Trikojai greičio matuokliai Lietuvoje

2

Trikojai greičio matuokliai Lietuvoje

Lietuvos vairuotojai jau spėjo susipažinti su momentinio greičio matuokliais, kurių mūsų keliuose yra daugiausiai, ir su vidutinio greičio matuokliais, kurie sąlyginai pasirodė neseniai. Tačiau iki šiol bene daugiausiai dėmesio ir netgi pasipiktinimo sulaukia nuo 2020 m. pradžios Lietuvoje imti naudoti trikojai greičio matuokliai. Taigi, kas yra trikojai greičio matuokliai ir kodėl jų taip nemėgsta mūsų šalies vairuotojai?

Kas yra trikojai greičio matuokliai?

Tai lazeriniai greičio matavimo prietaisai, kurių pagrindinė paskirtis yra transporto priemonių leistino greičio viršijimo fiksavimas. Trikojai greičio matuokliai taip pat veikia ir kaip prevencinės priemonės siekiant sumažinti greičio viršijimo atvejus ir eismo įvykių skaičių. Šiandien trikojai greičio matuokliai yra naudojami vietose, kuriose dažniausiai nustatomas transporto priemonių leistino greičio viršijimas ir nutinka daugiausiai autoįvykių.

Kaip veikia šie greičio matuokliai?

Trikojai greičio matuokliai taip pat, kaip ir kiti greičio matavimui skirti prietaisai, kurie yra naudojami mūsų šalies keliuose, turi blykstę. Toks greičio matuoklis greitį viršijančią transporto priemonę pastebi 75 m atstumu. Kai transporto priemonė viršija greitį, jai nuo trikojo esant apytiksliai 15-30 m. atstumu yra padaroma nuotrauka.

Ar trikojai greičio matuokliai atlieka ir kitas funkcijas?

Labai dažnai galima girdėti vairuotojus kalbant apie radarus ir greičio matuoklius, kurie fiksuoja ar transporto priemonė yra apdrausta privalomuoju civiliniu draudimu, ar jai yra atlikta techninė apžiūra ir kt. Dėl šios priežasties vairuotojai dažnai dezinformuojami ir dėl trikojų greičio matuoklių, galvojant, kad pastarieji be greičio viršijimo fiksavimo atlieka ir daugiau funkcijų. Tačiau iš tikrųjų jie turi tik vieną vienintelę funkciją, kuri yra jau minėtas leistino greičio viršijimo fiksavimas. Svarbu pažymėti, kad tokie prietaisai užfiksuoti transporto priemonės greičio viršijimą gali abiem atvejais – tiek tuomet, kai automobilis atvažiuoja, tiek ir kai jis nuvažiuoja.

Ar greitai atkeliauja bauda?

Labai aktualus ir daugeliui vairuotojų kylantis klausimas yra susijęs su baudos už greičio viršijimą gavimu. Taigi, kaip greitai atkeliauja bauda, jei transporto priemonė buvo nufotografuota trikojo greičio matuoklio? Paprastai vairuotojas apie gautą baudą sužino vos per vieną parą, kadangi šiuolaikiniai trikojai greičio matuokliai veikia kartu su modernia baudų išrašymo sistema. Tai reiškia, kad tuomet, kai trikojis nufotografuoja greitį viršijusią transporto priemonę, įvykio duomenys yra tiesiogiai perduodami į administracinių nusižengimų registrą, todėl vairuotojas pranešimą apie pažeidimą ir baudą gauna labai greitai.

Vairuotojų požiūris į trikojus greičio matuoklius

Kaip jau buvo minėta, trikojai greičio matuokliai mūsų šalies vairuotojų nebuvo sutikti labai palankiai ir teigiamai. Nuo pat trikojo greičio matuoklio naudojimo pradžios daugybė vairuotojų ėmė piktintis, kaip jis yra naudojamas. Ilgą laiką vairuotojai siekė, kad prie pastatyto trikojo greičio matuoklio kartu būtų statomas ir įspėjamasis kelio ženklas, tokiu būdu vairuotojus informuojantis apie netoliese esantį pastarąjį greičio viršijimą fiksuojantį įrenginį.

Kita vertus, anaiptol ne kiekvienas vairuotojas į trikojų greičio matuoklių pasitelkimą žvelgė skeptiškai. Kai kurie vairuotojai tokius matuoklius vertina teigiamai ir mano, kad jie gali padėti sumažinti autoįvykių ir greičio viršijimų atvejų skaičių. Be to, tokie greičio matuokliai turėtų sumažinti greičio mėgėjams norą pažeisti kelių eismo taisykles, nes baudos už greičio viršijimą yra pakankamai didelės.

Pabaigai

Trikojai greičio matuokliai mūsų šalyje veikia jau apytiksliai vienerius metus ir iki šiol užfiksuotų transporto priemonių greičio viršijimų skaičius yra pakankamai aukštas. Tačiau būtina atminti, kad pagrindinė jų paskirtis nėra surinkti kuo daugiau lėšų iš baudas mokančių vairuotojų. Pagrindinė greičio matuoklių paskirtis yra autoįvykių mažinimas ir prevencija.

Kiti skelbimai:
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40

Rekomenduojame

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

„Tiguan“ – populiariausią „Volkswagen“ Europoje ir geriausiai parduodamą visureigį Baltijos šalyse – jau galima įsigyti ir su iš elektros tinklo kraunama hibridine pavara, kuri apjungia galingą elektros motorą bei 1,4 l TSI variklį. „Tiguan eHybrid“ galima važiuoti naudojant tik elektrą, tik benziną arba apjungti abiejų variklių galią. Pagrindinis iš tinklo kraunamo „eHybrid“ privalumas yra ypač […]

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemija pakeitė ne tik visuomenės bendravimo, bet ir vairavimo įpročius. Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų karantino laikotarpiu mažiau naudojasi automobiliu. Kaimyninėse valstybėse tendencijos priešingos – 57 proc. Estijos ir 48 proc. Latvijos žmonių transporto priemonę vairuoja tiek, kiek ir prieš pandemiją. Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ vasario mėnesį atlikta […]

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi“ ryžtingai vysto „e-voliuciją“ elektriniame mobilume ir 2021 m. Šanchajaus automobilių parodoje pristato pirmąjį inovacinės elektrinių automobilių šeimos modelį – keturių durelių „Audi A6 e-tron concept“, kurio gamybai bus naudojama visiškai nauja „Premium Platform Electric“ („PPE“) platforma. Jau 2022 metų pabaigoje bus pradėta serijinė C segmento, vėliau – B segmento modelių, turinčių „PPE“ platformą, gamyba. […]

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Šalyje atsiveriant vis daugiau verslų ir ugdymo įstaigų, į miestų gatves piko metu grįžta automobilių spūstys, lemiančios oro užterštumą. Siekiant atkreipti dėmesį į tvaresnes kelionės alternatyvas, Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“ Žemės dienos proga primena, kad gyventojai, rinkdamiesi elektra varomas transporto priemones, prisideda prie aplinkos tausojimo. Eismo užimtumą Vilniuje fiksuojančios navigacinės įrangos „Tom Tom“ programėlės […]