Tikrasis pavasario pranašas: „Mazda3“ jau Lietuvoje

1

Tikrasis pavasario pranašas: „Mazda3“ jau Lietuvoje

Į Vilnių atvyko vienas gražiausių kompaktinės klasės automobilių

VILNIUS, Lietuva —„Mazda“ dar kartą demonstruoja, kad talentingai adaptuoti klasikiniai japonų meno kanonai leidžia sukurti automobilį, kuris atrodo šiuolaikiškiau nei daugelis konkurentų. Praėjusį lapkritį Los Andžele pirmą kartą parodytas 4 kartos kompaktiškas hečbekas ir sedanas „Mazda3“ ir Vilniuje atrodo tarsi ką tik išvažiavęs iš dizainerio dirbtuvių, nors tai yra visavertis masinės gamybos automobilis, kuriam „Mazda“ parūpino ne tik elegantiškus drabužius, bet ir naujausias koncerno sukurtas technologijas.

„Mazda3“ išvaizda pernelyg nesiskiria nuo 2017 metų pavasarį Niujorko automobilių parodoje pristatyto koncepcinio „Mazda Kai“, kuris buvo vienbalsiai pripažintas vienu gražiausių parodos automobilių.

Tai pirmasis koncerno modelis, įkūnijantis tolesnę „Kodo“ dizaino kalbos evoliuciją, o kai kuriuos jos niuansus verta paaiškinti. „Kodo“ evoliucija remiasi trimis japonų mene šimtmečius puoselėjamais principais – „yohaku“, arba tuščios erdvės, „sori“, arba linijų balanso ir „utsuroi“, arba šviesos ir šešėlių žaismo. Taip užbaigtame kūrinyje tuščios, neužpildytos erdvės yra tokios pat reikšmingos, kaip ir išpieštos ar padengtos spalvomis.

Užtenka pamatyti „Mazda3“ iš šono, ir tampa aišku, kaip yokahu, sori ir utsuroi principai įsikūnija  automobilyje. „Mazda“ dizaino vadovas Ikuo Maeda sako, kad „Mazda3“ yra naujo „Kodo“ etapo, pavadinto „Single Motion“ (vienas judesys) vardu – „Mazda“ atsisako griežtų linijų ir aštrių kampų, pirmenybę teikdama plokštumoms ir šviesos bei šešėlio žaismui.

„Atrodo, kad daugelis gamintojų šiandien tiesiog bijo lygių plokštumų ir glotnių linijų. Tuo tarpu „Mazda“ kūrėjai automobilio kėbule sąmoningai kuria ramų ežero paviršių, leisdami „Mazda3“ atgyti ir keistis, priklausomai nuo apšvietimo ir žiūrėjimo kampo. Švari, elegantiška aplinka vyrauja ir salone, kuriame naudojamos „premium“ segmentui būdingos medžiagos ir technologijos. Ir jei „Mazda3“ išvaizda norisi grožėtis šiek tiek atsitraukus tarsi muziejuje, tai pakliuvus į jo vidų atrodo, kad esate specialiai jums sukurtoje aplinkoje, o automobilis yra tarsi drabužis, kurį tiesiog patogu nešioti“, – sakė „Mazda“ Baltijos šalių marketingo vadovė Justė Šataitė. 

Įdomu, kad hečbeko ir sedano kėbulams nedideliais potėpiais pavyko suteikti labai skirtingas nuotaikas, todėl atrodo, kad tai yra skirtingi modeliai. Tiesa, sedano „Mazda“ salone kol kas nėra – jis Lietuvą pasieks birželio mėnesį.

„Mazda3“ gaminama naudojant naują „SKYACTIV-Vehicle Architecture“ platformą, kurią kuriant atsižvelgta į svarbiausią SKYACTIV filosofijos principą – automobilis turi būti patogus, tarsi vairuotojo kūno tęsinys. „Mazda“ inžinieriai pripažįsta, kad konstruojant važiuoklę ir vairuotojo darbo vietą itin daug dėmesio buvo skiriama žmogaus stuburo ir dubens studijoms – siekta idealaus kūno padėties balanso važiuojant įvairiomis sąlygomis.

