„Toyota“ pasiekė lūžio tašką: Europoje naudoja elektrą tik iš atsinaujinančių energijos išteklių

„Toyota“ pasiekė lūžio tašką: Europoje naudoja elektrą tik iš atsinaujinančių energijos išteklių

Automobilių gamintoja „Toyota“ 2019-aisiais visoje savo veikloje ir infrastruktūroje Europoje 100% elektros panaudoja iš atsinaujinančių energijos išteklių. Oficialios „Toyota“ atstovės Lietuvoje „Solorina“ investicijos į saulės energijos modulius jau atsipirko – reikšmingą elektros energijos dalį pasigamina pati bendrovė.

Pasak „Toyota Baltic“ pardavimų ir rinkodaros direktoriaus Marek Maide, šiandienos kontekste kiekviena kompanija turėtų žvelgti į ateitį ir įsisavinti tvaraus bei darnaus verslo praktikas. „Toyota“ prisideda prie švaresnės bei tvarios aplinkos kūrimo – visuose biuruose, tarptautinėse pardavimų ir rinkodaros kompanijose, gamyklose bei logistikos centruose Europoje naudojama tik žalioji energija.

Lietuvoje investicija jau atsipirko

Aplinkai draugiškus sprendimus galima pastebėti visame Baltijos šalyse ir oficialiose „Toyota“ atstovybėse. Pavyzdžiui, Lietuvoje „Toyota“ automobilių salone ir aptarnavimo centre „Solorina“ sumontuoti saulės energijos moduliai, pagaminantys maždaug 33 MWh elektros energijos.

„Integruota saulės elektrinė, esanti ant pagrindinio pastato stogo, sumontuota 2014-aisiais, o investicija atsipirko per pirmuosius 5-erius metus. Metinis šios integruotos saulės elektrinės našumas yra apie 33 MWh, tai sudaro 14% mūsų įmonės elektros energijos sąnaudų. Pagaminamas elektros kiekis priklauso nuo sezono ir pasiekia maksimumą gegužės-birželio mėnesiais“, – teigia UAB „Solorina“ direktorius Darius Bartkėnas. Pasak D. Bartkėno, toks aplinkai draugiškas požiūris atspindi ir klientų poreikius, nes beveik pusė „Toyota“ klientų renkasi vairuoti hibridinius automobilius.

Be to, daugumoje iš „Toyota“ oficialių atstovybių Baltijos šalyse yra įdiegtas aplinkos apsaugos vadybos sertifikatas ISO 14001, kuris pagrįstas tarptautiniu lygiu sutartu standartu, nustatančiu aplinkosaugos vadybos sistemos reikalavimus. Tai sudaro galimybes nuolat tobulinti organizacijos sistemas ir požiūrį į aplinkosaugos problemas 

Ambicingi tikslai

Metinis „Toyota“ Europoje vykdomų operacijų elektros energijos poreikis yra apie 500 GWh, todėl bendrovė nuolat siekia mažinti bendrą energijos suvartojimą visose operacijose. 2019-aisiais „Toyota“ pasiekė, kad  100% elektros būtų pagaminta iš atsinaujinančių išteklių.

100% elektros iš atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimas yra dalis bendrovės tikslų, susijusių su užduotimi pasiekti nulinius CO2 rodiklius per visą produkto gyvavimo ciklą ir kitu uždaviniu – iki nulio sumažinti gamyklų išskiriamo CO2 kiekį, įskaitant pagalbines operacijas ir gamyklų statymą. 

„Visiškas perėjimas prie elektros tik iš atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimo, vykdant visą veiklą Europoje, yra reikšmingas žingsnis link „Toyota Environment Challenge 2050“ iniciatyvos tikslų įgyvendinimo. Dėl hibridinių automobilių sėkmės rinkoje, mes užtikrintai judame link tikslo sumažinti transporto priemonių išmetamą CO2 kiekį Europoje, tačiau, kalbėdami apie aplinką ir jos tausojimą, mes laikomės visa apimančio požiūrio šiuo klausimu ir neapsiribojame tik transporto priemonių išmetamų teršalų kiekio mažinimu“, – teigia „Toyota Motor Europe“ prezidentas ir direktorius Dr. Johan van Zyl.

Europoje veikia 9 „Toyota“ gamyklos, 14 automobilių dalių salonų, 7 transporto priemonių logistikos centrai, 29 atstovybės, pagrindinė buveinė ir jos filialai bei „Toyota“ techninis centras. Visi kartu per 2019-uosius metus jie suvartojo apie 500 GWh elektros energijos.

