Techniškai tvarkingas dviratis ir ryškiaspalvė liemenė – saugesnė kelionė dviračiu

Techniškai tvarkingas dviratis ir ryškiaspalvė liemenė – saugesnė kelionė dviračiu

Prasidėjus intensyviam dviračių vairuotojų sezonui, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) išanalizavusi 2018–2020 m. eismo įvykius ir apibendrinusi statistinius duomenis, atnaujino žuvusio dviračio vairuotojo paveikslą: 60–70 m. amžiaus vyras, kuris žuvo važiuodamas užmiesčio keliu rudenį ar vasarą, penktadienį arba pirmadienį, 18.00–21.00 val.

Pirmą kartą eismo įvykiuose žuvusio dviračio vairuotojo paveikslas buvo sudarytas išanalizavus 2015–2017 m. duomenis. Per pastaruosius trejus metus paveikslas  keitėsi nedaug – žuvusiųjų amžius ir metų laikas liko tokie patys, keitėsi savaitės diena ir paros laikas, kada daugiausia žuvo dviračių vairuotojų.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2020 m. Lietuvos keliuose žuvo 15 dviračių vairuotojų (plg. 2019 m. – 11). Net 81 proc. eismo įvykių, kuriuose žuvo dviračių vairuotojai, įvyko valstybinės reikšmės keliuose. Daugiau nei pusė žuvusiųjų nevilkėjo liemenės su šviesą atspindinčiomis juostomis ir (ar) važiavo techniškai netvarkingu dviračiu. Kelių direkcija, siekdama išsiaiškinti, kaip dažnai dar pasitaiko atvejų, kai dviratininkai per mažai rūpinasi savo saugumu: važiuoja be ryškiaspalvių ar reikalavimų neatitinkančių liemenių, saugos reikalavimų neatitinkančiais dviračiais, pradeda vykdyti projektą – dviračių vairuotojų stebėseną valstybinės reikšmės keliuose.

Pirmame šio projekto etape gegužės–birželio mėnesiais planuojama stebėti dviračių vairuotojus Klaipėdos, Tauragės, Telšių, Kauno, Šiaulių apskričių mažesniuose miesteliuose, kaimo vietovėse, t. y. ten, kur dviratis yra gana populiari susisiekimo priemonė, reikalinga nuvažiuoti į darbą, parduotuvę ar kt. Vėliau stebėsena bus vykdoma ir kitose apskrityse. 

„Dviratis yra patogi transporto priemonė, kuri naudojama ir laisvalaikiui praleisti, ir kaip susisiekimo priemonė. Deja, dviračių vairuotojai priklauso ir labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių grupei, todėl ypač svarbu pasirūpinti saugumu – važiuoti techniškai tvarkingu dviračiu, o važiuojant važiuojamąja dalimi privaloma dėvėti ryškiaspalvę liemenę. Šio projekto tikslas – išsiaiškinti (pamatyti) realią padėtį, kaip dviratininkai naudoja saugumo priemones, ar jų dviračiai techniškai tvarkingi,“ – kalbėjo Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

Direktorius akcentavo, kad stebėsenos rezultatai padės išanalizuoti situaciją ir tiksliau suplanuoti vietas, kuriose reikėtų suorganizuoti akcijas, skirtas dviračių vairuotojams. Akcijų metu dviratininkams bus primintos pagrindinės dviračių vairuotojų taisyklės, atsakyta į aktualius klausimus, suteiktos konsultacijos, kaip tinkamai paruošti dviratį kelionei.

Kelių direkcija primena, kad dėvėdamas ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais ar turėdamas veikiančius baltos ir raudonos šviesos žibintus, kaip to reikalauja Kelių eismo taisyklės, dviratininkas užmiesčio kelyje tampa geriau pastebimas kitų transporto priemonių vairuotojams ne tik tamsiu paros metu, bet ir esant prastoms meteorologinėms sąlygoms ar netgi dieną skaisčiai šviečiant saulei.

Saugaus eismo ekspertai rekomenduoja visiems dviratininkams dėl jų pačių saugumo dėvėti šalmą. Kelių eismo taisyklės nustato, kad dviračio vairuotojas iki 18 metų, važiuodamas keliu, privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą.

 

Aušra Ramoškaitė

Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyrius

Tel. +370 5 232 96 28, mob. tel. +370 656 76 508

El. p. ausra.ramoskaite@lakd.lt

Pranešimą paskelbė: Saulius Jansonas, Lietuvos automobilių kelių direkcija

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]