Tiksinti bomba Lietuvos panosėje

Tiksinti bomba Lietuvos panosėje

Pastaruoju metu buvo nemažai diskutuojama apie pervežimų verslą. Diskusijose dėl verslo perspektyvų priėmus Mobilumo paketą nemažai dėmesio skiriama socialiniams aspektams, tačiau pamirštama, kad socialinius klausimus sprendžia ne tik darbdaviai.

Šiomis dienomis vežėjų akys nukrypo į Rytus. Rytų rinkos Lietuvos vežėjams yra alternatyva užsiveriančioms Vakarų šalių rinkoms, tačiau iš čia Lietuvos verslininkai patiria didžiules problemas. Pastarosiomis dienomis eilės Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje nusidriekė kilometrais – yra duomenų, kad pasienyje iš Baltarusijos pusės gyvose eilėse stovi apie 1100 automobilių.

Gyva eilė reiškia nuolatinį krovininio automobilio „trūkčiojimą“, – jose žmonės leidžia ilgas valandas be galimybės išsimiegoti, pailsėti. Baltarusijos pusėje stovintiems eilėje trūksta elementarių sąlygų – vairuotojai neturi sąlygų pavalgyti, pasinaudoti tualetu, nusiprausti ar pan. Jie privalo nesitraukti nuo automobilio, kitu atveju jie praras eilę ir bus priversti stovėti dar ilgiau. Baltarusijoje nėra įrengta nei stovėjimo aikštelių, nėra registruojama automobilio vieta eilėje.

„Linavos“ turimais duomenimis, per parą automobiliai kai kuriuose postuose pajuda tik apie 700 metrų. Tokia situacija reiškia ne tik didžiulius nuostolius verslininkams, bet ir apgailėtinos sąlygos vairuotojams. Tačiau garsiosios Lietuviškos profsąjungos, kaip Beatmenas apskridę pusę Europos ir Rytų šalių platybes, nemato to, kas vyksta 30 kilometrų nuo Vilniaus.

Profsąjungų lyderiai, nuolat besiskundžiantys darbo sąlygomis ir gebantys organizuoti patirties dalybas bei seminarus kolegoms Rytuose, nesugeba už savo narius pakovoti tokiais atvejais, kai akivaizdžiai pažeidžiami vairuotojų interesai. Nei vienas profsąjungos lyderis nesikreipė į kolegas Baltarusijoje, ieškodamas sprendimo, kaip pagerinti sąlygas vairuotojams, stovintiems eilėje. Nesigirdėjo jokio viešo pareiškimo dėl vergiškų sąlygų Baltarusijos pasienyje. Jokių įrašų socialiniuose tinkluose, jokio pasipiktinimo iš profsąjungos lyderio, 141-uoju numeriu įrašyto į vienos partijos Seimo rinkimų sąrašą. Ar tie vairuotojai, kurie 2-3 paras praleidžia Baltarusijos pasienyje, mažiau svarbūs nei važiuojantys per  Belgiją ar Nyderlandus? 

Tuo tarpu žiniasklaidoje skaitome informaciją apie ąžuolo lapų vainiką už gerą darbą derybose dėl ES pinigų. Kelis šimtus milijardų išsidalijo Europos šalys, tačiau iki šiol nėra deramai pasirūpinta išorinėmis ES sienomis. Trūksta tiek geresnės infrastruktūros, tiek darbuotojų Lietuvos muitinėse. Ir tam lėšų trūksta ne vienerius ir ne dvejus metus. Šie klausimai turėtų rūpėti ne tik „Linavai“, kuri nuolat ragina spręsti ES pasienyje kylančias problemas, bet ir visoms už tai atsakingoms institucijoms.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius

Pranešimą paskelbė: Ineta Stravinskaitė, Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 81-63-01-9 Light Brown 38
 
AUDIMAS Lengvos kelnės SENSITIVE 2111-303 Black 160/XS
 
BIOMECANICS 212226 Blanco/Frutas 25
 
K.therapy Active Prevention Shampoo Šampūnas nuo plaukų slinkimo, 1000 ml
 
Crocs™ Athens II Black/Smoke 36,5

Rekomenduojame

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršus gali baigtis liūdnai: susipainioja net ir patyrę vairuotojai

Esminė kelių eismo taisyklė, kurią pamiršus gali baigtis liūdnai: susipainioja net ir patyrę vairuotojai

Per pandemiją sumažėjus galimybių keliauti po pasaulį lietuviai dažniau išsiruošia į keliones po gimtąją šalį. Norima aplankyti ne tik pagrindinius Lietuvos kurortus, bet ir atrasti mažiau populiarius turistinius maršrutus, miestelius ir gyvenvietes. Keliaujant po juos automobiliu dažniau tenka prisiminti ir kai kurias esmines, tačiau vairuotojų neretai primirštas, kelių eismo taisykles. Draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų […]

Jau skelbiami pirkimai 2022 m. vykdyti darbus valstybinės reikšmės keliuose

Jau skelbiami pirkimai 2022 m. vykdyti darbus valstybinės reikšmės keliuose

Gegužės mėn. duomenimis, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) jau yra pasirašiusi sutartis 95 proc. visų lėšų, skirtų 2021 metams, valstybinės reikšmės keliams administruoti, tiesti ir prižiūrėti. Iš 2021 metams valstybinės reikšmės keliams skirtų 426 mln. eurų jau yra pasirašyta sutarčių už 403 mln. eurų. Dar beveik už 140 mln. eurų sumą Kelių […]

Tarptautinėje telekomunikacijų sąjungoje į aukštas pareigas siūloma  T. Lamanausko kandidatūra

Tarptautinėje telekomunikacijų sąjungoje į aukštas pareigas siūloma T. Lamanausko kandidatūra

Susisiekimo ministerija siūlo buvusio Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) direktoriaus pavaduotojo Tomo Lamanausko kandidatūrą į Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos (ITU) generalinio sekretoriaus pavaduotojo postą 2023-2026 metų kadencijai. Šį siūlymą Vyriausybė svarstys trečiadienio pasitarime.  1865 metais įkurta Tarptautinė telekomunikacijų sąjunga yra viena seniausių specializuotų Jungtinių Tautų agentūrų, veikianti telekomunikacijų, informacinių ir ryšių technologijų srityje ir teikianti pagalbą valstybėms […]