Balansą padeda pasiekti ir unikali „Mazda“ „G-Vectoring“ traukos paskirstymo sistema, kuri prieš posūkius imituoja stabdymą ir svorio perkėlimą varantiesiems ratams. „Mazda3“ taip pat galės būti komplektuojama su „i-Active AWD“ visų varančiųjų ratų sistema. 

Kompaktiškame kūne bus diegiami visi trys SKYACTIV šeimos varikliai – 1,5 bei 2 litro darbinio tūrio benzininiai turintys indeksą G ir 1,8 litro darbinio tūrio dyzelinis variklis D. Plius, jau minėtas SKYACTIV X, kuris pagal savo veikimo principą sutelkia savyje geriausias dyzelinio ir benzininio variklių savybes. Tai vienintelis pasaulyje variklis, kurio slėgio santykis yra 15:1. Taip užtikrinama, kad degusis mišinys degimo kameroje užsiliepsnoja ir padedant degimo žvakei, ir tiesiog nuo slėgio, kaip dyzeliniuose varikliuose. Inžinieriai sako, kad šis būdas leidžia gerokai padidinti variklio veikimo efektyvumą.

Be to, „Mazda3“ turės ir vadinamąją „mild hybrid“ hibridinę sistemą „M Hybrid“, kurioje vidaus degimo varikliui talkins nedidelis elektros variklis, atliekantis pagalbinę ir taupymo funkcijas.

Kaip teigia kūrėjai, „Mazda3“ išsiskirs vairavimo kokybe, balansu ir saugumo bei natūralumo pojūčiu. Būtent vairavimo natūralumą akcentuoja ir daugelis „Mazda3“ turėjusių galimybę išbandyti užsienio žurnalistų, kuriems didelį įspūdį padarė „Mazda3“ važiavimo kokybė ir gebėjimas reaguoti į vairuotojo veiksmus būtent taip, kaip tikimasi.

Papildomų komforto pojūčių prideda ir apgalvota kėbulo izoliacija – stori stiklai ir specialus vibracijas sugeriantis užpildas salono panelėse užtikrina puikią apsaugą nuo išorės garsų. Ir tyloje skaidria nata suskamba  aukščiausios kokybės „Bose“ garso sistema, kurios atkūrimo kokybę jau įvertino automobilį išbandę muzikos mylėtojai.   

„Mazda“ į pasaulį nuo 2003 metų išleido jau tris „Mazda3“ kartas, o bendras parduotų šio modelio automobilių skaičius siekia 6 milijonus vienetų. Tai koncernui yra vienas kertinių modelių, todėl nenuostabu, kad naujos kartos „Mazda3“ gavo tiek daug naujovių. 

„Naujoji „Mazda3“ yra naujos eros pradžia. Naujos kartos „Mazda“ automobiliai dar labiau sustiprins malonumą turėti būtent šį automobilį. Tokiu būdu stiprėja prekės ženklo ir vartotojų tarpusavio pasitikėjimas ir auginama „Mazda“ vertė“, – sakė „Mazda“ prezidentas Akira Marumoto.

Lietuvoje naujoji „Mazda3“ kainuos nuo 21 590 eurų.

# # #

Apie „Mazda Motor Corporation“

Japonijos automobilių koncernas „Mazda Motor Corporation“ savo veiklą pradėjo kaip kukli „Toyo Cork Kogyo Co. Ltd.“ bendrovė 1920 metais. Pirmąją transporto priemonę pagamino 1931 metais – tai buvo triratis prekių išvežiojimui skirtas motociklas. Pirmąjį automobilį „Mazda“ pagamino 1960-aisiais. 1967 metais pradėjo pirmojo automobilio su rotoriniu varikliu gamybą. Šiuo metu gamina lengvuosius ir komercinius automobilius bei jų komponentus trijose gamyklose Japonijoje, taip pat JAV, Kinijoje, Taivane, Tailande, Filipinuose, Zimbabvėje, Pietų Afrikos Respublikoje, Ekvadore ir Kolumbijoje. Koncerne dirba daugiau nei 38 tūkst. žmonių, jo pardavimai viršija 22 mlrd. eurų. 

