Prieš keletą mėnesių Lietuva buvo įvertinta Europos apdovanojimu saugaus eismo srityje – už pastarojo dešimtmečio pasiekimus gerinant eismo saugą šaliai skirtas Europos transporto saugos tarybos (ETSC) apdovanojimas „PIN Award“. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Automobilių inžinerijos katedros prof. dr. Vido Žuraulio, nors Lietuva per dešimtmetį perpus sumažino žūčių keliuose skaičių, atsipalaiduoti negalima. Priešingai – svarbu ir toliau siekti išvengti nelaimingų atsitikimų Lietuvos keliuose. Čia reikia atkreipti dėmesį į tai, kad prie saugaus eismo principų dalyvius reikia pratinti jau nuo mažens.
Saugus eismas Lietuvos keliuose – kaip jį užtikrinti?
VILNIUS TECH profesoriaus teigimu, saugus eismas susideda iš jame veikiančių elementų – žmogaus, transporto priemonės, kelio ir eismo aplinkos. Šie elementai savyje turi gausybę veikimo kampų, tad pasiekti absoliutų eismo saugumą – itin ambicingas ateities tikslas.
„Svarbiausias šios sistemos elementas yra žmogus, kuriam kyla poreikis judėti, o judančių žmonių visuma ir sudaro eismą. Kad pasiektume pagrindinį keliamą tikslą – judėti saugiai ir išvengti nelaimių keliuose, būtina dirbti visomis kryptimis. Reikia nuolat edukuoti visuomenę eisme elgtis saugiai bei gerbti kitus, eksploatuoti tik saugias transporto priemones, ne tik automobilius, bet ir dviračius, paspirtukus ir kitas transporto priemones, o atsakingoms tarnyboms bei institucijoms rūpintis kelių saugumu, priežiūra bei atnaujinimu“, – dėmesį atkreipia V. Žuraulis.
Jo teigimu, jau nuo pat mažens vaikai turi būti mokomi atidumo, dalyvaujant eisme. Juk šiais laikais eismas mus supa vos tik išėjus iš namų. Vaikai turi matyti tinkamą pavyzdį – artimuosius, eisme dalyvaujančius saugiai ir atsakingai bei taip įgyti pirmuosius saugaus dalyvavimo eisme įgūdžius.
Vaikus reikėtų mokyti pažinti eismo reguliavimo simbolius ir signalus bei tinkamai į pastaruosius reaguoti. Darželyje ir mokykloje supažindinti su vis naujais, pasikartoti jau pažįstamus saugaus eismo principus. Dar vėliau įgyti ne tik teisę vairuoti, bet, svarbiausia, saugiai bei atsakingai dalyvauti eisme.
„Tuo saugaus eismo principai mūsų gyvenime toli gražu nesibaigia. Mokytis, atnaujinti turimus įgūdžius turime nuolatos. Natūralus senėjimas neturi užkirsti kelio dalyvauti eisme, tačiau reikia suvokti ir savo besikeičiančias fiziologines savybes, taigi ir vėl mokytis, pažinti save, o suvoktas tiesas pritaikyti saugiai judant. Tai neturėtų stebinti dabartinės visuomenės – mes prie to natūraliai priprantame, nes tik taip išliekame greitai besikeičiančio gyvenimo dalimi“, – sako profesorius.
Policijos vaidmuo prisidedant prie saugaus eismo organizavimo
VILNIUS TECH ekspertas pabrėžia, kad visuomenės nariai turi suvokti, jog policija keliuose reikalinga ne tam, kad rastų progą nubausti, bet tam, kad apsaugotų eismo dalyvius nuo galimų nelaimingų atsitikimų keliuose.
„Mano nuomone, policija savo veiklą ir pastangas turi orientuoti į prevenciją, eismo dalyvių pagarbos užtikrinimą bei teisingų dalyvavimo eisme įgūdžių ugdymą. Dėl to chuliganiškas vairavimas, signalų ignoravimas ir sąmoningas su saugiu eismu susijusių taisyklių nesilaikymas turi būti policijos sekamų pažeidimų dėmesio centre.
