Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, kad Lietuvoje dažniausiai į eismo įvykius patenka „Subaru“ automobiliai, o rečiausiai – „Peugeot“ . Visgi tarp visų tikrintų transporto priemonių didžiausias vidutinis apgadinimų skaičius fiksuojamas tarp „BMW“ modelių. Didžiausią vidutinę žalą patyrusių automobilių trejetuke – „Porsche“, „Subaru“ ir „Jeep“ markės.
4 iš 5 „Subaru“ automobilių buvo apgadinti
Dažniausiai Lietuvoje žalas patiriančių automobilių sąrašo viršuje – „Subaru“. Net 78,7 proc. visų tikrintų šios markės transporto priemonių buvo patyrusios didesnių ar mažesnių apgadinimų. Toliau rikiuojasi „BMW“ (74,7 proc.), „Porsche“ (74,2 proc.), „Hyundai“ (62,9 proc.) ir „Jeep“ (61 proc.).
Tarp jų išsiskiria „BMW“ – daugumoje tyrime dalyvavusių šalių, būtent šios markės automobiliai į eismo įvykius patenka dažniausiai.
„Senesnius „BMW“ modelius mėgsta įsigyti jaunesni ir mažiau patyrę vairuotojai, kurie dažnai sukelia avarijas. Net ir draudimo kompanijos pripažįsta, kad „BMW“ vairuotojai kelyje linkę labiau rizikuoti. Tai įvertinus, nestebina, kad šios markės automobiliai pagal apgadininimų statistiką dažnai atsiduria įvairių sąrašų viršuje“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Rečiausiai Lietuvoje apgadinami – „Peugeot“ automobiliai (37.1 proc. visų platformoje tikrintų modelių). Toliau rikiuojasi „Renault“ (40,2 proc.), „Fiat“ (42,7 proc.), „Citroen“ (44 proc.) ir „Opel“ (47,1 proc.).
Į didelę avariją patekęs automobilis gali būti nesaugus vairuoti ir turėti rimtų defektų, kuriuos vėliau teks pašalinti. Norint įsigyti tvarkingą transporto priemonę, svarbu patikrinti automobilio istoriją ir pasitarti su profesionaliu mechaniku.
Daugiausiai žalų įrašų randama tarp „BMW“ automobilių
Kai kurių transporto priemonių istorijos ataskaitose galima rasti gerokai daugiau apgadinimų įrašų nei kitų. Lietuvoje daugiausiai žalų įrašų užfiksuojama „BMW“ automobilių istorijos ataskaitose – vidutiniškai 2,12 žalos. Penketuke taip pat randama „Lexus“ markė – 2,09, „Porsche“ – 1,99, „Land Rover“ – 1,96 ir „Subaru“ – 1,92.
„Statistiškai, automobiliai į eismo įvykius patenka kas penkerius metus. Žinoma, daug ką lemia ir vairuotojo per metus nuvažiuojamas atstumas. Daug žalų patyrusį automobilį gali būti brangu ir sudėtinga prižiūrėti. Tarp mūsų per pastaruosius metus tikrintų automobilių išsiskiria vienas „Volkswagen Passat“, kuris turėjo net 32 žalos įrašus“, – pasakoja M. Buzelis.
Mažiausiai apgadinimų patiria ekonominės klasės automobilių gamintojų modeliai: „Fiat“ – 1,51 žalos, „Citroen“ – 1,57, „Peugeot“ – 1,59, „Opel“ – 1,6, „Mazda“ – 1,61. Kadangi greičio mėgėjai paprastai šių markių nesirenka, tai atsispindi ir jų fiksuotų žalų statistikoje.
Aukštesnės klasės automobilių apgadinimai atsieina brangiau
Lietuvoje didžiausia vidutinė apgadinimų vertė fiksuota „Porsche“ automobiliams – 6 150 eurų. Toliau rikiuojasi „Subaru“ – 5 028 eurai ir „Jeep“ – 4 495 eurai. Kuo didesnę žalą yra patyrusi transporto priemonė, tuo didesni gali būti jos patirti apgadinimai. Perkant tokį automobilį reikia gerai įvertinti visas rizikas ir išsiaiškinti, kaip buvo suremontuoti defektai.
