Tyrimas atskleidė, kokių spalvų automobiliai dažniausiai patenka į eismo įvykius

1

Tyrimas atskleidė, kokių spalvų automobiliai dažniausiai patenka į eismo įvykius

Tyrimas atskleidė, kokių spalvų automobiliai dažniausiai patenka į eismo įvykius

Neretai patekę į eismo įvykį ar tokį pastebėję, žmonės linkę manyti, jog tiesiog nepasisekė. Vairuotojai atsidūrė ne laiku ir ne vietoje, kelią perbėgo juoda katė, ar iš lovos kuris nors išlipo ne ta koja. Tiesa tokia, jog net ir tokios, atrodytų, smulkmenos kaip automobilio spalva gali padidinti eismo įvykio tikimybę. Naujausias „carVertical” tyrimas parodė, jog automobilio spalvos pasirinkimas ir vairavimo įpročiai – susiję, o tam tikrų spalvų transporto priemonės gali padėti kelyje jaustis saugiau.

Rudos ir geltonos spalvos automobiliai į eismo įvykius patenka dažniausiai

Renkantis naują automobilį, daugeliui žmonių techninės charakteristikos nėra vienintelis svarbus kriterijus. Vairuotojams svarbi ir jų būsimosios transporto priemonės spalva, kurios pasirinkimą neretai nulemia tokie veiksniai kaip asmeninės simpatijos, prieinamumas, kaina ar rinkos tendencijos.

Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical” tyrimo duomenimis, iš visų šiuo metu eksploatuojamų bei į eismo įvykius patekusių automobilių net 51% yra rudos spalvos. Vairuotojai šią spalvą dažnai renkasi dėl keliamo prabangos įspūdžio bei praktiškumo, tačiau neįvertina jos galimybių atsidurti eismo įvykio epicentre.

Džiaugsmą ir optimizmą spinduliuojančią geltoną bei veržlumu trykštančią raudoną dažnai renkasi žmonės, norintys išsiskirti iš kitų. Deja, panašu, jog kelyje ši energija turi tendenciją virsti nuostoliais – net 50,6% geltonų bei 49,8% raudonų tikrintų automobilių, turi žalos įrašų. Neveltui šiomis spalvomis dažnai yra dažomi sportiniai automobiliai, kurių savininkai mėgsta greitį, adrenaliną ir riziką.

„Tiesioginio ryšio tarp automobilio spalvos, žalos sumos ar vidutinės variklio galios nėra. Galime tik daryti prielaidą, jog tokias automobilių spalvas, kurios susijusios su daugiausiai žalų, renkasi žmonės, norintys atsidurti dėmesio centre. Greičiausiai, jiems tiesiog reiktų būti šiek tiek atsargesniems vairuojant”, – pastebi automobilių ekspertas ir „carVertical” komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Ar ryškios spalvos daro įtaką saugumui kelyje?

Žmonės, vairuojantys ryškių spalvų automobilius, dažnai yra drąsūs, aktyvūs, pasitikintys savimi. Tačiau toks automobilio spalvos pasirinkimas gali būti nulemtas ir įsitikinimo, jog ryškių spalvų transporto priemonės yra saugesnės, kadangi yra geriau matomos kelyje, kai vairavimo sąlygos prastos.

Ryškūs automobiliai išsiskiria iš juos supančios aplinkos net ir lietingą dieną, o tai leidžia pėstiesiems bei kitiems eismo dalyviams greičiau juos pastebėti. Pastariesiems visiška priešingybė – pilki bei juodi automobiliai, dažnai susiliejantys su šlapia kelio danga.

Šviesesnės spalvos automobilius lengviau pastebėti naktį, tad jų savininkai tamsiuoju paros metu turi pranašumą. Oranžiniai automobiliai, nors ir yra pakankamai retai sutinkami naudotų automobilių rinkoje, ekspertų yra laikomi vienu iš geriausių pasirinkimų visiems, kurie nori būti puikiai matomi kelyje bet kuriuo paros metu ir esant bet kokioms eismo sąlygoms.

„carVertical” tyrimo duomenimis, rečiausiai į eismo įvykius patenka pilkos arba sidabrinės (44,7%) bei baltos (44,5%) spalvų automobiliai. Nors avarijų statistikai įtakos daro ir įvairūs kiti veiksniai, tokie kaip eismo sąlygos ar automobilių koncentracija, automobilio spalvos pasirinkimas taip pat gali turėti įtakos eismo dalyvių saugumui.