Anot V. Žuraulio, ne ką mažiau svarbu siekti bausmės neišvengiamumo, kai padarytas pažeidimas grubiai prieštarauja saugaus eismo principams arba pažeidimas daromas pakartotinai. Čia vien tik piniginių nuobaudų ar teisės vairuoti tam tikrą laiką atėmimas nėra vienintelės ir efektyviausios kovos su pažeidėjais priemonės. Būtina įtraukti skirtingų grupių eismo dalyviams pritaikytus edukacinius užsiėmimus, interaktyvias veiklas, analizuojant saugią / nesaugią elgseną eisme bei socialiai atsakingas veiklas, tokias, kaip budėjimas pėsčiųjų perėjose prie mokyklų ir pan. Tiesa, visos šios priemonės jau arba iš dalies yra taikomos, tereikia sekti jų efektyvumą.
Pranešimą paskelbė: Neda Černiauskaitė, Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Automatinis mašinų valdymas, papildytosios realybės panaudojimas statybų aikštelėje, skaitmeninių dvynių kūrimas – tai ateities technologijos, kurias jau galima sutikti didžiausių Lietuvos infrastruktūros projektų statybų aikštelėse. Šalies kelių tiesimo įmonių atstovai teigia, kad skaitmeninių technologijų įsigalėjimo kelių tiesyboje nauda yra milžiniška: darbai vyksta daug greičiau, tačiau realiuoju laiku užtikrinama jų kokybė, atitiktis projektiniams reikalavimams, mažėja ir nelaimingų […]
Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį su savo patarėjais dirbo Rokiškyje. Daug dėmesio Rokiškyje valstybės vadovas skyrė viešojo transporto problematikai regione ir šalyje. Rokiškio geležinkelio stotyje vykusioje apskritojo stalo diskusijoje „Rokiškio rajono žmonių lūkesčius atitinkantis viešasis transportas“, kurioje dalyvavo Rokiškio bendruomenės, centrinės valdžios, savivaldos, keleivių vežimo įmonės „LTG Link“ atstovai, aptarti būtini sisteminiai pokyčiai ir […]
AB Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 229 Aristava–Kėdainiai–Cinkiškiai 5,151 km tilto rekonstrukcija artėja į pabaigą. Eismą tiltu planuojama paleisti birželio pabaigoje, t.y. anksčiau nei numatyta sutartyje. Pėstiesiems per Nevėžį susisiekimas buvo ir yra užtikrinamas laikinu pontoniniu pėsčiųjų tiltu, kuriuo pėstieji galės naudotis ir iki tol, kol bus užbaigti rekonstruojamo […]
2023 m. birželio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) Dalies Seimo narių polinkis kuo labiau apriboti paspirtukų judėjimą privedė prie sudėtingos teisėkūros procedūros, kurią parlamentui išpainioti bus rimtas iššūkis, atkreipia dėmesį Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Andrius Bagdonas. Trečiadienį Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nagrinėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis nusitaikyta sureguliuoti judėjimą el. […]
Vienintelė oficiali „Mercedes-Benz“ atstovė mūsų šalyje bendrovė „Veho Lietuva“ įsigijo UAB „Auto Bodyshop“, vieną didžiausių kėbulo remonto įmonių Lietuvoje ir Baltijos regione. Šiuo žingsniu „Veho Lietuva“ siekia dar labiau išplėsti savo klientams siūlomų serviso paslaugų spektrą. „Šis sandoris yra nuoseklus mūsų įgyvendinamos strategijos, kurios stuburas – geriausia įmanoma klientų patirtis, žingsnis. Siekdami teikti aukščiausios kokybės […]
Įgyvendinant Europos Sąjungos (ES) bepiločių orlaivių (dronų) reglamentų paketo nuostatas, pagrindinis Lietuvos oro navigacijos paslaugų teikėjas „Oro navigacija“ investuoja 2,5 mln. eurų į sprendimus, kurie leis dronų naudotojams paprasčiau naudotis oro erdve. „Oro navigacija“ pasirašė sutartį su Austrijos įmone „Frequentis“, su kuria kartu Lietuvoje diegs U-Space paslaugų teikimo sistemą – per mobiliąją aplikaciją bepiločių orlaivių […]