Tyrimas: 72 proc. lietuvių prisipažino vairuodami užsiimantys pašaline veikla

Tyrimas: 72 proc. lietuvių prisipažino vairuodami užsiimantys pašaline veikla

Pagal Kelių eismo taisykles (KET), vairuodamas automobilį asmuo negali užsiimti jokia kita veikla. Tačiau net 72 proc. žmonių teigia ne tik vairuojantys, bet ir užsiimantys pašaliniais veiksmais. Dažniausiai lietuviai prie vairo užkandžiauja (45 proc.), naudojasi telefonu be laisvųjų rankų įrangos (31 proc.) ir garsiai klausosi muzikos (taip pat 31 proc.). Be to, moterys vairuodamos linkusios mažiau nusižengti nei vyrai. Tokius duomenis parodė  draudimo bendrovės „If“ užsakymu atlikta gyventojų apklausa.

Labiausiai vairuotojų dėmesį blaško maistas ir mobilieji telefonai

Greitojo maisto kultas ypač aktualus šiais laikais. Karštą užkandį ar puodelį kavos galima įsigyti beveik bet kurioje degalinėje. Kone pusė – 45 proc. – apklausos dalyvių teigia turintys įprotį kramsnoti vairuojant ir dažniau tai daro vyrai (49 proc.), tačiau nedaug atsilieka ir moterys –  41 proc. jų tai pat užkandžiaujančia prie vairo. Tačiau kelyje reikia koncentruotis tik į vairavimą, o ne į tai, ką dedate į burną ar kaip neapsiplikyti karštu gėrimu. Akivaizdu, kad smarkiai išauga tikimybė sukelti eismo įvykį, jei lemiamu momentu žiūrite ne į kelią, o į dešrainį.

Važiuojant ar įstrigus spūstyje turbūt ne kartą teko matyti greta stovinčio automobilio vairuotoją su mobiliuoju rankose. Net 51 proc. apklausos dalyvių teigia naudojantys mobiliuosius įrenginius, kai vairuoja. Nors KET draudžia kalbėti telefonu be laisvųjų rankų įrangos vairuojant, 31 proc. respondentų teigia tai darantys, 13 proc. prisipažino rašantys žinutes, naršantys internete – 7 proc. Naudotis mobiliaisiais įrenginiais  ypač pavojinga, nes pašaline veikla užsiėmęs vairuotojas į bet kokią situaciją reaguoja lėčiau, o dalyvaujant eisme kiekviena sekundė gali būti lemtinga.

Nekalti įpročiai – skaudūs padariniai

Garsiai klausytis muzikos vairuojant mėgsta 31 proc. gyventojų, ypač jaunimas iki 25 metų (46 proc.). Neretai pamirštame, kad garsi muzika gali atitraukti vairuotojo dėmesį nuo kelyje pasitaikančių situacijų, pavyzdžiui, neišgirsite gelbėjimo tarnybų automobilių sirenos ar įspėjamųjų kitų vairuotojų signalų.

Tyrimas taip pat paneigė mitą, kad moterys vairuodamos darosi makiažą ar šukuoseną. Tik 6 proc. respondenčių teigia tai darančios. Tarp blogų įpročių ne kartą buvo minimas ir rūkymas –  18 proc. vyrų ir 10 proc. moterų prisipažino rūkantys, kai vairuoja. Akivaizdu, kad šis žalingas įprotis ne tik kenkia sveikatai, bet ir trukdo vairuoti – avarinė situacija nukritus cigaretei automobilyje beveik garantuota.

„If“ ekspertai pastebi, kad registruodami įvykius vairuotojai retai prisipažįsta, jog avarijos priežastis buvo mobilusis telefonas, puodelis kavos ar rūkymas. „Kaip dažniausi eismo įvykio sukėlėjai įvardijamas slidus kelias, bandymas išvengti susidūrimo su gyvūnu, nesuveikęs parkavimo daviklis, blogai pastatyta transporto priemonė ar netinkamai pažymėtas stulpelis. Tačiau sutiksite, kad net jei kelias ir buvo slidus ar kitas automobilis buvo netinkamai pastatytas, jei rankose laikėte mobilųjį telefoną ar puodelį karštos kavos, didelė tikimybė, kad avarijos buvo galima išvengti“, –  apibendrina Andrius Daukševičius, draudimo bendrovės „If“ vyriausiasis žalų ekspertas.

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą „If“ užsakymu atliko bendrovė „Inspired Communications“, kuri visoje šalyje apklausė 1016 respondentų.

  

Apie „If“
„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, turinti daugiau nei 3,6 mln. klientų. 2017 m. jos pajamos iš draudimo veiklos siekė 4,4 mlrd. eurų. „If“ priklauso Suomijos „Sampo“ grupei, vienai didžiausių finansų įmonių grupių Šiaurės Europoje.

Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Šiauliuose toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, įgyvendinamas ir Lietuvos kariuomenei svarbus susisiekimo projektas

Šiauliuose toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, įgyvendinamas ir Lietuvos kariuomenei svarbus susisiekimo projektas

Šiauliuose po žiemos sezono atnaujinti infrastruktūros plėtros darbai – toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, kuris sujungs miestą kertančius magistralinius kelius, taip pat pradedamos rekonstruoti Lietuvos kariuomenei svarbios Aerouosto ir Lakūnų gatvės. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšomis. „Jau antri metai Šiauliuose vykdomi didelės apimties […]


„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

„Mercedes-AMG“ S klasė: privataus lėktuvo komforto ir F-1 bolido dinamikos sintezė

Naujoji „Mercedes-Benz“ S klasė elektrifikavosi, bet ne dėl taupumo, o siekiant išskirtinės dinamikos. 802 AG ir 1430 Nm galia labiau primena sportinius automobilius, nei įprastus limuzino klasės automobilius. AMG pagamino greičiausią visų laikų S klasę, o suvaldyti šią galią pasitelkė technologijas įprastai naudojamas F-1 boliduose. S klasė visuomet vaidino svarbų vaidmenį „Mercedes-AMG“. Jau daugiau nei […]


Svarbiausi aviacijos maršrutų planavimo principai: kaip parenkamos naujos kryptys ir kas lemia esamų atšaukimą

Svarbiausi aviacijos maršrutų planavimo principai: kaip parenkamos naujos kryptys ir kas lemia esamų atšaukimą

Rodos dar visai neseniai galėjote tiesiogiai nuskristi į tam tikrą šalį ar miestą, o šiandien tokio skrydžio neberandate. Kodėl vienus maršrutus keičia kiti ir kas priverčia oro bendroves nutraukti arba laikinai sustabdyti skrydžius? Atsakymus į šiuos klausimus pateikė Lietuvos oro uostų (LTOU) maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis. „Oro bendrovės visuomet atsižvelgia į keleivių paklausą, orlaivių […]


Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius.   Pasak Vilniaus […]


Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]


Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]