Tikros žiemos užklupti vairuotojai be pagalbos neišsiverčia: tenka traukti iš pusnių ir užvedinėti variklius

Tikros žiemos užklupti vairuotojai be pagalbos neišsiverčia: tenka traukti iš pusnių ir užvedinėti variklius

Sniego ir šalčio šiemet nepagailėjusi žiema pridarė nemažai rūpesčių vairuotojams, kuriems šį šaltąjį sezoną dažniau nei įprastai tenka vairuoti sudėtingomis oro sąlygomis, vaduoti savo transporto priemones iš pusnių ar rūpintis jų užvedimu spaudžiant speigui. Techninės pagalbos kelyje ir namuose paslaugas teikiančios bendrovės „Euro Asista“ komercijos direktorius Nerijus Jarmala sako, kad šią žiemą kai kuriomis dienomis sulaukiama tiek prašymų padėti, kiek įprastai fiksuojama per visą savaitę. Tuo metu draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pažymi, kad vairuotojai patys ne visada tinkamai pasiruošia žiemos iššūkiams. 

Pagalbos prašymų – triskart daugiau 

Anot N. Jarmalos, šiemet sausį automobilių vairuotojų prašymų padėti sulaukta maždaug dvigubai daugiau nei pirmąjį praėjusių metų mėnesį. Lyginant su kitais mėnesiais, kuomet vyrauja palankesnės oro sąlygos, automobilių techninės pagalbos kelyje ir namuose poreikis šių metų pradžioje išaugo maždaug tris kartus. 

„Itin daug darbo mūsų specialistai turi po šaltesnių naktų, kuomet termometro stulpelis krenta gerokai žemiau nulio. Pavyzdžiui, po pastarojo savaitgalio, kuomet Lietuvą sukaustė speigas, pirmadienį sulaukėme tiek prašymų padėti, kiek paprastai gauname per visą savaitę. Be to, dar reikia įvertinti ir karantino faktorių – jei ne judėjimo ir kiti apribojimai, pagalbos vairuotojams matyt prireiktų dar dažniau“, – sako N. Jarmala. 

Dažniausiai vairuotojams techninės pagalbos prireikia dėl neužsivedančių automobilių. Esant žemesnei temperatūrai paveda transporto priemonių akumuliatoriai, užšąla įvairūs skysčiai, kyla problemų su kuro sistema. Taip pat neretai užšąla automobilių durų ar bagažinės spynelės. 

„Be abejo, taip pat padaugėjo ir atvejų, kuomet reikia ištempti nuo kelio nuslydusius ar į pusnis įvažiavusius automobilius. Pasitaiko ir tokių pagalbos prašymų, kai gyventojai automobiliu nuvyksta į nuosavą sodybą, tačiau po gausaus snygio nebegali iš jos išvažiuoti, todėl kreipiasi į mus. Privažiuoti prie atokesnių vietų neretai būna sudėtinga ir mums patiems, o siekiant suteikti pagalbą gali prireikti ir specialios technikos. Tačiau visais atvejais stengiamės vairuotojams padėti“, – sako N. Jarmala.

Žiemą kelionėms būtina ruoštis dar atsakingiau 

Savo ruožtu R. Bieliauskas pažymi, kad pagalbos kelyje pagal galiojančias draudimo sutartis vairuotojams šią žiemą taip pat prireikė gerokai dažniau. Anot draudikų atstovo, dėl šiemet dažnai pasitaikančių ekstremalių oro sąlygų gyventojų kelionės automobiliu neretai neplanuotai pasibaigia nepasiekus tikslo. 

„Be abejo, visų pirma, dėl sudėtingų oro sąlygų išauga eismo įvykių tikimybė. Kartu dažniau prireikia ir techninės pagalbos po jų. Vairuotojai visuomet turėtų pasverti rizikas ir matydami, kad vairavimo sąlygos yra itin nepalankios, nesant būtinybės, kelionę atidėti. Jei visgi važiuoti būtina, reikėtų įsitikinti, kad automobilis yra tinkamai techniškai paruoštas – turi patikimas žiemines padangas, tinkamai veikia stabdžiai, valytuvai, žibintai“, – pabrėžia R. Bieliauskas. 

Taip pat pasitaiko atvejų, kai į automobilius gyventojai sėda nepasivarginę tinkamai nuvalyti nuo jų sniego, nugramdyti apšalusių langų. Dėl to kelyje vairuotojo matomumas gali būti prastas, o eismo sąlygoms ir taip esant sudėtingoms, tai dar labiau didina eismo įvykių riziką. R. Bieliauskas taip pat pabrėžia, kad važiuojant žiemiškomis sąlygomis yra itin svarbus saugus greitis bei maksimali koncentracija. 

