TOP 3 tarptautinės prekybos valdymo sprendimai importui ir eksportui

TOP 3 tarptautinės prekybos valdymo sprendimai importui ir eksportui

Technologiniai tarptautinės prekybos valdymo (angl.: global trade management) sprendimai įprastai yra brangūs, tačiau juos įsidiegusios įmonės teigia sulaukusios aukštesnės investicinės grąžos. Verslo valdymo sistemos skatina efektyvesnę komunikaciją tarp prekybos linijų narių kaip logistikos paslaugų tiekėjai, platintojai, muitinės tarpininkų ir prekybos agentų užsienyje. Įmonių grupės AsstrA-Associated Traffic AG prekybos linijų vadybos ekspertai išskyrė tris ryškiausias tarptautinės prekybos valdymo sistemų naudas importuojančiam ir eksportuojančiam verslui.

Nauda Nr.1: greitesnis apdorojimo laikas

Įmonės diegiasi prekybos valdymo sistemas siekdamos pagreitinti prekių pristatymą ir sumažinti su krovinių sekimo, eksporto užsakymų valdymo bei rankine reikalavimų vykdymo peržiūra susijusias sąnaudas. Tarptautinės prekybos valdymo sprendimai padeda užtikrinti ir visos tiekimo linijos efektyvumą, nes technologijų dėka didžiuliai surinktos informacijos kiekiai perduodami vidiniams ir išoriniams gavėjams realiuoju laiku.

Įmonėms, nesinaudojančios prekybos valdymo technologijomis, tenka sugaišti nemažai laiko rankiniam gautų užsakymų užklausų apdorojimui. Besikeičiant vartojimo įpročiams ir vykstant gamybos individualizacijai, prekių pristatymo greitis tapo didžiausia siekiamybe ir prioritetu. Modernizacijai sumažinus gaminio vieneto kainą ir išauginus konkurencingumą tarptautiniu mastu, palaipsniui mažėja ir gaminio pristatymo galutiniam vartotojui bei jo apdorojimo laikas.

Denisas Guralis, bendrovės AsstrA vykdantysis vadovas, aiškina, dėl kokių priežasčių prekių pristatymo laikas išstūmė kitus pervežimo prioritetus: “Gyvename sparčiai besikeičiančiame pasaulyje, kuriame  informacijos perdavimo greitis viršija visus lūkesčius. Todėl įmonės tikisi dar daugiau iš logistikos tiekėjų. Mūsų klientų verslo sėkmė dažnai priklauso mūsų logistikos sprendimų ir jų procesų vykdymo kokybės. Turėdami tai omenyje, koncentruojamės tik į pažangius ir paklausius transporto sprendimus”.

Jis pažymi, kad siekiantiems krovinių pristatymo greičio bet kokia kaina, geriausiu logistikos pasirinkimu išlieka oro pervežimai, o siekiantiems trumpesnio pristatymo laiko už mažesnę kainą visuomet geriausiu pasirinkimu bus tas, kuris smulkmeniškai atitinka individualius kliento ir jo krovinio poreikius.

“Prekybos linijų vadybos dėka efektyviai šalinamos rizikos ir parenkamos tuometinės rinkos sąlygomis tinkamiausios krovinių gabenimo schemos”, – sako D. Guralis.

Per pastaruosius kelerius metus bendrovė AsstrA reorganizavo savo verslą pagal skaitmeninės logistikos koncepciją, kurios ašis – pilna verslo procesų automatizacija.

“Žinoma, be kooperacijos su mūsų partneriais nebūtume galėję skaitmenizuoti ir automatizuoti visų mūsų verslo operacijų. Teikiame pažangius logistikos sprendimus naudodamiesi elektronine duomenų keitimosi sistema (EDI), Valdymo Bokšto ir kitomis glaudaus bendradarbiavimo su klientais formomis. Esame linkę proaktyviai reaguoti į rinkos poreikius”, – sako D. Guralis.

