Tiksinti bomba Lietuvos panosėje

Tiksinti bomba Lietuvos panosėje

Pastaruoju metu buvo nemažai diskutuojama apie pervežimų verslą. Diskusijose dėl verslo perspektyvų priėmus Mobilumo paketą nemažai dėmesio skiriama socialiniams aspektams, tačiau pamirštama, kad socialinius klausimus sprendžia ne tik darbdaviai.

Šiomis dienomis vežėjų akys nukrypo į Rytus. Rytų rinkos Lietuvos vežėjams yra alternatyva užsiveriančioms Vakarų šalių rinkoms, tačiau iš čia Lietuvos verslininkai patiria didžiules problemas. Pastarosiomis dienomis eilės Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje nusidriekė kilometrais – yra duomenų, kad pasienyje iš Baltarusijos pusės gyvose eilėse stovi apie 1100 automobilių.

Gyva eilė reiškia nuolatinį krovininio automobilio „trūkčiojimą“, – jose žmonės leidžia ilgas valandas be galimybės išsimiegoti, pailsėti. Baltarusijos pusėje stovintiems eilėje trūksta elementarių sąlygų – vairuotojai neturi sąlygų pavalgyti, pasinaudoti tualetu, nusiprausti ar pan. Jie privalo nesitraukti nuo automobilio, kitu atveju jie praras eilę ir bus priversti stovėti dar ilgiau. Baltarusijoje nėra įrengta nei stovėjimo aikštelių, nėra registruojama automobilio vieta eilėje.

„Linavos“ turimais duomenimis, per parą automobiliai kai kuriuose postuose pajuda tik apie 700 metrų. Tokia situacija reiškia ne tik didžiulius nuostolius verslininkams, bet ir apgailėtinos sąlygos vairuotojams. Tačiau garsiosios Lietuviškos profsąjungos, kaip Beatmenas apskridę pusę Europos ir Rytų šalių platybes, nemato to, kas vyksta 30 kilometrų nuo Vilniaus.

Profsąjungų lyderiai, nuolat besiskundžiantys darbo sąlygomis ir gebantys organizuoti patirties dalybas bei seminarus kolegoms Rytuose, nesugeba už savo narius pakovoti tokiais atvejais, kai akivaizdžiai pažeidžiami vairuotojų interesai. Nei vienas profsąjungos lyderis nesikreipė į kolegas Baltarusijoje, ieškodamas sprendimo, kaip pagerinti sąlygas vairuotojams, stovintiems eilėje. Nesigirdėjo jokio viešo pareiškimo dėl vergiškų sąlygų Baltarusijos pasienyje. Jokių įrašų socialiniuose tinkluose, jokio pasipiktinimo iš profsąjungos lyderio, 141-uoju numeriu įrašyto į vienos partijos Seimo rinkimų sąrašą. Ar tie vairuotojai, kurie 2-3 paras praleidžia Baltarusijos pasienyje, mažiau svarbūs nei važiuojantys per  Belgiją ar Nyderlandus? 

Tuo tarpu žiniasklaidoje skaitome informaciją apie ąžuolo lapų vainiką už gerą darbą derybose dėl ES pinigų. Kelis šimtus milijardų išsidalijo Europos šalys, tačiau iki šiol nėra deramai pasirūpinta išorinėmis ES sienomis. Trūksta tiek geresnės infrastruktūros, tiek darbuotojų Lietuvos muitinėse. Ir tam lėšų trūksta ne vienerius ir ne dvejus metus. Šie klausimai turėtų rūpėti ne tik „Linavai“, kuri nuolat ragina spręsti ES pasienyje kylančias problemas, bet ir visoms už tai atsakingoms institucijoms.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius

Pranešimą paskelbė: Ineta Stravinskaitė, Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 62-160-18 Black 38
 
Crocs™ Classic Slide 206121 Digital Aqua 42,5
 
REIMA Karikko 520242B Navy 122
 
REIMA Vesi Denim Blue 6552 116
 
REIMA Vantti Neon Pink 128

Rekomenduojame

Ant kelių likusi druska naktimis vilioja stirnas ir briedžius

Ant kelių likusi druska naktimis vilioja stirnas ir briedžius

Priemonės, kuriomis barstomi keliai, vilioja stirnas ir briedžius, ir tai savo ruožtu gali tapti rimtų eismo nelaimių priežastimi.  Druską laižo atsiklaupę ant kelio Gamtininkas Selemonas Paltanavičius sako, kad druska – svarbi laukinių gyvūnų mitybos sudėtinė dalis, kuri gali traukti juos išeiti į kelius. Be to, nutirpus storai sniego dangai žvėrys darosi drąsesni, ir jie traukia […]

Krovinių vežėjai ir saugotojai mokesčių sumokėjo daugiau

Krovinių vežėjai ir saugotojai mokesčių sumokėjo daugiau

Transporto ir saugojimo įmonės pernai iš viso sumokėjo per 697 mln. eurų įvairių mokesčių ir tapo trečiu didžiausiu mokesčių mokėtoju pagal ekonominės veiklos sektorius. Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, pagal sumokėtus mokesčius krovinių vežėjai ir saugotojai reikšmingai prisideda prie valstybės biudžeto teigiamo balanso. „Žvelgiant į statistinius duomenis, per pastaruosius […]

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

Lietuva remia Lenkijos ir kitų Via Carpatia šalių siekį visą Via Carpatia maršrutą, kurio dalis yra ir Lietuvoje, prie rytinės Lenkijos dalies, į pietus nuo „Via Baltica“,  įtraukti į Transeuropinį transporto tinklą (TEN-T) tinklą. Tai padėtų geriau išvystyti infrastruktūrą, atvertų naujas galimybes transporto srautų augimui. Tai Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pareiškė šeštadienį dalyvaudamas nuotolinėje […]

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui,  jis būna nepilnas, nurodyta neegzistuojanti gatvė ir pan. Dažniausiai tokie atvejai pasitaiko su siuntomis iš Kinijos – būtent iš šios šalies siuntų į Lietuvą atkeliauja daugiausiai. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais į Lietuvą iš […]