Aukštesnės klasės automobilių patiriamų apgadinimų vertė didesnė nei ekonominės klasės. Sutvarkyti net ir nedidelį prabangaus automobilio įlenkimą gali atsieiti tūkstančius eurų.
Tarp visų tyrime dalyvavusių šalių, brangiausiai vertinami „Dodge“ automobilių apgadinimai – vidutinė žalos vertė siekia 5 945 eurus. Į trejetuką taip pat patenka „Porsche“ (5 236 eurai) ir „Tesla“ (4 896 eurai).
AB „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas palieka bendrovę nuo vasario 7-osios. Šį sprendimą priėmė įmonės valdyba. Pastaruosius porą metų įmonė išgyveno didelę transformaciją: įmonė tapo akcine bendrove, keitėsi organizacinė struktūra, buvo išgrynintos paslaugos, įdiegti projektų valdymo principai ir gerosios valdysenos praktikos. „Vienas etapas įgyvendintas, metas judėti toliau. Planuojant pokyčius dėl tvaraus kelių infrastruktūros finansavimo, valstybinės […]
Nacionalinė aviacijos asociacija LAVIA reiškia paramą universitetams ir nepritaria Švietimo ministerijos sprendimui Nacionalinė aviacijos asociacija LAVIA reiškia tvirtą palaikymą Lietuvos universitetų rektorių konferencijos (LURK) išreikštai pozicijai dėl Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) patvirtintos naujos stojančiųjų į aukštąsias mokyklas konkursinių eilių sudarymo tvarkos. Manome, kad buvusios ministerijos vadovybės priimtas sprendimas yra nepagrįstas, neskatina aukštojo mokslo […]
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ Mirabelyje (Kanada), kartu su orlaivių gamintoja „Airbus“, atskleidė savo 50-ąjį „Airbus A220-300“ orlaivį. Ši šventė pažymėjo svarbų įvykį – pirmą kartą gyvai atskleistas „airBaltic“ 50-asis A220-300 orlaivis su specialiu apipavidalinimu. Šiame 50-ajame orlaivyje meniškai pavaizduota Latvijos vėliava ir unikalūs visoms trims Baltijos šalims – Latvijai, Estijai ir Lietuvai […]
Ambicingas projektas, kurio metu buvo modernizuotas laivybos kelias tarp Kauno ir Klaipėdos, jau duoda rezultatų. Vis daugiau įmonių renkasi vidaus laivybą, kaip efektyvią alternatyvą sausumos logistikai. Vandens kelių logistiką pasirinkusios įmonės teigia, kad upių transportas padeda optimizuoti krovinių maršrutus ir mažinti bendrą įmonės generuojamą CO2 pėdsaką nei vežant juos automobilių kelių transportu. Vasario 2 d. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis šią savaitę lankosi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje ir „Smiltynės perkėloje“, kur su šių bendrovių vadovais ir jūrinės bendruomenės atstovais aptaria strategines veiklos kryptis, tolesnę infrastruktūros plėtrą ir investicijas į tvarumą. Ministras pasirašė įsakymą, kuriuo davė pradžią jūrinio vėjo parko statybai reikalingos infrastruktūros Klaipėdos uoste sukūrimui. Uosto krantinių rekonstrukcijos sutartį, kuria […]
Vėlyvas pavasaris – puikus laikas sugrįžti į Prahą arba ją aplankyti pirmą kartą – susipažinti, tyrinėti, ragauti tradicinių patiekalų ir skaičiuoti senųjų bokštų smailes. Juk ne veltui Čekijos sostinė Praha yra vadinama šimto bokštų smailių miestu. O tyrinėjant architektūrą ir istorinį paveldą, galima atrasti ir nemažai sąsajų su Lietuva. Kelionė į Prahą dažnai yra neatsiejama […]