Tikrasis pavasario pranašas: „Mazda3“ jau Lietuvoje

1

Tikrasis pavasario pranašas: „Mazda3“ jau Lietuvoje

Į Vilnių atvyko vienas gražiausių kompaktinės klasės automobilių

VILNIUS, Lietuva —„Mazda“ dar kartą demonstruoja, kad talentingai adaptuoti klasikiniai japonų meno kanonai leidžia sukurti automobilį, kuris atrodo šiuolaikiškiau nei daugelis konkurentų. Praėjusį lapkritį Los Andžele pirmą kartą parodytas 4 kartos kompaktiškas hečbekas ir sedanas „Mazda3“ ir Vilniuje atrodo tarsi ką tik išvažiavęs iš dizainerio dirbtuvių, nors tai yra visavertis masinės gamybos automobilis, kuriam „Mazda“ parūpino ne tik elegantiškus drabužius, bet ir naujausias koncerno sukurtas technologijas.

„Mazda3“ išvaizda pernelyg nesiskiria nuo 2017 metų pavasarį Niujorko automobilių parodoje pristatyto koncepcinio „Mazda Kai“, kuris buvo vienbalsiai pripažintas vienu gražiausių parodos automobilių.

Tai pirmasis koncerno modelis, įkūnijantis tolesnę „Kodo“ dizaino kalbos evoliuciją, o kai kuriuos jos niuansus verta paaiškinti. „Kodo“ evoliucija remiasi trimis japonų mene šimtmečius puoselėjamais principais – „yohaku“, arba tuščios erdvės, „sori“, arba linijų balanso ir „utsuroi“, arba šviesos ir šešėlių žaismo. Taip užbaigtame kūrinyje tuščios, neužpildytos erdvės yra tokios pat reikšmingos, kaip ir išpieštos ar padengtos spalvomis.

Užtenka pamatyti „Mazda3“ iš šono, ir tampa aišku, kaip yokahu, sori ir utsuroi principai įsikūnija  automobilyje. „Mazda“ dizaino vadovas Ikuo Maeda sako, kad „Mazda3“ yra naujo „Kodo“ etapo, pavadinto „Single Motion“ (vienas judesys) vardu – „Mazda“ atsisako griežtų linijų ir aštrių kampų, pirmenybę teikdama plokštumoms ir šviesos bei šešėlio žaismui.

„Atrodo, kad daugelis gamintojų šiandien tiesiog bijo lygių plokštumų ir glotnių linijų. Tuo tarpu „Mazda“ kūrėjai automobilio kėbule sąmoningai kuria ramų ežero paviršių, leisdami „Mazda3“ atgyti ir keistis, priklausomai nuo apšvietimo ir žiūrėjimo kampo. Švari, elegantiška aplinka vyrauja ir salone, kuriame naudojamos „premium“ segmentui būdingos medžiagos ir technologijos. Ir jei „Mazda3“ išvaizda norisi grožėtis šiek tiek atsitraukus tarsi muziejuje, tai pakliuvus į jo vidų atrodo, kad esate specialiai jums sukurtoje aplinkoje, o automobilis yra tarsi drabužis, kurį tiesiog patogu nešioti“, – sakė „Mazda“ Baltijos šalių marketingo vadovė Justė Šataitė. 

Įdomu, kad hečbeko ir sedano kėbulams nedideliais potėpiais pavyko suteikti labai skirtingas nuotaikas, todėl atrodo, kad tai yra skirtingi modeliai. Tiesa, sedano „Mazda“ salone kol kas nėra – jis Lietuvą pasieks birželio mėnesį.

„Mazda3“ gaminama naudojant naują „SKYACTIV-Vehicle Architecture“ platformą, kurią kuriant atsižvelgta į svarbiausią SKYACTIV filosofijos principą – automobilis turi būti patogus, tarsi vairuotojo kūno tęsinys. „Mazda“ inžinieriai pripažįsta, kad konstruojant važiuoklę ir vairuotojo darbo vietą itin daug dėmesio buvo skiriama žmogaus stuburo ir dubens studijoms – siekta idealaus kūno padėties balanso važiuojant įvairiomis sąlygomis.

