Testas Lietuvoje: ar vairuojantiems lietuviams reikia daugiau kofeino?

1

Testas Lietuvoje: ar vairuojantiems lietuviams reikia daugiau kofeino?

Pasaulinė Kanados kapitalo degalų ir greito apsipirkimo tinklo operatorė, bendrovė „Alimentation Couche-Tard Inc.“ dviejose Europos šalyse išbando apie tris kartus daugiau kofeino turinčią lėto filtravimo kavą, itin populiarią JAV. Tarp šalių, kuriose klientams siūloma ši kava, atsidūrė Lietuva ir Lenkija.

„Alimentation Couche-Tard Inc.“ priklausančiame „Circle K“ degalinių tinkle Lietuvoje nauja kava kol kas siūloma Grigiškių ir Garliavos degalinėse. Jei eksperimentas pasiteisins, ji bus ruošiama didžiausių klientų srautų sulaukiančiose degalinėse ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse, kur veikia „Circle K“.

„Tyrimų duomenimis, JAV beveik kas antras vairuotojas, vairuojantis komercinę transporto priemonę, dėl žvalumo kofeiną vartoja įvairiomis formomis: geria kavą, arbatą, energetinius gėrimus ar net specialias kofeino tabletes. Per keleto mėnesių „bandomąjį laikotarpį“ įsitikinsime, ar ir Lietuvos bei Lenkijos vairuotojai pasigenda daugiau kofeino“, – sako „Circle K Lietuva“ Rinkodaros departamento direktorė Renata Timoščik.

Eksperimentui neatsitiktinai pasirinktos dvi šalia esančios Europos šalys, kurias jungia intensyvūs transporto koridoriai ir plėtojama tarpusavio bei tranzitinė logistika.

„Vairuotojų nuovargis yra visuotinai žinoma problema, su kuria susiduriama ir JAV, ir Europoje. Ją bandoma spręsti tiek skatinant juos geriau planuotis darbotvarkę, tiek įvedant griežtus reikalavimus darbo ir poilsio režimui. Dalis vairuotojų už vairo vis tiek sėda pavargę, o būtent dėl nuovargio įvyksta 10-20 proc. eismo įvykių. 17 val. būdraujančio vairuotojo reakcija tampa panaši į lengvai apgirtusio, o nelaimės tikimybė statistiškai padvigubėja. Tiek užsnūdimas, tiek greičio pedalo spaudimas vardan didesnio adrenalino yra ne išeitis. Jei neįmanoma kitaip – bent jau galima išgerti stipresnės kavos“, – sako R. Timoščik.

Įvairūs priedai leidžia kavą suasmeninti pagal individualų skonį, tačiau stiprėja tendencija, kai akyliau atsigręžiama į esmines juodos kavos savybes, kurių nepaslėpsi tiek geriant šią kavą vieną, tiek su priedais. Lėto filtravimo kava nekonkuruoja su espreso, nes tai yra visiškai kitoks kavos paruošimo būdas ir kur kas švelnesnis, šviežesnis skonis.

Ši kava yra ypatingai populiari Šiaurės Amerikoje, todėl ir lėto filtravimo kavos ruošimo aparatai „Curtis“ yra amerikietiški. Jie leidžia lėto filtravimo kavą ruošti kontroliuojamu pulsavimo režimu, taip išgaunant maksimalų kiekį kofeino, o dėl trumpo vandens ir kavos sąlyčio išvengiama kartumo.

Lėto filtravimo kava ypatinga ir tuo, kad ruošiama šlapio filtravimo būdu išgyvena vadinamąją žydėjimo fazę, trunkančią iki 30 sekundžių, kai sužadinamos gerosios kavos savybės, ima išsiskirti kavos pupelių aliejai.

Lėto filtravimo kavos „Circle K“ klientai galės įsipilti pagal pageidavimą.

 „Lietuvoje kava yra vienareikšmiškai labiau mylima nei arbata, todėl šiam gėrimui keliami dideli reikalavimai. Jei kavai trūksta stiprumo, jėgos, dažniausiai siūloma dviguba juoda kava ar papildoma espreso dozė. Mes pasiūlysime dar vieną alternatyvą su lėto filtravimo kava ir lauksime rinkos atsako. Nuo jo priklausys šio projekto plėtra tiek Lietuvoje ir Lenkijoje, tiek kitose Europos šalyse“, – sako Rinkodaros departamento direktorė.

Be Lietuvos „Circle K“ degalinių tinklas veikia dar aštuoniose Europos šalyse: Norvegijoje, Švedijoje, Danijoje, Estijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Airijoje ir Rusijoje.

Pranešimą paskelbė : Džolita Adomkienė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Lahti Jungle Green 52-54
 
New Balance ML574 Burgundy 43
 
New Balance ML373 Black CA2 44,5
 
REIMA Haapa Pale Green 48-50
 
Under Eye Complex Paakių kremas, 22,5 ml

Gargždai irgi sieks grąžinti žaliąsias rodykles

Penktadienį neeiliniame posėdyje Klaipėdos rajono savivaldybės Saugaus eismo komisija, kuriai pirmininkauja Administracijos direktoriaus pavaduotojas Justas Ruškys, svarstė žaliųjų rodyklių grąžinimo Gargždų miesto sankryžose klausimą. Kad jas reikia grąžinti, nutarta vienbalsiai, nes nuo nau­jų me­tų prie švie­so­fo­rų ne­li­kus len­te­lių su ža­lio­mis ro­dyk­lė­mis, visuomenėje ki­lo nepasitenkinimas dėl atsiradusių di­de­lių rytinių ir vakarinių eis­mo spūs­čių, ypatingai sankryžoje su […]

  Straipsniai »

Draudikai atkreipia dėmesį: ką reikia žinoti mokant vairuoti šeimos narį?

Kelias iki vairuotojo pažymėjimo gavimo – ilgas ir vingiuotas, todėl neretai norėdami tvirčiau jaustis per praktikos egzaminą, vairavimo įgūdžių lavinimą patikime ne instruktoriams, o artimiesiems. Tačiau „Regitros“ taisyklės nurodo – sėsti su artimuoju prie vairo galima tik išlaikius teorijos žinių egzaminą, be to, toks mokymasis neatleidžia nuo reikalavimo baigti 30 valandų praktinio vairavimo mokymo kursą […]

  Straipsniai »

Paprastesnė persikėlimo į Kuršių neriją tvarka besinaudojantiems bilieto kompensavimu: daugiau alternatyvų moksleiviams

Atsižvelgusi į gyventojų nuogąstavimus, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau – Kelių direkcija) kartu su AB „Smiltynės perkėla“ supaprastina bilieto kainos kompensavimu besinaudojančių moksleivių persikėlimo per Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatoriją į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos tvarką: neturintys asmens tapatybės dokumento galės pateikti moksleivio pažymėjimą. Papildomas sistemos funkcionalumas pradės veikti nuo […]

  Straipsniai »

Įstatyme siūloma reglamentuoti transporto priemonių pripažinimą atliekomis

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika Seimui pristatė Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimus (projektas Nr. XIIIP-4292), kuriais siūloma nustatyti kriterijus, pagal kuriuos transporto priemonės būtų pripažintos eksploatuoti netinkamomis transporto priemonėmis, tai yra atliekomis. Numatoma, kad transporto priemonės būtų pripažįstamos atliekomis, jeigu transporto priemonės savininkui išduotas eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimas; jeigu transporto priemonė ardoma arba yra išardyta […]

  Straipsniai »