Būtent šios amžiaus grupės respondentai buvo ir labiausiai įsitikinę jų suteikiama nauda – 89 proc. apklaustųjų atsakė, kad registratorius pasiteisino.

Specialistės teigimu, vaizdo registratorių medžiaga neretai taip pat virsta įrodymu vagystės atveju, padeda demaskuoti nesąžiningą ar tiesiog nusikalstamą elgesį. Ji prisimena neseną įvykį, kai įžūliai manevravęs vairuotojas staiga užkirto kelią kitam automobiliui ir šis įvažiavo jam į galą.

„Jei ne vaizdo registratoriaus medžiaga, būtų nubaustas sustabdyti nespėjęs vairuotojas. Tačiau būtent vaizdo įrašas parodė, kad ne mažiau kaltas ir neatsargiai elgęsis kitas vairuotojas. Taip pat yra pasitaikę atvejų, kai automobiliams stovint spūstyje priekyje esanti transporto priemonė pavažiuoja atgal ir atsitrenkia į kitą mašiną. Nesąžiningi vairuotojai gali teigti, kad nevažiavo atbulomis, ir apkaltinti stovėjusios transporto priemonės savininką, kad šis nesilaikė saugaus atstumo. Tokiais atvejais vaizdo registratoriaus medžiaga parodo, kaip buvo iš tiesų“, – pasakoja G. Jasaitė.

Anot jos, draudimo bendrovės „If“ istorijoje yra buvę atvejų, kai vaizdo registratoriaus medžiaga leido nustatyti faktą, kuris iš pirmo žvilgsnio atrodė sunkiai įtikėtinas.

„Įvykio metu buvo apgadinta viršutinė vilkiko stiklo dalis. Kol nepamatėme vaizdo medžiagos, buvo sunku patikėti, kaip aukštai ir stipriai skrenda kito, priešprieša atvažiuojančio, vilkiko numušta stirna…“ – liūdną atvejį prisimena „If“ transporto žalų grupės vadovė.

Ką reikia žinoti užsienyje ir Lietuvoje

Jasaitė atkreipia dėmesį, kad vaizdo registratoriai labai praverčia eismo įvykiui nutikus užsienyje, kai įvykio vietoje nesutariama dėl aplinkybių ir nekviečiama policija, tačiau vėliau keičiasi abiejų pusių įvykio aplinkybių pateikimas ir kyla sunkumų įrodyti nekaltumą.

„Tačiau vykstantiems į užsienį reikėtų atkreipti dėmesį, kad ne visose šalyse vaizdo registratoriai leidžiami dėl duomenų apsaugos kontrolės. Todėl prieš keliaujant į kitas šalis vertėtų pasidomėti, ar visur bus galima naudoti registratorių ir kokių apribojimų gali būti“, – pataria G. Jasaitė.

Vokietijos automobilių klubas ADAC pataria nenaudoti automobilinių vaizdo registratorių tokiose šalyse kaip Belgija, Liuksemburgas, Portugalija, Šveicarija, Švedija, Vokietija, dėl nevienareikšmiško reglamentavimo nepatariama to daryti ir Austrijoje.

Be to, svarbu neužsimiršti ir Lietuvoje, kurioje fiziniai asmenys gali viską filmuoti, tačiau viešinti – ne.

„Dažna mūsų šalyje pasitaikanti klaida, kai socialiniuose tinkluose viešinama vaizdo registratorių medžiaga jos deramai neįvertinus. Galbūt toje medžiagoje neteisingai interpretuojamas pažeidimas, o galbūt užfiksuojami niekuo nesusiję asmenys? Todėl turint bet kokią vaizdo medžiagą nereikėtų skubėti jos viešinti. Geriau nusiųsti ją atitinkamos kompetencijos institucijoms – pavyzdžiui, policijai, kuri turi įstatymais suteiktą teisę nustatyti, ar vaizdo medžiagoje tikrai užfiksuotas pažeidimas“, – pataria G. Jasaitė.

Reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą draudimo bendrovės „If“ užsakymu atliko bendrovė „Inspired Communications“. Apklausoje kiekvienoje šalyje dalyvavo daugiau nei 1 000 respondentų.

Apie „If“

„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, turinti daugiau nei 3,6 mln. klientų. 2019 m. jos pajamos iš draudimo veiklos siekė 4,5 mlrd. eurų. „If“ priklauso Suomijos „Sampo“ grupei, vienai didžiausių finansų įmonių grupių Šiaurės Europoje.

Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius.   Pasak Vilniaus […]


Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]


Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]


Seimas patikslino mažos taršos zonų nustatymo miestuose tvarką

Seimas patikslino mažos taršos zonų nustatymo miestuose tvarką

Seimas pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisoms (projektas Nr. XIVP-2305(2), patikslindamas, kuriems miestams reikalinga nustatyti ir įgyvendinti mažos taršos zonas. Įstatyme nustatyta, kad mažos taršos zonų nustatymo rekomendacijas tvirtins Susisiekimo ministerija. Taip pat patikslinta, kokiuose miestuose savivaldybių tarybos nustatys ar atnaujins mažos taršos transporto zonas. Tai bus daroma miestuose, turinčiuose kurorto arba kurortinės teritorijos statusą ar […]


Seimas patvirtino pokyčius dėl tarpmiestinio susisiekimo autobusais

Seimas patvirtino pokyčius dėl tarpmiestinio susisiekimo autobusais

2023 m. kovo 23 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)  Seimas priėmė Kelių transporto kodekso pakeitimus, kuriais nutarta Lietuvoje nuo liepos 1 d. įtvirtinti liberalų verslo modelį vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais. Kodekso pakeitimais siekiama užtikrinti vežėjų konkurenciją ir galimybę naujoms įmonėms netrukdomai ateiti į šių paslaugų […]


Wizz Air pelnė metų oro linijų apdovanojimą

Wizz Air pelnė metų oro linijų apdovanojimą

Wizz Air oro transporto industrijos apdovanojimuose „Air Transport Awards“ įvertinta kaip geriausia oro linijų bendrovė. Apdovanojimą per iškilmes, vykusias Monrealyje „Oro transporto simpoziumo 2023” metu, atsiėmė Jozsefas Varadi, Wizz Air grupės vadovas. „Air Transport Awards“ yra tarptautiniai oro transporto pramonės apdovanojimai, kasmet skiriami už išskirtinius pasiekimus aviacijos sektoriaus organizacijoms, bendrovėms ir lyderiams. J. Varadi džiaugėsi […]