Balansą padeda pasiekti ir unikali „Mazda“ „G-Vectoring“ traukos paskirstymo sistema, kuri prieš posūkius imituoja stabdymą ir svorio perkėlimą varantiesiems ratams. „Mazda3“ taip pat galės būti komplektuojama su „i-Active AWD“ visų varančiųjų ratų sistema. 

Kompaktiškame kūne bus diegiami visi trys SKYACTIV šeimos varikliai – 1,5 bei 2 litro darbinio tūrio benzininiai turintys indeksą G ir 1,8 litro darbinio tūrio dyzelinis variklis D. Plius, jau minėtas SKYACTIV X, kuris pagal savo veikimo principą sutelkia savyje geriausias dyzelinio ir benzininio variklių savybes. Tai vienintelis pasaulyje variklis, kurio slėgio santykis yra 15:1. Taip užtikrinama, kad degusis mišinys degimo kameroje užsiliepsnoja ir padedant degimo žvakei, ir tiesiog nuo slėgio, kaip dyzeliniuose varikliuose. Inžinieriai sako, kad šis būdas leidžia gerokai padidinti variklio veikimo efektyvumą.

Be to, „Mazda3“ turės ir vadinamąją „mild hybrid“ hibridinę sistemą „M Hybrid“, kurioje vidaus degimo varikliui talkins nedidelis elektros variklis, atliekantis pagalbinę ir taupymo funkcijas.

Kaip teigia kūrėjai, „Mazda3“ išsiskirs vairavimo kokybe, balansu ir saugumo bei natūralumo pojūčiu. Būtent vairavimo natūralumą akcentuoja ir daugelis „Mazda3“ turėjusių galimybę išbandyti užsienio žurnalistų, kuriems didelį įspūdį padarė „Mazda3“ važiavimo kokybė ir gebėjimas reaguoti į vairuotojo veiksmus būtent taip, kaip tikimasi.

Papildomų komforto pojūčių prideda ir apgalvota kėbulo izoliacija – stori stiklai ir specialus vibracijas sugeriantis užpildas salono panelėse užtikrina puikią apsaugą nuo išorės garsų. Ir tyloje skaidria nata suskamba  aukščiausios kokybės „Bose“ garso sistema, kurios atkūrimo kokybę jau įvertino automobilį išbandę muzikos mylėtojai.   

„Mazda“ į pasaulį nuo 2003 metų išleido jau tris „Mazda3“ kartas, o bendras parduotų šio modelio automobilių skaičius siekia 6 milijonus vienetų. Tai koncernui yra vienas kertinių modelių, todėl nenuostabu, kad naujos kartos „Mazda3“ gavo tiek daug naujovių. 

„Naujoji „Mazda3“ yra naujos eros pradžia. Naujos kartos „Mazda“ automobiliai dar labiau sustiprins malonumą turėti būtent šį automobilį. Tokiu būdu stiprėja prekės ženklo ir vartotojų tarpusavio pasitikėjimas ir auginama „Mazda“ vertė“, – sakė „Mazda“ prezidentas Akira Marumoto.

Lietuvoje naujoji „Mazda3“ kainuos nuo 21 590 eurų.

# # #

Apie „Mazda Motor Corporation“

Japonijos automobilių koncernas „Mazda Motor Corporation“ savo veiklą pradėjo kaip kukli „Toyo Cork Kogyo Co. Ltd.“ bendrovė 1920 metais. Pirmąją transporto priemonę pagamino 1931 metais – tai buvo triratis prekių išvežiojimui skirtas motociklas. Pirmąjį automobilį „Mazda“ pagamino 1960-aisiais. 1967 metais pradėjo pirmojo automobilio su rotoriniu varikliu gamybą. Šiuo metu gamina lengvuosius ir komercinius automobilius bei jų komponentus trijose gamyklose Japonijoje, taip pat JAV, Kinijoje, Taivane, Tailande, Filipinuose, Zimbabvėje, Pietų Afrikos Respublikoje, Ekvadore ir Kolumbijoje. Koncerne dirba daugiau nei 38 tūkst. žmonių, jo pardavimai viršija 22 mlrd. eurų. 

