Transporto ir logistikos bendrovė „Delamode Baltics“ pradėjo naudoti degalus iš atsinaujinančių žaliavų

1

Transporto ir logistikos bendrovė „Delamode Baltics“ pradėjo naudoti degalus iš atsinaujinančių žaliavų

Siekdama mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, tarptautinė transporto ir logistikos įmonė „Delamode Baltics“ pradėjo naudoti alternatyvius degalus iš atsinaujinančių šaltinių. Dalis logistikos ir transporto bendrovės vilkikų nuo iškastinės kilmės dyzelino prie degalų, gaminamų iš atsinaujinančių žaliavų,  „Neste MY Renewable Diesel“ perėjo liepos mėnesį. 

„Delamode Baltics“ pradėjo bendradarbiavimą su Suomijos korporacija „Neste“, kuri bendrovės transporto priemonėms tieks alternatyvius degalus iš tvarių žaliavų. Dyzeliną „Neste MY Renewable Diesel“ šiuo metu naudoja apie 15 proc. logistikos ir transporto bendrovės vilkikų. Šiuos degalus ne vienerius metus naudoja Suomijos krovinių pervežimo bendrovės, juos renkasi vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų. 

Siekdami mažinti daromą poveikį klimato kaitai, transporto ir logistikos sektorių atstovai ieško sprendimų, užtikrinančių tvaresnes tiekimo grandines. Degalų sąnaudų optimizavimas, investicijos į naujas technologijas, tiekimo grandinių efektyvinimas yra vieni iš būdų, pereinant prie mažiau anglies dvideginio neišskiriančio transporto.

Vis daugiau logistikos ir transporto sektorių įmonių pereina prie alternatyvių degalų, kadangi jie gali būti pilami į bet kurio dyzelinu varomo transporto bakus be papildomų investicijų.

„Suprantame, kad vieno sprendimo, galinčio sustabdyti klimato kaitą, nėra, tačiau konkrečių veiksmų būtina imtis dabar. Dėl šios priežasties jau kurį laiką savo transporto priemonėse naudojame degalus iš atsinaujinančių žaliavų. Esame tikri, kad tai bus žingsnis link tvaresnės tiekimo grandinės “, – teigia „Delamode Baltics“ vykdantysis direktorius Justas Veršnickas. 

Perėjimas prie dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų  „Neste MY Renewable Diesel“ ženkliai sumažina bendrovės vilkikų išskiriamą anglies pėdsaką. Per tris bendradarbiavimo mėnesius, naudojant dyzeliną be naftos, CO2 kiekis sumažintas 16 tonų*. Tai prilygsta kiekiui, kurį per metus išmeta 6 automobiliai, varomi tradiciniais iškastinės naftos degalais.

Alternatyvūs Suomijos korporacijos „Neste“ sukurti degalai „Neste MY Renewable Diesel“ yra gaminami iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų, tarp kurių gyvūninės kilmės riebalų atliekos, panaudotas kepimo aliejus, taip pat įvairios augalinio aliejaus perdirbimo atliekos bei liekanos. 

Šiais degalais galima pildyti visų dyzelinu varomų transporto priemonių degalų bakus ir maišyti su tradicinio dyzelino rūšimis. 

„Neste“ tvarių partnerysčių vadovės Baltijos šalyse Jones Sestakauskaites teigimu, pastaraisiais metais augantis tvarių partnerysčių skaičius, panašu, šią dinamiką išlaikys ir ateityje, didėjant aplinkai draugiškų sprendimų paklausai rinkoje.

„Mes, kaip kompanija, esame užsibrėžę tikslą kartu su partneriais nuo 2030 m. mažiausiai 20 mln. tonų per metus sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekį. Norėdami pasiekti šį tikslą, klientams stengiamės pasiūlyti platų tvarių sprendimų asortimentą. Tikime, kad degalų iš atsinaujinančių žaliavų plėtra suteiks galimybę tiek pačioms įmonėms, tiek vartotojams prisidėti prie aplinkai draugiškesnių kasdienių sprendimų“, – teigia J. Sestakauskaite.  

Dyzelinas „Neste MY Renewable Diesel“ pasižymi aukštu cetaniniu skaičiumi, kuris nulemia greitesnį variklio užvedimą, tylesnį jo darbą bei mažesnes išmetamųjų dujų emisijas. Šie degalai neturi naftos pagrindu pagamintiems degalams būdingo kvapo, išmetamosios dujos beveik nepastebimos, taip pat dyzelino spalva savo skaidrumu primena vandenį. 

„Delamode Baltics“ yra vienos iš didžiausių tarptautinių krovinių gabenimo įmonių „Xpediator Plc“ padalinys, 2022 m. „Verslo žinių“ išrinkta transporto ir logistikos sektoriaus lyderė. Bendrovė teikia vietinių ir tarptautinių smulkių bei pilnų krovinių gabenimo, logistikos ir muitinės tarpininkavimo paslaugas daugelyje Europos valstybių ir už jos ribų. „Delamode“ įmonių grupėje dirba daugiau nei 1500 darbuotojų.