Nauda Nr. 2: jokio apdorojimo vilkinimo

Siekiant išvengti krovinius lydinčių eksporto dokumentų apdorojimo vėlavimo, vežėjai turi gauti visus reikiamus leidimus ir užtikrinti dokumentų tvarkingumą laiku. Dokumentacijos procesai užtrunka kai vežėjai neturi naujausios informacijos apie pasikeitusius konkrečių rūšių krovinių transporto reguliavimo reikalavimus. Jei vėluoja leidimai – viso pervežimo proceso laikas vilkinamas, didėja sandėliavimo kaštai, o kraštutiniu atveju gali nukentėti ir krovinio kokybė (ypač jei gabenamos FMCG prekės).

Tarptautinės prekybos valdymo sistemos užtikrina dokumentų patikimumą ir aktualumą bei trumpą jų pildymo trukmę. Vitalis Eremenco, bendrovės AsstrA Kelių transporto departamento vadovas, nurodo, kad siekiant sumažinti krovinių prastovos riziką svarbus individualus dėmesys kiekvienam konkrečiam klientui ir jo gabenamų krovinių rūšiai.

“Geriausia strategija – klaidų eliminavimas, aukštos kvalifikacijos darbuotojai ir efektyvi komunikacija su tiekėjais. Siekdami išvengti prastovų rizikos, susijusios su žmogiškuoju faktoriumi, integravome Oracle transporto valdymo sistemą integravę į ją ir savo klientus. Tai padėjo minimizuoti klaidų ir neatitikimų skaičių, sklandžiai keistis informacija su partneriais realiuoju laiku, sutaupyti resursų, sumažinti išlaidas, apsaugoti duomenis ir toliau vystyti savo paslaugas”, sako V. Eremenco.

AsstrA šiuo metu diegiasi Track&Trace sistemą, kuri leis ekspeditoriams ir klientams vizualiai stebėti gabenamų krovinių judėjimą realiuoju laiku, taip pat rinkoje vykstančių krovinių judėjimo srautus.

“Dažniausia krovinių prastovų priežastimi yra disciplinos trūkumas, žmogiškojo faktoriaus ir nenumatytų išorės aplinkybių iššūkiai. Mūsų tikslas – pašalinti juos visus. Technologija yra geriausia investicija šiam tikslui. Negalime rizikuoti savo klientų pasitikėjimu. Tik pasitikėjimas negali būti nupirktas jokia valiuta”, – prideda V. Eremenco. 

Nauda Nr. 3: skaidri kainodara

Skaidri ir aiški kainodara yra svarbiu tvarios bei pelningos tiekimo grandinės komponentu. Tarptautinės prekybos valdymo sistemos leidžia vykdyti skaidresnę transporto, sandėliavimo, pakavimo paslaugų ir prekių kainodarą. O sukaupti duomenys pasitarnauja vertingu įnašu į tolimesnį verslo planavimą.

Be to, prekybos valdymo technologijos padeda logistikos vadybos, importo bei eksporto, finansinėms operacijoms vykti skaidriau. Sistemos automatizuoja verslo procesus ir padeda nustatyti kainas, didinti našumą ir sujungti skirtingus tiekimo grandinės komponentus realiuoju laiku. Pavyzdžiui, įmonė AsstrA naudoja Oracle prekybos linijų vadybos sprendimus, leidžiančius integruoti tiekimo grandinių veiklos analitiką, eksporto ir importo užklausas bei automatizuoti transportavimo duomenis su operaciniais gabenimo procesais.

Veiklos ranga ir bendradarbiavimas su trečiosiomis šalimis sudaro reikšminę kasdienio darbo transporto versle dalį. Įprastai, viena įmonė pati negali kokybiškai atlikti visų tiekimo procesų nuo gamybos iki transporto, sandėliavimo ir prekių platinimo iki galutinio vartotojo. Todėl galutinė prekės kaina ir vartotojo pasitenkinimas priklauso nuo komunikacijos tarp visų tiekimo grandinės dalyvių kokybės. Tarptautinės prekybos valdymo sistemos leidžia vartotojams lanksčiai naviguoti per vidinius ir išorinius verslo procesus ir vienu metu sekti operacijas bei sumažinti kainas.

Pranešimą paskelbė : Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]