Dalis automobilių su istoriniais žalos įrašais pagal spalvą:

51 proc. – rudų automobilių
50,6 proc. – geltonų
49,8 proc. – raudonų
49,1 proc. – juodų
47,7 proc. – mėlynų
44,7 proc. – pilkų
44,5 proc. – baltų

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
AB  „Via Lietuva“  generalinis direktorius Marius Švaikauskas palieka bendrovę

AB „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas palieka bendrovę

AB „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas palieka bendrovę nuo vasario 7-osios. Šį sprendimą priėmė įmonės valdyba. Pastaruosius porą metų įmonė išgyveno didelę transformaciją: įmonė tapo akcine bendrove, keitėsi organizacinė struktūra, buvo išgrynintos paslaugos, įdiegti projektų valdymo principai ir gerosios valdysenos praktikos. „Vienas etapas įgyvendintas, metas judėti toliau. Planuojant pokyčius dėl tvaraus kelių infrastruktūros finansavimo, valstybinės […]


Nacionalinė aviacijos asociacija LAVIA reiškia paramą universitetams ir nepritaria Švietimo ministerijos sprendimui

Nacionalinė aviacijos asociacija LAVIA reiškia paramą universitetams ir nepritaria Švietimo ministerijos sprendimui

Nacionalinė aviacijos asociacija LAVIA reiškia paramą universitetams ir nepritaria Švietimo ministerijos sprendimui Nacionalinė aviacijos asociacija LAVIA reiškia tvirtą palaikymą Lietuvos universitetų rektorių konferencijos (LURK) išreikštai pozicijai dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) patvirtintos naujos stojančiųjų į aukštąsias mokyklas konkursinių eilių sudarymo tvarkos. Manome, kad buvusios ministerijos vadovybės priimtas sprendimas yra nepagrįstas, neskatina aukštojo mokslo […]


„airBaltic“ Kanadoje pristatė specialų 50-ojo „Airbus A220-300“ orlaivio apipavidalinimą

„airBaltic“ Kanadoje pristatė specialų 50-ojo „Airbus A220-300“ orlaivio apipavidalinimą

Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ Mirabelyje (Kanada), kartu su orlaivių gamintoja „Airbus“, atskleidė savo 50-ąjį „Airbus A220-300“ orlaivį. Ši šventė pažymėjo svarbų įvykį – pirmą kartą gyvai atskleistas „airBaltic“ 50-asis A220-300 orlaivis su specialiu apipavidalinimu. Šiame 50-ajame orlaivyje meniškai pavaizduota Latvijos vėliava ir unikalūs visoms trims Baltijos šalims – Latvijai, Estijai ir Lietuvai […]


„Kauno grūdai“ renkasi „Nemunas Lines“

„Kauno grūdai“ renkasi „Nemunas Lines“

Ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos, jau duoda rezultatų. Vis daugiau įmonių renkasi vidaus laivybą, kaip efektyvią alternatyvą sausumos logistikai. Vandens kelių logistiką pasirinkusios įmonės teigia, kad upių transportas padeda optimizuoti krovinių maršrutus ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką nei vežant juos automobilių kelių transportu. Vasario 2 d. […]


Su Klaipėdos uosto ir „Smiltynės perkėlos“ vadovais susitikęs ministras E. Sabutis aptarė infrastruktūros plėtrą ir strateginius projektus

Su Klaipėdos uosto ir „Smiltynės perkėlos“ vadovais susitikęs ministras E. Sabutis aptarė infrastruktūros plėtrą ir strateginius projektus

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis šią savaitę lankosi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje ir „Smiltynės perkėloje“, kur su šių bendrovių vadovais ir jūrinės bendruomenės atstovais aptaria strategines veiklos kryptis, tolesnę infrastruktūros plėtrą ir investicijas į tvarumą. Ministras pasirašė įsakymą, kuriuo davė pradžią jūrinio vėjo parko statybai reikalingos infrastruktūros Klaipėdos uoste sukūrimui.  Uosto krantinių rekonstrukcijos sutartį, kuria […]


Praha – daug arčiau negu įsivaizdavote, tik lietuviškus pėdsakus ir mažus malonumus čia atranda ne kiekvienas

Praha – daug arčiau negu įsivaizdavote, tik lietuviškus pėdsakus ir mažus malonumus čia atranda ne kiekvienas

Vėlyvas pavasaris – puikus laikas sugrįžti į Prahą arba ją aplankyti pirmą kartą – susipažinti, tyrinėti, ragauti tradicinių patiekalų ir skaičiuoti senųjų bokštų smailes. Juk ne veltui Čekijos sostinė Praha yra vadinama šimto bokštų smailių miestu. O tyrinėjant architektūrą ir istorinį paveldą, galima atrasti ir nemažai sąsajų su Lietuva. Kelionė į Prahą dažnai yra neatsiejama […]