Reikia rūpintis net ir nenaudojamu automobiliu 

Siekiant išvengti techninių problemų vairuotojams savo automobiliais žiemą reikėtų rūpintis net ir su jais važinėjant rečiau. Suprantama, kad savaitę ar kelias automobilio visai nenaudojant, ilgesniam laikui palikus jį po pusnimis, vėliau jį gali būti sudėtinga užvesti. 

„Dėl to patartina net ir nenaudojant automobilio nuo jo reguliariai nuvalyti sniegą, užvesti variklį ir leisti transporto priemonei įšilti. Nemalonių staigmenų gali padėti išvengti ir laiku pakeistas akumuliatorius, pasirūpinimas neužšąlančiu aušinimo skysčiu, žieminiu dyzeliniu kuru bei neužšąlančiu langų plovikliu. Siekiant išvengti durelių užšalimo reikėtų sutepti ir durų gumas bei spyneles“, – sako R. Bieliauskas. 

Draudikų atstovas primena, kad techninė pagalba kelyje tokią paslaugą į savo draudimo sutartis įtraukusiems klientams suteikiama, kuomet kelionės metu automobiliui kyla techninių problemų, reikia pakeisti jo ratą ar padangą, prireikia suteikti pagalbą transporto priemonei užklimpus ar nuvažiavus nuo važiuojamosios kelio dalies. Taip pat pasirūpinama automobilio transportavimu po eismo įvykio ar sutrikus vairuotojo sveikatai. Priklausomai nuo pasirinktos paslaugos paketo, kelionėje įvykus netikėtumui gali būti suteikiamas ir pakaitinis automobilis, pasirūpinama kelionės pratęsimu ar nakvyne viešbutyje, nuvykimu į servisą, degalų ar prarastų raktelių pristatymu. 

ERGO Baltijos šalyse 

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu. 

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

 Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

Pranešimą paskelbė: Virginija Sližauskaitė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Monterey Wedge Womens Black 42,5
 
LORENZO 62-160-32 Black 38
 
Happy Socks Hamburger Multi 9000 36-40
 
Crocs™ Literide Modform Lace Mens Navy/White 47,5
 
ZAXY Talk Sandal Platform 17608 Nude 39

Rekomenduojame

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

M. Skuodis: Lietuva palaiko Lenkijos siekį Via Carpatia maršrutą įtraukti į transeuropinį transporto tinklą

Lietuva remia Lenkijos ir kitų Via Carpatia šalių siekį visą Via Carpatia maršrutą, kurio dalis yra ir Lietuvoje, prie rytinės Lenkijos dalies, į pietus nuo „Via Baltica“,  įtraukti į Transeuropinį transporto tinklą (TEN-T) tinklą. Tai padėtų geriau išvystyti infrastruktūrą, atvertų naujas galimybes transporto srautų augimui. Tai Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pareiškė šeštadienį dalyvaudamas nuotolinėje […]

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui,  jis būna nepilnas, nurodyta neegzistuojanti gatvė ir pan. Dažniausiai tokie atvejai pasitaiko su siuntomis iš Kinijos – būtent iš šios šalies siuntų į Lietuvą atkeliauja daugiausiai. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais į Lietuvą iš […]

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

SBA grupės investicijų valdymo įmonė „Capitalica Asset Management“ steigia pirmąjį Baltijos šalyse logistikos nekilnojamojo turto (NT) fondą. Lietuvos bankas suteikė veiklos licenciją uždarojo tipo informuotiesiems investuotojams skirtam investiciniam fondui „Capitalica Green Logistics Fund“, kuris investuos į jau pastatytus žaliosios koncepcijos logistikos centrus, esančius prie didžiųjų miestų bei pagrindinių transporto magistralių visame Baltijos regione. Steigiamo fondo […]

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas: būtina sparčiau gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas: būtina sparčiau gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

2021 m. vasario 24 d. pranešimas žiniasklaidai    Komitetas vykdo tęstinę parlamentinę kontrolę dėl kelių transporto vairuotojų darbo sąlygų ir socialinių garantijų. Seimas dar 2019 m. priėmė rezoliuciją „Dėl tolimųjų reisų vairuotojų socialinės padėties gerinimo“ – žengiami pirmieji žingsniai šio sektoriaus skaidrumui užtikrinti. Tačiau profesinių sąjungų atstovai tebevardija kylančias problemas tarp šio sektoriaus darbuotojų ir […]