*Duomenys: 2021 m. pasauliniu mastu patiekto Neste MY Renewable Diesel ŠESD sumažinimas, lyginant su tik iš naftos pagamintu dyzelinu. ŠESD kiekio sumažinimo procentinė dalis skiriasi, atsižvelgiant į konkretaus regiono teisės aktus, kuriuose numatyta skaičiavimo metodika (pavyzdžiui, Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2018/2001 (RED II) Europoje ir Kalifornijos mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančių degalų standartas (LCFS) JAV), ir į gaminiui gaminti naudojamų žaliavų derinį kiekvienoje rinkoje.

Pranešimą paskelbė: Malvina Baužytė, UAB „Publicum”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Audi Activesphere“ koncepcija 

„Audi Activesphere“ koncepcija 

Ketvirtasis futuristinis „Audi Activesphere“ modelis yra keturių žiedų prekės ženklo „Sphere“ serijos koncepcinių automobilių kulminacija. Pristatytas keturių durų krosoveris-kupė pasižymi stebėtinai universalia kėbulo konstrukcija, o uždaras automobilio galas vieno mygtuko paspaudimu gali virsti atvira erdve kroviniams („Active back“).  Tobulai derindamas priešingybes, „Audi Activesphere“ yra universalus išsišokėlis, nepaisantis ribų. Jo pakaba ir pavaros sistema vienodai gerai […]

Naujasis „BMW M3 CS“: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.

Naujasis „BMW M3 CS“: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.

Vokietijos automobilių koncerno „BMW“ sportinių modelių padalinys „M GmbH“ pristatė atnaujintą, dar greitesnį „BMW M3 CS“ sedaną. Šis modelis, kuris pritaikytas ir važiavimui lenktynių trasose, ir yra universalus kasdienėse kelionėse, pasižymi patobulintu 405 kW/550 AG galios varikliu, subtilia išvaizda bei inovacijomis valdymo srityje.   „Naujausias modelis yra dar sportiškesnis ir dinamiškesnis. Tai pavyko pasiekti patobulinus […]

Ruošiamasi rekonstruoti krašto apsaugai svarbų valstybinės reikšmės kelią Švenčionių rajone

Ruošiamasi rekonstruoti krašto apsaugai svarbų valstybinės reikšmės kelią Švenčionių rajone

Švenčionių rajone ties Pabradės poligonu rengiamasi kapitališkai remontuoti rajoninio kelio Nr. 4415 Pabradė–Meškerinė beveik 6 km ilgio ruožą (nuo 5,3 iki 11,1 km). Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą šio ruožo kapitalinio remonto techninio darbo projektui parengti, projekto vykdymui prižiūrėti ir darbams atlikti. Planuojama, kad sėkmingai atlikus viešųjų pirkimų procedūras, projektą bus galima įgyvendinti […]

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pernai: padėtis gerėjo, bet problemų dar apstu

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pernai: padėtis gerėjo, bet problemų dar apstu

Nors kiekvienais metais eismo saugumo užtikrinimui pritaikoma įvairių naujovių, vairuotojai vis labiau drausminami, tačiau kai kurios tendencijos išlieka neraminančios. Statistiniai duomenys atskleidžia, kad eismo įvykių skaičius pernai kai kuriuose miestuose kartais pasiekdavo ir priešpandeminius rezultatus, taip pat padaugėjo incidentų, kuriuose sužeidžiami žmonės. Pavojingiausia – uostamiestyje Kaip rodo pastarųjų ketverių metų draudimo bendrovės ERGO duomenys, keliuose […]

300 naujų vilkikų papildys „cargoGO Logistics“ transporto parką – investuoja 40 milijonų eurų

300 naujų vilkikų papildys „cargoGO Logistics“ transporto parką – investuoja 40 milijonų eurų

Viena didžiausių logistikos kompanijų Lietuvoje UAB „cargoGO Logistics“ didina savo veiklos apimtis ir transporto parką papildys 300 naujų vilkikų. Užsakyti automobiliai įmonės transporto bazę pasieks etapais, išdėstytais per visus 2023-uosius metus. Į transporto parko plėtrą įmonė investuoja 40 mln. Eur. „Didžioji dalis įsigyjamų automobilių bus skirti plėtrai – jaučiame didelį vilkikų poreikį. Šiuo metu valdome […]

Kodėl naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos?

Kodėl naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos?

Nenumaldomai artėjant elektromobilių erai, didžioji dalis automobilių gamintojų savo gamoje įterpia ir elektra varomus modelius, kuriuos renkasi vis daugiau pirkėjų. Tačiau elektromobilių paklausa vis dar neprilygsta benzininiams bei dyzeliniams modeliams dėl mažo pasirinkimo, vairuotojų įpročių ir, svarbiausia, aukštos kainos. Daugelis vairuotojų pereitų prie elektra varomų automobilių anksčiau, bet ne kiekvienas juos gali įpirkti. Nors rinka […]