Daugiau informacijos:

Justė Šataitė

„Mazda“ Baltijos šalių marketingo vadovė

+370 5 2168226

Juste.Sataite@inchcape.fi

Pranešimą paskelbė: Rūta Slušnytė, UAB „Publicum”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

„Volkswagen“ Lietuvoje pristato visapusiškai atnaujintą komercinių automobilių gamą – nuo kompaktiškojo „Caddy“ iki daugiafunkcio „Transporter“, erdvaus „Crafter“ ir legendinio „California“ kemperio. Šie naujausios kartos „Volkswagen“ modeliai sukurti siekiant užtikrinti neprilygstamą komfortą, kuris ypač svarbus tiems, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia prie vairo. „Komerciniai automobiliai yra daugelio kasdienių operacijų pagrindas – jos jungia žmones, prekes ir […]


„Truckmaster“ sunkvežimių plovykla – efektyvus sprendimas jūsų sunkiojo transporto švarai

„Truckmaster“ sunkvežimių plovykla – efektyvus sprendimas jūsų sunkiojo transporto švarai

Sunkvežimių plovimas yra kur kas daugiau nei tik estetinis rūpestis – tai būtina priežiūros dalis, padedanti užtikrinti ilgesnį technikos tarnavimo laiką, saugumą keliuose ir įmonės įvaizdį. „Truckmaster“ sunkvežimių plovykla siūlo profesionalias plovimo paslaugas, atitinkančias šiuolaikinių transporto įmonių poreikius. Moderni įranga ir patikimos technologijos „Truck Master“ sunkvežimių plovyklose naudojama moderni ATLAS ir ITECO įranga, kuri užtikrina […]


Kryžkalnyje startavo naujos „Inbalance grid“ stotelės „Orlen“ degalinėse: jau veikia 10 greito įkrovimo taškų

Kryžkalnyje startavo naujos „Inbalance grid“ stotelės „Orlen“ degalinėse: jau veikia 10 greito įkrovimo taškų

Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas. Naujose stotelėse – pigiausia kilovatvalandė A1 kelyje „A1 magistralė – tai stuburas, jungiantis […]


EIMIN paskirstė 5 mln. eurų Lietuvos savivaldybių kelių projektams

EIMIN paskirstė 5 mln. eurų Lietuvos savivaldybių kelių projektams

Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų. „Lietuvos regionų konkurencingumo didinimas – vienas svarbiausių EIMIN ekonomikos transformacijos plano „START“ prioritetų. Tad skirdami investicijų regionų kelių infrastruktūrai tobulinti ne tik pagerinsime susisiekimą, bet ir prisidėsime prie darbo […]


„airBaltic“ padvigubins skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą ir Dubajų dažnį

„airBaltic“ padvigubins skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą ir Dubajų dažnį

Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ paskelbė planus padidinti skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą (Nyderlandai) ir Dubajų (Jungtiniai Arabų Emyratai) dažnį artėjančiu žiemos sezonu, nuo 2025 m. spalio pabaigos iki 2026 m. kovo pabaigos. „airBaltic“ tarp Vilniaus ir Amsterdamo vykdys net 14 skrydžių per savaitę, dar labiau pagerindama Lietuvos susisiekimą su pasauliu per vieną […]


Per mėnesį Lietuvoje įrengtos dar 23 naujos įkrovimo stotelės

Per mėnesį Lietuvoje įrengtos dar 23 naujos įkrovimo stotelės

Lietuvoje tęsiama elektromobilių viešojo įkrovimo tinklo plėtra. Per gegužės mėnesį žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ visoje šalyje įrengė 23 naujas elektromobilių įkrovimo stoteles. Ekspertai sako, kad vis didesnis dėmesys kreipiamas erdvėms už didžiųjų miestų ribų, siekiant, kad infrastruktūra būtų išvystyta tolygiai visoje šalyje. Per gegužę įrengtose 23-ose stotelėse vienu metu jau dabar gali būti įkrauti […]