Pagal Kelių eismo taisykles (KET), vairuodamas automobilį asmuo negali užsiimti jokia kita veikla. Tačiau net 72 proc. žmonių teigia ne tik vairuojantys, bet ir užsiimantys pašaliniais veiksmais. Dažniausiai lietuviai prie vairo užkandžiauja (45 proc.), naudojasi telefonu be laisvųjų rankų įrangos (31 proc.) ir garsiai klausosi muzikos (taip pat 31 proc.). Be to, moterys vairuodamos linkusios mažiau nusižengti nei vyrai. Tokius duomenis parodė draudimo bendrovės „If“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa.
Labiausiai vairuotojų dėmesį blaško maistas ir mobilieji telefonai
Greitojo maisto kultas ypač aktualus šiais laikais. Karštą užkandį ar puodelį kavos galima įsigyti beveik bet kurioje degalinėje. Kone pusė – 45 proc. – apklausos dalyvių teigia turintys įprotį kramsnoti vairuojant ir dažniau tai daro vyrai (49 proc.), tačiau nedaug atsilieka ir moterys – 41 proc. jų tai pat užkandžiaujančia prie vairo. Tačiau kelyje reikia koncentruotis tik į vairavimą, o ne į tai, ką dedate į burną ar kaip neapsiplikyti karštu gėrimu. Akivaizdu, kad smarkiai išauga tikimybė sukelti eismo įvykį, jei lemiamu momentu žiūrite ne į kelią, o į dešrainį.
Važiuojant ar įstrigus spūstyje turbūt ne kartą teko matyti greta stovinčio automobilio vairuotoją su mobiliuoju rankose. Net 51 proc. apklausos dalyvių teigia naudojantys mobiliuosius įrenginius, kai vairuoja. Nors KET draudžia kalbėti telefonu be laisvųjų rankų įrangos vairuojant, 31 proc. respondentų teigia tai darantys, 13 proc. prisipažino rašantys žinutes, naršantys internete – 7 proc. Naudotis mobiliaisiais įrenginiais ypač pavojinga, nes pašaline veikla užsiėmęs vairuotojas į bet kokią situaciją reaguoja lėčiau, o dalyvaujant eisme kiekviena sekundė gali būti lemtinga.
Nekalti įpročiai – skaudūs padariniai
Garsiai klausytis muzikos vairuojant mėgsta 31 proc. gyventojų, ypač jaunimas iki 25 metų (46 proc.). Neretai pamirštame, kad garsi muzika gali atitraukti vairuotojo dėmesį nuo kelyje pasitaikančių situacijų, pavyzdžiui, neišgirsite gelbėjimo tarnybų automobilių sirenos ar įspėjamųjų kitų vairuotojų signalų.
Tyrimas taip pat paneigė mitą, kad moterys vairuodamos darosi makiažą ar šukuoseną. Tik 6 proc. respondenčių teigia tai darančios. Tarp blogų įpročių ne kartą buvo minimas ir rūkymas – 18 proc. vyrų ir 10 proc. moterų prisipažino rūkantys, kai vairuoja. Akivaizdu, kad šis žalingas įprotis ne tik kenkia sveikatai, bet ir trukdo vairuoti – avarinė situacija nukritus cigaretei automobilyje beveik garantuota.
„If“ ekspertai pastebi, kad registruodami įvykius vairuotojai retai prisipažįsta, jog avarijos priežastis buvo mobilusis telefonas, puodelis kavos ar rūkymas. „Kaip dažniausi eismo įvykio sukėlėjai įvardijamas slidus kelias, bandymas išvengti susidūrimo su gyvūnu, nesuveikęs parkavimo daviklis, blogai pastatyta transporto priemonė ar netinkamai pažymėtas stulpelis. Tačiau sutiksite, kad net jei kelias ir buvo slidus ar kitas automobilis buvo netinkamai pastatytas, jei rankose laikėte mobilųjį telefoną ar puodelį karštos kavos, didelė tikimybė, kad avarijos buvo galima išvengti“, – apibendrina Andrius Daukševičius, draudimo bendrovės „If“ vyriausiasis žalų ekspertas.
Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą „If“ užsakymu atliko bendrovė „Inspired Communications“, kuri visoje šalyje apklausė 1016 respondentų.
Apie „If“
„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, turinti daugiau nei 3,6 mln. klientų. 2017 m. jos pajamos iš draudimo veiklos siekė 4,4 mlrd. eurų. „If“ priklauso Suomijos „Sampo“ grupei, vienai didžiausių finansų įmonių grupių Šiaurės Europoje.
Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas
Valstybinės reikšmės kelių tinklą visoje Lietuvoje prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ kviečia žiniasklaidos atstovus į spaudos konferenciją, kurios metu bus atveriamas pirmasis Lietuvoje interaktyvus žvyrkelių priežiūros žemėlapis visuomenei. Spaudos konferencija vyks rytoj, liepos 8 d., 10.00 val., valstybinės reikšmės kelyje su žvyro danga Nr. 4730 Lapiakalnis – Abromiškės – Žebertonys. Tikslios vietovės koordinatės: 54.760314, 24.778447. Spaudos konferencijoje […]
Liepos 4 d. rytą, apie 9 val., buvo gauta informacija apie Gariūnų viaduko (A1 kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda, 12,4 km, Kaunas – Vilnius kryptimi) deformaciją – pažeista perdangos plokštės dalis. Nustačius pažeidimą, „Via Lietuva“ nedelsiant ėmėsi laikinų stabilizavimo ir eismo organizavimo darbų, kad būtų užtikrintas saugus eismas. Šiuo metu vykdomi skubūs viaduko taisymo darbai, kurie gali trukti […]
2024-ieji Elinta Charge komandai tapo kryptingo virsmo metais. Reaguodama į rinkos pokyčius ir augančius klientų lūkesčius, įmonė perorientavo pardavimų strategiją, sustiprino fokusą į B2B segmentus ir performavo komandą. Šie sprendimai tapo pagrindu investicijoms į produktų kokybę, sertifikavimą, naujas rinkas bei vizualinės tapatybės atnaujinimą. Investicijos į kokybę ir partnerystes 2024 m. Elinta Charge kryptingai investavo į […]
„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųjų ir dviračių takų, esančių prie valstybinės reikšmės kelių, tinklą. 2025 m. bus įvertinta dangos būklė daugiau kaip 220 km pėsčiųjų ir […]
Tai, kas kai kuriems vairuotojams vis dar atrodo kaip nekaltas sustojimas „tik minutėlei“, gali užtraukti baudą. Stovėjimas elektromobilių įkrovimo vietoje, jei nesikraunate, ne tik trukdo kitiems, bet ir pažeidžia Kelių eismo taisykles. Įkrovimo paslaugų tiekėjai ir policija primena: vieta su įkrovikliu – ne parkavimo aikštelė. „Džiaugiamės matydami augantį vairuotojų susidomėjimą elektromobiliais ir aktyvų įkrovimo stotelių […]
Stiklas visada žvilga, salonas kvepia, o kėbulas – be dulkių net ir po lietaus? Tokių automobilių vairuotojai dažnai sulaukia klausimo: kaip pavyksta išlaikyti tokį švarų automobilį? Atsakymas nėra sudėtingas – jie renkasi ne tik laiku plauti automobilį, bet ir naudoja tikslingai pasirinktą automobilių autochemiją. Taip – ne stebuklas, o gerai išsiaiškinta priežiūros tvarka. Reguliari priežiūra […]