Remdamasi ankstesnėmis aplinkosaugos iniciatyvomis, bendrovė 2015-ųjų spalio mėnesį pradėjo vykdyti „Toyota Environment Challenge 2050“. Tai yra ilgalaikių aplinkosaugos tikslų ir įsipareigojimo vykdyti teigiamą poveikį aplinkai pagrindas,  susijęs su tokiais veiksmais, kaip: išskiriamo taršos kiekio mažinimas viso produkto gyvavimo ciklo metu, gamyklų išskiriamo teršalų kiekio mažinimas, vandens sąnaudų optimizavimas ir kt.

Pranešimą paskelbė: Mindaugas Biliauskas, UAB Headline agency

Kiti skelbimai:
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Rekomenduojame

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Keliaujančiųjų ir vairuotojų dieną – apie saugumą keliuose visiems eismo dalyviams

Rugsėjo 26 d., sekmadienį,  Lietuvoje jau dvyliktą kartą bus minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Jos tikslas – priminti visiems apie pagarbą vieni kitiems kelyje, pagalvoti, ar mes, kiekvienas iš mūsų, tinkamai elgiamės kelyje. Anot VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcijos) direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, svarbiausia – kiekvieno atsakomybė už save patį ir kitą […]

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

M. Skuodis neformalioje ministrų taryboje: siūlymams dėl vidaus degimo variklių atsisakymo dar trūksta argumentų ir pasirengimo

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad į transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), apimančio „Rail Balticos“ projektą, planus svarbu įtraukti geležinkelio atšaką į Klaipėdą, o visi svarstymai dėl tradiciniais varikliais varomų automobilių draudimo turi būti paremti ne politiniais pareiškimais, bet svariais argumentais ir faktais. Tai Lietuvos ministras pareiškė neformalioje Europos Sąjungos (ES) susisiekimo ministrų taryboje, vykstančioje Brdo […]

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

M. Skuodis at the informal council of ministers: suggestions to abandon internal combustion engines still lack arguments and preparation

Minister of Transport and Communications Marius Skuodis says that it is important to include a branch line to Klaipėda in the plans of the Trans-European Transport Network (TEN-T), which encompasses the Rail Baltica Project, and all considerations regarding prohibition of vehicles powered by traditional internal combustion engines should be based on strong arguments and facts […]

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

DPD plečiasi Šiaulių LEZ ir Telšiuose, naujų terminalų statyba kainuos 4 mln. eurų

Vienam didžiausių Europoje siuntų pristatymo tinklų „DPD group“ priklausanti bendrovė „DPD Lietuva“ plečia siuntų skirstymo pajėgumus Lietuvoje. Nauji DPD siuntų skirstymo centrai bus pastatyti Šiaulių laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) ir Telšiuose, netoli policijos komisariato. Vien į šių centrų statybą numatoma investuoti daugiau kaip 4 mln. eurų, jie pradės veikti 2022 metų rudenį. Dėl „built-to-suit“ tipo […]

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Rekordiniai Šiaulių oro uosto metai: išnuomojo 75 proc. sklypų, verslas investuos apie 25 mln. eurų

Ilgiausią Baltijos šalyse orlaivių kilimo-tūpimo taką turinčiam tarptautiniam Šiaulių oro uostui po ilgos tylos 2021-ieji tapo rekordinės plėtros metais. Jau 75 proc. sklypų savo teritorijoje išnuomojęs oro uostas ateitį planuoja su maždaug 25 mln. eurų vertės verslo investicijų perspektyva ir tikisi pritraukti nuomininkų likusiam ketvirtadaliui laisvos žemės. Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada teigia, kad […]

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena: veido kaukių dėvėjimas keleivių terminaluose – lieka būtina saugumo priemonė

Lietuvos oro uostai primena, kad visi keleiviai prieš kelionę laukiantys skrydžio ir po kelionės patekę į terminalą – turėtų toliau dėvėti apsaugines veido kaukes. Tokia pati tvarka galioja ir keleivių terminaluose viešintiems lankytojams, artimiesiems, kurie pasitinka keleivius, šiuo atveju išimtis dėl privalomo kaukių dėvėjimo taikoma tik jaunesniems nei šešerių metų amžiaus vaikams. „Patekimas į Lietuvos […]