Daugiau informacijos:

Justė Šataitė

„Mazda“ Baltijos šalių marketingo vadovė

+370 5 2168226

Juste.Sataite@inchcape.fi

Pranešimą paskelbė: Rūta Slušnytė, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
Withings Steel HR Sport (40mm) OLED, 39 g, Black, Bluetooth, Built-in pedometer, Heart rate monitor, GPS (satellite), Waterproof
 
DAEWOO Washing machine WM-1710ELW Top loading, Washing capacity 6 kg, 700 RPM, A+, Depth 53.5 cm, Width 52.5 cm, White/ black, Semi-automatic, Display,
 
Kaitlentė Bosch PIF651FB1E
 
AOC 24B1H 23.6 “, VA, FHD, 1920 x 1080 pixels, 16:9, 5 ms, 250 cd/m², Black
 
Candy Hob CDH 32/1X Vitroceramic, Number of burners/cooking zones 2, Black,

Įpročiai prie vairo: estams rizikingas plepėjimas telefonu – nė motais, atsakingiausiai elgiasi lietuviai

Tyrimas parodė, kad Baltijos šalyse gatvės dar pilnos telefonu kalbančių vairuotojų. Jie tik pamažu atsisako šio įpročio: 39 proc. mūsų šalies vairuojančių žmonių kelyje nebekalba išmaniaisiais telefonais. Neatsakingiausiai elgiasi estai – tik penktadalis jų vengia kalbėti telefonu prie vairo, Latvijoje tokių žmonių – 27 procentai. Draudikai įspėja, kad telefoninio pokalbio metu vairuotojai nepakankamai stebi aplinką […]

  Straipsniai »

Kelių direkcija jau skelbia pirkimus 2020 m. rangos darbams

Š. m. rugpjūčio 19 d. duomenimis, Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos (Kelių direkcija) piniginių srautų įsipareigojimai pagal sutartis ir administravimo išlaidos 2019 m. valstybinės reikšmės keliams administruoti, prižiūrėti ir tiesti jau sudaro 404,8 mln. eurų arba 100 proc. viso Kelių direkcijai skirto biudžeto šiems metams. Be to, 2020 metams sudarytų sutarčių ir išlaidų […]

  Straipsniai »

Diena, kai vairuotojus kelyje dažniausiai užklumpa netikėtumai

Techninės pagalbos kelyje specialistai daugiausia darbo turi penktadieniais. „Lietuvos draudimo“ duomenimis, pirmą šių metų pusmetį pagal iškvietimų skaičių ši diena pastebimai išsiskyrė iš visų savaitės dienų. Išanalizavus statistiką paaiškėjo, kad penktadienį problemų keliuose patiria vidutiniškai net pusantro karto daugiau vairuotojų negu šeštadienį ar sekmadienį. Draudimo bendrovės duomenimis, jau ne vienerius metus fiksuojama tendencija, jog pats […]

  Straipsniai »

Kaip pavėžėjai užtikrina jūsų saugumą: 5 patikimiausi automobiliai

Automobilių pramonė užtikrindama patikimumą ir saugumą pastaraisiais metais žengė didžiulį šuolį. Tuo įsitikinę autoservisų specialistai, kartu perspėjantys, jog reguliari transporto priemonių priežiūra vis dar nėra pakankamai „madinga“. Kaip tai sprendžia profesijos, kur automobilio patikimumas itin svarbus ir kokie automobiliai jose dominuoja?  Teisingai rūpinasi tik penktadalis vairuotojų  Autoserviso „R2L“ direktorius Rimvydas Vaštakas aiškina, kad šiandien, kaip […]

  Straipsniai »